Skrivet:
Kategori: √ 5. You Gave Me Strength

Chapter 4.

Vi pratade och skrattade under hela middagen, det var precis som att saker och ting aldrig hade hänt mellan mig och Aurora. Fast jag hade aldrig tyckt det varit något att göra något stort av, det var ju mest hon som skämdes över det. Maten smakade gudomligt, och det tror jag vi alla tyckte, för vi skrapade verkligen rent på tallrikarna. ”Är det någon som är sugen, och orkar efterrätt?” Elena och Tony kollade på varandra och nickade. ”Vi delar på en.” Aurora slängde ett öga mot mig, men jag kunde inte läsa av vad hon ville, eller om hon över huvud taget ville något. ”Kan inte vi också göra det? Jag orkar nog inte en hel.” Jag kunde se att hon egentligen ville slänga ned blicken i bordet, men hon var stark och höll kvar den. ”Självklart.” Jag vinkade dit kyparen och beställde in två stycken bananasplit. Både Elena och Aurora ursäktade sig och gick mot toaletterna. Både jag och Tony satt tysta och blickade ut mot horisonten och den nästan rosa himmelen. Solen var på väg ned vilket var anledningen till den vackra färgen.

 

Tjejerna kom lagom tillbaka till efterrätten, och vi började äta från varsitt håll, Tony och Elena satt och matade varandra och var allmänt gosiga. Jag tycker det är fint att se sådan kärlek, och jag vet själv att det är så jag är mot mina tjejer. Aurora tittade på dem med avund i blicken, vilket faktiskt gjorde en aning ont i mig. Hennes lediga hand låg på hennes lår, så jag placerade min lediga hand på den. Hennes reaktion var väl kanske inte den jag hade hoppats på med tanke å att hon började hosta och tappade totalt koncentrationen. Efter ett tag när hon hade vant sig vid det, lugnade hon ned sig, och hennes andning gick tillbaka till det normala. ”Vill du ta en promenad tillbaka med mig?” Jag lutade mig tillräckligt nära Aurora så att bara hon kunde höra, och hon nickade lite svagt som svar. När vi alla var klara betalade jag notan på nästan 80 dollar, och sedan tog Tony och Elena en taxi tillbaka, samtidigt som jag och Aurora vandrade längs stranden.

 

 

”Vad ville du prata om?” När vi hade gått halva vägen bröt hon tystnaden. Hon gick med sina skor i handen och lät sanden omslingra hennes fötter. Det såg fruktansvärt skönt ut, men jag behärskade mig att göra samma sak. ”Jag vill veta varför du knappt har sagt ett ord till mig idag.” Hennes blick som tidigare har varit ned på hennes fötter flyttades nu upp och hon mötte min. ”Jag börjar gilla dig, vad tror du? Du vill uppenbarligen inte samma sak som jag, så jag försöker undvika dig.” Jag stannade upp, tog hennes hand och drog henne intill mig. Hon flämtade till samtidigt som jag lätt och försiktigt kysste hennes läppar. Hon blev chockad, det märkte jag, men släppte sedan efter. Hon kysste mina läppar hungrigt, precis som att hon absolut inte ville att det skulle sluta. Hennes händer sökte sig till min nacke, och gav mig rysning efter rysning. Hennes läppar smakade nästintill jordgubbe, och jag ville ha mer, men jag kunde inte, inte där på stranden, jag hade redan äventyrat hennes säkerhet. ”Vi kan inte, inte här. Kom.” Hon såg besviken ut, men jag kunde inte hjälpa det.

 

Jag fick ett sms från Tony om att han återigen skulle sova hos Elena, så jag hade rummet för mig själv, vilket egentligen inte kom lägligare. Aurora följde med mig frivilligt, och det var hon som överraskade mig när jag stängde dörren. Hon kysste mig på halsen och i nacken, samtidigt som hon lät sina händer vandra fram över min mage. Inga ord behövde utbytas, vi båda visste, hon visste att jag ville, och jag visste att hon ville. Men jag tror att hon ville lite mer än vad jag ville, och det var fel av mig att spela på det, jag vet. Jag önskade faktiskt i just den stunden, med hennes läppar mot min hud, att mina känslor för henne kunde växa och bli stora. Vi satte oss ned på sängen, med ansiktena mot varandra. ”Dina ögon är dem vackraste jag någonsin har sett.” Hon fick mig att rodna, vilket tydligen gjorde henne fruktansvärt glad, för hon log med hela ansiktet samtidigt som hon böjde sig fram och kysste mina läppar. Fjärilarna i magen fanns där, men jag önskade att dem kunde vara vildare. Dragkedjan på hennes klänning var snabbt nere, så jag lirkade av hela klänningen. Hon böjde sig bakåt och la sig ned på rygg i min säng, och jag följde efter henne.

 

Hon knäppte upp knapp efter knapp på min skjorta och drog av mig den, samtidigt som hon började knäppa upp mina byxor. Våra läppar kysste varandra hungrigt och ivrigt, men jag kunde känna hennes passion. När mina byxor var av drog jag med mig henne över mig, vilket resulterade i att vi båda låg i underkläder, hon över mig, och hon strök mig över bröstet med sina naglar. ”Får jag sova här?” Hon lät så liten och så skör. Ibland kunde hon verkligen konsten av att bara få mig att smälta. Hon fortsatte rita cirklar med sina naglar över min hud. ”Om du vill.” Att bara ha träffat denna tjej i tre dagar var svårt att tro, det kändes som mycket längre, speciellt då vi bara låg i underkläder i min säng. Klockan hade blivit en hel del, men jag kände mig inte trött, inte på det sättet i alla fall, att jag ville gå och lägga mig. ”Kan vi inte se på en film?” Utan att svara henne reste jag mig upp ur sängen och kopplade in min dator i vår platt-tv som hängde på väggen, samtidigt som jag öppnade balkongdörren, just för att det var fruktansvärt varmt inne i rummet. Eller så berodde det på att min kroppsvärme var på topp. Aurora låg fortfarande kvar i sängen och skådade varje liten centimeter som jag flyttade mig.

 

”Vad vill du se?” Jag bläddrade igenom alla filmerna som jag hade på datorn, men i den takten så att hon hann med och se vad som fanns. ”Stop. Den.” Hon pekade på den som var markerad, Taken. Den filmen är faktiskt riktigt bra, med ett bra budskap. Hon gosade ned sig riktigt ordentligt på sidan av mig, men hon hade fortfarandesitt huvud på min bröstkorg. När halva filmen hade gått plingade min mobil till, ett sms från Tony. ”eY, sover Aurora hos dig eller? =P” Jag log för mig själv, och såg till att hon inte kunde se vad jag svarade tillbaka. ”Ja, det gör hon. Vadådå?” Undertiden jag väntade på svar från honom fick jag ett sms från Ryan, med en bifogad bild. ”Hey mannen. Vem är denna pingla då? Du har inte ens gått i skolan en vecka och har redan en brud.” Jag kollade häpet på bilden som han hade skickat med, det var på mig och Aurora, från stranden när hon har sina armar om mig, och jag mina om henne, samtidigt som våra läppar var som hårdast pressade mot varandra. ”Vart hittade du den?” Var det enda jag svarade tillbaka. Jag kände mig tvungen att berätta för Aurora vad som hänt, jag tyckte att hon hade rätt att få veta att hon nu mera inte kommer kunna gå ut, utan att folk vet vem hon är. ”Kolla här.” Hon tog min mobil och kollade storögt på displayen. ”Vad ska vi göra nu?” Hon lät rädd, så jag drog henne intill mig. ”Vi tar en dag i taget.”

 

 

Filmen tog slut och vi lindade in oss i samma täcke för att sedan gå ut och sätta oss på balkongen. Solen hade sedan länge gått ned och det var stjärnklart ute, samtidigt som det fortfarande var varmt. Vi satt där helt tysta tills vi hörde hur någon busvisslade. Både jag och Aurora började kolla runt oss för att se vart det kom ifrån, men ingen av oss såg något. ”Hey, turturduvor. Här uppe.” Det var Tony och Elena som stod på hennes balkong och smög på oss. ”Hey.” Både jag och Aurora vinkade tillbaka, men sjönk tillbaka i stolen och njöt av varandras närvaro. Hon vände sig om i mitt knä så hon hamnade gränsle över mina lår. ”Du är det vackraste jag sett.” Jag tror inte att hon menade att säga det där högt, men det gjorde mig inget. ”Och du är vackrast i mina ögon.” Jag flyttade en hårslinga från ansiktet så den hamnade bakom örat. Både hon och jag flyttade oss närmare varandra till våra läppar än en gång var sammanlänkande. Hon bet mig löst i underläppen, samtidigt som hon placerade sina båda armar kring min hals.

 

 

Vi gick och la oss tillsammans och det var faktiskt längesedan som jag sov bredvid en tjej, en varm, go, underbar tjej, precis som Aurora. Hon somnade ganska på en gång, då jag kunde känna hur hela hon slappnade av, och höra hur hennes andetag blev tyngre. Jag låg vaken ett tag och kollade på henne, hur hon ibland rörde överläppen, vilket såg ganska roligt ut. Jag fick chansen att tänka undertiden som jag låg där. Jag hade egentligen lovat mig själv att inte bli kär under denna korta tid som jag hade på denna skola, och vad händer? Jag var kär, eller kanske inte riktigt, men jag tyckte om henne, kärlek var kanske något som kunde växa mellan oss. Jag vet inte, allt var bara så förvirrande då hon faktiskt låg bredvid mig. När mina ögon började ge med sig, gjorde resten av min kropp det också, och jag föll i en djup sömn.

 


 

 

Det var några av er som undrade om Aurora är The Girl. Och svaret på den frågan är, Nej. Tjejen som är huvudrollen, hon kommer. Om ett tag. ^^ Men för att saker och ting inte skulle bli tråkigt fram tills dess, så skapar jag lite drama. =)


En sak till; Kommentera. :)


Kommentarer
Anonym säger:

Du skriver verkligen som en gud :) Men det var ju bra att Aurora inte är The Girl, för som du beskrivit henne känns det inte riktigt som att hon passar Justin. Men jag väntar med spänning på vad som händer, ser verkligen fram emot nästa kapitel! :)

Skrivet: |

Me+You 'Imma tell you one time. säger:

jafasasfbnajsf.



- Skit bra, du är fantastisk.

Skrivet: |

Ebba säger:

Fett bra!! Meeeeeer!!

Skrivet: | Bloggadress: http://belibersmile.blogg.se/

Cherry ♥ säger:

Asbra :D <3

Skrivet: |

Becka säger:

Sjukt bra!

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se/

Maria Izabelle säger:

JätteJätteBra som alltid! :) ska bli så sjukt spännande och få följa med på denna resa! Och speciellt då du skrev att Aurora INTE är "Huvudpersons" tjejen :P :)

Skrivet: | Bloggadress: http://alwayskidrauhl.blogg.se/

Cassandra säger:

Asbra!!!:)<3 när du sa att inte hon var the girl så önskar jag att du skrivit klart hela berättelsen så jag kunde läsa allt så slapp man vänta på alla kapitel :)<3 men du skriver väldigt bra !!

Skrivet: | Bloggadress: http://cassandraragnarsson.blogg.se/

Anonym säger:

:) åååh jag längtar verkligen jättemycket till the girl kommer in. Jättebra tjejen. Unik novell :)

Skrivet: |

Emma säger:

Suuuuuperbra!

Skrivet: |

sara säger:

Sjukt bra men när kommer the one in?

:)

Skrivet: |

Elin säger:

Nu längtar jag ju bara ännu mer tills nästa kapitel! :D

Skrivet: |

Anonym säger:

du skriver sjukt bra :)

Skrivet: |

Sanna (Mrs Swag) säger:

Japp! Sitter här och längtar som fan till nästa kapitel :) Älskar denna novell redan :) <3

Skrivet: |

lolo säger:

tack för du svara! riktigt bra detta kommer bli spännande:)

Skrivet: |

Louise säger:

AA jag håller totally med med den första kommentaren ;))

meer mer mer!!!!

Skrivet: |

Emelie säger:

Jätte bra !! :D

Längtar till "The Girl" kommer in ! :D

Mer !! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://3meliii3.devote.se

Ebba säger:

sjukt bra!:)<3

Skrivet: | Bloggadress: http://thatsmile.blogg.se/

Ebba säger:

Jag älskar dina noveller, men alltså jag tycker att det går väldigt fort dom har typ blivit tillsammans på 3 dagar och jag fattar fortfarande inte varför hon gick in till honom i morgonrock, ta inte illa upp :)

Skrivet: |

Mickan - / My Life In My Words säger:

My lord! :) okey att du alltid har skrivit hur bra som helst och jag älskade HITRISA men det känns som att du når en helt annan nivå nu, hur bra som helst! :) hur du skriver allt och hur jag lever mig in i det i huvudet! Kan inte säga annat än att du är grym! :D

Men vänta nu, om inte Aurora är The Girl så vart ju detta så spännande det kan bli :D

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se/

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback