Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter twenty-six.

 

På morgonen vaknade jag av att det knackade på dörren. Inte en vanlig knackning, utan en mer hysterisk. Så när jag öppnade dörren och fick se Ryan med världens leende på läpparna, suckade jag högt åt honom. ”Vad vill du?” Han slog ihop sina händer och gnuggade dem mot varandra, precis som folk gör när dem har en plan. ”Jag är här för att hämta födelsedagsbarnet.” Jag sneglade på klockan och insåg att den var mer än vad jag trodde, med tanke på att alla andra sov. ”Aha, på så vis. Kom in, så ska jag väcka henne.” Precis när han stängde dörren efter sig kom Justin ut i bara mjukisbyxor från sovrummet. ”Tjena, du är uppe tidigt.” Dem slog ihop sina händer i någon slags hälsning, en sådan bara grabbar fattar sig på.

 

”Gumman, vakna.” Jag pussade på Adriana och ruskade lite lätt på henne, men hon är precis som jag, svår väkt och morgontrött. ”Det är din födelsedag idag, upp och hoppa nu då.” Hon log mot mig samtidigt som hon kramade om mig. ”Det finns ett stort paket ute i vardagsrummet, om du vill ha det?” Hon spärrade upp ögonen mot mig. ”Är du galen? Klart jag vill ha det.” Hon skuttade bort från sängen och ut ur rummet, och Liam vaknade till av att sängen skakade till. Han kollade trött på mig. ”God morgon mamma. Är alla redan uppe?” Jag nickade mot honom och strök honom över huvudet. ”Du får sova ett tag till om du vill, eller så kommer du upp och grattar Adriana.” Han studsade upp ur sängen och drog på sig mjukiskläder.

 

Adriana hade redan hittat sitt paket och slitit bort papperet. Hon fick syn på en jätte stor docka i en kartong och skrek rakt ut. ”Tack, mamma, pappa och Liam.” Hon kramade om mina ben, innan hon sprang vidare till Justin och gjorde samma sak, samt sprang vidare till Liam som kom ut helt nyvaken från sovrummet. Hon blev glad över den presenten, så jag hoppades verkligen att hon skulle bli glad över nästa. Ryan var med oss och käkade en lätt frukost, Adriana fick en bakelse med fyra ljus i. ”Vad ska vi göra idag?” Hon kollade på oss alla med en nyfiken blick, men alla andra kollade på mig, precis som att jag skulle ge henne beskedet. ”Du ska följa med Ryan en liten vända, vi kommer senare.” Hon fortsatte kolla på mig med nyfikenhet i blicken, men jag fortsatte äta min smörgås.

 

Ryan tog med sig Adriana till ett annat hotellrum som var inrett med stora klädställningar, olika kläder i allas storlekar, och jag hade egentligen velat se Adrianas min när hon kom in där. Men jag hade inte tid, jag var tvungen att duscha och fortsätta planera dagen en aning. ”Mamma, kan jag också gå bort till Ryan?” Han ska också fixa kläder till kvällens festligheter, så det är en bra idé. ”Klart du får, men kom ihåg att inte säga något till Adriana, om varför vi gör detta.” Han nickade och pussade mig på kinden. ”Hej då Justin, ses sen.” Han ropade då Justin var inne i sovrummet. ”Hejdå.”

 

”Ensamma. Vad ska vi hitta på?” Han kramade om mig bakifrån och placerade sitt huvud på min axel. ”Inte det du hoppades på i alla fall.” Jag vände mig om och la mina armar runt hans nacke samtidigt som jag pressade mina läppar mot hans. ”Vi kanske ska gå bort till Ryan vi också, så att dem inte funderar vart vi har tagit vägen?” Justin suckade och tryckte min kropp mot sin ännu mer. ”Jag vill inte släppa dig.” Han gjorde en ledsen min som försvann så fort jag pressade mina läppar mot hans en gång till. ”Okej, vi går.” Jag drog på mig en av Justins stora munktröjor, och fattade taget om hans hand.

 

”Mamma och pappa kolla.” Adriana snurrade ett varv framför både mig och Justin i sin rosa klänning. Hon såg ut som en riktig liten prinsessa. Ryan stod bland alla andra små klänningar och bläddrade mellan dem. Liam syntes inte till, så jag antog att han befann sig inne i ett av rummen för att prova ut sina kläder. Både jag och Justin gick fram till våra klädställningar. Jag hade egentligen redan hittat min klänning, och jag lovade mig själv att inte överglänsa min egen dotter. Jag ville att hon skulle komma ihåg denna dag, som en bra sak. ”Adriana har valt denna.” Ryan kom fram och höll klänningen i handen som både jag och Justin hade trott hon skulle välja.

 

Både jag och Justin hade redan valt ut kläderna vi skulle ha, och satt nu och kollade på både Liam och Adriana som fortfarande höll på. Liam kunde inte bestämma sig, så han höll på att prova två olika hela tiden. Adriana sprang mest omkring och dansade i sina olika klänningar. ”Mamma, kan jag ha det här?” Liam kom fram och ställde sig framför soffan och snurrade runt en gång. Han var verkligen vacker min lilla grabb. Jag kollade på Justin som kollade på Liam. ”Grabben, du kommer överglänsa mig.” Justin fina uttalande med ett leende på läpparna. Liam började skratta och kollade ned på sina kläder. ”Du är jätte fin gubben. Skit i vad Justin säger.” Justin slog till mig på axeln, löst, men det kändes.

 

”Liam, Adriana. Vi ska äta nu.” Justin ropade på dem båda eftersom att ingen av dem konstigt nog lyssnade på mig. Alla vi gick ned till restaurangen, och konstigt nog tog vi nästan upp hela. Eftersom att vi var en hel del. Justin beställde in mat till oss, och vi började äta. Adriana kladdade mest. ”Om inte du äter din mat nu, så ställer vi in hela din födelsedag. Hör du det.” Hon tittade på mig och lipade, vilket gjorde Justin arg. ”Adriana, så gör man inte. Lyssna på din mamma.” Hon kollade på honom, precis som att det var första gången han sa något till henne. ”Förlåt mamma.” Hon kollade ned i sin tallrik och började äta på sin spagetti och köttfärssås.

 

”Clarissa, följer du med mig upp till rumme? Så ska jag fixa i ordning dig.” Ryan kom till vårt bord och lutade sig över stolen som Adriana satt på. Justin kysste mig, och jag reste på mig för att följa med honom upp. ”Hur tror du att hon kommer att reagera?” Han satt på stolen bredvid mig samtidigt som Anna sminkade mig. ”Jag hoppas att hon kommer att bli glad, mer vet jag inte. Hon kan vara på bra humör hela dagen, och det kan även övergå.” Han skrattade åt mig, och reste på sig för att troligtvis ta fram min klänning som jag hade valt ut. En rosa, perfekt för mig, och jag gillar den verkligen. Till den skulle jag bära ett par rosa stilettklackar, i rena diamanter.

 

När jag var klar och kom in i vårt hotellrum satt Justin redan färdig i soffan. Hans leende när han fick syn på mig gick inte att beskriva. ”Vad fin du är. Eller fin, det är en underdrift, sjukt snygg.” Ett leende växte sig stort på mina läppar, och jag kunde inte undgå att se hans intensiva blick. ”Du är snygg du också.” Han kom fram till mig och pressade sina läppar mot mina. ”Hörru, nu har du läppglans över hela ansiktet.” Han skrattade till, och kollade sig i spegeln. ”Och vems fel är det då?” Med fortfarande ett leende på läpparna tog han bort det glänsande kring hans läppar.

 

”Vem har Adriana och Liam?” Jag stod framför spegeln och bättrade på mitt smink lite, speciellt läppglans, eftersom att Justin hade mitt i ansiktet. ”Mamma är med dem två, vi ska mötas alla nere i receptionen.” Jag krokade min arm med hans och vi lämnade hotellrummet. Hissen tog sin tid på sig att komma, och varje gång han fick tillfälle kysste han mig på halsen eller på kinden, vilket fick mig att rodna varje gång. ”Baby, sluta bli röd om kinderna.” Jag kunde inte sluta le åt honom, han lät så bedjande. ”Inte mitt fel, okej.” I hissen stod han och höll om mig, han smekte sina händer över min mage. ”Är du redo att fira vår dotter?” Jag nickade mot honom i spegeln och vände mig om för att kunna pressa mina läppar mot hans i en passionerad kyss.


 

Vad tror ni att dem har planerat för Adriana? :) Jag vet dock inte hur det kommer att se ut med kapitel under helgen. =/ Det visar sig.


Kommentarer
nour säger:

så jävla bra du skriver awesome bra!!!:d

Skrivet: | Bloggadress: http://thetruejustinbieber.blogg.se/

Johanna säger:

yeah, grymt bra :D <3

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

bella säger:

Super som vanligt!!!

Skrivet: |

Haley säger:

grymt <33

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

Felizia säger:

Awesome! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://onlyfellie.blogg.se/

emilia säger:

älskar't! äälskar dina noveller :)

Skrivet: |

Emilija med J. säger:

skitbra !

Skrivet: | Bloggadress: http://eemilijaa.blogg.se/

M&C säger:

jättefin blogg och bra novell!

Besök gärna vår novell blogg, den är väldigt nystartad (startades igår,hehe)

Det vore snällt om du tittade in :)

Ha en bra fredag!

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberways.blogg.se/

Amanda säger:

Sjukt grymt som vanligt! Ryser för att det är så braaaaaaa! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://novelsbyyme.blogg.se/

Ebba säger:

Går in på din blogg hela tiden för att se om dethar kommit ett nytt kapitel haha.

Superbra!!

Skrivet: | Bloggadress: http://ebost.blogg.se/

Cherry ♥ säger:

Verkligen jättebra skrivet :D ♥♥♥

Skrivet: |

Quinee säger:

Jätte jätte jätte bra !!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

Hanna säger:

super bra <3 <3 <3 :)

Skrivet: |

Arre säger:

Skitbra !! läängtar tills nästa kapitel !!! :P <33

Skrivet: | Bloggadress: http://justinsshawtyforever.devote.se

idaho säger:

Grymt! Är väldigt nyfiken över Adrianas fest. Skulle vara kul om det hände något dramatiskt nu! Inga kärleksproblem dock, hitta på något nytt ;)

Skrivet: |

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback