Skrivet:
Kategori: The Night ✎

32; I Would Like You To Meet Someone.

 
”Välkommen tillbaka darling.” Veronica tog emot mig med öppna armar när jag kom från sminkningen. Jag var återigen tillbaka på jobbet och det skulle bli så underbart att få fotograferas igen. Nästan en månads uppehåll, och det tar på någon som är van att stå framför kameran dagligen. ”Tack så mycket. Så skönt att vara här igen.” Sidenmorgonrocken som jag hade på mig kastade jag iväg på en stol, rättade till mina trosor och BH för att sedan gå ut och ställa mig framför den vita skivan, som gjorde bakgrunden enfärgad. Jag var den första av tjejerna att fotograferas, vilket kan vara både bra och dåligt. Bra för att det är jag som sätter ribban, och dåligt för att dom kan se hur jag arbetar. Även om vi alla är vänner så är det fortfarande en tävling, det kan alltid komma någon yngre och snyggare, och då gör man gärna allt för att stanna kvar. ”Upp med båda armarna.” Jag älskar när Veronica är den som säger vad jag ska göra, ibland blir jag stel som en pinne även om jag har jobbat inom denna industri sedan jag var liten. Cara och Alessandra stod på sidan av och kollade på mig, samt klappade händerna när dom tyckte att jag hade gjort något bra. Vi hade tre byten att gå igenom, men det blev inte efter varandra, då skulle man få vänta ännu längre.

 

 

 

Efter mig var det Cara´s tur men jag orkade inte stå kvar och kolla på henne då jag ändå skulle byta om. Det var bara vi tre som skulle fotograferas just den dagen, så egentligen var det inte en sådan lång väntan, men det blev ändå en liten. Alessandra stod kvar och gav Cara sitt stöd. Vi är likadana alla när det kommer till våra mobiltelefoner. Varje gång man har tre sekunder över går man igenom alla sociala medier man har. Det går fort, men man gör det. Det var inget undantag denna gång heller, men istället för att kolla igenom Instagram, Facebook och Twitter så hade jag fått ett sms som var mer viktigt än något annat. ”Hej baby. Jag kom ifrån tidigare och är på väg till dig nu. Kommer snart. Men snälla, va påklädd. Puss Han hade åkt till studion tidigt på morgonen utan att väckt mig, men han hade ändå lämnat en söt liten lapp på kudden bredvid, en på köksbordet och en på spegeln i badrummet. På alla stod det hur mycket han tyckte om mig, och jag kunde inte sluta le. Hela bilresan till Victoria Secret huset log jag för mig själv, jag såg säkert ut som ett fån inför andra bilister, men det var inget jag brydde mig i.

 

Jag vet inte vad det var som tog sådan tid för Justin att komma, men tid tog det. Alessandra var inne på sin andra tagning och i handen hade hon något som var väldigt lurvigt. Ingenting på överkroppen hade hon heller men hon stod med ryggen halvt mot kameran, väldigt snygg var hon. Och det bästa var att hon själv visste det, och vågade säga det högt. Cara hade på sig något som liknade en baddräkt, men jag tror inte riktigt det var syftet med den. Sexig var hon i den i alla fall. När det återigen var min tur klev jag upp i en soffa, lade mig ner och la en kudde för mina bröst. I bakhuvudet läste jag Justins sms en gång till. Han ville att jag skulle vara påklädd, och där låg jag i endast ett par rosa leopardmönstrade trosor. Fick han chansen skulle han nog slita av dom, med tänderna. Blixtarna flashade från alla håll och kanter i rummet. Ibland blev man nästan en aning blind, i alla fall för några sekunder. Det enda jag såg framför mig var en stor runt fläck, som sakta men säkert försvann, eller tonade bort kanske man ska säga. ”Sista bilden nu. In med magen och så sträcker du på dig så halsen blir längre.” Blixten slog till en sista gång innan jag var klar för dagen.

 

 

Precis när jag reste mig upp ur soffan hörde jag hur dörren öppnades och jag vände mig om för att få syn på Justin. Han blinkade till med ena ögat och stängde dörren efter sig. På sin axel hängde hans skinnjacka. Så sexigt. Där stod jag i enbart trosor och en kudde, som inte ens dolde det den skulle dölja. Han tappade hakan lite smått, vilket fick mig att börja fnissa. Fnissa? Jag, fnissar aldrig. Men med honom runt om mig så händer det då och då. ”Hej baby.” Han kysste mig, och släppte jackan till golvet. Hans händer tog ett tag kring mina höfter. Tunga andetag lämnade hans läppar. ”Shit, fick du inte mitt sms eller?” Han flinade och såg mig rakt i ögonen. Jag tror att hela lokalen stod stilla. Alla stirrade på oss. Det var ingen som visste om mig och Justin. Inte ens jag gjorde det, men vågade inte riktigt fråga honom vad vi två var. När jag vände mig om och såg på mina kamrater återgick dom till arbetet. ”Jo, men jag klev precis av.” Svarade jag och nickade mot soffan som stod på sidan av då Cara inte skulle använda den. ”Har du fotograferats sådär?” Han kollade ner över min kropp och det kändes som att han såg något han inte gillade. ”Ja.” Svarade jag och gick tillbaka in i rummet där mina kläder låg.

 

Jag hade åkt med Milena när hon åkte till skolan, så jag var tvungen att åka med Justin eller ta en taxi. När jag kom tillbaka ut igen med kläderna på mig och väskan över axeln stod han och pratade med Cara som var klar, såg hur dom två tillsammans tog en bild. Det fick mig att le. Alla tjejer i världen kan få ta bild tillsammans med honom, men det är mig han går och lägger sig med på kvällarna. Jag är inte svartsjuk, eller avundsjuk heller. Det gör mig inget. Jag vet att han är min, och han vet om att jag är hans. Dock har jag fortfarande ingen aning om vad han gjorde på hotellet den där gången vi sågs utanför, delade en taxi och knullade som kaniner. Han har i och för sig ingen aning om vad jag gjorde heller, och det är nog lika bra. ”Kommer du?” Han sa hejdå till alla och vi försvann ut genom dörren. Han tog min hand när vi kom in i hissen och kysste mina knogar. ”Du kysste mig där inne. Varför?” Jag visste hur media skulle vrida det där, jag skulle vara den svarta änkan, utan att döda Justin. Den andra kvinnan som aldrig skulle få honom. Det var så dom skulle förklara mig. ”För att jag tänker visa för alla att du är min.” Hans röst speglade säkerhet, han ville verkligen. Han var redo att offra allt, för att få vara med mig.

 

När Justin åkte förbi vår grindvakt hälsade han artigt, men stannade aldrig vid mitt hus utan fortsatte upp till sitt eget. ”Det är någon här som jag vill att du ska träffa.” Pulsen i min kropp steg, och jag trodde att min bröstkorg skulle sprängas. Vem gör något sådant? ”Vem?” Andades jag samtidigt som han stängde av bilen och klev ur för att gå runt på min sida och öppna. ”Min mamma.” Mina ögon spärrades upp som två stora golfbollar. ”Du kan inte göra så här mot mig. Jag ser ju ut som ett troll.” Det enda som var bra på mig just den där tiden var mitt smink, då jag inte hade tvättat ansiktet efter fotograferingen. Men mina kläder dock, mjukisbyxor och ett löst linne. Det var inte jag, och det var inte så jag ville se ut när jag skulle träffa hans mamma för första gången. ”Sluta, du är jätte vacker.” Han placerade sina händer på mina höfter och drog min geléaktiga kropp mot sig. ”Kom nu.” Han kysste mina läppar så snabbt att jag inte ens hann reagera innan han drog med mig till ytterdörren. Min kropp spände sig när han öppnade den och vi tillsammans klev in.

 

”Mamma, vi är hemma.” Jag hade ingen aning om hur han skulle förklara mig för henne, eller om han redan hade gjort det. Fast å andra sidan skulle jag inom några sekunder få veta det. ”Hej gubben.” En vacker ganska ung kvinna gjorde sig synlig i dörren in till vardagsrummet innan hon la sina armar om sin son. Jag stod på sidan av och betraktade dom två tillsammans. Det var vacker att se på när hon pussade Justin på kinden. ”Jag vill att du ska träffa någon.” Justin tog min hand och svängde fram mig, så att jag hamnade framför honom mot hans mamma. ”Detta är min mamma Pattie. Och detta är Roxanna. En nära vän.” Pattie tittade en aning misstänksamt på mig innan hon sprack upp i ett leende och drog in mig i en kram, som jag absolut inte var med på. Justin skrattade till bakom mig, vilket fick fjärilarna i magen att börja flyga. Han kan verkligen få mig på bra humör bara genom att le. ”Äntligen får man träffa dig. Justin har pratat om dig non stop i flera veckor.” Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera, men hade hela tiden ett brett leende på läpparna. ”Jasså, det har han?” Jag vände mig mot honom, och där stod han, med rosiga kinder. Han skämdes över att hans mamma hade avslöjat honom.

 

Det var nästan som att vara på en jobbintervju. Hon ställde alla frågor hon kunde komma på, men det gjorde mig inget. Det var aldrig tidigare någon som hade gjort så. Jag vet inte om det var för att se om jag var bra nog för Justin, eller om det var för att hon faktiskt brydde sig. Frågor om mina föräldrar vällde fram, om mitt jobb, hur jag bodde, vart jag bodde. Det blev en liten chock för henne då jag talade om att jag bara bodde några hus från Justin. ”Snälla mamma, sluta fråga massor. Hon har redan berättat hela sitt liv.” Pattie vände sig mot sin son och tittade irriterat på honom, innan hon sprack upp i ett leende. ”Okej. Ska vi beställa pizza. Eller du kanske inte ska äta sånt om du är modell?” Jag visste inte om jag skulle ta det som en förolämpning, eller vad. Men jag tackade genast ja till en pizza. När hon hade lämnat rummet vände jag mig mot Justin. Han tänkte precis kyssa mig när jag vek undan mitt huvud. ”Hon tycker inte om mig.” Var allt jag sa innan jag reste på mig och var på väg att lämna huset, kanske till och med för gått. ”Sluta. Sätt dig igen.” Justin hade fått tag i min arm och dragit tillbaka mig så jag stod precis bredvid hans ben. ”Hon vet att jag fortfarande är tillsammans med Selena. Hon vet om att Sel spelade in en film på oss. Hon är fortfarande arg på henne, och låter det gå ut över dig. Jag kan inte be om ursäkt från henne, men snälla. Ge henne lite tid.”

 

Jag stannade kvar efter Justins fina lilla tal och satt bredvid honom vid matbordet. På bordet låg det tre pizzakartonger, med tre halvätna pizzor. Det var ingen av oss som orkade äta upp den, men det gjorde inget, då kunde man äta en gång till senare. Ytterdörren slogs upp, och en hög smäll hördes när den tog i väggen. Både jag och Justin var välmedvetna om vem det var som hade gjort entré, och jag hade ingen lust att stanna kvar för att hamna i ännu ett slagsmål. Dock trodde jag aldrig att Pattie skulle acceptera att Justin hade ett förhållande med Selena, och sedan ett litet förhållande med mig. Men hon verkade cool lugn. ”Hej älskling, jag är hemma.” Det hördes när hon släppte ner kassarna på golvet, och sin stora väska. Hon kom in i köket och stannade skräckslaget till. ”Vad fan gör du i mitt hus?” Selena hade gått och blivit hjärndöd, det var en sak som var säkert. Innan jag hann reagera hade Justin flugit upp på sina fötter. ”För det första, det är inte ditt hus. För det andra, så har jag vem jag vill här. Och för det tredje, sluta handla för mina pengar. På riktigt.” Hon stod där som en staty, fast å andra sidan så satt jag och Pattie som två sådana vid matbordet och såg hur Justin släpade med sig henne upp för trappen. 


 

Jag jobbar häcken av mig, och är verkligen helt tom på ideér. =/
Efter detta kapitel finns ett färdig skrivet, och det känns sjukt för mig, då jag har haft minst 6-7 stycken tidigare. Jag gör mitt bästa hela tiden, men ibland räcker det inte till. Dock kommer min kärlek till er alltid finnas. ♥♥♥


Kommentarer
soso säger:

😍😍❤❤👌👌👏👏👏

Skrivet: |

Michelle säger:

Jag gillar det :)

Skrivet: |

Clara säger:

Sjukt bra! Fortsätt så! ❤️

Skrivet: |

Jessica säger:

Omg, har inga ord! Vet inte hur jag ska kommentera detta kapitlet för det finns absolut inga ord till det. Haha.
För det räcker inte med att skriva "Gud va bra kapitel! Osv osv."
Du skriver så otroligt bra, hade önskat att jag också hade kunnat skriva så som dig. Har läst alla dina noveller minst 10 gånger, japp jag är seriös. Och det finns ingen som du som skriver så fkn bra! Det du skriver är unikt, kan inte ens förklara hur glad jag blev när du bestämde dig för att skriva denna novellen. Jag blev överlycklig. Haha. Och din blogg (novellblogg) är en av få jag följer/läser. U know I love your writing, you're amazing! ♥♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://biebsfavoritrgirl.blogg.se

Hanna säger:

åhh, det var jätte bra, allt va jätte bra! äntligen så gör justin någonting åt selena, åh jag blir så sur på henne.

Skrivet: |

Oline säger:

Jeez, det är så jvla bra :o vill läsa fler kapitel ❤️❤️

Skrivet: |

Anonym säger:

Omg😍👏👏

Skrivet: |

Elsa säger:

Sjukt bra!

Skrivet: |

Emelie säger:

Super bra! :D

Skrivet: |

Anonym säger:

!Du är SÅ grym, älskar det! <3

Skrivet: |

Felicia säger:

Haha älskar selenas ord i slutet.

Du borde inte stressa bara för att hinna skriva klart massa kapitel. Du borde skriva dom i den takten du vill . Visst det skulle vara tråkigt om det tog lång tid men hellre att det tar längre tid och att don blir bra ( säger inte att don inte är det ) . Än att du ska stressa för att få ihop kapitel.

Skrivet: |

Anonym säger:

Asbra! 😊😊

Skrivet: |

Anonym säger:

Omg så braaa

Skrivet: |

B säger:

bra kapitel!! ta det lungt med skrivningen om det blir för jobbigt!
ps. kolla gärna min blogg och skriv gärna vad du tycker om "om novellen" inlägget :) om du har tid alltså :)

Skrivet: | Bloggadress: http://dontsayaword.bloggplatsen.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback