Skrivet:
Kategori: The Night ✎

15; Victoria Secret

 
”Hej Roxanna. Välkommen till oss. Mitt namn är Bob Smith, och det är jag som designar underkläderna.” Han sträckte fram sin hand och vi hälsade. Han var riktigt artig och fortsatte presentera lite folk som fanns runt omkring oss just då, dock skulle det garanterat ta mig över ett år att lära mig alla namn. ”Dagens fotograf är Veronica Rise. Vi har så klart flera stycken, men idag får du jobba med henne.” Han vinkade en lång brunett mot sig. ”Hej. Välkommen.” Även hon var artig och talade om vad hon hette samt att vi skakade händer. ”Tack. Jag är så fruktansvärt taggad. Detta är verkligen en dröm som går i uppfyllelse.” Bob tog med mig in på ett av kontoren och vi satte oss ned på varsin sida om bordet. ”Vill du ha något att dricka förresten?”  Jag skakade bara på huvudet och ställde ner min väska på golvet. ”Har du med dig papperna som jag ville att du skulle fylla i och ta med dig idag?” Det hade jag allt, så jag plockade upp dom ur väskan och gav dom till honom. Det var bland annat mina mått på kroppen och massa andra uppgifter. 

 

Under tiden som Bob gick igenom allt som jag hade fyllt i så gick mina tankar tillbaka till dagen före då Milena fick se att Justin och jag är vänner. Det var i alla fall det hon fick se, när han ville prata med mig, som det så fint hette. Allt det andra skedde utom synhåll för andra. Hon hade däremot flugit över mig när jag kom in genom dörren. Alla frågor som fanns att ställas ställde hon samtidigt så jag var tvungen att be henne lugna ner sig. Tekniskt sett hade jag kanske inte ljugit för henne, men jag hade inte riktigt sagt hela sanningen. Hon hade ingen aning om att jag och Justin ens hade pratat med varandra. Jag vet inte om det tog hårt på henne att jag som bara bott där i någon dag redan hade pratat med honom, och att han faktiskt ville prata med mig. Dock fick jag henne lugn efter ett tag och kunde glatt tala om för henne vad det var som hade hänt och hur vi hade träffat varandra. Dock höll jag en liten detalj för mig själv, och det var den om att vi hade legat med varandra. Det var och är inget som hon behöver veta. Lite hemlisar kan man få hålla för sig själv.

 

”Men detta ser ju bra ut. Det var egentligen bara något som alla får fylla i.” Bob satte in bunten i en pärm där säkert alla modellers papper satt och så lämnade vi kontoret. ”Tänkte att du skulle få träffa dem andra änglarna innan vi går in i studion.” Tillsammans gick vi genom en lång korridor som hade väggarna smyckade med fotografier från alla olika Victoria Secret visningar. Det syntes att dem hade kul både på catwalken och i studion. Bob stannade till vid en dörr och klev in utan att knacka. ”Hej tjejer. Jag vill presentera en ny ängel för er.” När jag klev över trösken och in i rummet tystnade alla och tittade på mig. En del satt handen för munnen och blev nästan tårögda. Vissa kunde jag redan namnen på, men alla var jätte gulliga och presenterade sig, var och en. ”Hej, Cara heter jag. Jag har följt hela din karriär. Du anar inte vilken ära det är att få jobba med dig.” Det var som att komma till en ny familj, och alla tog emot mig med öppna armar. ”Åh, tack. Eller vad man ska säga. Det är egentligen jag som ska säga att det kommer bli en ära att jobba med er.”

 

Hela dagen flöt på bra och jag trivdes verkligen tillsammans med alla tjejer. Dem visade mig runt och presenterade mig för ytterligare fler människor. I hemlighet skrev jag upp alla namnen i mitt lilla block jag hade i min hjärna, men jag visste att jag skulle vara tvungen att fråga efter namnen fler gånger. Jag hade nästan glömt bort vad alla hette innan jag hamnade i sminkstolen och fick ytterligare två namn på hjärnan. ”Du är så vacker. Hur ska vi kunna bevara denna skönhet?” Paul, som han så fint hette och var homosexuell, hade hand om sminkningen och jag var så glad att det var en karl. Det var inte många killnamn jag hade fått höra under dagen, så det skulle bli så mycket enklare att komma ihåg dom. ”Gör vad du måste göra.” Jag gav honom fria händer på allt. Nu hade jag lämnat över allt som hade med min kropp i händerna på folket som jobbade för Victoria Secret. Det enda jag skulle behöva göra var att träna, ta hand om huden och se till att jag höll mig i form allmänt.

 

”Vi ska göra en liten variant av en gruppfotografering idag. Eftersom att nästan alla är här, det saknas två, så dem två får fotas tillsammans senare.” Vi hade alla samlats på golvet för att höra instruktionerna av Veronica, och i detta sällskap var det ingen som pustade, stönade eller klagade på vad som sades, och det var skönt. Alla var lugna och gjorde exakt som dom blev tillsagda. Hade någon sagt hoppa, hade alla i kör svarat hur högt. Det var nästan lite så att jag ville skratta. Jag var inte van vid detta, jag var van att bestämma och få exakt som jag ville. Men jag ville inget annat än smälta in i gemenskapen, så jag var tvungen att skärpa mig. Visste dock att min attityd på fritiden skulle ändra sig en aning. Fick jag inte vara en bitch på jobbet var jag tvungen att bli det någon annan stans. När alla tjejer var klara med smink och hår stod vi alla bredvid varandra så att Veronica kunde se hur långa vi var och hur vi skulle passa tillsammans med någon annan, eller kanske till och med flera. Jag hamnade bredvid två blondiner, vilket absolut inte gjorde mig något då jag skulle vara den som stack ut av oss tre.

 

 

Jag var så trött i benen när jag kom hem så jag sparkade av mig mina klackar och gick raka vägen till soffan där jag kunde lägga upp fötterna på ryggstödet och sträcka på mig riktigt ordentligt. Mobilen hade under hela dagen legat i väskan på ljudlöst, då det var förbjudet att använda den inne i studion. På alla andra ställen fick man ha den, men jag orkade inte plocka fram den, och ville inte vara den människan som första dagen hellre sitter med näsan i luren än lär känna alla nya människor. 2 missade samtal från mamma, ett sms från pappa som frågade hur dagen hade gått. Han var riktigt stolt över mig. 1 sms från Justin som också frågade hur dagen hade gått, men som även undrade om jag hade lust och ork till att ses senare på kvällen. Troligen när Selena gått och lagt sig eller något sådant. 4 missade samtal från Ella. Och ett enkelt sms från Milena som frågade hur jag mådde. Jag var verkligen omringad av underbara människor som brydde sig, och som inte var rädda att visa det. Dock var jag inte så säker på att Ella ville fråga hur dagen hade gått, hon hade säkert massa saker att gå igenom med mig, vilket jag inte hade lust med så henne struntade jag i.

 

Mamma ville inget annat än höra hur det var med mig då vi inte hade pratat speciellt mycket sedan jag flyttade därifrån. När jag ändå hade henne på tråden så pratade jag i över en kvart med min far också. Berättade ordagrant vad jag hade fått göra under dagen, och vad jag tyckte om allt. Avslutade samtalet med min pappa genom att säga att jag älskar honom. Jag svarade på Milenas sms, skrev om hur trött jag var i både benen och i huvudet, samt frågade henne tillbaka hur hon mådde. Justins sms sparade jag till sist, just för att jag inte visste om jag orkade träffa honom. Det pep till i min mobil där den låg på min mage när jag funderade och det var ett till sms från Justin där han förklarade att Selena skulle sova hos sina föräldrar och att han kunde stanna över natten. Det gjorde allt så mycket enklare, då behövde det inte bara vara en snabbis, då kunde vi dra ut på det lite mer. Smset tillbaka blev ett enkelt svar där jag skrev att han kunde komma när han ville och att jag lämnade dörren på baksidan öppen för honom. Ett sms från Milena ramlade in och hon skrev att hon var på väg att gå och lägga sig för att hon var typ medvetslös efter att ha röjt i hela huset.

 

När klockan började närma sig tolv kunde jag äntligen resa på mig och stå på stadiga ben. Jag banade väg in i köket och tog ut en vattenflaska från kylen för att sedan gå raka vägen upp i mitt rum. Slängde den på sängen och gick in i badrummet för att borsta mina tänder samt tvätta bort allt smink. ”Hey beautiful.” Helt plötsligt stod Justin bakom mig och såg vi såg på varandra genom spegeln. Mitt hjärta dunkade så hårt innanför bröstbenet och jag tvivlade starkt på att han inte kunde se det. Jag blev så fruktansvärt rädd när han bara dykt upp så där från ingenstans. ”Skräm mig inte så förbannat jävla mycket.” Han flinade till och jag kunde inte släppa tanken att han var väldigt stilig där han stod och tittade på mig. ”Sorry, men du sa att jag bara kunde gå in.” Jag borstade mina tänder så jag hade ingen lust att svara honom med tanken på att risken fanns att det skulle bli tandkräm överallt. När jag var klar gick vi båda ut ur badrummet och mot min säng. Jag vet inte vad som hände, men det blev nästan pinsam tystnad, och det är något jag hatar. Hur skulle jag vara kring honom, var vi vänner? Eller var vi bara två människor som tog ut våra lustar på varandra.

 

”Sova?” Det var han som frågade, vilket bevisade att vi var mer än vänner, men ändå inte. Visst kan två vänner sova med varandra, men vi kände inte ens varandra så pass bra att vi kunde klassas som vänner. För lite över en vecka sedan träffades vi för första gången. ”Om du vill, alltså, annars kan jag gå igen.” Var han snabb med att lägga till det, men jag ville inte sova själv. Jag ville känna hans starka armar kring min kropp så jag var inte den som skulle skicka iväg honom. ”Om du lovar att du inte är borta imorgon när jag vaknar.” Mumlade jag för mig själv, men i hopp om att han ändå hörde mig. ”Jag stannar.” Vi klädde av oss på varsin sida av sängen precis som vilket par som helst och kröp till mitten där vi båda möttes. Han höll upp täcket i en gest om att jag skulle krypa in, vilket jag gjorde med honom tätt efter mig. Vi låg sked, med hans arm över min nakna midja. Det fanns ingen vits med att sova med pyjamas eller liknande då han redan hade sett mig naken, och jag hatade att sova med kläder på mig. Han ritade cirklar med sitt finger över min höft vilket gav mig gåshud. Hans beröring var brännhet, och hade kunnat leda till något helt annat än sömn. Men efter ett tag somnade jag med honom tätt bakom mig.

 
Så nu har hon klivit in i VS världen. Undra sa flundra hur det kommer gå. 
Fråga; Vad tror ni? Och vad tyckte ni om slutet? =) 
 

Återigen vill jag tacka alla underbara människor som har kommenterat. ♥
Usch, ni är så jävla goa att jag skulle vilja äta upp er. ♥♥♥ 

Kommentarer
Anonym säger:

Asså jag blir kär i dem!! :$ haha!
Jag hoppas det kommer gå bra, men jag tror också att mycket drama kommer att komma! Älskade slutet! Dem är så söta tillsammans, även om det blev pinsam tystnad hihi! :)

Skrivet: |

Emma säger:

Vill bara tacka för att du finns! Älskade verkligen kapitlet, dock läser jag i skolan medan de andra är uppe i matsalen. Jag tyckte verkligen om hur söt Justin var och BARA ville sova. Allt var superbra, du är helt underbar❤️

Skrivet: | Bloggadress: http://smilingbieber.blogg.se

Michelle säger:

Jag älskar det :)

Skrivet: |

Emmy säger:

Så precis innan lektionen skulle börja att du hade lagt ut ett nytt kapitel då villa jag bara att en timme skulle gå hur snabbt som helst att jag fick sluta skolan lägga mig i sängen och läsa detta underbara kapitel! Sultet helt perfekt! Hur hon tvivlar om dem är vänner eller vad de är bara genom att känna han en vecka! Love it! En av dem bästa novellerna jag håller på att läsa nu!
Jag vet inte vad som kommer att hända, det som är så bra med den här novellen att man inte kan veta. Underbart bra! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://justindrewnovell.blogg.se

Emelie säger:

grymt bra! :)
jag tycker det är bra eller så att dom kan träffas och sova över utan att ha sex alla gånger, för det visar ändå att det inte bara är det dom vill :D

Skrivet: | Bloggadress: http://emelajzaan.blogg.se

Anonym säger:

Superbra!!!

Skrivet: |

camilla säger:

Naw vad söta dom är :)

Skrivet: |

Hanna säger:

Det var jätte bra att du tog med en 'normal' scen där i slutet även om den var lite kort eftersom nästan alla scener med justin och rox har varit sexscener. Nu kanske de börjar få lite starkare känslor för varandra om de umgås. Haha, jag har lite bråttom, vill att de ska gifta sig typ nu!
Kapitlet var jätte bra och jag är jätte nyfiken över hur det kommer att gå nu när hon är en VS modell.

Skrivet: |

Anonym säger:

Sjukt bra! Slutet var så sjukt gulligt. :)

Skrivet: |

cady säger:

Spelas rox som adriana lima? ☺

Svar: Japp, det gör hon. =)
Marielle Sjelin

Skrivet: |

Anonym säger:

oj vad gulliga dom blivit mot varandra hihi, vilket självklart är kul! Men mer dramaaaaa, kan justin ligga med en tredje? kan rox ligga med någon annan och justin bli svartsjuk? kan selena komma på när dom ligger? du är jätteduktig!

Skrivet: |

G säger:

Först och främst vill jag bara säga hur mycket jag älskar att läsa dina noveller. Jag liksom sparar dem tills jag kan koka en kopp te och hitta något gott att mumsa på, och sedan sätta mig i soffan och gräva ner mig med dina fullkomligt underbara kapitel. Det är det som gör mina dagar för tillfället och ljusar upp allt hemskt med nationella sin pågår. Helt enkelt sagt är du bara mirakulös med dina noveller.

Nu kommer vi till slutet, väldigt väldigt väldigt gulligt och mysigt. Jag gillar att ingen av dem gör en stor deal utav deras relation utan bara är casual. Jag gillar det simpla, hatar när man göra stora grejer utan småsaker. Men nog om hat. Du är bäst, ingen protest!

Skrivet: | Bloggadress: http://pelanyte.blogg.se

amanda säger:

Spännande att få läsa om hennes nya jobb. Gillar att flera kände igen henne. Kommer säkert bli en bra fortsättning :)

Skrivet: | Bloggadress: http://liindstrand.blogg.se

Tyra säger:

OMG älskar det så bra❤️❤️

Skrivet: |

Elly säger:

Detta är perfection på hög nivå

Skrivet: |

Bea säger:

Bästa som vanligt

Skrivet: |

Petra säger:

The night = bästa novellen som skapats

Skrivet: |

Sky säger:

Sååå braaa

Skrivet: |

Josefine säger:

Jättebra! Jag gillar deras mysmoments där sex delen inte är med alltid, haha

Skrivet: |

Klara säger:

Du är bästa

Skrivet: |

Becca säger:

Ååh, äntligen är hon officiellt med i VS som en VS-ängel. (Nej jag orkade inte skriva hela ordet, haha). Ingen passar perfekt där än Rox (med tanke på att Adriana Lima också är med där är det 110% sant). I see something big coming.

Vet inte hur länge jag har shippat Justin och Roxanna så här mycket, men jag vill inget hellre än radera Selena ur bilden så att Justin och Roxanna kan få sitt lyckliga slut. Fast samtidigt älskar jag hur Justin är otrogen mot henne (det är där drama queen-sidan av mig kommer fram).

Vet inte ens hur jag ska börja med att beskriva hur mycket jag älskar Rox. Du har gjort henne så himla himla bra. Hennes personlighet är guldvärd, och hennes sexighet tar aldrig slut, detsamma med hennes perfektion. Okej, det kanske inte är så jätte snällt utav henne att hon ligger med någon som är ett förhållande, men ingen kan förneka bandet mellan Rox och Justin. Soulmates, jag lovar.

Trots att jag älskar hela kapitlet är slut askjfisjuiekdj. Mina känslor liksom. Så otroligt gulligt att de bara la sig ner och sov, gosandes, med Justins armar om Roxanna. Som sagt, shippar dem såååååååååååå mycket. Only if they were real.

Nej, jag ska inte halka efter med dina kapitel nu, utan läsa båda två som är kvar, efter att jag publicerat denna kommentar. Längtar järnet.

Alltid lika bra Marielle. Kramisaaaaaaaar❤️❤️❤️

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberheaven.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback