Skrivet:
Kategori: √ 1. First Step Two Forever

Kapitel 33 - My Sister.

Under hela bilresan hem satt vi tysta, men vi tittade på varandra och log lite då och då. Jag tittade på min ring som jag fick av den fina grabben bredvid mig och kom på en sak.

- Du höll mig i vänster handen, och där sitter ringen. Jag kan slå vad om att du har över 1 miljon på twitter som tror att du är förlovad. sa jag och skrattade
- Oj, det tänkte jag inte på. Aja, skadan är redan skedd. Eller ja, alla vet att du är min. Det är det enda som betyder något. svarade han och kysste min hand

När vi kom hem satt Pattie vid TV:n med datorn i knät, och hon såg inte glad ut.

- Kan ni förklara vad det här är? frågade hon strängt och kollade på oss båda


Justins perspektiv

Vi gick in och satte oss bredvid mamma och jag såg att Rose försökte dölja sin hand. Mamma behövde inte få ett utbrott över den också.

Jag kollade på bilden som hon hade uppe på skärmen, och såklart ska det vara en bild där jag höll Rose i handen. Det hände för mindre än en halv timme sedan, och det har redan spridit sig över världen. Rose hade nog rätt, undra hur min twitter mår.

- Mamma, jag såg hur ont det gjorde för Ryan och Candy att säga hejdå. Så jag tog Rose i handen, ingen big deal.
- Jo, det är det, och du vet varför.

Vi fortsatte prata om det och vi kom överens om att vi skulle gå ut med det. Jag kom på att Ellen skulle nog vara intresserad av att få vara den första som fick veta det. Mamma lovade att ringa henne direkt imorgon, så det fick komma ut så fort som möjligt.

Vi gick upp på mitt rum och la oss ner på en gång. Rose låg och kollade på ringen hela tiden, och tur nog såg aldrig mamma den.

- Helt ärligt skulle jag kunna byta ut denna mot en förlovningsring, jag vill dela mitt liv med dig. Men vi är för unga, och jag skulle få alla dina fans efter mig.
- Dom får lära sig att acceptera det bara. svarade jag med en suck

Vi sa inget mer efter utan vi lät sömnen ta över.

När vi vaknade dagen efter var klockan 11, och vi hade sovit i 10 timmar. Vi var verkligen utvilade. Jag klädde på mig och gick ner medans Rose tog en dusch. När jag kom in i köket stod mamma med mobilen mot örat, men hon pratade inte.

- Har precis gräddat pannkakor, bara att ta. sa mamma och började prata i telefon

Jag tänkte vänta på att Rose skulle komma ner, så hon slapp äta själv. Men jag började plocka fram tallrikar och allt annat som vi skulle ha.

När mamma gick ut ur köket kom Rose in, och hon såg inte glad ut. Men jag tänkte inte fråga om hon inte vill berätta. Hon vet att hon kan berätta allt för mig, men vill hon inte så behöver hon inte.

Vi la på pannkakorna på våra tallrikar och satte oss vid bordet. Det kändes konstigt att inte ha sagt något till varandra på hela morgonen. Precis när jag tänkte bryta tystnaden kom mamma tillbaka.

- Du ska till Ellen imorgon, så vi flyger dit redan ikväll. Och du ska med. sa mamma och tittade på Rose

Hon svarade inte mamma och ännu mindre tittade på henne. Så jag knäppte med fingrarna framför ögonen på henne.

- Oj, förlåt! Sa du något? frågade Rose
- Ja, att vi ska flyga till Kalifonien ikväll. Så det är bäst att ni packar, och att du Rose hämtar ditt pass hemma. svarade mamma och gick ut

Rose tittade på mig med bädjande ögon och sa

- Du vet att jag inte kan åka hem. Mamma kommer aldrig släppa ut mig efter det.
- Be din syster komma hit med det då? svarade jag
- Det kan jag ju göra. Du är bäst och det är därför jag älskar dig. sa hon och sträckte sig över bordet för att kyssa mig

Vi satt kvar i köket ett tag och pratade om hur vi skulle göra hos Ellen. Jag vet att Rose kommer älska henne, och tvärtom. Detta kunde inte bli bättre.

Medans vi satt i köket loggade jag in på twitter och uppdaterade en ny tweet, ingen idé att kolla in vad folk skrivit. Det skulle bli värre imorgon.

"Tomorrow I´ll be on @TheEllenShow. So see it, or be there. I have a surprise."

Och bara sekunderna senare hade massa fans frågat vad det kunde vara.

Rose satt i sina egna tankar igen, så jag var bara tvungen att fråga henne vad det var.

- Äh, inget egentligen. Men jag hade ett SMS av Mel om att mamma hela tiden frågar henne saker om mig. Jag lär väl ta tjuren i hornen någon dag, och åka dit. Men inte ikväll, då åker vi.
- Ja, jag tycker du ska prata med henne, och jag som ska jobba med Stephanie på min nästa skiva. Vi löser det tillsammans.


Melrose perspektiv

När jag kom tillbaka upp på Justins rum tog jag upp mobilen och ringde min syster och bad henne komma med mitt pass. Självklart skulle hon fråga varför, så jag berättade allt för henne. Hon tycket det var en bra idé, och hon skulle komma hit med det så fort hon hade hittat det.

Jag började packa min väska direkt vi hade lagt på, men jag viste inte hur länge vi skulle vara där.

- Pattie, hur länge blir vi borta? frågade jag henne när hon gick förbi rummet
- Onsdag kväll åker vi hem igen. svarade hon

med andra ord behövde jag inte så mycket med mig, och det var skönt. Men som vanligt ska man som tjej packa som att man skulle flytta. När jag hade packat klart la jag mig på mage i sängen och läste, Justin var ute och pratade i telefon med Scooter som också skulle med ikväll.

Precis när jag slog igen tidningen för andra gången kände jag någon som la sig över mig.

- Justiiin, gå av mig. Du är tung! skrek jag
- Det är bara muskler, baby! log han och rullade av mig

Han låg på sidan bredvid mig och stödde sitt huvud på sin arm och kollade på mig. Jag la mig lika fast mittemot honom. Min lediga hand la jag över hans och flätade våra fingrar. Vi sa fortfarande inget, men våra ögon pratade med varandra. Han log mot mig och kysste min hand, jag börjde mig fram för att kyssa honom, men han ryggade tillbaka.

Han kollade förbi mig och mot dörren, så jag vände mig om och fick syn på min syster. Det kändes som att det var flera veckor sen jag träffade henne. Jag flög upp och kastade mig över henne. Jag viskade i hennes öra att jag saknat henne, och att jag var riktigt ledsen över det som hänt. Hon svarade bara att det var hon som skulle be om ursäkt. När vi slutat att krama varandra såg jag att Justin var på väg ut ur rummet.

- Vart ska du? frågade jag och tog han i armen
- Låta er två prata själva. svarade han
- Nej, gå inte. Jag vill ha dig här.

Han stannade efter lite övertalning och vi satte iss alla i sängen och pratade, men efter ett litet tag kom Justin på att han inte hade packat så han hämtade sin LV resväska och började springa omkring för att hitta allt.

Jag och Mel satt bara och tittade på honom. Han såg riktigt rolig ut när han var stressad, och jag har väl aldrig märkt det tidigare för jag har väl vart lika stressad.

Det var kul att kunna ha min syster i mitt liv igen. Jag har saknat henne, men bara för att jag inte kan vara hemma pga mamma ska inte min syster komma i kläm. Hon gick till sin väska vid dörren, jag trodde hon skulle gå, men hon tog upp mitt pass och gav det till mig.

Nr jag skulle öppna det slet Justin det ur handen på mig och sprang iväg.

- Vad söt du var här då. sa han och skrattade
- Haha, rolig du är då. Kan jag få det?
- Nej, jag ska kolla mer.
- Men vad fan.

Jag öppnade dörren och ropade på Pattie och frågade henne om hon kunde ge mig Justins pass och innan han hann protistera hade jag det i min hand.

- Du var ju ännu sötare. sa jag och lipade mot honom
- Sluta, får jag det. han prang mot mig och skrek
- Nej, glöm det. svarade jag och satte mig i sängen

Mel satt och skrattade åt oss. Innan jag ens hade reagerat kastade sig Justin över mig och började kittla mig i sidorna, jag började skratta, sen var det kört. Han gav sig inte fören han fick passet.

- Kan jag få en puss eller? frågade jag när han var på väg bort från mig

Han satte sig gränsle över mig igen och böjde sig ner för att kunna kyssa mig. När han bara var några millimeter från mig så jag kunde känna hans andetag la jag mina händer runt hans nacke och tröck honom mot mig så att våra läppar möttes.

- Hallå, ni är inte själva här. sa Mel och harklade sig

Justin avslutade kyssen och klev av mig. Han gick ut ur rummet och tog med våra väskor ner.

Efter flera timmar av många skratt med min syster åkte hon hem. Men det var inte sista gången vi sågs, hon är en del av mitt liv igen.



Inte ett lika långt kapitel som det brukar vara. Men det är iaf ett! :) Det kommer ett till så snart ni börjat kommentera.. :)

 


Kommentarer
Stina säger:

Bra del:)

Skrivet: |

Tippe <3 säger:

DINA NOVELLER ÄGER! SKULLE INTE DU KUNNA MEJLA MIG VARJE GÅNG NYTT KOMMER?

MEEEEEEEEEER!

Skrivet: | Bloggadress: http://tippesnoveller.blogg.se/

Mickan - / My Life In My Words säger:

Jobbigt att alltid behöva dölja handen, men förstår att dem inte vill visa den riktigt än :) Men ändå bra att dem kom överrens om att komma ut med det, och Ellen är ju bästa stället :D Åh nu vart jag sugen på pannkakor. :P morr! ^^ Det ska bli kul att läsa om när dem ska till Ellen :) Snygg lösning att Mel kom med passet, och skönt att dem pratade och så :) Haha, jag älskar det du skriver, både nu och då, skrattade åt detta med passen, :P haha! Och att dem håller på som dem gör, sötnosarna! :) ♥♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback