Skrivet:
Kategori: √ 5. You Gave Me Strength

Chapter 32.

På morgonen när jag vaknade kunde jag med öppna armar välkomna dagen och dess utmaningar. Jag visste att det skulle bli kaos på stranden om Justin visade sig där, men det var något jag var tvungen att leva med om jag ville vara med honom. Jag låg kvar i sängen ett tag och tänkte tillbaka på det jag hade hört Justin säga kvällen innan. Det kändes som en dröm, men jag vet att jag var vaken, och jag kan inte fråga honom om det heller då han trodde att jag sov och inte hörde något. Jag sträckte på mig och tog mig in på badrummet och in i duschen. Det kändes overkligt på något sätt, att jag faktiskt stod i en dusch på Hawaii, och rakade mina ben. Eftersom att vi skulle iväg till stranden på dagen struntade jag i att sminka mig, inte ens mascara, men jag smörjde in min kropp innan jag drog på mig kläder för att sedan kila bort till Justins rum, och se om han var vaken. Jag tog min väska och stoppade ned min plånbok, telefon och slutligen mitt kort till rummet och steg ut. Dörren till Justins rum var öppen så jag var på väg att gå in men jag hörde Pattie där inne så jag stannade kvar. ”Jag såg när du kom ut från hennes rum inatt…” ”Ja, jag stannade tills hon sov, och lite längre. Jag satt och tittade på henne ett tag, hon är så söt när hon sover.” Hon skrattade till ett slag och log mot honom. Själv började jag rodna där jag stod i korridoren.

 

”Hej sötnos. Är du redan klar?” Han kom mot mig med bar överkropp och mjukisbyxor. Det såg precis ut som att han hade kommit ut från duschen precis, då hans hår var fuktigt. ”Ja, jag vaknade av mig själv dessutom. Så jag är utvilad.” Vi kramades ett tag, inget mer. Sedan drog han på sig sin tröja och tog med sitt kort och tillsammans lämnade vi rummet och gick mot hissen. Vi alla skulle samlas för att äta frukost, vilket jag tyckte var väldigt kul, att vi alla gjorde saker tillsammans. Jag hade liksom växt upp utan syskon och utan vänner så jag hade aldrig haft den gemenskapen runt mig. Vilket faktiskt gjorde att jag fick uppleva något helt nytt tillsammans med dem alla. ”God morgon.” Alla hälsade i mun på varandra, så jag var artig och hälsade tillbaka. ”God morgon.” Jag kände själv hur jag sken som en sol mot dem flesta andra som satt i restaurangen, dem såg trötta och slitna ut, medan jag hade ett brett leende på läpparna och kände mig hur pigg som helst. ”Sovit gott?” Usher var den som fortsatte konversationen, och han var även den som såg piggast ut av dem. Alfredo och Marvin såg däremot helt medvetslösa ut, så man kan ju fråga sig hur länge dem hade varit uppe under natten. ”Som en prinsessa. Skönaste sängen någonsin.” Dem skrattade åt mig, eller med mig då jag också skrattade. ”Bra det.”

 

Frukosten var underbar, då jag plockade lite av varje på tallriken. Rikligt med frukt blev det, speciellt jordgubbar och melon. Justin åt enbart pannkakor och sirap, och det var väl det enda jag inte åt, då jag inte kan med smaken av sirap på mat. Precis som måltiden på kvällen blev vi sittandes ett tag även vid frukosten. Tillslut hade Justin så mycket myror i brallan att han inte kunde sitta still, så vi gick upp till våra rum, och bytte om till badkläder. Det fick bli min mörkrosa bikini, då det var den enda jag hade med mig. Jag stoppade ned solskyddsfaktor i väskan samt en handduk, och tog på mig mina flippflopp och gick ut. Justin stod lutad mot väggen men tog min väska när jag kom och stoppade ned sin handduk i den. ”Orkar du inte bära själv?” Han tog hela väskan och hängde den på sin arm, vilket fick mig att skratta till en aning. ”Du behöver inte, jag skojade.” Han skakade på huvudet när jag försökte ta tillbaka den, och la ena armen om mig. ”Jag vill.” Vi hade sagt till dem andra att vi gick ned till stranden innan dem, men Kenny hade sagt att han skulle följa med, så att det slapp bli kaos. Jag hade aldrig varit ute med honom under en sådan sak, förutom den gången vi var i Beverly Hills och handlade, men då var det ändå inte hysterisk.

 

 

På stranden var det inte alls så mycket folk som jag trodde det skulle vara från början, men nog fanns det just tonårstjejer som skulle bli helt galna om dem såg vem som fanns bara några meter från dem. Vi la ned våra handdukar på varsin solstol som stod bredvid varandra. ”Hey, kan inte du smörja min rygg?” Jag viftade till med flaskan, och han gjorde som jag bad honom. Kenny satt i skuggan bara någon meter från oss, inte vet jag om han inte gillade solen eller vad det var som var fel, men där satt han. ”Självklart min sköna.” Jag la mig ned på mage och Justin satte sig mellan mina ben, med sina ben på varsin sida om stolen. Jag rös till när han hällde på solkrämen på ryggen och började smörja in det i min rygg. ”Tack.” Han la sig ned på sin stol med ansiktet mot mitt håll. Hans ena hand letade efter min, så jag tog fram den och lät honom fläta samman våra fingrar. Jag måste ha somnat till en stund, för när jag slog upp mina ögon var alla samlade och hade dragit massa stolar till oss. Pattie satt upp på sin och pratade med Justin tvärs över mig. ”Du somnade, men jag ville inte väcka dig. Ska vi bada?”

 

Tillsammans gick vi ned till vattnet dock inte intima, med händerna sammanflätade vilket jag förstod fullt ut. Pattie hade pratat med oss om vår relation, och jag förstår att hon bara vill sin son väl. Jag har absolut inget emot det, tyckte snarare att det var lite skönt och mysigt. Att det han och jag hade tillsammans inte kunde kommas åt av massa fans eller paparazzi, även om dem kommer komma upp med massa anklagelser och påstående angående vår relation. Dem kommer dock aldrig få ett svar på det. Det vi har, är för just oss. Han och mig. Vattnet var svalkande skönt mot fötterna i vattenbrynet, och vi fortsatte ut tills det nådde våra knän. Alfredo och Marvin kom springandes från stranden och det slutade med att både jag och Justin var helt dyngsura. Dem hade på något sätt lyckats skvätta lika mycket vatten precis som att jag hade doppat mig själv. Alfredo skrattade så mycket att han höll sig för magen när han kom upp ur vattnet. ”Va fan va det där bra för?” Justin var inte glad, själv brydde jag mig inte så mycket. ”Lugna ned dig lite. Bara vatten. Kom nu.” Jag drog med mig honom ut på djupare vatten, och vi badade tillsammans ett bra tag innan det började bli kallt, och jag såg ut som ett russin.

 

 

”Får jag bjuda dig på en dejt ikväll, bara du och jag?” Jag och Justin hade tillsammans med Kenny på betryggande avstånd valt att gå en bit på stranden bara för att få se vart det var vi var någonstans. Jag tyckte synd om Kenny som inte gick med oss, men Justin hade sagt att han inte ville tränga sig på och att det var han själv som valt att hålla sig bakom oss, ifall något skulle hända. ”Vad söt du är. Självklart får du det.” Hans leende verkligen bländade mig i solens sken och jag ville inget annat än kyssa hans perfekta läppar, jag kämpade med mig själv där vi gick. Jag ville brotta ned honom i sanden och verkligen hångla upp honom, men jag gjorde det aldrig. När vi hade gått en bra bit valde vi att gå tillbaka istället. Jag ville inte att Kenny skulle känna sig utanför så jag drog in min arm i hans, så vi gick armkrok tillbaka. Han skrattade bara åt mig, men tog inte bort sin arm. ”Vilken kul tjej du har hittat Justin.” Båda två skrattade åt mig, men det kunde jag ta. ”Jag tyckte synd om dig. Så va snäll.” Han lyfte upp mig och la mig över axeln, vilket jag absolut inte var beredd på, så jag började tjuta av skratt.

 

När jag kom tillbaka till mitt hotellrum efter en hel dag på stranden kunde jag känna hur färgen hade tagit på mig, och jag kollade mig i spegeln för att få det bekräftat. Jag hade fina ränder av bikinin så jag var riktigt nöjd. Innan jag hoppade in i duschen valde jag noga ut mina kläder, och jag ångrade då att jag inte hade tagit med mig min lilla svarta klänning. Den man egentligen alltid ska ha med sig, den passar till allt. Istället tog jag min vita, likadana, och matchande vita underkläder. Sedan hoppade jag ännu en gång in i duschen, och skrubbade av mig allt salt från havet samt all sand jag hade på mig. Det var skönt att komma ut ur duschen, och eftersom att jag alltid eftersvettas av en varm dusch satte jag mig en stund på balkongen i bara handduk så att jag skulle få torka och lugna ned mig lite. Jag kom på mig själv med att känna mig en aning nervös över att vi faktiskt skulle på vår första dejt. Han hade bjudit mig, jag kunde inte tro det, och jag vet inte varför jag tyckte det var så konstigt med tanke på vad han hade sagt till mig på kvällen, då han trodde jag sov.


 

Ni får ett kapitel idag, eftersom att jag inte vet hur det blir imorgon.
Sen ska jag försöka skriva lite fler under kvällen, och under helgen, så att jag kan ge er en hel del nästa vecka. :) Ligger inte alls många före er nu, och det stör mig lite, då jag bara vill ösa över kapitel på er. (A)


Kommentarer
Anna säger:

Jätte bra!!! :)

Skrivet: |

Becka säger:

Sjukt bra!

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se/

linda säger:

Superbra :D

Skrivet: |

Sara Mähler säger:

magiskt som vanligt ! (det enda ord jag kan elr?!?! hahaha) ne men underbart och roligt kapitell! du är bäst :D jag fyller år imorgon så skulle bli överlycklig om du lade upp ett kapitell till :3 jag fyller 17 hehe :)

Skrivet: |

Me+You 'Imma Tell you one time. <3 säger:

asbra! <3

Skrivet: |

Johanna säger:

MER, AWESOME :d

Skrivet: | Bloggadress: http://byjjohannaa.blogg.se/

Emelie säger:

Jätte bra ! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberrstorys.blogg.se/

Ebba säger:

grymt bra! :)<3

Skrivet: | Bloggadress: http://thatsmile.blogg.se/

Kim säger:

skit grymt kapitel! älskar verkligen den nya novellen! :)

förresten hahahh kolla vad jag hitta när jag sökte runt idag på Justin bieber noveller: starklove.blogg.se

om du läser kap 2 i slutet så fattar du varför jag skrattar..

Skrivet: | Bloggadress: http://turningoutgray.blogg.se/

Mickan / - My Life In My Words säger:

Awiie :)

Det låter så förbaskat härligt, jag vill också va utomlands :)

Lite avis är jag, och skulle absolut inte tacka nej till att va utomlands med mr.Bieber himself :)

Men så tycker jag ju att dom är så söta, jag får ju nästan diabetes bara jag läser ju :) hihi!

Och Kenny då, awie, snuttjulle!



Men jag älskar att hon va vaken och hörde honom, när han drog sin lilla kärleksförklaring :) och jag hoppas att denna dejt och denna semester hjälper dem lite på traven, :)



I love it, u know I do! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se/

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback