Skrivet:
Kategori: The Night ✎

6; Sel Arrived

 
 
På morgonen när jag vaknade slog jag ut min arm för att upptäcka att platsen bredvid mig var tom. Tröttsamt öppnade jag mina ögon för att snegla mot klockan, halv ett. Jag log, inte bara inombords utan även ett ärligt leende på läpparna när jag tänkte tillbaka på vad som hade hänt under natten. Dock blev jag en aning besviken när jag insåg att hon inte var kvar. Hon hade dragit och inte ens lämnat ett nummer eller något. Egentligen, vad hade jag förväntat mig? Hon gjorde klart och tydligt för mig kvällen innan att det som står i tidningarna är sant. Hon knullar och drar. Mattan bredvid sängen låg inte där den brukar ligga då det var kallt åt fötterna på golvet, den måste ha åkt in under sängen under natten. Vägen till badrummet kändes både jobbig och tung, benen ville inte riktigt som jag ville, och huvudet höll på att explodera. Det blev ju inte bättre av att gardinerna inte var fördragna så solen lyste rakt in.

 

När jag öppnade dörren till badrummet hörde jag ett skrik, jag kollade snabbt upp och fick syn på Roxanna, i bara en handduk. FUCK, ska du skrämma livet ur mig?” Hon höll sig för bröstet och andades häftigt. ”Mitt badrum. Jag trodde du hade dragit.” Jag brydde mig inte ens att jag stod helt naken framför henne, det var inget hon inte redan både sett eller känt. ”Sorry, ska bara hämta min klänning. Sen är jag borta.” Hon var precis på väg förbi mig när jag fick tag i henne arm och drog henne intill mig. ”Tack för i natt.” Jag kysste hennes läppar mjukt och försiktigt för att se om det var okej. Hon besvarade kyssen likadant och där stod vi, kvart i ett en torsdagseftermiddag och kysstes. ”Tack själv.” Hon log lite smått samtidigt som hon tittade mig i ögonen. Hon var verkligen vacker, så väldigt vacker var hon. ”Vill du ha lite kläder?” Hon nickade lite lätt. ”Men jag kan ta det sen, hoppa in i duschen nu.” Hon slog till mig lekfullt på rumpan och skuttade vidare till sängen.

 

 

När jag kom tillbaka ut i sovrummet med en handduk kring höften låg hon på mage i sängen i enbart handduk. Hon svajade med benen, fram och tillbaka. ”Jag ska ta fram lite kläder åt dig.” Hon reagerade på mig igen. ”Snälla sluta skräm mig.” Hon skrattade till och slängde en kudde i ansiktet på mig. ”Hey, jag vill bara vara snäll. Men vill du springa omkring med en klänning utan trosor på dig, varsågod. Gör inte mig något.” Jag hånlog lite mot henne samtidigt som jag gick mot min garderob. ”Okej. Jag tar emot din vänlighet.” Hon tassade efter mig. WOW. Va fan. Bieber, du har större garderob än mig. Och jag är tjej.” Hon drog sina fingrar efter mina kläder som hände på vänster sida. Det såg ut som att hon inspekterade allt, och hon såg vacker ut när hon gjorde det. 

 

Jag kastade en t-shirt, ett par mjukisbyxor och ett par sprillans nya trosor mot henne. Det enda hon hann ta emot var trosorna, och ett stort frågetecken bildades i hennes söta ansikte. ”Har du en hemlig fetish ingen känner till?” Jag skakade på huvudet, skrattade och drog på mig ett par Calvin Klein boxer, släppte handduken på golvet och letade reda på en skön tröja och ett par ganska stora mjukisbyxor. ”Nej. Selena har lämnat dem här, tillsammans med massa annat.” Jag såg på henne att hon stelnade till när jag nämnde min flickväns namn. Jag förstår henne. ”Jag dömer dig inte. Du har dina skäl till varför du lät det som hände i natt, hända.” Hon klädde på sig under tystnad och gick tillbaka in i badrummet för att hänga upp handduken. Av alla tjejer jag vart med, är det ingen som stannat på morgonen eller ens fått det, men det kändes okej med Roxanna. Vi sitter i liknande situationer, vi är kända och hela världen skulle ha en synpunkt på detta.

 

”Jag firar min födelsedag på lördag, på klubben Lure. Vill du, och har tid får du komma.” Hon såg lite osäker ut när hon bjöd mig, vilket jag inte förstod varför, men jag tackade artigt ja, men sa att jag skulle kolla mitt schema innan. Vi satt ute på min altan i solen och åt vad vi i alla fall tyckte, var frukost. Klockan var väl egentligen vår enda fiende. ”Hey babe. Jag är hemma.” Jag ville skratta rakt ut. Roxanna föll av solstolen hon satt på när Selenas röst ekade i mitt hus, mitt hus. Vi bor inte tillsammans, så att hon är hemma, är skitsnack. ”Ska jag dra eller?” Innan jag hann svara Selena viskade Roxanna och tog tillbaka min uppmärksamhet. ”Nej, behöver du inte. Jag fixar detta.” Jag gick ut och mötte min flickvän i hallen. ”Hej baby. Haft det bra i Spanien?” Jag kysste henne, vilket inte alls kändes som när jag kysst Rox tidigare på dagen.

 

”Är du hemma själv?” Hon bar in sina väskor från hallen och ställde dem precis nedanför trappen. ”Nej, Roxanna är här.” Selena stelnade till, precis som Rox hade gjort när Selena kom in. VEM? Jag ryggade tillbaka när hon höjde rösten åt mig, aldrig tidigare hade hon gjort det, men det ska väl vara en första gång för allt. ”Skrik inte. Det är en tjej jag träffade på Arena igår…” ”Har ni legat?” Hon avbröt mig innan jag hann fullfölja min halva lögn. Jag skakade bara på huvudet och gick därifrån. ”Din jävla fitta. Kom tillbaka när jag pratar med dig.” Hon rusade ut efter mig, men vad hon inte visste var att Roxanna satt där ute och fick se hela hennes utbrott. ”Åh hej. Selena, Justins flickvän.” Jag skrattade så hårt inombords, jag ville döda henne. Tror jag. Hon var så falsk att jag dog lite. ”Hej, Roxanna. Trevligt att träffas.” Dem skakade händer med varandra och sedan slog sig Selena ner bredvid mig, mitt emot Rox.

 

Roxanna gick in med disken vilket gav Selena stor chans att ställa tvåtusen frågor, som jag inte ens hann svara på innan nästa kom. ”Hur kommer det sig att hon har dina kläder på sig?” Jag vet inte vilken fråga i ordningen det där var, men jag svarade. ”Roxanna och Ella följde med mig och Za hit i natt, och vi fortsatte dricka. Sen sov dem här. Hon hade klänning igår, så hon duschade i morse och jag gav henne andra kläder. Sluta fråga nu. Antingen lyssnar du eller så kan du dra.” Jag orkade verkligen inte med henne. Hon gick mig på nerverna med allt sitt tjat, alla sina frågor. Jag skickade ett lamt sms till Za som berättade vad jag just sagt till Selena, han skulle täcka upp för mig och förklara för Ella. Roxannas mobil började ringa men hon var ingenstans så hon kunde höra den, så jag sneglade och såg att det var Ella som ringde, jag svarade.

 

”Justin i Roxies mobiiiiil.” Ella skrattade högt och länge, troligen över hur jag svarade. ”Hej Justin. Skön natt?” Jag hoppades för mitt liv att Sel inte hörde Ella, även om hon satt precis bredvid mig. Jag mm:ade tillbaka, vilket fick henne att skratta ännu mer. ”Lugn, jag ska täcka din lögn. Men du, vart är Rox?” Jag började kolla omkring mig och fick se henne komma gåendes ner för trappen. ”Rooooooox, du har Ella i luren.” Hon sprang ut på altanen och tog emot mobilen för att sedan gå in igen. Sel mumlade något ohörbart bredvid mig. ”Jag ska ta en dusch, lång flygtur.” Selena kysste mig innan hon gick in i huset och upp till det stora badrummet. ”Har hon gått?” Rox sneglade ut, och jag nickade mot henne med ett brett leende på läpparna. ”Kom.” Jag slog ut mina armar i en gest att hon skulle komma. ”Kyss mig.” Jag viskade i hennes öra efter hon lagt sig ner över mig. ”Bieber, det var en natt bara.” Jag visste det, men ändå gjorde det lite ont. Jag ville kunna behålla henne.

 

”JUSTIN, ROXANNA…” Vi båda flög upp och av solstolen som vi låg på när vi hörde hur både Za och Ella gjorde entré. Hon kysste mina läppar en sista gång. Vi hade säkert legat där ute i minst 20 minuter, och inte en enda minut var mina läppar ifrån hennes. Hon gick med på att det var okej att kyssas. Vi gick ut och mötte våra vänner i hallen. ”Vart är skräcködlan?” Det var inte en hemlighet att Za inte gillade Selena, men att kasta ur sig något sådant. ”Haha, kul bror.” ”Vi handlade innan vi åkte hit. Vi tänkte grilla sen. Duger det åt stjärnorna?” Ella viftade till med kassen för att avbryta mig och Za. Vi båda nickade och vi alla gick ut i köket. ”Kan inte ni två göra en sallad?” Ella kollade på Rox och nickade mot mig och grönsakerna som låg framme på bänken. ”Det ska vi väl kunna fixa. Eller?” När dem hade lämnat köket för att gå ut och börja grilla plockade jag fram gurkan och visade henne storleken på den, hon började skratta och blev generad. Jag stal en kyss från henne precis innan Selena kom in i köket.

 

Maten var klar och Sel hade fått i uppdrag att duka bordet som stod ute bredvid poolen och grillen. Solen stekte på oss genom trädtopparna men det var inget som hindrade oss från att äta den goda maten. Selena satt bredvid mig på vänster sida och mitt emot mig hade jag Rox, mitt emot Sel satt Ella och mellan mig och Rox, på hörnet satt Za. Hela bordet var fyllt med mat, och hade det inte varit så att en människa faktiskt blir mätt så hade vi nog suttit där ute en vecka senare. Precis när jag skulle ta en tugga av den sista köttbiten från min tallrik kände jag en fot på mitt ben som strök sig uppåt. Jag stelnade till och såg upp för att möta Roxannas blick, hon log samt bet sig lite i läppen. Fy fan vad jag ville ha henne, jag ville rensa bort allt på bordet och kasta upp henne för att knulla henne hårt och hämningslöst. ”Älskling, mår du bra? Du är alldeles blek.” Selena placerade en hand på mitt andra ben, vilket fick mig att tappa fattningen totalt. Jag reste mig upp och gick in i huset.

 
Nu har Selena gjort entré, hur känner ni inför det? 
 
Och vad var bäst med detta kapitel? 

Kommentarer
Ronja säger:

Ööööh.. jag gillade allt hahahah. Justin kommer dö om sel få reda på honom och rox lol
Kraaam

Skrivet: | Bloggadress: http://simpleaswords.blogg.se

Wilma säger:

Omg så bra älskar det du äger på att skriva

Skrivet: |

Tyra säger:

Perfection

Skrivet: |

nellie säger:

Kan inte beskriva med ord

Skrivet: |

Linn säger:

Jätte bra

Skrivet: |

Sofia säger:

Du är bäst på att skriva

Skrivet: |

Tora säger:

Gud så bra du är!

Skrivet: |

Tilda säger:

Perfektion på hög nivå

Skrivet: |

Michelle säger:

Jag älskar det och jag gillar slutet :)

Skrivet: |

Anonym säger:

Sjukt bra! :)

Skrivet: |

Hanna säger:

Hela kapitlet var bäst! :) du skriver sjukt bra! :D

Skrivet: |

Emmy säger:

OMG så sjukt bra!!! Älskar hur dem kunde komma unden det som har hänt, Ditt skrivande är så underbart!! Älskar det här!!
kram <3

Skrivet: | Bloggadress: http://Justindrewnovell.blogg.se

Emelie säger:

så jävla grymt bra! :)
vet inte vad som va bäst men älskade verkligen när Roxanna och Justin hela tiden gick bakom ryggen på Selena, asså när dom kysstes och sånt fast hon va i huset. :)

Skrivet: | Bloggadress: http://emelajzaan.blogg.se

Becca säger:


Glass, lov och ett nytt kapitel av The Night, kan den här måndagen bli bättre? Skulle inte tro det. Selena klev in i bilden och BAAM. Sa ju det, draaaaama. Borde ju bli spådam, haha. Skämt åsido, har inte ens ord för kapitlet. Perfektion säger jag bara. ABSKJYEHDRISNFEHI så bra.

Du kan inte fråga vilken del av kapitlet jag tyckte bäst om, för hur ska jag kunna välja det? Varenda del av kapitlet är bäst. Och att Selena gjorde entré gör hela novellen ännu mer spännande och jag vill bara ha mer och mer och mer.
Har dock blandade känslor om det. Det är både bra och dålig, då det känns som att hon spelar en dramaqueen i The Night, men samtidigt älskar jag drama, eller i alla fall att läsa om det. Gillar dock hur du skrev hennes entré, det blev perfekt.

Älskar att Rox stannade hos Justin och de fortsatte vara sådär flirtiga, och sedan när Sel kom fortsatte dem ändå. Kunde ju inte ha blivit bättre än så! Kan ju inte annat än att älska Za, så himla skön och verkligen en najs utfyllnad i novellen. You go Za, haha.

Kan knappt vänta om att få läsa om Rox tjugoårsfest, känner på mig att det kommer hända en jävla massa saker då.

Kommer ju längta ihjäl mig efter nästa kapitel, men det är det värt. Skulle vara värt att vänta tusen år och även mer därtill.

Kramisar på dig❤❤

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberheaven.blogg.se

Anonym säger:

Det bästa : Justin inte vill släppa Roxanna :D
Och det blir spännande över hur det kommer att bli mellan Sel och Rox :p

Skrivet: | Bloggadress: http://mybieberstoriees.blogg.se

Anonym säger:

är så glad att jag råkade klicka in på din blogg igen för att läsa hitrisa igen (för 6 gången) men såg istället att du hade börjat skriva nytt! Du skriver som vanligt fantastiskt bra!

Skrivet: |

Anna säger:

Super bra! :)

Skrivet: |

Camilla säger:

Åå, jag får känslan över att Selena är en riktig bitch, sorgligt nog då jag gillar Selena :S bra ändå :)

Skrivet: |

Oline säger:

Skrattade mig igenom det här kapitlet, var roligt att läsa :D

Skrivet: |

Emelie säger:

Har stark lust att bara slå Justin med en stol i huvudet, men handlingen är sjukt bra! Stackars Selena :( Glad att du inte kastar smuts på henne som dem flesta andra noveller gör :)

Skrivet: |

amanda säger:

Det här kapitlet var as bra, älskar att Selena kom hem :D och gillade scenen när de båda hade en fot/hand på hans lår :D

Skrivet: | Bloggadress: http://liindstrand.blogg.se

Josefine säger:

Du är så amazing bra så att det är sjukt! Älskar denna novell! Så epic grym! ^^

Skrivet: |

Jessica säger:

Sååååå bra att jag inte vet vart jag ska ta vägen!!! Älskar att det blir lite spänning i det hela nu när hon är inne i bilden. Finns inget dåligt med kapitlet, allt är så sjukt bra!!!

Skrivet: |

Anonym säger:

Men Gud så bra längtar så till nästa!!

Skrivet: |

Clara säger:

Gud 😱 Ge mig nästa kapitel! ❤️

Skrivet: |

Johanna - vardag och träning säger:

more more more :D :D

Skrivet: | Bloggadress: http://byjjohannaa.blogg.se

Emma säger:

JAG ÄLSKAR DET SÅ MYCKET ÄR SÅ GLAD ATT JAG HAR NÅGRA KVAR

Skrivet: | Bloggadress: http://Smilingbieber.blogg.se

Julia säger:

Älskade verkligen Justins tankar när han vaknade på morgonen. Han verkade liksom besviken, men ändå inte. Eller att han visste att han inte borde vara besviken, men ändå var det, men ändå inte, eller jag vet inte, kan inte riktigt bestämma mig, men tänkte i alla fall över hela början av kapitlet och Justins reaktion och hur han tänkte på vad som hade hänt och jag älskar det med det här kapitlet, att liksom en enkel sak som hur Justin betedde sig på morgonen fick mig att tänka efter. Hör du hur knäpp jag låter? Det är bra knäppt. Blir knäpp för du skriver så bra. Sen visade sig ju Roxanna vara kvar. Men dem få meningarna Justin inte visste det. Känns som jag har lärt mig något nytt om Justin nu. Låter så förvirrad, hoppas du förstår vad jag menar xD Annars ska du iaf veta att vad jag menar är något väldigt, väldigt bra.

Det var ju det här kapitlet jag fick läsa lite utav en gång, och jag håller fast vid vad jag sa då, hur Roxanna nästan ursäktar sig för att vara kvar och lovar att hon ska försvinna direkt. Tror jag sa det här då också, men det verkar som att hon känner att det är hennes skyldighet att knulla och dra, inte på ett olyckligt sätt men inte heller på ett särskilt lyckligt. Tycker båda dina karaktärer är så himla intressanta, har säkert att göra med hur bra du vävde in att man fick lära känna dem i början av novellen, som jag nämnde i någon utav dem första kommentarerna!

Jag undrar om det blir mycket drama mellan Justin-Selena-Rox nu. Hoppas inte. Eller jo, det gör jag ;D Ser fram emot att läsa om Rox fest också. Och så längtar jag efter att få läsa Roxannas perspektiv, jag undrar verkligen hur hon känner över situationen, Selena och Justin.

Skulle kunnat skriva en miljard rader till men har så himla bråttom xD C ya on kik, ha det bra tills dess (kan man säga så? Vet ju inte när du kommer läsa det här :P) och tack för det här kapitlet!

Skrivet: | Bloggadress: http://bieb.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback