Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter eighty-seven.

 

Vi gick genom parken tillsammans, hand i hand. Folk tittade på oss, precis som att dem inte sett ett kärleksfullt par innan, det var då jag kom på att det var Justin Bieber dem såg. Så jag skrattade till lite för mig själv, utan att Justin hörde eller märkte det. Han stannade upp och drog in mig i sin famn. Hela världen suddades ut runt om oss, det fanns bara han och jag, och absolut inte den äldre farbrodern med en söt liten hund, eller kvinnan med en barnvagn, allt försvann. ”Du har ingen aning om hur kär jag är i dig.” Han viskade mot min hjässa, vilket fick mig att kolla upp på honom, och möta hans blick. Den brände min hud, hans ögon gav en glödande känsla, dem skulle oavsett minus grader ute få min hud att brinna, likt en fackla. ”Du kan inte tävla med mig i det, för jag är så kär i dig, att det till och med gör ont. Det gör ont i mig när du ser på mig, när du tar i mig.” Hans ögon ändrade form, och färg, han blev förvånad, det var nästan en rädsla i hans blick. ”Vadå ont?” Stammade han fram, och sköt mig ifrån sig, men lät sina händer vila på mina axlar. ”Jag älskar dig. Och det som gör ont är när du tittar på mig, och mitt hjärta hoppar över ett slag. När du tar i mig, och pulsen ökar i tvåhundra.” Med en lättad suck drog han tillbaka mig in i sin famn, och la armarna om mig, han kysste min panna och vidare ned över näsan för att slutligen återförenas med mina läppar.

 

Klockan var inte så mycket på kvällen, så vi valde att ringa en taxi, och be honom köra oss till gatan jag bodde på förut. Jag ville se hur mitt gamla hus såg ut, och vad det var för familj som bodde där. Justin la sin arm över mina axlar, och drog in mig i sin famn när vi satte oss i taxin, jag la mitt huvud på hans axel, och vi båda kollade ut över staden vi åkte förbi, solen var på väg ned, och himmelen var rosa. Allt var för perfekt för att vara sant, det kändes som ett slut på en saga, men detta var inte slutet, detta var bara början. Taxin bromsade in och jag kunde skymta mitt gamla hus. ”Kommer du?” Jag var på väg ur taxin när Justin kollade mot mig. ”Kommer.” Jag kanske hade lite för fina kläder på mig för något sådant, men hade ingen lust att åka hem och byta kläder, utan ville bara ta en titt på detta.

 

Jag och Justin stod på trottoaren utanför huset, och kollade när en man kom ut och gick mot oss. ”Kan jag hjälpa er med något?” Han stannade precis framför oss, och det var nog först då han faktiskt såg att han hade Bieber framför sig. ”Nej, eller vi kollar bara lite. Jag bodde här förut.” Han log mot oss, och sträckte fram handen. ”Jaha, är det du som är Clarissa, mina barn pratade väldigt mycket om dig när vi flyttade hit. Dem tjafsade till och med om vem som skulle ha ditt rum, och nu förstår jag varför.” Han nickade lite snyggt mot Justins håll, vilket fick oss båda att skratta. ”Vill ni komma in?” Jag kollade på Justin som gav mig en svag nickning, han hade inte ens sagt flaska när vi kom dit, och ville tydligen inte göra det heller. Vi följde med mannen in i huset, där han och sina två döttrar bodde. Huset såg likadant ut invändigt, vilket fick mig att bli nostalgisk. Jag minns första gången Justin kom hem till mig då jag bodde där, jag minns hur jag och Alessa hade kastat in alla Liams leksaker i hans rum, och låst dörren, för att Justin inte skulle se att jag faktiskt hade en son.

 

”Emma och Sophia, kan ni komma ned i två sekunder, vi har besök.” Man kunde höra från övervåningen hur en av tjejerna spelade Justins musik, och sedan hur den stängdes av för att sedan höra tunga steg i trappen. Den jag så många gånger tidigare hade sprungit i, när min mamma ropat liknande till mig. ”Vad är det pap…” Båda tjejerna stannade upp och tittade chockat på oss. Jag tror att vi gjorde deras dag ganska mycket bättre, för båda två tog sig om munnen och man såg sedan att dem började gråta. Justin var snabbt framme vid dem och drog in dem i en kram tillsammans med honom. Jag kunde tillslut inte hålla tårarna inne, visst vet jag att han älskar sina fans, men det är en helt annan känsla när han överraskar dem, och dem inte har en aning om att han faktiskt kommer, allt blir så mycket mer verkligt. ”Shyy, lugna ned er flickor.” Jag kunde höra leendet han hade på sina läppar, och hur tjejerna gjorde allt för att lugna ned sig. ”M-men vad gör n-ni här?” Den ena av tjejerna lugnade ned sig ganska på en gång, vilket var ganska skönt. Hon stammade dock när hon försökte prata, vilket var sjukt gulligt. ”Tänkte se hur ni tar hand om mitt gamla hus.” Dem sken upp i ett leende.

 

”Kan jag bjuda er på något? Kaffe?” Justin tittade på mig då Mr. Mardi ställde frågan. ”Vi kan väl stanna på en kopp, tror säkert dessa två har en hel del frågor till dig.” Jag log mot Justin och kysste honom på kinden, men det gjorde jag inte fören tjejerna hade gått in i köket tillsammans med deras pappa. ”Jag hade ingen aning om att det var fans till dig som bodde här, hoppas det inte gör dig något?” Vi stod i hallen och plockade av oss skorna, och det var fruktansvärt skönt att komma ned på jorden igen, då mina klackar var ganska höga, plus att vi hade gått en bit. ”Det gör inget, det är bara roligt.” Vi gick in i köket och satte oss ned vid köksbordet. Det var precis som att vara tillbaka hemma, i sitt gamla hem. Mt. Mardi ställde fram två koppar åt oss, och sedan blandade han saft till Emma och Sophia.

 

”Trivs ni här?” Båda tjejerna skakade på huvudet, troligen hade dem båda fortfarande svårt att prata. Dem hade inte sagt mycket. Mr. Mardi tittade och hånlog mot dem. Jag tror inte han förstår hur det känns när man träffar sin stora idol. ”Skulle jag kunna få se mitt gamla rum?” Både Emma och Sophia kollade på mig. ”Det är mitt rum, självklart.” Emma reste sig upp från bordet, så jag gjorde lika. Justin satt kvar med dem andra, så jag och Emma gick upp till övervåningen. ”Jag hoppas du har städat som jag sa åt dig.” Hennes pappa ropade från köket när vi hade kommit upp, och hon stannade till. ”Ursäkta röran.” Med ett brett leende på läpparna öppnade hon dörren, visst låg det saker på golvet, men jag har allt sett värre, och bott i värre. Hela hennes rum bestod av posters och bilder på Justin. Jag skrattade till lite, och hennes ansikte fick en svag rosa nyans. ”Mycket vackert rum måste jag säga.” Hon satte sig på sängen, och jag blickade runt över alla bilder hon hade på väggen, en hel del gamla bilder på honom, från när han var yngre, samt några nya då även jag var med på ett hörn.

 

”Justin, kom hit.” Jag ropade på honom, och strax efter kom både han och Sophia tillsammans upp för trappen. ”Vad är det?” Jag drog med honom in i Emmas rum, och han stelnade till. Jag tror inte att han någonsin har upplevt något sådant. Det fanns inte många ställen på väggen som var fri från bilder på honom. Han gick runt och kollade noga, precis som jag hade gjort. ”Om du tycker detta är mycket, tycker jag verkligen ni ska kolla in i lillsyrrans rum.” Sophia stelnade till och spände ögonen i sin syster, så både jag och Justin började skratta. ”Får vi?” Sophia himlade med ögonen. ”Okejdå.” Hon gick tvärs över gången och öppnade Liams gamla rum. Jag kan hålla med om att hennes rum var värre, hon hade en stor pappersfigur av Justin i sitt rum. Jag fick en idé, inne på Emmas säng låg det en systemkamera, så jag gick in och hämtade den. ”Baby, ställ dig bredvid där, så tar jag en bild med Emmas kamera.” Ett leende spred sig på både Emmas och Sophias läppar, och Justin gjorde som jag sa utan att säga något.

 

”Har ni twitter?” Både Emma och Sophia nickade, och Sophia startade sin dator som hon hade ståendes i sängen. ”Bra, logga in, så tar vi en bild tillsammans.” Emma sprang och hämtade sin dator som redan var igång, och så loggade dem båda in. Jag kunde se på avstånd hur båda tjejerna njöt av att ha Justin bredvid sig. Ett leende han inte haft på länge växte sig över hans läppar. Jag vet att han är lycklig med mig, men det är en annan lycka som befinner sig i hans kropp då det har med hans arbete att göra. Jag blir alltid lika glad när jag ser honom lycklig, det är kärlek mellan oss. När jag kollade mot deras håll en gång till, fick jag se alla tre sitta och lipa mot datorn, vilket fick mig att börja skratta. Jag hade min mobil i fickan, så jag var tvungen att gå in på twitter och kolla om Justin lagt upp en av bilderna, vilket han hade. ”I´m in Clarissa’s old house, with two wonderful girls. @EmmaMardi and @SophiaMardi.”

 

”Får jag fråga er en sak?” Båda tjejerna hade faktiskt lugnat ned sig, och hade nog svalt det hela med att både jag och Justin befann oss hemma hos dem. Vi satt tillsammans inne i Emmas rum, då hennes var mycket större. ”Självklart.” Justin var snabb på noterna, och ville nog göra ganska mycket för dem. ”Ska ni gifta er?” Man kunde skymta en lätt röd nyans i hennes ansikte när hon ställde frågan, vilket jag faktiskt kan förstå. Justin tittade på mig, precis som att jag fick bestämma om vi skulle berätta något eller inte. Tidningarna har spekulerat ganska mycket inom just det ämne, men det är ingen som har gett dem ett rakt svar. Jag nickade mot honom, som gjorde att även han sken upp i ett leende. ”Ja, det ska vi.” Båda tjejerna ställde sig upp och klappade händerna, med ett brett leende på läpparna. ”Får man väl säga grattis då.” Sophia, den som var lite mer tillbakadragen av dem två, grattade först. ”Tack.”


 

Vad tycker ni om hur deras dejt slutade? =) Ni hade nog inte räknat med att dem faktiskt skulle spendera den med två andra tjejer. :P ♥ Kom igen nu, kommentera.

Trackback