Skrivet:
Kategori: √ 5. You Gave Me Strength

Chapter 138.

1 mars. Ryan och Chaz sov hemma hos oss i vår nya lägenhet efter att vi hade kört hit Pearls alla kläder och dem få sakerna som hon faktiskt ville ha med sig ifrån sitt flickrum hemma hos sin mamma och pappa. Platsen bredvid mig var tom då jag vaknade upp på min födelsedag men jag kunde höra hur det skramlade utanför och hur tre betydelsefulla människor stod och viskade precis utanför dörren, så jag la mig till rätta igen och blundande, så att i alla fall dem skulle tro att jag sov. ”Jag må han leva, jag må han leva ut i hundrade år…” Chaz och Ryan kan vara dem värsta att sjunga, någonsin, men det är tanken som räknas, och jag är överlycklig att dem fortfarande är mina vänner. ”Baby, jag vet att du är vaken. Du är för nyfiken för sådant.” Pearl hade rätt, men det tog emot som sjutton att ge henne det, även om jag ville se vad dem kom med. ”Juju, öppna ögonen nu då.” Jag gjorde som hon sa med ett leende på läpparna och fick se hur både Ryan och Chaz stod där med varsitt paket i handen och Pearl med en tårta.

 

”Är du helt knäpp i huvudet eller?” Ryan låg på golvet dubbelvikt av skratt när jag öppnade mitt paket från honom. Den människan förtjänar en fet smäll ibland, men denna gång ville jag ge honom något värre. Pearl och Chaz skrattade dem med, men absolut inte lika mycket. ”Varför har du anmält mig till en open mic night?” Orden snubblade fram i min mun, allt var bara så skrattretande. ”Tyckte vi kunde ha en kväll vi sent skulle glömma. Håller du inte med?” Han vickade på sina ögonbryn och log hånfullt mot mig. ”Jo, absolut. En hemmakväll med min gravida flickvän..” ”Oh, tänk inte på mig. Jag har bjudit hit din mamma och min mamma. Vi ska ha en spakväll tillsammans.” Pearl hade uppenbarligen varit med på det hela, och det var verkligen inte bra då jag skulle vara så illa tvungen att gå ut med mina två idioter till vänner.

 

 

”Vågar man ens öppna ditt paket nu, du har väl slagit in kostymen jag ska ha på mig?” Chaz tittade på mig precis som att jag var den som var korkad av oss tre. ”Ge dig nu. Det kommer bli kul, och du behöver inte vara orolig.” Sakta men säkert öppnade jag paketet som var väl inslaget. I lådan som såg ut att komma från en exklusiv affär, sådant lägger jag märke till nu för tiden, var av blå sammet. Det var nästan lite likt en ask som man oftast får då man köper smycken, så att det kom från Chaz gjorde mig en aning rädd. Jag skrattade till åt mig själv och mina tankar, vilket gjorde så dem andra kollade konstigt på mig. I lådan låg ett halsband, med en bild på oss tre tillsammans då vi var yngre och det var mer fart i oss. ”Vad ger man en grabb som har allt, och kan köpa det han inte har? Jo, en sak han aldrig skulle köpa själv.” Chaz lät nöjd över sin present, och jag kunde inte bli mer glad. Hans present var mer betydelsefull än Ryan’s, då han bara sätter mig i skiten hela tiden. Ungjävel.

 

 

Vi åt tårta till frukost vilket jag absolut inte hade något emot, och jag kunde på första tuggan tala om att Pearl hade gjort den från början till slut, då det var färska hallon med och den smakade inte alls som något skräp man köper i en affär. Nej, min flickvän kunde baka, och hon gjorde det underbart. ”Sluta smaska.” Pearl slog till Ryan på axeln och kastade en kaka på honom. ”Ey, vad var det där bra för?” Han kastade tillbaka den och sedan var det kört. Dem två kastade allt dem hittade på varandra, medan jag och Chaz i stort sett bara kollade på. ”Ge er nu.” Det var faktiskt Chaz av oss som röt ifrån, vilket fick dem båda att stanna upp precis som att klockan hade stannat. ”Nej, nu gör vi oss i ordning, vi har mer att fixa under dagen.” Båda grabbarna reste sig upp och försvann innan jag ens hann vända huvudet till och fråga vart dem skulle. Pearl tittade efter samma sak som jag, men hon försvann strax efter, hon med.

 

”Baby, har du inte ens reagerat över att du inte fått en present från mig?” Hon kom tillbaka och satte sig bredvid mig, med ett underbart leende på läpparna. ”Nej, och vet du en sak. Jag vill inte ha annat än dig, och tösen i din mage. Så nej, håll allt annat borta från mig.” Hon spärrade upp ögonen och såg nästan ledsen ut. ”Okej, då slänger jag väl det här då.” hon reste sig upp, men hann inte långt innan jag ryckte tag i henne så att hon hamnade i mitt knä. ”Fast har du redan fixat något, tar jag självklart emot det. Hey, baby. Jag älskar dig.” Hon gosade in sig vid halsen på mig och lämnade små blöta kyssar. Jag minns första gången som hon och jag höll på att kyssa varandra, precis som att det vore igår. Jag hjälpte henne med dragkedjan på klänningen efter maskeradbalen på skolan. Såhär i efterhand önskar jag lite att jag faktiskt hade tagit steget och kysst henne, jag vet att jag inte hade ångrat mig. Absolut inte.

 

”Grattis älskling.” Paketet som hon gav mig var absolut inte stort. Oftast brukar det vara dem minsta paketen som är dyrast, eller dem som inte ens går att slå in. Min tjej kunde förvåna mig, då jag absolut inte hade sett min förra födelsedag urarta sig som den faktiskt gjorde. Hon hade gett mig en dag jag sent skulle glömma, och jag hade inget emot det. Innan jag öppnade det var jag tvungen att retas lite med Pearl. Hon satt fortfarande i mitt knä och såg sådär lurig ut som bara hon kan. Jag la ner paketet på bordet och kysste hennes läppar utan att hon han reagera. ”Minns du presenten du gav mig förra året?” Hennes kinder hettade till och hon vek ned blicken illakvickt. Vilket var mer roande för mig än för henne. ”Ge dig.” Jag skakade på huvudet och log mot hennes läppar. ”Vad jag minns bad du mig fortsätta…” Hon pressade sina läppar mot mina nu, i ett sätt att säga åt mig att hålla käften, så jag gjorde det, och kysste henne tillbaka.

 

Den tjejen som satt i mitt knä var den tjejen jag älskade över allt annat på hela jorden, och jag skulle utan problem kunna lägga ner min mikrofon om hon bad mig. Hon var mitt liv, och det var henne jag ville leva resten av mitt liv tillsammans med. Hon är också den enda människan som gång på gång kan överraska mig med små saker, som för en annan inte skulle betyda något, men som betyder allt för mig. I paketet från henne fanns ett häfte, med massa små kuponger av olika slag. Jag såg att hon hade klippt och klistrat alldelens själv då det var väl gjort men ändå inte. På första sidan var det små bokstäver som lydde, ’när du känner dig nere.’ Hon är så söt, att man får ont i tänderna. Första kupongen var på en helkropps massage, och sedan blev det mer och mer dirty. Det är det jag säger, hon förvånar mig hela tiden med små saker. Hon kan aldrig prata om vårt sexliv, men hon kan verkligen skriva om det, och ge mig hintar hit och dit. ”Baby, bästa presenten ever.” Att kyssa hennes läppar är som att gå på moln, fluffiga moln, och jag älskar det.


 

Det är helt okej om ni vill mobba mig för min extremt snygga bild. Klippa och klistra i paint är inte så svårt som ni tror ;) haha ^^ Jag dööör, detta är fan bara pinsamt. Dock är det nog kapitlet som räknas, hoppas jag iallafall.. ^^ haha.. 

 

Vad tycker ni om grabbarnas presenter? =) Och framför allt Pearl's ?? =) 

 

 

BTW, har ni slutat föra konversationer i min lilla chatt ?? :P 


Kommentarer
Anonym säger:

Hahaha! sjukt bra! Längtar till barnet kommer! :)

Skrivet: |

Emelie säger:

Sjukt bra kapitel! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberrstorys.blogg.se

Becka säger:

Sjukt bra!

Skrivet: |

Swaggiebieber säger:

Sjukt jävla fuckin bra, Önskar jag kunde skriva som du!<3

Svar: Det kan du nog. :) ♥
Marielle Sjelin

Skrivet: | Bloggadress: http://Swaggiebieber.blogg.se/

Sara Mähler säger:

HUR BRA SOM HELST :D love iiiit <3

Skrivet: |

Evelina säger:

Super bra kapitel!

Skrivet: |

Anna säger:

Jätte bra. :)

Skrivet: |

Felicia säger:

näää, guuud så braa!! Längtar t nästa!! :D

Skrivet: |

rt säger:

Gashhhhh så sjuktbra. Älskar verkligen hur du skriver. :)

Tänk att det här den sista novellen du skriver. Ushh vill inte ens tänka på det. :(

Skrivet: |

Alice säger:

Bilden var ju fin.. haha ;P Älskar kapitlet!! :)

Skrivet: | Bloggadress: http://biebersecret.blogg.se

Wendela säger:

Älskar ju bilden.. :( haha har läst ALLA dina noveller men grät mig igenom en av de (kmr inte ihåg vilken lol men är SÅÅ känslig) så mamma kom och frågade hur jag mådde hahaha! Men iaf så älskar jag denna novell, hur länge den nu varar.. xd <3

Svar: Naaw. ♥
Marielle Sjelin

Skrivet: |

Petronella Gustavsson säger:

herre min gud vad duktig du är :D Jag älskar verkligen Jearlin, det bästa paret ever! Ge mig nästa nu så att jag slipper kissa på mig av förväntning <3

Svar: Hahaha, jag döör. Vilken kul kommentar, jag skrattar ihjäl mig. :D
Marielle Sjelin

Skrivet: | Bloggadress: http://www.secretbieberstory.blogg.se/

Romina säger:

Haha världens bästa kapitel!
Och Paint räcker ju gott och väll med småsaker! =P

Skrivet: |

Mickan - / My Life In My Words säger:

Ääääääntligen säg! Jag tar mig tid nu, även fast tröttheten sticker i ögonen och dem rackarna envisas med att glida i kors. Men nu jävlar blir det streckläsning och kommentarbombning!

Älskar att dem har flyttat ihop på riktigt :) Och jag kunde verkligen känna det han kände när han hörde dem utanför och när dem kom in, haha, jag älskar hennes kommentar, klart han är för nyfiken för att sova :) Jag hade nog asgarvat när dem sjöng men ja det är som sagt tanken som räknas :)
Haha, jag skrattade ordentligt där, vilken bra present, Ryan kan han :) Men han behöver ju gå ut och roa sig med, även fast han gärna vill vara med Pearl :)
Gillar hans tillit till dem, och tror det värsta på en gång :P Men Chaz' present var bra, den var fin! :)
Haha, 'sluta smaska' och så kastar hon en kaka, så jävla bra! Deras moments är ju dem bästa, det kan jag inte förneka :) Och lite tillbakablickar är bara fint, för jag kommer ihåg dem :)
Och jag bara älskar när han retas med henne, för hon blir ju så arg :P Och ja hennes present var bra, :) Jag själv hade velat få en sådan present :) ♥♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback