Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter sixty-three.


 

”Vi är här för att träffa Alexander Brady.” Både jag och Jen fick skriva våra namn på en lista och sedan släppte vakten in oss i besöksrummet, som inte alls såg ut som i drömmen. Det var ett stort fönster, så att vi inte såg ut, men jag visste att folk såg in, och att det även satt någon där, som skulle se till så att inget hände. Jen tog min hand och kollade medlidande på mig. ”Allt kommer gå bra.” Jag litade på henne, och jag visste att hon skulle ställa sig för mig, om han gjorde något mot mig. Dörren öppnades och en vakt kom in med Alexander i bojor på ryggen. Han visade inget täcker på vaken glädje eller ilska, men han ville nog gärna ta sig ur bojorna. ”Vad vill du?” Han tittade inte ens på Jen, precis som att jag var den enda i rummet. Jag tog ett djupt andetag, och tänkte absolut inte visa mig rädd, inte för honom i alla fall. ”Jag är här för att tala om för dig att Justin tänker adoptera Liam. Jag vill inte ha dig i mitt liv mer, du har förstört så det räcker.” Han ville avbryta mig hela tiden, men varje gång han var på väg höjde jag rösten så att han skulle förstå och låta mig prata till punkt. ”Glöm det. Han är min son.” Jag suckade bara åt honom. ”Nej, Alexander. Han är min, och jag bestämmer. Du har inget att säga till om. Dessutom är du dömd, och kommer inte få din vilja igenom.” Han reste sig upp, men Jen hann slå ned honom i stolen igen innan han hann göra något mot mig, och en vakt kom in i rummet. ”Sitter inte du still tar vi dig tillbaka till din cell.” Det var ord och inga visor från honom, vilket var skönt.

 

Alexander lugnade ned sig efter att vakten hade varit in och sagt åt honom en gång, det gick och prata med honom. ”Jag vill fråga dig en fråga.” Han ville inte ha ögonkontakt med mig, vilket irriterade mig en hel del. ”Jasså, det vill du?” Jen höll mig i handen hela tiden för att visa att hon fanns vid min sida. ”Varför våldtog du mig?” Han stelnade till, och kollade upp mot mig, men aldrig riktigt på mig. ”Det gjorde jag inte alls, du ville lika mycket som jag.” Jag skakade hysteriskt på huvudet, och jag kände mina tårar. ”Det ville jag inte..” ”Alla ville ha mig, inklusive du.” Jen strök mig över ryggen, men lät mig hela tiden prata, hon avbröt inte. ”Men varför var du inte med någon av dem då?  Varför var du tvungen att tvinga dig på mig?” Han reste sig ännu en gång, men istället för att närma sig mig, så gick han själv mot dörren, och knackade. ”Ta mig härifrån. Samtalet är avslutat.” Vakten gjorde som han sa, och förde bort honom. Vi fick sitta kvar ett tag efter att han gått, sedan fick vi eskort ut från byggnaden.

 

 

”Gästen får bestämma vad vi ska äta idag.” Justin tittade på Jen samtidigt som han bad henne välja mat. ”Kan vi inte beställa kina?” Det var längesedan vi hade gjort det, så hon kom med en bra idé. Tror till och med att Liam och Adriana skulle gilla det, med tanke på att det var deras favorit mat för ett tag sedan. ”Det låter bra, jag ringer och beställer lite olika sorter, så kan vi plocka lite.” Justin gick in i köket och Adriana kom ned studsande från sitt rum med flera dockor i händerna. ”Vill du leka med mig?” Hon tittade på Jen, som sedan sprack upp i ett leende. ”Självklart vill jag det. Kom.” Hon tog Adriana så gott det gick, i handen och satte sig ned på golvet, med alla dockorna. Jag passade på att gå ut till Justin i köket för att berätta för honom om besöket hos Alexander.

 

”Gick han bara ut?” Jag nickade och han höll om mig, han strök mig över ryggen och kysste min panna. ”Du behöver aldrig mer se honom nu, så slappna av.” Jag visste att allt Justin sa till mig var sant. Alexander skulle komma ut om ungefär ett år, eftersom han fick ett och ett halvt. ”Jag ska försöka.” Han kysste min en gång innan vi gick tillbaka in i vardagsrummet. ”Maten kommer om typ en kvart.” Jen kollade upp från havet av dockor och nickade. Jag och Justin satte oss ned i soffan och kollade på dem två när dem lekte. Adriana var lycklig, det lyste i hennes ögon, och det är jag glad över. ”Jag älskar dig.” En viskning, tyst som natten föll i mitt öra, men varje ord gav mig en ny mening med livet, jag hörde dem precis som att han skrek dem över jorden. ”Jag älskar dig med.”

 

”Liam, maten har kommit.” Han satt inne på sitt rum och byggde med ett modellflygplan, har ingen aning om hur det kommer se ut när han är klar, men känner jag honom rätt kommer alla delar sitta där dem ska. Han kom lunkandes från sitt rum och tog en tallrik, för att sedan ösa på lite av varje. Justin gjorde i ordning en tallrik åt Adriana och ställde den på bordet, och hon satte sig ned och började äta. Maten smakade hur bra som helst, och jag hade nog kunnat äta hur mycket som helst. Justin tittade på mig när jag tog en gång till. ”Jag äter för två.” Var det enda jag svarade på hans blick, han skrattade till. ”Du får äta hur mycket du vill.” Det är skönt när ens pojkvän säger så, då är det ett bevis på att man får se ut hur som helst också.

 

”Imorgon kommer en överraskning, tänkte att ni tjejer skulle börja planera ett bröllop.” Vi satt på altan, Justin och Jen med en varsin kaffekopp, och jag med te. ”Vad för överraskning? Och du vet att jag inte kan prova brudklänningar nu, jag har för mycket mage för det.” Jen skrattade till, vilket fick Justin att hänga på. ”Du får se imorgon. Det behöver du ju inte, det är ju över ett år kvar. Tänkte bara ni ville börja. Du har fria händer, bara du kommer till altaret när jag står där.” Ett leende lekte sig på hans läppar och han hann inte ens reagera innan jag pressade mina mot hans. ”Okej, ska bli intressant.” Jen satt tyst bredvid oss, lite för tyst för att vara henne. ”Du vet inte om att vi ska gifta oss?” Hon kollade mot mig, och nickade lite diskret på huvudet. ”Inte en susning.” Jag skrattade till. ”Men nu vet du, och du ska vara med och planera.”

 

När kvällen kom och både Liam och Adriana hade gått och lagt sig satt vi kvar upp en stund. Jen nickade till ett ex antal gånger, troligen trött efter flygningen eller så. ”Du får gå och lägga dig, det är ingen som tvingar dig att vara vaken heller.” Jag följde med henne upp till gästrummet och bäddade ordning i sängen. ”Tack, för att du är här. Verkligen. Jag har saknat dig som sjutton under alla år.” En tår slank ned för min kind, och jag kunde inte hejda den. ”Men självklart gumman. Jag har saknat dig med, men jag hår fått mig en hel del kul läsning om dig, saker jag vet du aldrig skulle göra. Typ slå Selena på nyår?” Hon lät frågande, men ändå väldigt säker på sin sak. ”Oops, det är sant, jag slog henne.” Jen började skratta, och det fanns inget stop på henne. ”Du måste förklara imorgon.” Jag nickade och så kramades vi en stund. ”God natt.”

 

”Hur mår du?” Justin drog ned mig i sin famn när jag kom tillbaka ned till honom. ”Jag mår bra, riktigt bra faktiskt.” Han la ned mig i soffan och la sig halvt över mig. ”Jag ser det, du glöder. Det var länge sedan jag såg dig så.” Han pressade sina läppar mot mina, och kysste mig passionerat. Kyssen övergick till hångel när hans tunga lätt masserade min. Inga ord behövde utbytas, vi förstod båda två vad vi ville. Han smekte min mage, och kysste mig ned mot halsen. ”Har jag sagt att jag är världens lyckligaste?” Han stirrade rakt in i mina ögon, rakt in i min själ. ”Nej, det har du inte. Men du får gärna säga det.” Han pressade sina läppar mot mina en gång till, men slutade allt för fort, men pussade min mage istället. ”Jag är världens lyckligaste, jag har en underbar familj, som snart kommer bli större. Och min flickvän blir snart min fru. I love you.”


 
Kom igen nu, kommentera. :)

Kommentarer
Becka säger:

Sjukt bra!

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se/

Emma säger:

Åh du skriver så bra, I love it!

Skrivet: |

Maddie säger:

Du skriver så jävla bra!

Min favorit blogg! Snälla kan du skriva ett till kapitel idag?

Skrivet: |

zxczxc säger:

bra kapitell

Skrivet: |

Anonym säger:

Awsome! :) kommer det ett till idag? :)

Skrivet: |

cajsa säger:

Åh, du skriver så sjukt bra!!

Skrivet: | Bloggadress: http://ccajsalundin.blogg.se/

Anonym säger:

Underbart bra <3

Skrivet: |

Cherry ♥ säger:

Grymt bra skrivet :] <3

Skrivet: |

Alexandra säger:

Super bra! meeerraa!!! :D

Skrivet: |

Anonym säger:

Jätte bra!

En till idag snälla??

Skrivet: |

Anonym säger:

helt klart bästa bloggen ! :D

Skrivet: |

Haley säger:

Grymt bra <33

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

bella säger:

Super!!!

Skrivet: |

Emilia säger:

OMB! Så grymt bra! Bästa novellen jag någonsin har läst! :)

Skrivet: |

josefine säger:

längtar till bröllopet! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://dealwithit.devote.se

jasmine säger:

Du kanske tycker att de är mycket mrllan kapitel, och kanske inte så bra men, JAG ÄLSKAR DE :-)

Skrivet: |

Emelie säger:

skit bra :)

Nördar denna sidan :)

din novell är den bästa av alla jag läser och jag läser kanske 30 stycken ;) <3

Skrivet: | Bloggadress: http://3meliii3.devote.se

caroline svensson säger:

wiiiii! du är så jävla bra :D

LOOVE <3

Skrivet: |

Johanna säger:

mer :D

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

elin säger:

superbra! men jag tror du skrev lite fel här "jag passade på att gå ut till justin i köket för att berätta för honom om besöket hos liam" det ska väl vara hos alexander? :)

Skrivet: | Bloggadress: http://ealr.blogg.se/

Lisa säger:

Awesome :)

Skrivet: |

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback