Skrivet:
Kategori: √ 5. You Gave Me Strength

You gave me strengt - Epilog

Mitt namn är Mindi Pearl Bieber, och jag är 10 år gammal, vilket gör mina föräldrar till 29 år. Jag kunde inte ha önskat mig ett annat sätt att växa upp på, än tillsammans med dem, och alla andra underbara människor runt om mig. Min pappa, Justin, klev åt sidan, från sin karriär, och var med och tog hand om mig under tiden som jag fortfarande var ett spädbarn, och jag kan inte tacka honom mer. Jag älskar båda mina föräldrar obeskrivligt mycket, och jag kommer alltid att göra det. Att som litet barn få växa upp på en buss, eller byta hotellrum var och varannan dag kan kännas som jobbigt, eller fruktansvärt egoistiskt av mina föräldrar, men som sagt, jag hade inte velat ha det på något annat sätt. Utan dem två hade jag inte funnits och därmed inte kunnat skriva detta. Pearl, min mamma är en vacker kvinna med en jätte fin diamant på sitt ringfinger. Mina föräldrar är gifta sedan 5 år tillbaka, och ärligt minns jag det som igår.  

 

 

”Mamma, är du nervös?” Hon nickade lite löst där hon stod bredvid morfar och stirrade på dörren som inte hade öppnat sig än. Både mamma och pappa hade bett mig att vara den som gick längs gången först och placerade ut röda rosblad. ”Det behöver du inte vara, pappa kommer att säga ja.” En enkel tår lämnade hennes ena öga och banade en väg ned över hennes kind. ”Lilla gumman, vem har gjort dig så klok?” Vi visste sedan innan att varken mamma eller pappa hade den egenskapen, så det var en gåta för oss alla. Dörrarna öppnades och det var min signal. Ett steg ut i kyrkan, sedan ett annat. Jag hade från början trott att det inte skulle vara så hemskt att gå den vägen, men ack så nervös jag blev då jag såg att alla blickar låg på mig, och ingen annan. Alla hade sett om jag hade gjort bort mig.  

 

Mormor och morfar är och hälsar på oss så ofta vi är hemma, och jag älskar när dem kommer på besök. Mormor har alltid med sig, antingen massa gott till mig, eller något annat riktigt kul. Morfar däremot han är bara jobbig och kittlar mig hela tiden. Farmor och farfar, dem träffar jag inte speciellt ofta då min farmor valde att flytta tillbaka till Stratford när hon insåg att min pappa inte längre behövde henne vid sin sida, vart han än åkte. Farfar är min favorit, helt klart. Han är faktiskt den enda som hittar på saker med mig, som att åka och bada eller bara gå till lekparken. Alla andra vuxna runt om mig tycker att jag ska roa mig själv, men det är inte så himla lätt när man är 10 år och har ärvt sin pappas energi. Mamma brukar alltid skoja och säga att hon ska köpa ett löpband till mig så jag kan springa av mig lite.

 

”Farfar, kan du göra mera fart på mig?” För en gångs skull var Jazmyn med oss i lekparken och hon byggde massa sandslott till mig, vilket inte hände speciellt ofta. ”Självklart, farfars lilla prinsessa.” Jag tyckte inte om att dem kallade mig prinsessa, jag vet inte varför, men det passade inte riktigt in på mig. Mamma sa alltid till mig att jag såg ut som en sådan när jag var nyfödd, vilket jag hade svårt att tro. Fast å andra sidan, min mamma har alltid rätt. Gungan for upp högre i luften än innan och jag fick en känsla i kroppen av att släppa taget om kedjorna som jag höll i, vilket jag helt plötsligt gjorde. Jag skrek av full hals när jag flög genom luften och var hela tiden beredd på att det skulle göra fruktansvärt ont när jag slog i marken, men farfar tog emot mig, med en arg min i ansiktet. ”Du får inte släppa taget. Du kan göra dig riktigt illa.” Även om jag hängde på trekvart i hans famn så nickade jag förstående på huvudet.

 

 

Pappa satt i soffan med fötterna på bordet, vilket han bara gjorde då mamma inte var hemma eller i närheten för att kunna säga åt honom. Dock var mamma inte hemma just den gången, så jag satte mig ned bredvid honom och la upp mina också. Han skrattade till och drog in mig i sin famn, där jag alltid trivdes mest. ”Du vet att pappa älskar dig va?” Jag nickade och kände hur han pussade mig på hjässan. Han gav mig dosan till tv:n och jag fick byta kanal, vilket jag mer än gärna gjorde då det var sport på tv:n. ”Ovanligt att du slår på barnkanalen.” Han hade verkligen ironi i rösten och det gjorde mig lite irriterad. ”Varför gav du mig dosan då?” Han pussade mig i pannan och log milt. ”Jag skojade, du får se på vad du vill.” Han plockade ändå upp sin mobil och knappade lite för att sedan föra den mot örat. ”Älskling, ska vi äta ute idag?” Han pratade med mamma och deras gulligull orkade jag inte med.

 

”Måste jag vara hos mormor då?” Pappa hade pratat klart och mamma hade kommit hem, och i samma veva som hon klev innanför dörren drog jag och pappa ned våra fötter från bordet illa kvickt. ”När då?” Båda två kollade förvånat på mig där jag stod framför dem, med läppen hängandes. ”När ni ska gå ut?” Dem kollade på varandra och mamma hukade sig ned till min nivå. ”Självklart inte, gumman. Du ska följa med oss.” Jag log istället och drog upp den där hängläppen, för att sedan krama om dem båda. Fort som attan sprang jag in i min garderob och började rota fram extra fina kläder, även om alla mina kläder var fina, och absolut inget att klaga över.

 

Även om både mamma och pappa har en varsin bil så gillar dem tydligen att glida omkring i en vit limousin, ibland kan jag tycka att det är kul, men oftast tycker jag att det är jobbigt med all uppmärksamhet som kommer med den. Utanför restaurangen stod det lite folk, i alla åldrar om jag ska vara ärlig. Både mamma och pappa höll ett stadigt tag i mig vilket faktiskt kändes en aning fjantigt. Dock kom det fram en tjej i min ålder, hon tittade på mig och inte på varken mamma eller pappa, vilket för mig absolut inte hände speciellt ofta. ”Kan vi två ta en bild tillsammans?” Jag är van att tjejer har velat ta bild tillsammans med min pappa, och ibland min mamma, men med mig har det aldrig hänt. Kanske när jag var mindre, men det är sådant jag inte minns. Pappa tittade ned på mig och mötte min förvirrade blick, men han nickade medgivande mot mig och släppte sedan taget om mig, dock höll min mamma fortfarande i mig. ”Hon fixar det här.” Pappa pratade med mamma och hon släppte mig.

 

 

”Inte var väl det där så farligt?” Vi hade satt oss vid bordet och beställt maten, men bara fått våra drickor. ”Nej, det var det inte.” Till och med pappa hade blivit förvirrad när tjejen ville ha en bild tillsammans med mig, och inte med honom, men hade med ett leende på läpparna tagit bilden med flickans mobil. ”Det känns lite konstigt bara.” Han nickade och skrattade, ett skratt jag faktiskt ärvt av honom. ”Det förstår jag, men du får nog från med nu vänja dig vid det.” Maten kom in och placerades framför oss, och tillsammans bad vi en tyst bordsbön. När vi är hemma ber vi högt alla tillsammans, men på restauranger är vi tysta, så att folk slipper titta mer än dem redan gör. Maten smakade utmärkt och vi hade en riktigt trevlig stund tillsammans, även om vi alltid har det.

 

 

När vi hade avslutat kvällen på restaurangen klev vi ut genom dörrarna och mamma var precis på väg att vinka in en taxi, men jag hejdade henne. ”Kan vi inte gå hem?” Båda två kollade på mig som att jag vore galen, men kan man vara annat när man är en avkomma från dem båda? ”Självklart gumman.” Pappa var faktiskt den som gjorde min vilja till lag och började gå mot det hållet som vårt hus låg. Solen var på väg ned över horisonten och jag kunde inte vara gladare än jag var i den sekunden. Jag hade min mamma på min högra sida och min pappa på vin vänstra, jag älskade dem, dem älskade mig och varandra. Jag var den lyckligaste tjejen i ett par skor, och jag skulle alltid vara det. Jag stannade lite i mina steg så jag hamnade bakom dem, utan att dem märkte något plockade jag fram min mobil och knäppte ett kort på mina kärleksfulla föräldrar.

 
 
 
Nu är denna novell över, och jag kan inte tacka er nog. =') 
 
Det är med tårar i ögonen som jag skriver detta. 
Jag kommer dock att skriva ett inlägg till på denna blogg, ♥ 

Kommentarer
Becka säger:

Åh så sjukt bra slut! Känns dock otroligt sorgligt att novellen är slut, kommer bli riktigt tomt utan den.

Skrivet: |

Felicia säger:

nä guud, jag vill inte att allt detta ska ta slut, det har liksom blivit en del av mitt liv ''/

Skrivet: |

Ebba säger:

Perfekt slut! Hela novellen har varit underbar att läsa. Du är sjukt bra på att skriva :)

Skrivet: |

bba säger:

kommer du sluta skriva noveller!??????!?!?!?!?!

Skrivet: |

mickisbro. ▼ säger:

åååååååååååååååååååååååååh. :(
så fint.
vill ju bara hem mer nu.
en till novell.
hoppas det kommer en novell i framtiden, <3.

Skrivet: | Bloggadress: http://mickistyle.blogg.se

Romina säger:

Så himla sött att det är från Mindis perspektiv! =')

Skrivet: |

Evelina säger:

Ah jag kan inte tro det! Det känns som man började läsa denna novellen förra veckan! Jag har verkligen älskat din novell och jag tycker inte slutet kunde vara bättre! Ser fram emot din nästa novell, för du ska väl skriva en till?

Skrivet: |

Alice säger:

Åh va bra denna novell var, älskar den verkligen! Du vet verkligen hur man ska skriva för att få folk att älska det :p Du är extremt begåvad! Jag fick faktiskt inspiration här ifrån din blogg till att börja skriva själv! :) Det är sorgligt att detta var din sista novell, men du har ju skrivit 5 extremt bra noveller som jag kan läsa om och om igen så :)

Skrivet: | Bloggadress: http://biebersecret.blogg.se

Silvia säger:

Neeeeeej den får inte vara slut. Älskar dina noveller

Skrivet: | Bloggadress: http://Silviaah.blogg.se

cajsa säger:

Omg asså jag gråter! seriöst. Vill inte att det ska vara slut:(
Kommer du skriva en ny novell direkt? eller ta en paus? eller inte skriva nå mer. Asså åh, känner mig jätte töntig nu. Men jag gråter som ett litet barn. haha, sjukt bra skrivet iallafall! Älskar sista delen. under bilder som föreställer Justin och Pearl. asså åh, jag har följt dig från i mitten av HITRISA del 1 och ångrar inte en sekund att jag började läsa. Du är bäst och min förebild innom skrivandet.
kram

Skrivet: | Bloggadress: http://theswaaggers.blogg.se

Emelie säger:

Jätte bra! <333

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberrstorys.blogg.se

Anonym säger:

Fint avslut :') tråkigt att det är slut nu, har vart med sen början och ibland när jag inte haft något annat för mig har jag börjat läsa dina gamla noveller - du är så fruktansvärt duktig på att skriva!!
Det är verkligen tråkigt att du inte kommer att skriva mer nu, men jag förstår dig ändå, du behöver bli frisk från vad det än är du lider av! Jag kommer klicka in mig på din blogg många fler gånger för att läsa om dina noveller! Kram, ta hand om dig :)

Skrivet: |

Jennifer säger:

Så SJUKT bra!! Jag sitter verkligen och gråter här :') älskade slutet, det var så fint!! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://jennasliv.devote.se

Mickan - / My Life In My Words säger:

Åh så fint, så fint att det var ur Mindi's perspektiv. :) Allt med detta kapitel var perfekt, nu menar jag ju inte att dem andra var mindra perfekta, jag älskar dem alla!
Men detta gjorde något extra med mig, ja jag vart lite sentimental, för jag älskade detta kapitel, och hur du skrev det. Allt var bara underbart! Jag bara älskade tillbakablicken på bröllopet, lite leendes mellan tårarna där. :')
Jag kan inte beskriva allt jag känner just nu, men jag vill att du ska veta hur jävla bra du gjorde detta, och hur jävla bra du avslutade denna novell, som jag trodde skulle sluta på ett sorgligt sätt med tanke på vad novellen heter, men det kunde inte ha blivit bättre helt ärligt, u blew my head off.
Jag hoppas att du verkligen förstår att det du har skapat är något som ingen annan kan skapa, det är unikt, sättet du skriver på, allt! Ingen kan formulera sig som du gör, det är en utav anledningarna till att jag föll pladask för denna blogg när jag hittade den, ditt sätt att skriva och ditt sätt att beskriva allt, varje liten sak, varje detalj, varje känsla, allt! Det är inte första gången jag skriver att det har känts som att jag har varit med i novellen, och upplevt allt dem upplevt, det är inte första gången jag säger att jag älskar det, och jag menar varenda litet ord jag skriver, varje liten bokstav! Du om någon vet hur kräsen jag är, du vet vad jag tycker om noveller, och vad som får mig att fastna, din blogg var den andra novellbloggen jag fastnade för, och jag kunde inte slita mig.
Du har fått mig att skratta, le, gråta, förbannad, upphetsad, och bara allmänt insatt med det du skriver, och jag vill verkligen att du ska veta att du är underbar! Du förtjänar att höra det, flera gånger om, så räkna inte med att detta är sista gången. Jag ska inte upprepa mig, men jag ville att du skulle få veta hur jag känner, och vad jag tycker, vet du det nu? Okej va bra! :D För du gjorde detta kanon bra! Från början till slut, det kunde inte ha blivit bättre, ärligt talat! U know I love u! ♥♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Isabelle säger:

Jag älskar den här novellen. Jag har inte komenterat detta inlägg på länge fast det varit uppe så länge.. Det är för att jag skulle komma på något som jag skulle skriva. Men jag kommer ändå inte på någonting riktigt bra så skitsamma. Denna novellen har verkligen varit underbar, det menar jag. Jag minns det så tydligt när dom gick i skolan, hur blyg pearl var i början. Jag saknar allting.. Jag kommer sakna denna novellen.. Jag önskar att det inte är slutet på den. På riktigt så älskar jag den, det är den bästa jag någonsin har läst. Jag vill inte att den ska vara slut den har varit helt otrolig och underbar. Jag saknar mest tiderna när dom var i skolan och allt med aurora. Allt har varit helt grymt och jag hoppas att du blir författare en dag. Isåfall kommer jag att köpa din bok. Love you and allt du skrivit här, även när du klagat så har jag stannat. Inte brytt mig och inte skrivit någonting elakt. Jag älskar denna blogg så otroligt mycket och jag vet inte hur jag ska skriva för att du ska förstå hur mycket den här novellen har betytt för mig. Den har fått mig att prova helt nya saker. Jag såg mig själv i pearl i början, blyg. Men nu är jag lite mer frammåt, så tack!! :D Alltså fan, får inte fram det rätta... Jag vill inte sluta skriva heller. Men någonstans måste jag sluta. Det kommer säkert mer komentarer från mig här . På riktigt jag älskar denna bloggen - first step two forever - forever <3

Skrivet: | Bloggadress: http://isabellewistrand.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback