Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

HITRISA 2 - EPILOG - Del 1



 

7 år har gått, och jag är lyckligare än jag varit på länge. När jag var liten önskade jag att jag hittade mig en tjej jag kunde leva livet ut med, och som skulle föda mina barn. Jag har en son, Liam 17 år, förstår ni att han är lika gammal nu som jag var när jag först träffade Clarissa, antingen är det han som växer som ogräs, eller så är det jag som börjar bli gammal, jag vet inte. Adriana, min underbara prinsessa är 13 år, hon växer också ifrån mig. Även om hon och jag har våra speciella band mellan oss. Det är alltid mig hon kommer till om det är något som har hänt, eller om hon behöver prata. Jamie, som nu är 7 år är med vild än tam, om folk tyckte att Liam hade mycket energi som liten, ska dem se Jamie en dag då han är som värst. Han är högt och lågt, och jag antar att han fått det från mig, för vad jag hört av Erica var inte Clarissa det minsta vild som liten. Nu till det ni inte vet om, jag har två tvillingdöttrar, Juni och Jana, dem är 5 år. Jag har min stora familj, och jag mår bra.

 

Solen stod högt på himmelen och vi hade planerat in en grillkväll. Clarissa var iväg med tvillingarna och handlade tillsammans med Alessa och Drew. Då jag någon gång när jag inte var vid medvetandet, lovade henne att städa. Hon måste ha supit ned mig och fått mig att lova något sådant. Att dammsuga nedervåningen är väl egentligen något som går fort, när man väl har börjat, men det är just det. Jag drar hellre ut på det, än börjar. Ryan satt vid köksbordet och kollade på mig, när jag velade fram och tillbaka. ”Men plocka fram den där jävla dammsugaren någon gång. Clarissa kommer döda dig om hon kommer hem och det ser likadant ut.” Han hade rätt, hon skulle strypa mig långsamt, samtidigt som hon klöste ut mina ögon. Inte riktigt kanske, men hon skulle nog lätt slå mig i magen, och sedan dunka ned mig i golvet. ”Jag ska.” Utan att tveka resta jag på mig och gick till städskrubben, i tvättstugan. Ryan hade plockat upp allt från golvet så det var bara att veva omkring med snabeldraken. Efter 20 minuter var jag klar, och det tog inte många minuter fören Clarissa klev innanför dörren. ”Älskling, jag är hemma.” Det kunde man utan problem höra, det var nämligen inte bara hon som klev innanför dörren, utan även tre ungar, och Alessa.

 

Köttet låg i marinad, och tjejerna befann sig inne i köket för att göra sallad och grejer, vi grabbar fick inte vara där inne för dem. Liam har fått sig en egen stuga på gården då han inte ville bo med oss mer, vilket jag kan förstå då det skiljer en hel del i ålder på honom och sina småsyskon. Han trivs i stugan, och den är stor, hade jag varit i hans ålder hade jag också velat ha det som han. Alla barn var ute på gården, Juni och Jana var dem enda som satt i sandlådan och lekte, då Adriana och Drew hoppade på studsmattan tillsammans med Jamie. Liam däremot, honom var man tvungen att hålla ögonen på, då han hade sin flickvän Edwina över på middag, dem låg på en filt en bit bort tillsammans. Ska jag vara ärlig har jag aldrig sett honom så glad, och så sprallig som i närheten av henne, det var nästan som att se sig själv tillsammans med Clarissa. Det var nog troligen så jag reagerade kring henne, precis som att jag hade myror i byxorna. ”Barnbarn på G eller?” Ryan satt med en öl i handen på altanen och blickade ut mot Liam. Jag skrattade till en aning, med sarkasm i rösten. ”Inte så länge jag lever, det kan jag lova.” Jag slog mig ned mitt emot honom, och tog mig en egen öl. ”Har ni tagit det snacket med honom?” Egentligen tyckte jag inte att det skulle behövas, men nu när han sa det så lät det som att det kanske var på tiden. Jag skakade på huvudet. ”Nej, men jag kanske borde?” Ett leende spred sig över Ryans ansikte.

 

 

Adriana var klar med maten, så hon gick runt bordet och satte sig i mitt knä. ”Får jag ta fram godisskålen som står i skåpet?” Hon viskade i mitt öra, vilket fick mig att skratta till. ”Hur kan du veta om den?” Det var jag som hade köpt det godiset, så att hon visste om det, det var ett under. ”Jag såg när mamma öppnade skåpet. Nå, får jag?” Den flickan har min förmåga att kunna binda folk kring lillfingret med bara en blick. ”Självklart, men får du inte ned den med hjälp av pallen så ropar du på hjälp. Du klättrar inte i skåpen. Du har redan slagit dig en gång.” Hon nickade och sprang in med full fart, och det lät som att hon rev köket när hon flyttade omkring på pallen. ”Vart skulle hon i den där farten?” Clarissa satt bredvid mig, så hon placerade sin hand på mitt lår och lutade sig till mig. ”Hon ville ha godis.” Hon kollade på mig. ”Och det fick hon? När ingen annan ätit upp? Ibland blir jag så trött på att hon kan göra vad som helst för att du ska lyda henne.” Hon sa det inte som en dålig sak, utan med en klingande röst och en glimt i ögat.

 

När kvällen kom och det var dags för Juni och Jana att gå och lägga sig, blev det näst intill tredje världskriget. ”Jag vill inte.” Jana är den som är mest envis av dem två, annats är dem identiska. Det är svårt för andra att se skillnad på dem, och tro mig, det var det för mig också i början, då Clar hade klätt dem likadant. ”Men det är natten, kom nu.” Juni hade redan gått in på badrummet för att borsta sina tänder medan Jana satt kvar på stolen och surade. ”Om du inte du följer med mig nu får inte du bada med oss imorgon.” Det finns en sak man inte ska låta sina barn göra, och det är bestämma, men ibland orkar man inte hålla på hur länge som helst. Det blev fart på henne när jag gav henne ett ultimatum, antingen eller. När dem var klara och hade fått på sig sin pyjamas bäddade jag ned dem, och lät dem lyssna på saga med dörren öppen, så att dem skulle kunna höra oss. ”God natt, pappa älskar er.” Jag pussade dem båda en varsin gång i pannan. ”God natt pappa. Älskar dig med.” Dem har en tendens att säga samma sak samtidigt, ibland är det kul, men ibland blir det lite läskigt, precis som att dem kan läsa varandras tankar.

 

Clarissa satt i en av våra sackosäckar på altanen, men jag lyfte upp henne, så jag kunde sätta mig i den, med henne i knä. ”Varför gör du alltid så, när jag sitter som skönast?” Hon skrattade och putade med underläppen, i en gest om att se ledsen ut. ”För att du är så söt när du ser ledsen ut.” Hon lipade mot mig, vilket gjorde det hela ännu roligare. Alessa och Ryan satte sig ned i den andra sackosäcken, medan Liam och Edwina låg i hängmattan. Adriana, Drew och Jamie satt inne i vardagsrummet och kollade på film, samt åt godis och chips för en hel armé. Alessa och Ryan utbytte några blickar med varandra innan Ryan helt plötsligt släppte en bomb. ”Vi ska ha barn.” Jag blev helt till mig av lycka, Clarissa med. ”Åååh, Grattis.” Tjejer har en tendens att verkligen visa sina känslor, Clar började till och med gråta. När jag reste mig upp kollade jag bort mot Liam som låg och stirrade på oss, men när han såg mig, kollade han genast bort igen, och strök Wina över ryggen. Han hade inte riktigt varit sitt bästa jag, under dagen, vilket började oroa mig en del. ”Grattis RyMan.”

 

 

”Pappa…” Liam kom in i köket där jag satt och läste tidningen, klockan var för lite för att han skulle vara uppe en lördag morgon. Speciellt då han inte kom i säng fören efter 2 på natten. Så det måste ha funnits en väldigt bra anledning. När jag mötte hans blick, kunde jag se att det fanns en del som tyngde honom, och det sårade mig. ”Vad är det?” Han satte sig ned mitt emot mig, men sa inget. ”Jag behöver din hjälp, men du måste lova mig att inte berätta för mamma.” Han kollade ut från köket, troligen för att se om Clar hade vaknat, eller någon annan. ”Jag kan inte lova något, och det vet du. Det beror helt och hållet på vad det är som har hänt.” Ännu en gång kollade han runt sig. Vad var det som kunde vara så hemligt? ”Edwina är med barn.” Jag hade precis ställt ned kaffekoppen på bordet, vilket var tur, för jag krampade i hela kroppen. Det kunde inte vara sant. ”Är ni säkra?” Liam var två år yngre än mig, när vi fick Adriana. ”Ja, hon gjorde ett test igår, och har spytt varje morgon i en vecka, typ.” Jag visste att dem hade undanhållit för både mig och Clarissa att Edwina hade spenderat varje natt i Liams stuga, men att dem hade varit så korkade visste jag inte.


 

Första epilogen. :) Tack för alla era underbara kommentarer. Jag har läst dem med tårar i ögonen. I LOVE U... ♥♥♥


Kommentarer
hur kan du? säger:

du förstörde HITRISA!-.-

Skrivet: |

Linda säger:

En fråga, personen som spelar Adriana, vad heter hon?

Skrivet: |

Lisa säger:

jättebra :)

stakars Liam ..

Skrivet: |

Sandra säger:

OMG!!! LOVeLOVELOVELOVELOVE <3<3<3<3

Skrivet: |

bella säger:

Grymt bra!!!

Skrivet: |

Johanna säger:

GRYYYYYYMMT!!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

rt säger:

Här sitter jag med tårar och kommer snart släppa bomben och kanske till och med dööö..

Alltså allt känns så konstigt. Novellen är snart slut och den har faktiskt varit en stor del av mitt liv, jag överdriver inte.

Liam ska ha barn, Justin och Clarissa har fem barn som är helt underbara...speciellt Liam och Adriana då man liksom vet mer om dom än dom andra fast dom andra är säkert lika underbara :)

Hahha nu låter det typ som i verkliga livet men det är så novellen känns för mig och den kommer alltid finnas där när man vill läsa om den..

Marielle: en underbar tjej som skriver grymtjävlafukingskitBRA och som har dom bästa novellerna. Kan inte beskriva din talang med ord. Det går helt enkelt inte! Hoppas hoppas hoppas HOPPAS verkligen att du börjar snart skriva böcker och då kommer jag vara den första som köper den/dom :D Hahah hoppas också du börjar med en ny novell :)

Skrivet: |

ebba säger:

asbra <33 och du förstör värkligen inget :) de e du so har skrivit den <33 längtar till nästa:) men bara en fråga du kanske har skrivit det förut men isåfall har jag missat det men kommer du skriva en novell efter den här för de borde du värkligen göra;)

Skrivet: |

Becka säger:

Så sjukt bra!

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se/

Ebba säger:

OMFG!! Jag visste att dom skulle ha barn ;)

Och ett svar till : hur kan du? : så tycker jag att du har fel hon har inte förstört HISTRA !! Den ÄGER !! ;-)

Skrivet: | Bloggadress: http://belibersmile.blogg.se/

Rebecka säger:

Jag är heeelt kär i den här novellen! Och du var rädd att du skulle förstöra den? Känns grymt tråkigt att den är slut. Men jag har bara en fråga, vad hände mellan Liam och Jazzy? Dom var ju lite utav ett ''par'' under novellens gång. Kram!

Skrivet: |

josefine säger:

Men hallå? :( såhär får du ju inte göra mot oss! Grymt skrivit! Nu vill. jag ju bara läsa mer och mer om deras barns uppväxt! x) :D som i detta fall , om Liam och Edwina. Och vad har jasmyn tagit vägen, är hon och Liam fortfarande vänner? Åh du får inte sluta :( x

Skrivet: | Bloggadress: http://thetoaster.devote.se/

Linn säger:

till :Hur kan du? Ursäkta, Men vadfan? Marielle har fan inte förstört hitresa, Det är hennes novell! Hennes ! HENNES okej! Jag tycker hon gör ett fantastiskt jobb, Och ÄLSKAR DET! Gråter nästan för att den tar slut nu.. Vill ha MER MER Och MER! Men hur fan vågar du säga att hon förstör den? Men men, Haters gonna hate! Iaf, till: Marielle, ÄLSKAR DET! Så underbart! Love it! Hoppas det kommer en ny novell väldigt snart! Du har utväcklats så mycket!Och är otroligt begåvad! När du väl blir författare ska jag läsa alla dina böcker!!! Kram av ditt största fan! :) <3

Skrivet: |

Haley säger:

Sjukt grymt bra <33 Tycker att det är lite synd att det inte är Jazzy, men annars tycker jag att detta var sjukt bra =))

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

Alizzdream säger:

Jag avskyr kommentaren högst upp!!!

Men jag älskar det du skriver! Det är så sorgligt att det bara är en epilog kvar :-( den kommer jag läsa under tystnad och ensamhet så jag kan gråta :-( glöm inte att jag älskar HITRISA! älskar det du skriver! Glöm aldrig att du är älskad Marielle!

Skrivet: | Bloggadress: http://biebersecret.blogg.se/

Emelie säger:

ohh gosh vad hände med Liam och Jazzy!!!!! HAhhah men men :*

Skrivet: |

Anna säger:

Vill inte att dennna novell ska ta slut! :( Jag viste att det var något, att de skulle få barn var en av mina ginsningar. Va då dumma?... Visst Liam är yngre än Justin var när han blev pappa, men Justin borde väll förstå och stödja dem... Vill veta resten.... Längtar, gråter och vill bara läsa sluet! :( Snyft

Skrivet: |

cicci säger:

jätte bra!! verkligen! men vad hände med Liam och Jzzy?? jag kommer verkligen att gråta sönder när denna är slut!!! jätte bra !! :D<3<3<3

Skrivet: |

Juli säger:

Åhhh underbart bra del som vanligt, fast till skillnad från förut är det med smärta jag läser detta! Jag vill verkligen verkligen inte att den ska ta slut!!

Marielle du är grym! Och hela denna novell har du gjort riktigt riktigt bra, det här är och kommer att vara min absoluta favorit! Kan säga redan nu att jag läst den flera gånger om och fler kommer det bli!

Tack!

Skrivet: |

Cajsa säger:

Sitter med tårarna i ögonen. Så sjukt bra skrivet att det inte går att förklara med ord!! Du har verkligen satt den här novellen rakt in i hjärtat på mig. Jag kommer aldrig att glömma den här novellen! Den har påverkat mig så grymt mycket. Jag kan inte säga annat än att det är väldigt sorligt att det är slut okej, en epilog kvar. Sen är det liksom slut. Och det har varit en underbar resa att få följa med dig under den här novellens gång. Men allt har ett slut. Inte sant? Jag antar att det här var den här storyns slut. Du är grym marielle!!<3

Skrivet: | Bloggadress: http://twodiffrentworlds.blogg.se/

Mickan - / My Life In My Words säger:

Där är det igen, personen som har skrivit kommentaren högst upp skulle jag bokstavligen kunna strypa, långsamt!

Lyssna inte på den idioten! För personen har uppenbarligen både synfel och grova störningar!!



Meeehn åh, underbart ju, att dom fick tvillingar med, åh, lycka, glädjetårar. :)

Och att dom fortfarande är så söta mot varandra, åh Adrianas och Justins relation, åååh :')

Men Liam :O haha, vad hände liksom, jag förstod att han inte skulle vara tillsammans med Jazzy men hallå, lilla Liam, som jag ser framför mig som 4-åring. Nej, :)

ska bli spännande att läsa hans POV efter denna, :)

Nu svamlar jag, :P

UNDERBART iaf! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se/

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback