Skrivet:
Kategori: √ 1. First Step Two Forever

Kapitel 18 - The Beach

Men jag var tvungen att så jag vred om låset samtidigt som jag gav henne pussen, hon flyttade sig sen och ställde sig bakom mig när jag öppnade dörren, sen gick vi båda ut. Hela mitt crew stod utanför och väntade på oss. Det var lite pinsamt, men dom viste inte om vi hade pratat eller gjort någonting annat, så dom kunde inte döma oss. och tur var väl det.



Melrose persketiv


Nu har det gått två veckor sen jag såg eller hörde något från Justin sist, och det var dagen då han hade sin konsert här i Atlant. Känslan jag fick i magen då han klev upp på scenen försvann aldrig. Och varje gång jag tänkte på den så slog det mig att jag aldrig skulle tillåta honom att ge upp sitt liv. Han älskar att stå på scen, och han är född till att göra det, man såg att han älskar att se sina fans i sitt esse.

Jag saknar honom fruktansvärt mycket. Men att vi inte har hörts på ett tag har jag mig själv att skylla till en viss del, jag har inte hört av mig till honom, och anledningen till det är för att jag inte vill verka för på. Vist, han vet att jag gillar honom. Men han ska inte tro att jag tänker tråna efter honom om han inte vill ha mig. Så bollen ligger hos honom nu, och jag hoppas han spelar den snabbt och bra.

Under dessa två veckor har jag och Caitlin kommit riktigt nära varandra, då vi nästan hade umgåtts varje dag. Man kunde prata med henne om allt, även om jag lämnade detaljerna om Justin utanför. Jag vet inte hur hon skulle reagera, med tanke på att han är hennes ex.

Klockan är runt lunch nu och jag ska snart möta upp Caitlin nere vid stranden, då vi har legat vid våran pool varje dag, och idag ville vi ha lite förändring.

- Mamma, jag drat ut nu. Ska till stranden med Caitlin. Ropade jag från hallen
- Okej, men även om du har sommarlov just nu så kommer du inte hem för sent. Hörde jag henne svara, samtidigt som jag gick ut

Väl nere vid stranden så såg jag att hon låg där vi låg första gången jag träffade Justin, och det gjorde mig lite irriterad, men jag sa inget om det.

När vi hade badat ett tag så flög det en frisbee precis förbi mitt huvud så jag simmade ut till den och skulle precis kasta in den mot land när jag såg grabbarna som stod där. Det var ingen av dom som inte såg bra ut, men mina ögon fastnade på en speciell. Så jag tog den i handen och gick upp med den, för jag ville inte göra bort mig.

Jag kände blickarna som Caitlin gav mig medans jag gick mot grabbarna. Men jag brydde mig inte, jag är singel och gör vad jag vill.

- Tack för att ni nästan såg till så jag fick en hjärnskada, sa jag och skrattade och gav frisbeen till han som mina ögon fastnade på
- Det var absolut inte meningen. Föresten Joey, sa han och sträckte fram handen
- Hej Joey, Melrose heter jag. Svarade jag och tog hans hand
- Vill du vara med eller? Frågade han mig
- Ja, varför inte, är det okej om jag frågar en polare också? Sa jag och vände mig bort mot Caitlin

Men när jag såg vilka fler som var där så kastade jag snabbt in

- Eller föresten, jag ser henne inte.


Justins perspektiv

När vi kom ner till stranden så såg jag bara Caitlin som var på väg upp ur vattnet. Men vart var Melrose, jag behöver verkligen prata med henne. Jag har fruktansvärt dåligt samvete.

- Ey Cait, vart är Melrose? Ropade jag så hon skulle höra mig

Men hon svarade inte utan pekade bara bort mot ett gäng med grabbar, och där i klungan såg jag henne. Varför i hela friden är hon där, tänkte jag.

- Dom höll på att kasta en frisbee i huvudet på henne, så hon gick upp med den till dom. Och sen vart hon kvar där. Sa Cait precis som att hon läst mina tankar
- Jaha, men vadå? Vet hon om att jag är här eller? Jag behöver verkligen prata med henne.
- Men gå dit och fråga om du får låna henne ett tag då.

Jag följde hennes råd, och när jag kom tillräckligt nära så ropade jag på henne, men hon bara kollade på mig, sen brydde hon sig inte mer. Vad hade jag gjort? tänkte jag

Eftersom att hon inte lyssnade på mig så gick jag närmare.

- Snälla Rose, kan jag få prata med dig?
- Passar det att visa sig nu eller, och en sak till, det är bara mina vänner som får kalla mig Rose. Svarade hon drygt tillbaka
- Vad menar du med det? Det finns ju linjer åt båda hållen, och det är ju inte direkt så att min mobil pipit ihjäl sig av dina sms, eller telefonsamtal. Svarade jag med en irriterad röst
- Nej, men just nu är jag upptagen, så antingen får du vänta, eller så var det inget viktigt. Svarade hon och koncentrerade sig på frisbeen 

Jag vände mig bara om och gick tillbaka till Cait och Christian. Efter att vi hade setat där ett tag och bara snackat, så hörde jag hur någon skrek till. Så jag vände mig om och såg du hur Melrose hängde över axeln på en av grabbarna och han var på väg ner mot vattnet med henne. 

När jag såg henne med dom där grabbarna fick jag en klump i magen, så jag bestämde mig för att dra hem. 

- Jag måste dra. Ska på möte med Scooter. Ljög jag får både Caitlin och Christian 
- Okej, men du kan väl höra av dig senare då, frågade Cait 
- Yeah, absolut. Mig blir ni inte av med, sa jag med ett fejkleende.

Jag tog mina saker och började gå mot bilen. Men kom aldrig ända fram fören någon tog mig på axeln.



Kommentarer
Madeleine säger:

mera!

Skrivet: | Bloggadress: http://karinbeatrice.blogg.se/

emma andersson säger:

lite tipt!

de kan vara christian och så frågar han lite anmält om Melrose och blabla...sen går han ner till standen igen för christian har sagt något till han och då håller hon på sjukt mycket med en av killarna och de ska precis kyssas och så kommer justin och de blir draaaaammmaaaa !!:D

Skrivet: |

Jbnovells [Bieber storys] säger:

kolla gärna in våran novellblogg om justin bieber! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://jbnovells.blogg.se/

Mickan - / My Life In My Words säger:

Oj två veckor var väldigt länge utan att prata med varann, =/ Klart hon saknar honom! Men varför skulle hon inte kunna prata med Cait om Justin, hon känner ju honom. :P det började ju bra iaf, okej om hon hade gått och lämnat tillbaka frisbeen och sen gått tillbaka till Cait men inte att hon stannade och sådär. Visst förstår jag henne, men som Justin sa så hade hon ju kunnat skickat något sms hon med. Stackarn som fick se det, men nu undrar ju jag vem det är som tog tag i hans axel.. ♥♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback