Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter ninety-five.



 

Min bästa vän genom alla år ska snart gifta sig, så jag och Chaz har planerat en hel svensexa, samtidigt som Alessa har flugit hit både Celia och Jen, för Clarissas möhippa, men det är inget hon vet om. Det är lite mer än två veckor kvar tills dem står på altaret och ska säga ja till varandra. Det ska bli så fruktansvärt kul och se hur han kommer reagera den dagen då vi ska leka lite med honom. Drew fick vara hemma hos mamma och pappa, så vi kunde fixa det sista utan att han skulle vara med och kanske höra en hel del, vilket inte hade varit så bra då han troligen hade sagt något högt sedan till antingen Clarissa eller Justin. ”Är vi klara med det här eller? Ringde du det där stället eller?” Chaz slog sig ned i soffan med en lunta papper i handen, han hade verkligen planerat. ”Ja, jag har ringt. Tror du att han kommer hata oss efter det här eller?” Jag kunde inte hålla mig för skratt, Justin hade ingen aning om vad han hade gett sig in på då han hade friat till Clar. Jag tycker nästan lite synd om honom.

 

 

Nolan och Mitch hade fått en uppgift och det var att kidnappa Justin från parken då han skulle med barnen dit, det han inte förstod var att Pattie skulle finnas på plats för att ta hand om barnen. Jag och Chaz satt i bilen och kollade hur Nolan och Mitch smög omkring bakom träd och buskar med en stor säck i handen, vilket fick oss båda att brista ut i skratt. Chaz vevade ned rutan så vi kunde höra hur Justin reagerade, och jag ångrar absolut inte att vi gjorde detta. Han skrek när Mitch kastade säcken över honom. Adriana blev livrädd, vilket vi redan hade listat ut, så Pattie smög fram när grabbarna släpade iväg Justin mot bilen. Han flaxade hejvilt med armarna samt skrek så mycket han orkade. Jag önskade faktiskt att vi hade haft med någon som kunde filma det hela. Det hade varit så värt att se det efteråt tillsammans med honom, och få skratta ordentligt. Både jag och Chaz höll oss för skratt när Nolan öppnade dörren och kastade in Justin. Vi hade fixat en sådan gammal värn typ, så att det både skulle låta och se äkta ut.

 

”Hey guys. Vad fan gör ni?” Mitch drog av honom säcken när vi var framme. Vilket fick honom att reagera på vår verkliga kidnappning. ”Mina barn är kvar i parken. Är ni från vettet?” Både jag och Chaz kastade oss bak och över honom. ”Ge dig nu, tror du vi har lämnat dem eller?” Man kunde se på honom hur han pustade ut och la sig ned på rygg på golvet. ”Varför gör ni det här?” Alla fyra skrek i munnen på varandra. ”Du ska giiiiftaaa dig.” Han tog sig för pannan och suckade högt och tydligt. ”Sluta nu, kör hem mig.” Vi alla började skratta åt honom. ”Du inser nog inte att detta är på riktigt. Det är synd, du borde förbereda dig mentalt.” Han kollade på mig precis som att jag var galen, vilket man kanske kan tycka att jag var också då vi tillsammans kommit upp en sjukt kul dag. ”Din gitarr ligger där bak, så det är bara för dig att sätta dig utanför Avon theatre, och göra din grej.” ”Ni skojar med mig? Fattar ni vad det kommer stå i tidningarna imorgon eller?” Mitch slog honom på axeln. ”Som sagt, det skulle du ha tänk på innan du friade.”

 

Mitch och Nolan satt kvar i bilen medan jag och Chaz följde med Justin fram till teatern, där han som ung blev upptäckt. Det kändes lite som att vi var tillbaka i ungdomens år, då han för första gången satte sig där. Han såg så sjukt nervös ut att jag höll på att skratta ihjäl mig, han hat liksom stått på dem största arenorna i hela världen, men att gå tillbaka till att göra det han gjorde från början var tydligen ganska jobbigt. ”Snälla grabbar, jag gör vad som helst förutom det här.” Chaz tittade på mig, och höll nog på att ge med sig, men jag hann hindra honom. ”Nej, gör detta nu. 100 dollar ska du tjäna, och sedan är det klart.” Justin himlade med ögonen och suckade. Folk kollade på honom, och hans gitarr. Innan folk faktiskt hann reagera hade Justin dragit igenom första låten, medan jag och Chaz stod på betryggande avstånd. Tjejer något år yngre än oss stannade för att lyssna på honom, troligen sådana tjejer som faktiskt var med rån början, för man såg på dem att dem vart lyriska av att höra honom sjunga. Han hade en liten hatt framför mig, där han satt på samma ställe som första gången. Tillslut såg det ut som att han faktiskt gillade det han gjorde, vilket kanske inte var hela planen, men samtidigt så var han ändå en offentlig person, och paparazzi hade samlats runt honom.

 

”Okej, är vi klara för idag eller?” Justin var inte så glad då han äntligen hade samlat ihop sina 100 dollar, men jag och Chaz hade hur kul som helst. Det hade nästan blivit kaos på stället, även om folk från Stratford faktiskt vet om att Justin har flyttat hem. När vi kom tillbaka i bilen skrattade Nolan och Mitch åt honom så han blev skit förbannad, men det hade vi redan räknat med. ”Drick denna.” Jag gav Justin en öl, och så hoppade vi in i bilen igen. Han tvekade innan han öppnade den och nästintill svepte den upp och ned. Vi åkte vidare mot nästa stopp, ett ställe Justin skulle hata oss för resten av livet, med tanke på att det oftast är han som utsätter oss för saker, men just den dagen var det inte så, det var han som skulle få utstå en hel del. Han hade ingen aning vad kvällen hade att ge honom.

 

 


 

Samtidigt som Ryan kidnappade Justin.

 

”Jen, är du redo. Har du med dig kläderna hon ska ha på sig?” Vi tre tjejer stod i hallen och vi alla visste att Clarissa befann sig hemma, helt ovetandes om vad som skulle hända, men hon hade absolut inget val. Jag visste att Ryan och grabbarna hade kidnappat Justin, då Pattie ringde mig och talade om att barnen inte var med i bilden mer, hon hade bra koll på dem, och det älskar jag med henne. ”Japp, jag har med mig allt. Nu drar vi.” Alla tre gnuggade sina händer, precis som flugor när dem ska hitta på något, och hoppade in i bilen. Under hela resan hem till Clar skrattade vi och sjöng med i musiken som spelades på radion. Jag stannade på vägen nedanför deras uppfart så att hon varken såg eller hörde oss komma, vilket var hela planen. Vi smög runt huset för att se vilket rum hon befann sig i, och hon stod i köket, precis som vanligt och diskade för hand. Jag förstår inte hur hon orkar med det där, när det finns något enkelt som heter, diskmaskin.

 

”VAD GÖR DU HÄR?” Clar blev så glad då hon såg Celia, så hon visste inte vart hon skulle ta vägen. ”Jag är här för att kidnappa dig, och ge dig en möhippa du sent glömmer.” Clar såg ut att svimma när hon hade svalt allt om att Celia faktiskt stod framför henne. Hon reagerade nästan precis som jag, även om jag visste att hon skulle komma, men ändå. ”Kom igen nu gumman, vi ska åka.” Clar fick chansen att plocka med sig mobilen, just ifall att något skulle hända barnen. Jag är själv en mamma så jag vet hur paranoid man kan bli i vissa fall. ”Kommer.” På huvudet hade hon en badmössa och utanpå sina kläder hade hon en baddräkt. Ni kan ju tänka er själva hur hon såg ut. Vi alla fick oss ett gott skratt, inklusive Clar som bjöd på sig själv. Frågan jag ställde mig själv var om Ryan och gänget hade lika lätt med Justin. Väl tillbaka i bilen styrde jag den mot det finaste hotellet i Stratford och Clar kollade hela tiden på mig, samt frågade vart vi skulle, men det var inget jag tänkte svara på.

 

Jen gick fram till receptionen och pratade med hon som satt där, även om hon kollade mer på Clarissa än på en som faktiskt försökte prata med henne. Tillslut kom hon tillbaka med rumsnyckeln. Clar kunde inte förstå vad vi gjorde där, men hon skulle snart få veta. Hennes klädsel hade ändå en hel del med det att göra. ”Öppna dörren.” Jen gav nyckeln till Clar, och hon gjorde som hon hade blivit tillsagd, men med en skakig hand. När hon tillslut fick upp dörren möttes hon av vältränade karlar i enbart ett par shorts. ”Du måste vara Clarissa.” Den ena kom fram, och tog emot henne med öppna armar nästan. ”Du kan byta om till bikini så ska jag ta hand om din kropp ett tag.” Saker och ting kunde misstolkas när dem lämnade hans läppar, men det var precis så han skulle säga. Clar kollade nervöst på oss, men tog emot sin egen bikini från mig då jag hade smugglat ned den i väskan innan vi lämnade hennes hus. Vi andra hade redan våra badkläder på oss, så för oss var det bara att ta av dem andra kläderna. När hon kom ut från badrummet kunde jag se hur grabbarna kollade på henne, och allt enligt planerna.


 

Vi avslutar kvällen med ett kapitel. :) Hoppas att svensexan/möhippan börjar som ni förväntat er, och absolut hoppas jag den slutar som ni hoppas, men det kommer lite längre fram ^^ Jag älskar er alla. ♥


Kommentarer
sara säger:

fetttt bra men slutar novellen?

Skrivet: |

Me+You 'Imma Tell you one time. <3 säger:

Sjukt bra! längtar till nästa kapitel! ((:

Skrivet: |

Emma säger:

Omg döööör skit bra!! <3

Skrivet: |

Sara Mähler säger:

jättebra och roligt och spännande! love it :D

Skrivet: |

Becka säger:

Sjukt bra!

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se/

izabelle säger:

Hahahaha dog lite över kidnappningen av justin! "då det skulle lukta och kännas som en äkta kidnappning"

Sjukt bra skrivet marielle :) ser fram emot fortsättningen :)

Skrivet: | Bloggadress: http://alwayskidrauhl.blogg.se/

Victoria säger:

Spännande! ;)

Skrivet: | Bloggadress: http://aboutvictoria.bloggplatsen.se

Amanda säger:

ser verkligen fram emot slutet av svensexan/möhippan! verkar som att dom kommer ha kul, men man vet ju aldrig! :D älskar hur du skriver :)

Skrivet: | Bloggadress: http://novelsbyyme.blogg.se/

Haley säger:

så grymt bra <33

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

FRIDA säger:

OMG BLEV HUR GLAD SOM HELST! MINA IDEÉR!!! LUUUV IT MARIELLE! ;)<3333333333333

Skrivet: |

Felizia säger:

Awesome!:D

Skrivet: | Bloggadress: http://onlyfellie.blogg.se/

Flizan S säger:

Sjukt bra. Längtar till nästa del...................!! =)

Skrivet: | Bloggadress: http://justinddrreewwbieber.devote.se

Mickan - / My Life In My Words säger:

Haha, I told ya, det spelar ingen roll om du är osäker på något du är så bra på att skriva så det blir lika awesome varje gång, :)

Jag skrattade också under kidnappningen av Justin som Izabelle, haha ! Hur kul som helst ! :D

Ska bli kul att se hur detta slutar ! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se/

Emelie säger:

skit bra :D

Skrivet: | Bloggadress: http://3meliii3.devote.se

Sandra säger:

PLEEASE!! Gimme some more <3

Skrivet: | Bloggadress: http://kkrazyguurl.blogg.se/

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback