Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter seven.


Jag förstår inte varför Selena beter sig som en liten flicka, som aldrig får som hon vill. När vi hade ätit klart frukosten hjälpte jag till att plocka undan. ”Jag går tillbaka, till henne, hon som har humörsvängningar. Vi syns i lobbyn om en timme då?” Clarissa såg riktigt road ut, vilket jag förstår att hon är. Med tanke på att hon säkert anser att jag får skylla mig själv. Hon hade aldrig betett sig såhär mot mig. Adriana kom springandes från soffan precis innan jag skulle stänga dörren. ”Ses vi sen?” Jag hukade mig ned till hennes nivå. ”Ja, ni ska följa med mig på en intervju.” Ett leende spred sig på hennes läppar och hon kramade om mig.

 

När jag kom tillbaka till mitt rum höll Selena på att klä på sig efter en dusch, så hon stod i enbart underkläder. Hon är vacker, men hon har ett humör som inte går att mätas med någon annan. ”Baby, varför blir du alltid så svartsjuk när Clar är i närheten? Jag älskar dig.” Jag placerade mina händer på hennes höfter och la mitt huvud på hennes axel, så att jag kunde titta på henne genom spegeln. ”För att jag vet att du älskar henne, jag är livrädd att du ska lämna mig för henne igen.” Jag suckade och släppte taget om henne. ”Ge dig nu, vem är det jag har lämnat för vem varje gång?” Hon vände sig mot mig, och drog ett linne över huvudet. Jag höll på att byta kläder precis när hon kom emot mig, och utan att jag hann reagera pressade hon sina läppar mot mina.

 

”Varför ska hon med?” Vi kom ned i lobbyn och Selena fick genast syn på Clarissa. Och jag hade redan förklarat för henne att jag ville ha med dem, hon fick acceptera det, just därför valde jag att inte svara. Adriana stod med ryggen mot mig, så jag smög fram och lyfte upp henne i lyften, hon skrattade så mycket så hon började grina. ”Du vet att pappa älskar dig va?” Hon skakade på huvudet och pussade mig på näsan. Clarissa stod och pratade med min mamma, så jag bar omkring på Adriana så länge hon ville det. ”Vi har kungligheter med oss, ser jag.” Kenny kom fram till Adriana, och bugade sig ned. Hon tittade konstigt på Kenny samtidigt som hon skrattade. ”Då tycker jag du kan göra som jag säger. Jag är törstig.” Kenny sprang iväg, och kom tillbaka med en Fanta åt henne. ”Så där fort har det aldrig gått när jag har bett dig om något.” ”Jag är bättre än dig, pappa.”

 

Som vanligt när man besöker New York måste man även besöka Ryan Secret, och det är dit vi ska. För att det inte skulle bli bråk mellan Selena och Clarissa valde jag att åka med Selena, och mamma tog med sig Clarissa och Adriana i sin bil. Hon satt tyst hela resan, hon tittade inte ens på mig. Utåt sett är det Selena jag älskar, och jag gör faktiskt det, men direkt vi kommer innanför dörrarna där ingen annan kan se oss, så försvinner allt. Jag kommer aldrig älska henne lika mycket som jag faktiskt älskar Clarissa. Jag funderar ibland på varför jag lämnade henne, det gör säkert hon med. Hon ser helt krossad ut, och allt beror på mig, mig och mitt idiotiska beteende.

 

”Välkommen tillbaka Justin. Så hur är det med dig, sedan sist du var här?” Ryan öppnar inte våra samtal med att presentera mig längre, och det är ingenting som stör mig, för alla vet redan vem jag är. ”Det är hur bra som helst med mig.” Jag vände blicken ut mot Adriana som lekte på golvet tillsammans med Kenny. Ryan följde nog min blick. ”Ser att du har din dotter med dig. Vill du ta in henne?” Utan att svara honom resta jag mig upp och gick ut från studion. ”Adriana, vill du följa med?” Hon nickade och gick med mig in, så satte jag henne i mitt knä. ”Hej Adriana, mitt namn är Ryan. Hur mår du idag?” Hon var flitig, det var som att hon inte gjort annat. ”Hej Ryan, jag mår bra. Hur mår du?” Han började skratta, var nog inte alls med på att hon skulle vara så duktig på att prata. ”Jag mår bra, nu när du är här.”

 

Många av frågorna var riktade till Adriana, så jag passade på att kolla ut på Clarissa som hela tiden satt och tittade på oss. Hon såg stolt ut, och hon var så vacker. Jag måste verkligen få det ur mitt huvud, jag kan inte kolla på henne på det sättet, men jag kan inte hindra mig själv. Hon är vacker, hur hon är klär eller beter sig. ”Adriana, är du stolt över din pappa?” Hon vred på huvudet och kollade på mig. ”Ja, och kommer alltid vara.” Hon kan få vilken själ som helst att fälla en tår, vilket hon lyckades med. Jag pussade henne på kinden och fnissade till. När intervjun var klar åkte vi tillbaka till hotellet, Selena skulle iväg på något möte angående hennes kommande turné. Vilket inte störde mig, då jag skulle få mer tid med Clarissa och Adriana.

 

”Vill du äta middag med mig ikväll?” Jag hade ingen aning om vad Clarissa skulle svara, men jag chansade. Jag ville verkligen att hon skulle säga ja. Även om jag ska lägga min tid på Adriana, så ska jag även lägga lite av den på Clar, jag vill ha en bra relation med henne. ”Det ska väl inte skada. Här på hotellet?” ”Ja, mamma kan säkert ta Adriana om du vill?” Hon nickade och gick in på sitt rum. Jag skulle komma till henne när jag hade duschat och gjort mig klar. Jag slängde mig på sängen när jag kom in i mitt rum, en intervju och jag var medvetslös. Duschen lockade fruktansvärt mycket, så jag hoppade in i den.

 

”Pappa, kan inte du läsa för mig?” Adriana öppnade dörren med en bok i handen, Askungen. ”Klart jag kan, sötnosen.” Mamma skulle lägga Adriana inne på Clarissas hotellrum så att Clar slapp bära över henne till sig, när vi hade ätit klart. Hon hade redan borstat tänderna och hade pyjamas på sig. ”Mamma håller på och klär på sig.” Hon pekade mot badrummet så vi gick in i sovrummet och Adriana hoppade i sängen. Precis när jag skulle börja läsa knackade det på dörren. ”Ligg kvar, så kommer jag.” Utanför dörren stod mamma, så jag släppte in henne. ”Är du verkligen säker på detta? Ge henne inga falska förhoppningar. Du vet att hon är krossad nog.” Mamma har alltid rätt, och även så denna gång. ”Jag ska inte.” Jag gick tillbaka till Adriana och mamma smet in i köket.

 

”Är du klar?” Jag hade precis läst klart boken för Adriana då Clar kom in i sovrummet. Hon var lika vacker som hon alltid brukar vara, en vit kort klänning. ”Japp, det är jag.” När jag hade rest på mig, gick jag runt och pussade Adriana i pannan. ”God natt min ängel, jag älskar dig.” ”God natt pappa, jag älskar dig.” Jag lämnade rummet och mamma gick in. ”Ha så kul nu, ungdomar.” Hon försökte låta som hon anser att vi ungdomar låter. Vilket fick både mig och Clarissa att bryta ut i skratt. ”Ska vi gå?” Hon krokade i sin arm i min och vi lämnade hotellrummet. Hela vägen till restaurangen var det tyst mellan oss, men det kändes helt okej. Vi hade mycket att prata om egentligen, men det kändes som att det fanns mer i luften.

 

Vi hamnade vid ett bord långt in i restaurangen och lite avskilt, vilket jag bad om när jag bokade. Jag visste att det skulle vara folk där, och dem skulle bli grymt förvånade, eftersom att jag dök upp med en annan tjej än Selena. När vi hade beställt mat och fått vår dricka satt vi och pratade. ”Varför tycker inte Selena om Adriana? Är det något som jag har missat?” Hon tittade bekymrat på mig, och la huvudet på sned. ”Jag vet inte, kanske för att jag försökte ge Adriana så mycket tid jag kunde dem första gångerna hon var med mig. Sedan började hon ställa massa krav på mig, och feg som jag är, kunde jag inte säga nej till Selena.” ”Det borde du göra, hon ska inte förstöra din relation med Adriana. Tänk på det tills nästa gång.”


 

 

Blir nog bara ett kapitel imorgon, måste skriva ikapp lite, och hitta bilder. :) men jag tror ni klarar er.

I LOVE U, kommentera.


Kommentarer
Johanna säger:

GRYMT

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

Haley säger:

Grymt <33

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

S.M säger:

Vi älskar dig med! detta kapitlet var asbra ^^

Skrivet: |

Emilija med J. säger:

fett bra !

Skrivet: | Bloggadress: http://eemilijaa.blogg.se/

caroline säger:

åååh, så jävla bäst! men selena börjar bli så jobbig, när ska justin fatta att han har valt fel tjej!? vem vill vara med någon som inte bryr sig om den största delen utav ens liv och som bara är bitchig och jobbig hela tiden? :s

justin borde ta sig en funderare ;) bra att han har tagit mod till sig att bete sig som en vuxen man iaf nu mot clar :)

LOVE IT <3

Skrivet: | Bloggadress: http://thehomeofmusicnews.devote.se

C säger:

sjukt bra!

Skrivet: |

Lisa säger:

Skit bra :)

Hoppas de händer något mellan clar och justin snart ;)

Skrivet: |

Anonym säger:

tror du på fullaste allvar att vi klarar oss med bara ETT kapitel imorgon? :O

Jag tycker btw inte att du behöver leta bilder.. <3 :)



AS BRA!! :D:D:D <3

Skrivet: |

Felizia säger:

UNDERBART! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://onlyfellie.blogg.se/

Alizzdream säger:

Jättebra älskar den! :)

Skrivet: | Bloggadress: http://biebersecret.blogg.se/

johanna säger:

wow! jättebra kapitel. Du är verkligen duktig och det är med spänning jag ser fram emot nästa kapitel! Superbra jobbat :D

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberword.blogg.se/

K A R I N säger:

Åhhhhh du är så bra så jag vet inte vad jag ska ta mig till!! Vill bara ha meeeeeer!

Känns även bra att man kan lita på dig att när man vaknar skit tidigt av syrrans alarm och inte kan somna om har du ett kapitel som man kan läsa

Kram på dig

Skrivet: | Bloggadress: http://kaaaarinn.blogg.se/

Isabella säger:

Det är helt sjukt hur duktig du är på att skriva, hur levande och mäktigt allt känns, varenda litet ord. Hur du kan få en läsare att leva sig in så frukantsvärt idet du skriver, som om vi alla lever i denna värld och beskådar varje ny dag som sker i Justins och Clars liv. Kanske låter som en besatt person nu, men de är så jag känner.

Du är så grymt duktig M! Och jag kan inte bärga mig på att få reda på hur denna novell kommer att utvecklas, hur det hela kommer att sluta. Om det kommer bli ett lyckligt slut, eller om det inte blir det. Om Justin och Clar kommer hitta tillbaka till varandra, vara så kära som vi läsare sett ur ett perspektiv, som vi levt oss in i . "Som vi vet att dem kan vara", om du förstår :)

Jisses, vad jag egentligen ville säga, som jag sagt förr, DU ÄR GRYM! DU HAR TALANG! låt ALDRIG någon säga något annat.

Jag kan nog prata för alla som läser att TACK för att du förgyller våra dagar med ditt förtrollande sätt att skriva, för att du ger så mycket till dina läsare.

Tack.

Skrivet: | Bloggadress: http://alwayskidrauhl.blogg.se/

johanna säger:

fett bra

Skrivet: |

lpö säger:

vi klarar oss du har uppdaterat verkligen supeer!!!!!!1

Skrivet: |

Cajsa säger:

Loveeeeeeeee

Skrivet: | Bloggadress: http://ccajsalundin.blogg.se/

viktoria säger:

hej, hur är det med dig idag?

hoppas du får en fortsatt bra dag!

kram :)

Skrivet: | Bloggadress: http://viktoriasslife.blogg.se/

Millah - mamma till Amilia ♥ säger:

Hej allt bra? :)

Har flera roliga tävlingar i bloggen: http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Var jätte gärna med och tävla! Ta hand om dig ★ Kramar // Millah

Skrivet: | Bloggadress: http://millahoman.blogg.se/

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback