Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter eighteen.



”Förlåt.” Jag vet inte vad jag mer kan säga, men hon är nog ganska trött på det ordet, i alla fall från min mun. ”Be inte om ursäkt, se bara till att aldrig mer lämna mig.” Hon sträckte sig efter min hand på bordet och smekte den lugnt och försiktigt. ”Det finns en sak jag aldrig kommer uppleva med någon annan än dig. Och varje morgon när jag vaknar önskar jag att jag fick uppleva det igen.” Hennes ärlighet kan ta kol på mig ibland, men samtidigt är det kanske nyttigt för mig att höra allt hon har att säga. ”Vad är det?” Hon släppte min hand och tog en klunk av sitt kalla te, som hon strax därefter spottade tillbaka i koppen. ”Jag vill vara nykär, och det var jag med dig, varje morgon då jag vaknade. Jag visste aldrig vad dagen hade att erbjuda tillsammans med dig.”

 

När vi var klara efter frukosten åkte vi till pappa, han hade ingen aning om att vi skulle komma, vilket var bra. Det är alltid så kul och se honom överraskad, plus att det var säkert flera månader jag såg honom sist. Clarissa satt och kollade ut genom fönstret samt nynnade på låten som spelades på radion. När jag svängde upp på uppfarten till pappas hus såg jag att både Jazmyn och Jaxon var på baksidan och lekte, Jazzy hade nog en tjejkompis med sig, för det var fler barn där. Clar plockade ut Adriana ur bilen och vi gick tillsammans till baksidan. Pappa satt på altanen och läste tidningen, så han såg oss inte. När Jazmyn fick syn på Liam blev ljudnivån lite högre, så pappa kollade fram. ”Jazzy, jag har saknat dig.” Dem kramade om varandra riktigt länge. Pappa kom fram och drog in mig i en varm betryggande kram.

 

”Vad får er att hälsa på?” Både jag och Clar slog oss ned på altanen och lät Adriana vara ute och leka med dem äldre barnen. Pappa hade byggt en pool på gården, så vi var tvungna att hålla ett öga på Adriana, så att hon inte trillade i. ”Vi behövde lite andrum, och Stratford är det enda stället man kan andas på. Plus att jag och Justin behöver tid tillsammans.” Pappa tittade hela tiden på Clar när hon pratade. ”Det är skönt att ha er hemma i alla fall.” Liam och Jazmyn låg på gräsmattan, på en filt och pratade med varandra. Det är så konstigt att båda dem två har växt upp så fort. Jazzys kompis gick hem när vi kom, vet inte varför, men hon gjorde det. ”Clar, titta på dem där två.” Jag pekade ut mot Liam och Jazzy. Clar vände sig om och log. ”Det verkar bekant.” ”Vi har legat sådär några gånger.”

 

Adriana och Jaxon spelade boll med varandra, vilket verkade vara väldigt roligt. Dem skrattade, sprang omkring och var hur glada som helst. Pappa var in en vända och hämtade lite fika, samt ett gammalt fotoalbum. Det fanns säkert en massa gamla bilder på mig och Clar i det, men pappa slog upp en helt annan sida. Det var bara massa bilder på Liam och Jazmyn tillsammans. När dem båda var yngre. ”Ey, Liam, kom hit får du se.” Jag hittade en bild som skulle genera honom, väldigt mycket. När han var tillräckligt nära vände jag albumet så att han såg, och han spärrade upp sina ögon. Bilden föreställde Liam och Jazmyn som inte var långt ifrån att pussa varandra, och dem var väldigt små. ”Ge dig, det är inte kul.” Han slog till mig på axeln och var precis på väg att vända sig om och gå, när Clar stoppade honom. ”Vad har vi sagt om att slåss. Sluta upp med det.” Han vände sig om och tog Jazmyn i handen och gick iväg, utom synhåll för oss.

 

Vi satt i pappas hörnsoffa som han har på altanen och Clar satt lutad mot mig, mellan mina ben. Hon drog sina naglar på mina smalben flera gånger, väldigt behagligt. Hon vred sitt huvud så att våra blickar möttes, hennes läppar såg så inbjudande ut, att jag inte kunde hålla mig. Jag kysste henne, och hon besvarade den, men direkt vi hörde pappa släppte vi varandra. ”Ska vi beställa pizza?” Klockan hade hunnit bli en hel del, och våra magar kurrade till. ”Kan vi göra.” Pappa försvann igen och Clar vände återigen huvudet mot mig. ”Jag älskar dig.” Det känns konstigt att höra henne säga dem orden, men samtidigt skönt. Hon tog min han och placerade den över hennes hjärta, hennes slag var hårda och ojämna. ”Det är du som får mitt hjärta i obalans.” Jag log och gav henne en puss på näsan, vilket fick henne att le.

 

”Liam och Jazmyn, mat.” Dem satt på sidan av huset och pratade med varandra, hur kan två små barn ha så mycket att prata om. Liam gick förbi mig och in, medan Jazzy stannade, hon kramade om mig eftersom att hon hade fullt upp med Liam när vi kom. ”Jag har saknat dig bror.” Det är underbart att se henne växa upp, även om jag sällan är med när hon gör sina framsteg. ”Jag har saknat dig med.” Vi gick sida vid sida in i huset. ”Så du och Liam?” Jag vet att jag inte behöver vara den där överbeskyddande brodern mot henne när det kommer till Liam, han vet hur man ska behandla en tjej. Om han inte har lärt sig av mig. ”Jag gillar honom.” Ett leende spred sig på mina läppar, och jag knuffade till henne löst i sidan. ”Ge dig, säg inget till honom.” Hon bad verkligen, och självklart håller jag ett löfte.

 

När vi hade ätit klart ringde min mobil, och det var mormor. ”Hej, mormor.” Hon skrattade till i luren vilket fick mig att le. ”Jag tänkte höra om det var okej om vi lånade barnen en natt?” Jag kollade mot Clar som torkade munnen på Adriana. ”Ska fråga Clar om det går bra.” Jag gick tillbaka in till köket. ”Mormor undrar om hon får låna dem där två.” Jag pekade på Liam och Adriana för att hon skulle förstå vilka det var jag pratade om. ”Vill ni sova hos gammelmormor?” Liam skakade på huvudet. ”Nej, men jag kan sova här.” Han kollade på mig och skrattade. ”Adriana, du då?” ”Jag vill sova där.” Jag fortsatte prata med mormor och sa att det bara var Adriana som ville. Hon tar nog det hon kan få, så hon blev nöjd.

 

Vi åkte tillbaka till hotellet och packade ned varsin väska till både Liam och Adriana. Den vi släppte av först var Adriana. ”Ta hand om gammelmormor nu.” Både Adriana och mormor skrattade åt mig, när jag lämnade av Adriana. Clar hade redan sagt god natt, och att hon älskar henne. Så hon satt kvar i bilen och vinkade. När jag hoppade in i bilen åkte vi vidare hem till pappa, där Liam skulle sova. Min syster börjar redan ha pojkar på rummet. Det är lite roligt faktiskt, jag är glad att dem två är så bra vänner. Jazzy behöver vänner hon kan lita på, och Liam kan inte utnyttja henne för att komma åt mig, han har mig i sitt liv redan. Det är det enda jag inte vill ska hända Jazzy, hon är värd så mycket mer.

 

När jag svängde upp återigen på pappas uppfart stod redan Jazmyn ute på trappen, troligtvis för att vänta på Liam. ”Hejdå mamma och Justin. Ni behöver inte följa med in.” Vi gjorde som han ville, vi satt kvar i bilen. ”Vad gör vi nu? Vi är barnlediga.” Clar kollade undrandes på mig. Det hon inte visste var att jag redan hade planerat vart vi skulle. ”Jag vet.” Jag svängde ut från pappa och styrde bilen till ett speciellt ställe, både för henne och för mig. Det enda jag inte visste var hur hon skulle reagera. Det var ett tag sedan vi båda var där. När vi började närma oss stället såg jag att Clar började kolla sig omkring, precis som att hon kände igen sig.

 

”Det är fortfarande lika vackert här, precis som jag minns det.” Jag hade tagit henne till den där klippan. Där både hon och jag gått igenom en hel del. Hon stod med ryggen mot mig och kollade ut över sjön, så jag gick fram och la mina armar om henne. ”Detta ställe är lika vackert som du är.” Hon stelnade till i några sekunder, men slappnade återigen av. ”Älskar du mig?” Hennes fråga fick mig stum, jag stelnade till och med till. Hon vände sig om när jag inte svarade henne. Hennes blick var fastbränd i min, och jag kunde skymta några tårar som var på väg att börja rinna. ”Gråt inte, snälla.” Min röst bar mig inte speciellt länge. ”Älskar du mig?” Hon struntade i det jag sa, och frågade mig igen. ”Ja, det gör jag. Så otroligt mycket att det gör ont.” Hon vek ned sin blick, men bara några sekunder innan hon kollade mig i ögonen igen, och pressade sina läppar mot mina.


 

Hur skulle jag inte kunna älska mina underbara läsare. Igår hade jag besöksrekord, 308 st, och jag älskar er alla. :) Jag vet dock inte hur många kapitel som kommer idag, vi får helt enkelt se. Tomten kanske kommer tidigare iår. ^^


Kommentarer
Johanna säger:

LOVE IT :D

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

bella säger:

Superbra kapitel!!!!!

Skrivet: |

J säger:

Awesome! :)

Skrivet: |

Emilija med J. säger:

grymt bra ! älskar´t !

Skrivet: | Bloggadress: http://eemilijaa.blogg.se/

Felizia säger:

Naaaaaawie! :D Liam och Jazzy! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://onlyfellie.blogg.se/

caroline säger:

skiiiiit bra!!!! :D man vill bara ha mer!!! LOVE IT <3

Skrivet: | Bloggadress: http://thehomeofmusicnews.devote.se

jossä säger:

Mermermer

Skrivet: | Bloggadress: http://dealwithit.devote.se

nour säger:

super duper bra!:D

Skrivet: | Bloggadress: http://thetruejustinbieber.blogg.se/

Anonym säger:

SJUKT BRA!!♥



//Ebba :D

Skrivet: |

Amanda säger:

Lika bra som dom andra! kunde inte önska mer än att få hela novellen direkt som julklapp! haha, men det händer nog inte. men fortsätt så! har ingen kritik alls :D

Skrivet: | Bloggadress: http://novelsbyyme.blogg.se/

Haley säger:

Sjukt grymt <33

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

Cherry ♥ säger:

Omg, superbra skrivet :D <33

Skrivet: |

jasmine säger:

Fattar du hur grym du är elr :O:O:O

Skrivet: |

c säger:

hur kan man skriva så jäkla bra? blir lika överraskad varje gång jag läser ett kapitel av dig!

Skrivet: |

elena HITRISA FAN säger:

jag vakna och sa dräkt till mig själv " jag ska kolla om det finns ett till kapitel fortsätt så jätten you go girl

Skrivet: |

noura säger:

skit bra som vanligt fattar inte var du får alla ider i från. <3

Skrivet: |

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback