Skrivet:
Kategori: √ 5. You Gave Me Strength

Chapter 15.

Att vakna en lördag morgon av massa stön och stånk är ingenting man vill uppleva, tro mig, och absolut inte synen. Elena satt upprätt över Tony, och jag kunde helt klart förstå vad dem två sysslade med. ”Hey, ni är inte ensamma.” Hon vände hastigt blicken mot mig, men sjönk sen ned och drog täcket över dem båda. Situationen var minst lika pinsam för dem, som den var för mig, och jag visste inte hur jag skulle ta mig ur den. Tony började skratta vilket fick Elena att bli irriterad. ”Trodde inte du var här, såg dig inte.” Vad svarar man egentligen på något sådant, eller vad gör man i just den situationen? ”Nej, men det är jag. Så ni kan ju fortsätta någon annanstans, eller nått.” Elena sa inte ett ljud då hon klädde på sig lite fint under täcket, och smög in på toaletten. Tony verkade inte mer än nöjd där han låg med täcket i midjan och vickade på ögonbrynen. Jag ville inget annat än ta mitt pick å pack och dra från rummet i några timmar.

 

Jag gjorde som jag hade tänkt, men jag duschade innan och drog bara på mig ett par mjukisbyxor och en t-shirt. ”Gör inget jag inte skulle ha gjort.” Var det sista jag sa innan jag drog igen dörren. Nere i matsalen var det inte så mycket folk, tror att dem flesta inte mådde så bra, då det var en del ungdomar som fick med sig sprit in på balen, vilket slutade med att dem blev lite dragna. Längst ned i hörnet satt Pearl för sig själv, men hon såg mig inte då jag var på väg mot henne, men blev stoppad efter halva vägen. ”Hej, vart tog du vägen inatt?” Aurora kom fram och slog armarna om mig i en kram, vilket jag besvarade. Eftersom att hon troligen hade sett att jag var på väg mot hörnet följde hon min blick och suckade högt. ”När ska du sluta hänga efter henne?” Det lät anklagande, eller precis som att det var förbjudet. Och när någon säger åt mig att jag inte får, vill jag ännu mer, tror inte någon människa tillåter en annan att tala om vad man får och inte. ”Det, unga dam, har inte du med att göra.” Var det enda jag svarade och fortsatte gå mot Pearl.

 

”Hej.” Hon hoppade till en aning då hon satt med näsan i en bok, troligen helt inne i den också. ”Jag vill bara säga förlåt för igår. Det var inte meningen, jag vet inte vad som flög i mig.” Hon tittade på mig och hennes ögon brann till en aning. Jag kunde nästan skymta en besvikelse, vilket det egentligen hade varit för mig med. ”Nej, det är jag som ska säga förlåt.” Båda två skrattade till, precis som att det inte hade varit en sådan stor grej. ”Får jag sätta mig här?” Hon nickade lite tafatt och gestikulerade med handen att jag skulle sätta mig framför henne. ”Ska bara hämta lite frukost.” Skolan hade en fin och stor frukostbuffé som ingick i priset man betalade, då man betalade rummet. Jag kunde känna hur Aurora, Emone och Kate tittade på mig när jag gick förbi, men jag orkade inte bry mig. Eller rättare sagt, jag ville inte.

 

Stämningen mellan mig och Pearl blev bättre ju mer klockan blev på dagen, det var precis som att vi glömde bort vad som hade hänt under natten, vilket för mig var skönt, även om jag inte ångrade mig. Hon rörde om i sin omelett som hon hade på tallriken och tog ett djupt andetag. ”Vad ska du göra idag?” Vi åt inte så mycket under tiden vi satt där, då vi pratade så mycket att vi inte hann. Jag var tvungen att fundera vad det var för dag och om jag hade något speciellt att göra. ”Inget, vad jag vet i alla fall. Vad hade du på hjärtat?” Hon fortsatte röra om men tog sig sedan en tugga. ”Tänkte fråga om du ville hitta på något med mig?” Hon tittade inte på mig, utan förbi mig, så jag vände mig om och fick se Aurora sitta och psyka Pearl. Jag blir så trött på sådant, hon och jag är inte tillsammans, så jag fattar inte varför hon ska få det att se ut som det. ”Fast du och Aurora kanske ska göra något.” Hon släppte henne med blicken och stirrade rakt ned på sin tomma tallrik. ”Jag hittar gärna på något tillsammans med dig.” Jag tog hennes hand på bordet och strök henne lugnt över handryggen.

 


 

Justin hade envisats med att ta med mig på den berömda shoppinggatan i Beverly Hills, jag ville egentligen spy. Men han trodde väl att jag var som alla andra tjejer, shoppinggalen. Jag var långt ifrån, jag hatade att gå i affärer, men jag ville inte förstöra det för honom. Paparazzi hängde efter oss som galningar, men jag störde mig inte så mycket på dem, förutom när dem kom för nära, men som tur var hade Justin tagit med sig sin livvakt Kenny, han höll ordning på dem. Jag trivs i Justins sällskap, och även om jag ville spy just för att vi befann oss bland massa olika affärer så hade jag ändå kul. ”Är det säkert att du inte vill gå in någonstans?” Justin var mån om att jag hade kul, och han frågade så ofta han kunde om jag inte ville handla något. Jag skakade på huvudet men insåg sedan när vi gick förbi en jeans affär att jag skulle behöva ett par nya. ”Jo, in här.” Jag puttade Justin då han gick närmast så han höll på att snubbla, men han skrattade bara.

 

 

Direkt när vi kom in var det en tjej som kom fram, eller tjej och tjej, hon var några år äldre än oss i alla fall. ”Vill ni ha hjälp?” Innan jag ens hann reagera över hennes plötsliga framfusighet så svarade Justin henne. ”Den här tjejen.” Sa han och la armen om mig, men fortsatte sedan. ”Vill ha sig ett par snygga jeans som sitter tight över hennes sexiga rumpa.” Jag höll på att svimma, jag trodde inte mina öron, samtidigt som Kenny vek sig dubbelt av skratt. En människa behöver andas för att överleva, men jag tror jag glömde bort det helt. Justin stod, precis som vanligt och log, men han visade ingen tendens på att han drev med tjejen som jobbade där, eller om han överhuvudtaget var seriös. Tillslut insåg jag att luften var något jag just då behövde. Hon kollade på mig från topp till tå. ”Någon speciell färg?” Justin vek blicken mot mig, precis som att jag skulle få bestämma det själv, men precis som innan hann jag inte ens nicka. ”Ett par ljusblåa.” Hon visade oss vägen till en hylla med bara den färgen.

 

”Snälla Justin, jag orkar inte prova fler, det är så sjukt varmt.” Jag hade provat 5 stycken och inget par hade tydligen suttit sådär perfekt som han ville, medan jag hade gillat dem alla 5. ”Ett par till, annars tar vi alla.” Den grabben började gå mig på nerverna. Och det skulle absolut inte ens komma på frågan om att han skulle betala för dem, aldrig någonsin. Precis när jag hade fått upp byxorna så att dem satt på höfterna öppnade Justin provhyttsdörren. Han verkade helt klart gilla det han såg, vilket var ett stort plus, då jag var helt slut och svettig. ”Dem där blir det.” Jag kunde inte bli mer glad, så jag drog på mig mina shorts och klev ut från den heta provhytten. Kenny satt ned på en stol och stirrade på oss. ”Är ni klara?” Justin nickade samtidigt som han slet åt sig byxorna och sprang till kassan. Hade jag varit i mina sinnes fullaste bruk hade jag sprungit efter honom, men jag orkade inte.

 

 

Efter närmare fyra timmar av massa shopping, dock inte för mig utan för Justin så slog vi oss äntligen ned på en restaurang för att få lite mat i magen. Vi satt på uteserveringen vilket kan tyckas vara idiotiskt om man heter Justin Bieber, men det gick hyfsat bra, personalen på restaurangen skickade iväg alla från den sidan som hade stora svarta kameror med dyra objektiv. ”Får jag bjuda dig på en middag, eller skriker du rakt ut?” Hans leende växte, troligen just för att han fattade hur arg jag hade varit efter att han hade köpt byxorna åt mig. Kenny hade gått mellan oss två för att jag inte ville gå bredvid Justin. ”Om du lovar att aldrig mer göra om det.” Han kollade häpet på mig. ”Vadå? Köpa byxor eller bjuda dig på middag?” Jag lät honom vänta på svaret då kyparen kom och frågade oss vad vi ville dricka till maten. Justin valde en Fanta, och både jag och Kenny tog en Coca Cola. ”Köpa massa grejer åt mig.” Svarade jag honom när kyparen var utom räckhåll. Han nickade. ”Deal.”

 

Då det var fruktansvärt varmt ute valde jag en kycklingsallad, som absolut var en av dem bästa jag någonsin ätit. Kenny fick in en stor jävla köttbit med massa sallad och stripps, och Justin tog pasta. Ovanligt, eller hur? Middagen var trevlig, men jag ville inget annat än åka tillbaka till skolan och hoppa in i duschen, jag kände mig äcklig, mer än vanligt. När vi hade ätit betalade Justin för oss alla och jag kunde skymta hans underbara överlägsna leende. Han hade fått som han ville. Vägen tillbaka till bilen var inte lång, men den var fruktansvärt varm, då han envisades med att ha en svart bil. När vi stod utanför min dörr kollade vi varandra i ögonen, men jag började le så fånigt att jag var tvungen att vika min blick. ”Vill du se på film sen?” Jag låste upp min dörr och vände mig mot honom. ”Ja.” Vi bestämde att vi skulle göra det hos mig, så jag gav honom min rumsnyckel och sa åt honom att använda den när han kom om jag stod i duschen. Jag gick in på mitt rum och kastade påsen med jeansen i, på sängen, sedan hoppade jag in i duschen.

 


 

 

Tycker ni verkligen att denna novell är bra? För jag vill ha lite mer detaljerade kommentarer. Vad är bra, och vad är dåligt? Nästa kapitel kanske kommer redan ikväll, får se hur flitiga ni är på att kommentera. :)


Kommentarer
Anonym säger:

jag tycker att den är bra :)

Skrivet: |

Emma säger:

Jag gillar den här novellen supermyckey. Men jag gillar inte Aurora, hon är så taskig. men allting du skriver blir bra! :)

Skrivet: |

lolo säger:

jag tycker att din novell är väldigt bra den är väldigt bra detaljerat med känslor och den går inte för fort fram !

Skrivet: |

Sandra säger:

Jag vet inte ens vad jag ska säga. Ingenting du gör är dåligt, absolut ingenting. Du är grymt bra.

Och novellen är grymt bra, och verkligen inte som alla andra. Jag har aldrig läst en novell som är som dina noveller. :)

Skrivet: | Bloggadress: http://justinsmexybieber.blogg.se/

Becka säger:

Sjukt bra!

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se/

Anonym säger:

underbart bra! älskar dina noveller , jag har bestämt mig för att gifta mig med din novell HITRISA i framtiden ville bara att du skulle få veta det, och vårt barn kommer heta You Gave Me Strength :):):):) och du är mer än välkommen till vårt bröllop :)

Skrivet: |

Emelie säger:

Novellen är sjuukt bra, älskar den. den är väldigt annorlunda, det är därför jag älskar den så mycket och för att det är du som skriver. Du har sån stor talang för skrivande!! :D

Skrivet: |

Anonym säger:

Jättebra :)

Skrivet: |

Anonym säger:

Jag gillar verkligen hur du skriver och du förmedlar verkligen känslor bra. Kan verkligen föreställa mig hur det ser ut och hur det känns att vara t.ex. Pearl. Och det är ju så klart superbra. Sedan gillar jag också att storyn är annorlunda men den känns väldigt genomtänkt och verkar lika bra som dina tidigare. När jag ändå skriver kan jag passa på att erkänna att när jag hade läst ut First Step Two Forever novellen var jag påverkad i flera dagar och jag grät verkligen floder. Det är svårt att förklara men du skriver helt underbart :)

Skrivet: | Bloggadress: http://ireadmore.blogg.se/

emilija med j. säger:

Awesome !

Jag älskar novellen, dock gillar jag inte Aurora men hon gör så att det blir mycket drama, så det är bra !

Skrivet: | Bloggadress: http://rromaites.blogg.se/

Anna säger:

Jätte bra som vanligt! ;)

Skrivet: |

Lisa säger:

Tycker om den så himla mycket, du är så duktig på att skriva! Tycker verkligen att du ska fortsätta skriva på den :)

Skrivet: |

lisa säger:

jag älskar novellen! Älskar storyn och den är detaljerad och bra för att förstå hur det är att vara karaktärerna . Jag föreställer mig det som en tv-serie ungefär och kan se det framför mig liksom. Grymt bra jobb med den här novellen!

Skrivet: |

Anonym säger:

awesome! :D

Skrivet: |

Sara säger:

Jag älskar hur Pearl inte är så speciell, samtidigt som hon är det och att Justin gillar det! Jag ÄLSKAR hur justin försvarar henne och verkligen bryr sig om henne :) jag tror inte jag kan komma på något dåligt :/ hehe <3 du är bäääääst

Skrivet: |

Felicia säger:

Som dem flesta redan påpekat, är allt du skriver grymt. Justins konstiga och roliga kommentarer, tveksamheten, ja, precis ALLT!! SLuta inte göra det du gör, för detär helt underbart!!

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se

Mickan - / My Life In My Words säger:

Detaljer huh? :) haha. Skyll dig själv. No jk!

Haha, Justin! Mupp, men kul va det, bilen jävla kommentar, :)

Och hennes reaktion, haha, men det slutade ju bra, typ :)

Dom är ju både söta och roliga tillsammans, och Kenny på det, haha, lovely!



Och nu blir det ju spännande och läsa hur detta blir :)

Behöver du ha mer detaljerat från mig, jag kan bättre I promise :)

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se/

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback