Skrivet:
Kategori: √ 2. HITRISA - Part 1

Chapter twenty-two.



När vi kom fram till hotellet och hade fått våra rum så visade det sig att mamma hade bokat ett av dem största rummen. Det fanns två stora sovrum med dubbelsäng i båda, och ett stort badrum med både dusch och jacuzzi. Här skulle jag nog trivas. "Mamma, kolla man ser det sär höga tornet här ifrån. Kan vi gå dit?" Liam var helt uppspelt över att få vara här. Han och Justin kom riktigt bra överens på flygplatsen och han lät tom Justin bära honom ut. Men kunde även se på Justin att han gillade Liam. Även om alla paparazzi var hysteriska så var sanningen den att vi bara var vänner. Så dem fick säga vad dem ville, eller skriva vad dem ville. Jag orkar inte bry mig mer än att jag är i kärlekens stad med den underbaraste i världen, Liam! "Vi kan gå dit imorgon, ikväll ska vi mysa på hotellet." Liam titta skeptiskt på mig. "Ska Justin vara med?" "Beror på om han får det för dig, du bestämmer." Han fick ett leende på läpparna. "Kan Jazzy komma också?" Jag gick och hämtade min mobil, för att messa Justin och fråga. "Jag skrev till honom nu och frågade om han kunde ta med sin syster." Det verkar som att Liam har hittat en riktigt bra vän, och att dem har riktigt kul tillsammans är bara ett plus. Justins svar kom fortare än väntat.

"Jag kan höra med pappa, men han blir nog bara glad om jag kidnappar henne en vända. När ska jag komma? Puss"

Vi fortsatte sms:a ett tag och planerade att han skulle komma vid 4 tiden. Jag slog ett öga på klockan bredvid tv:n och såg att den redan var 2. "Liam, vill du följa med ut och handla lite gott till ikväll?" han var före mig ut till dörren och skona var redan på. "Fick Jazzy följa med eller?" Jag nickade och plockade ned massa chips i vagnen. Lösgodis hade vi redan plockat, så nu var det bara dricka kvar. Liam var upp över öronen glad. När vi kom tillbaka till hotellet satt mamma nere i baren och pratade med en kvinna jag kände igen lite smått. "Mormor" Ropade Liam och sprang fram till mamma. Själv släpade jag med alla kassar och följde efter honom. När jag kom fram såg jag att det var Pattie. "Oh Mr. Handsome! Mormors största favorit." Sa mamma och lyfte upp honom. Pattie tittade upp och mötte min blick när jag kom fram. "Hej, så vi möts äntligen! Har hört så mycket bra saker om dig." Sa hon och log. Jag kunde inget annat än le tillbaka. "Varför har du inte berättat att Justin har en sådan trevlig mamma?" Nu var det mammas blick jag mötte. "För att jag inte har träffat henne själv." Svarade jag och log.

"Nej, nu ska jag och Liam gå upp och vänta på dem andra två barnen." Liam tittade på mig med en förvirrad blick. "Två?" jag tog bara Liam i handen och gick. När vi kom upp på vår våning stod Justin med Jazzy i famnen utanför. "Oj, har du fått vänta länge?" Han släppte ned henne och gav mig en lång härlig kram. ”Nej, och hade jag det hade det varit värt väntan.” Svarade han och blinkade med ena ögat. Direkt när vi kom in så sprang Liam och Jazzy iväg in på rummet och drog fram alla Liams leksaker. Dem satt helt tysta där inne så jag och Justin gjorde i ordning en skål med chips och en med godis så dem hade lite, samt gav dem ett varsitt glas med dricka. ”Vill du ha ett glas vin, eller kommer mor din och drar dig i öronen då?” Frågade jag honom med ett leende när vi satt mitt emot varandra vid barbordet i köket. ”Klart hon inte gör, så vist kan jag ta ett.” Jag hämtade en utav dem två vinflaskorna som jag köpte idag då jag och Liam var ute. ”Du får äran att öppna den. Jag kan inte.” Sa jag ärligt och ställde flaskan framför honom och gav han korkskruven.

Efter två timmar av babbel i köket och massa gott i magen så ville Liam och Jazzy kolla på film. Som tur var så plockade Liam själv ned massa filmer i resväskan, annars hade jag inte haft en enda tanke på det alls. Så jag slog på någon tecknat åt dem och gick ut och satte mig på balkongen. Bara några minuter efter kom Justin ut. ”Pappa ringde nyss och frågade om vi ville vara själva, han kunde ta båda två och hitta på något med dem.” Jag låtsades fundera ett tag. ”Själv, med dig? Vet inte om jag vågar.” Han närmade sig mig. ”Är du rädd att jag ska göra så här?” Frågade han och tryckte sina läppar mot mina. Luften försvann och jag glömde helt och hållet bort att man var tvungen att andas för att överleva. När det skapades ett mellanrum och våra läppar gick ifrån varandra så tittade han mig i ögonen och log med hela ansiktet. ”Gud vad jag har saknat dig.” Helt plötsligt hörde jag hur någon harklade sig, och jag vände mig om för att möta Liam i dörren. ”Hej gubben, kom hit.” Han tittade skeptiskt på Justin, men kom ändå fram.

”Vill du följa med Jazmyn och hennes pappa?” frågade jag Liam. Men han skakade bara på huvudet. Jag kollade mot Justin som mimade att det var lugnt. Vi blev alla kvar på vårt hotellrum och busade tills klockan blev runt 8 då Justin valde att gå tillbaka med Jazmyn, men skulle kika förbi igen vid 10. Under dem två timmarna hann jag göra i ordning Liam för natten och bädda ned honom. Han ville kolla på film tills han somnade, så då fick han göra det. Jag och Justin hade druckit upp den ena vinaren, så jag öppnade den andra undertiden som jag plockade ihop alla leksaker som bara efter en dag låg överallt. När klockan var 20 över 9 valde jag att kliva in i duschen, för att slippa göra det imorgon. Sen är det mycket skönare att gå och lägga sig fräsch.

När jag kom ut ur duschen fick jag en chock. ”Hur kom du in?” Justin satt i soffan och såg ut som att han hade sett ett spöke, då jag kom på att jag bara stod i handduk. ”Sorry, inte meningen. Kommer snart.” sa jag och sprang in på mitt rum för att dra på mig kläder. Det första jag hittade fick det bli, mjukisdressen från VS. Den kan man alltid ha på sig, sjukt skön, och snygg. När jag var klar, satt jag upp håret i en slarvig tofs, sen gick jag tillbaka in till Justin. Vi satt i soffan och bara pratade med varandra. ”Så hur mår du efter allt?” Hans fråga gjorde mig chockad. Men jag vet att jag kan prata med honom. ”Jag mår väl inte bra, men jag överlever. Det är svårt när jag är ute själv, jag kollar mig alltid över axeln, och tycks hela tiden se honom. Det är jobbigt, men jag får leva med det.” Han tog min ena hand och flätade våra fingrar. Hans beröring får mig at rysa, han är alltid så försiktig. ”Du vet att du alltid kan ringa mig om du behöver prata, jag finns hos dig hela tiden även om jag är på andra sidan jorden. Glöm aldrig det.” Hans ord fick mig att le, och det såg säkert fånigt ut, men det struntade jag i. Han får mig glad och det är huvudsaken. Vi bytte ämne och gled in på Liam. ”Så, nu har du träffat min son, var han som du föreställt dig? För jag tror du har funderat mycket över det.” Han flyttade sig närmare mig, och lyfte upp mig i sitt knä. ”Nej, han var mer lik dig, charmigare än mig, om det ens går.” Jag fortsatte le och pussade honom på kinden.

Klockan på väggen började närma sig tolv och jag började bli fruktansvärt trött, likaså Justin. Så vi bestämde oss för att gå och lägga oss, och att vi skulle ses imorgon, innan hans intervju han hade. Jag följde med honom till dörren. ”Jag kommer sakna dig inatt.” Hans plötsliga kommentar fick mig att tappa andan, sa han just det där till mig? ”Jag kan inte säga detsamma, tyvärr.” svarade jag, och ville se hans reaktion, och han såg förvånad ut. ”För att jag har dig här, hela tiden.” la jag till och la min hand på mitt hjärta. Hans ansikte sprack upp i ett stort leende, och han närmade sig mig. Han la sina händer på min hals och pressade samman våra läppar. En lugn kyss gav fart och övergick till lätt hångel då han försiktigt öppnade sin mun och lät sin tunga glida in i min. ”God natt min ängel.” sa han innan han stängde dörren.

Jag gick in i badrummet fortfarande med tankar som snurrade runt i mitt huvud, och borstade tänderna. När jag hade bäddat ned mig blev jag genast mycket piggare, och det är det värsta jag vet. Men sedan allt med Alex har det blivit så. Kan knappt sova, och när jag väl lyckas så drömmer jag mardrömmar, så att jag ibland vaknar helt kallsvettig. Under tiden alla mina tankar flög omkring hörde jag hur min mobil vibrerade till.

”Jag saknar dig redan, och jag tycker du ska veta detta. Att för varje gång jag ser dig, så växer mina känslor för dig. Du kanske inte känner likadant, men det får jag leva med i så fall. För jag tänker aldrig förlora dig, vill inte du mer än detta så accepterar jag det. Vi kan vara vänner, men du ska veta hur mycket jag tycker om dig. God natt, sov så gott!! Puss<3”


Bara för att jag älskar alla mina läsare, och för att ni var snabba med att kommentera så får ni nästa nu. :)

Gör lika på detta så kommer nästa upp fortare... Minst 15 kommentarer.

Kommentarer
Isabella säger:

tack för det fina svaret jag fick! Och jag kan tillägga att, du har rätt det finns en del bloggar som få dålig kritik även om bloggen är bra.

Och du verka ha så trogna och nälla läsare som inte ger di någon kritik för det inte behövs?! Allt är redan super bra engilt mig iaf.

Och jag har desvärre ingen dålig kritik att ge dig, för du gör ett jätte bra jobb med denna novell och varje kapitel är helt unikt!

Keep the good work up!

<3

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbnovels.blogg.se/

Jenna säger:

älskar den här novellen, den är jättebra (:

jag vill att du ska fortsätta, om det inte är så många som kommenterar så vill jag att du ska fortsätta skriva för jag gillar den här novellen, verkligen :D <3

Skrivet: |

Melina säger:

Grymt :)

Skrivet: |

Anonym säger:

Jättejätte bra!!

Skrivet: |

Anonym säger:

GRYMT BRAAA!!!!!!



//Ebba :D

Skrivet: |

Quinee säger:

Yeeey vad snabbt denna kom upp !!! Jätte bra as always ! Längtar till nästa , hoppas att dom blir tsm på riktigt nu under tiden som dom är i the city of love <3 !!! Keep it pup xD

Skrivet: |

Emma säger:

Sjuuuukt bra! :D

Skrivet: |

Johanna säger:

gryyyyymt :D

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

Hanna säger:

ÄLSKAAAAAAAR! längtar tills nästa :D <33

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberlovestorybyme.blogg.se/

Becka säger:

Awesome, meeer. :D

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se/

@SweetShawwty säger:

:))

Skrivet: |

Amanda säger:

Lika super bra som alltid :) skulle vara jätte snällt om du ville besöka min novellblogg och ge mig kritik? :D

Skrivet: | Bloggadress: http://mybieberdreaam.blogg.se/

RT säger:

OMf*king skitbra :)

Skrivet: |

Anonym säger:

Grymt :)

Meeer!! (:

Skrivet: |

victoria säger:

Så fucking bra asså, du är så jävligt bra :D

Skrivet: |

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback