Skrivet:
Kategori: √ 3. Twinkling Eyes

Chapter 60.

När vi kom hem till dem gick jag raka vägen upp till Justins rum och tog av mig kläderna för att sedan dra på mig lite mer avslappnande kläder. Det var fortfarande en halvtimme kvar på 2011. Diane, Bruce och Pattie satt i soffan när jag kom ned, redo med ett glas champagne i handen. Pattie hade dock bara alkoholfri päroncider, då hon kanske var tvungen att hämta Justin senare. ”Vill du ha?” Pattie viftade till med flaskan lite då jag satte mig ned. ”Ja, tack” Helst hela flaskan, tänkte jag för mig själv. På tv:n visade dem grevinnan och betjänten, vilket alltid går, varje år, samma tid, och det blir aldrig tråkigt. Jag älskar när han springer runt bordet och smuttar på vinet. Finns inge roligare. Mobilen började ringa och Pattie kollade förvånat på mig, då hon troligtvis inte hade en aning om att jag faktiskt hade Justins låt, Baby, som ringsignal. Displayen visade dock att det var Justin själv som ringde, men jag tryckte bort det.



 


”3, 2, 1 – Gott nytt år.” Vi stod alla ute på uppfarten till det söta lilla tegelhuset och kollade på alla fyrverkerier, och skålade med varandra. Justin hade fortfarande inte ringt sin mamma och sagt att han ville hem, så han fick väl vara hemma hos Ryan, med sin nya flickvän. Jag dög tydligen inte. Egentligen har jag ingen anledning att vara arg på honom, då jag i stort sett gjorde likadant mot honom. Jag tror att min ilska beror på att jag såg det med mina egna ögon. Skvätten jag hade kvar i mitt glas hällde jag i mig och gick in. ”Jag går och lägger mig, god natt.” Pattie tittade lidande på mig, och innan jag hann gå in drog hon in mig i en kram. Allt jag egentligen behövde, från hennes son, som sen skulle säga att allt skulle ordna sig. När jag kom in i hans rum klädde jag av mig och bäddade ned mig, det var först då allt släppte för mig, och dem riktigt stora tårarna kom. Jag grät mig till sömns. Gott nytt jävla år.

 

Jag vaknade ganska tidigt på morgonen vilket var bra, för jag skulle möta upp Steffi på stationen här i Stratford, då hon skulle ta en taxi från flygplatsen. Hon hade inte sagt något till Ryan om att hon skulle komma, så det skulle bli en överraskning, hon skulle också få en sådan, då jag skulle berätta för henne om gårdagens händelse. Jag hoppade in i duschen direkt, utan att visa att jag var vaken. Justin hade föresten inte sovit inne på sitt rum den natten, men han kunde gått och väl ligga någon annan stans i huset, eller så kom han inte hem över huvud taget. Duschen var något jag verkligen behövde, några av mina bekymmer följde faktiskt med vattnet ned i avloppet. Jag gick tillbaka in på rummet och klädde på mig, slappa kläder fick det bli.

 

I köket satt bara Pattie, hon läste tidningen och drack en kopp kaffe. ”Är det bara du vaken?” Hon kollade upp och mötte min blick, samt skakade på huvudet. ”Nej, jag bad mamma och pappa att lämna huset en liten stund, dem åkte och handlade.” Hon gestikulerade att jag skulle sätta mig ned, så det var lika bra att göra det. ”Vill du berätta vad som hände igår?” Jag tittade på mina händer som pillade på juiceförpackningen, som stod på bordet. ”Egentligen tycker jag att det är Justins uppgift, om han vill dela med sig av det till dig. Men jag kan väl säga så att, jag vet inte när jag kommer prata med honom igen.” När chocken hade lagt sig på henne reste hon på sig och fyllde på muggen med kaffe. ”Okej, hoppas inget allvarligt hände i alla fall. Hoppas ni löser det.” Hon kan vara förståelig ibland, men just nu ville jag bara att hon skulle vara tyst, men det kunde jag inte säga.

 

Jag var nu på väg till stationen för att möta upp Steffi, klockan var runt halv 12, så hon skulle snart anlända i taxin. Det var ett tag sedan jag såg henne, så det skulle bli skönt att ha henne med mig, speciellt nu. Jag satt på en bänk lite vid sidan av, så att inte bussarna trodde att jag skulle med dem. En taxi rullade in och Steffi klev ur, hon såg mig inte så jag smög fram och skrämde henne. ”Buh.” Hon hoppade till och vände sig om, taxichauffören skrattade bara åt oss, då vi hade slutat krama varandra. Hon betalade honom och gav honom mycket i dricks. ”Berätta för mig vad det är som har hänt.” Hur kunde hon veta? Jag kollade frågande på henne. ”Ryan ringde mig inatt, Justin sov kvar där av någon anledning jag inte vet.” På så vis visste hon om det.

 

Innan vi kom på vad vi skulle göra satte vi oss ned i parken bredvid stationen och jag berättade allt för henne. Den enda reaktionen jag fick från henne var en öppen mun, som hon tydligen inte ville stänga. ”Oj, det hade jag inte räknat med.” Svarade hon tillslut. ”Nej, inte jag heller, faktiskt. Men det finns inget jag kan göra.” Hon pillade på en lös träbit från bordet vi hade mellan oss, och suckade. ”Det ena paret blir tillsammans, och det andra,.. ja, vad ska man säga?” Hon hade rätt i det hon sa, och det gjorde ont att höra det. En liten kiosk låg inte så långt ifrån där vi satt, så Steffi tog sin väska och vi började röra oss dit. Vi köpte oss varsin dricka och strosade vidare på Stratfords gator. Tur att jag hade med mig Steffi, hon hittade lite bättre än mig, då Ryan hade visat henne runt förra gången hon var här.

 

”Ska vi gå till Ryan?” Jag förstod att Steffi ville träffa Ryan, så jag kunde inte neka henne det. ”Okej, det gör vi.” Förhoppningsvis skulle inte Justin vara kvar när vi kom dit, men jag hade ingen aning. Han kunde lika gärna välja att sova där tills jag hade åkt. Jag visste inget om honom för tillfället. När huset började skymta lite längre fram fick jag ont i magen, Steffi kollade oroande på mig och stannade. ”Vi behöver inte.” Jag skakade på huvudet. ”Jag behöver inte, men du gör, och jag gör det för din skull.” Vi fortsatte den korta vägen fram till hans hus, och hon ringde på dörren. Jag höll mig dock en bit bakom, ifall att det var Justin som skulle öppna, man vet aldrig med dessa grabbar. Dörren öppnades och leendet som Ryan hade på läpparna kunde inte bli större, trodde jag. Han kastade sig över Steffi, så att hon nästan slog i backen och han pressade sina läppar mot hennes.

 

Jag var på väg att vända mig om och gå, då dem inte hade märkt mig, men Ryan hann stoppa mig. ”Rebecka, jag är skyldig din en tjänst, därför ska jag ge dig den. Kom.” Han tog mig i handen samtidigt som han drog med sig Steffis väska in, hon hade redan gått in och tagit av sig ytterkläderna. ”Vart tar du mig?” Ryan tittade bekymrat på mig, och drog ännu en gång i min arm. ”Följ bara med utan att bråka, okej.” Upp för trappen, och in i hans rum, jag tvärstannade utanför, vilket absolut inte berodde på att Justin låg på hans säng och stirrade i taket, utan mer för att det var där jag hade sett han och den där tjejen tillsammans. Jag ville inte gå in. ”Du får inte in mig här.” Justin tittade upp och mötte min blick, han rullade ur sängen och kom emot mig. Ryan gick ned till Steffi, och lämnade oss ifred.

 

”Varför kom du inte hem inatt?” Vi hade förflyttat oss ut i trappen och satt nu ned, han satt ett steg högre upp än mig. ”Jag vet inte, jag drack för mycket, hittade inte dig.” Han tänkte alltså låtsas om som att han inte fattade vad allt detta handlade om, egentligen. ”Är du arg?” Han var helt lugn, precis som att inget hade hänt. När jag såg dem igår, hade han inte fått i sig tillräkligt mycket för att ha minnesförlust, så jag visste inte om han bara spelade dum i huvudet, eller om han faktiskt var det. ”Jag är inte arg för att du inte kom hem, jag är glad över det. Finns andra saker som gör mig arg, äcklad, ledsen. Jag kan fortsätta om du vill.” Han la sitt huvud i sina händer, vilket bevisade att han visste vad det var jag pratade om. Men han tänkte tydligen fortsätta låtsas. ”Vad har jag gjort?” Jag reste på mig och kollade på honom. ”Skojar du med mig? Jag hittade dig i Ryans rum igår..” Han kollade upp och mötte min blick. ”Jaha, jag var väl trött?” ”Med en ANNAN brud.” Jag berättade exakt vad det var jag såg, men han svarade mig inte, så jag skulle precis gå då han tog tag i min arm.

 

”Baby, gå inte. Jag älskar dig, och jag har inget minne av det du sitter och säger. Jag skulle aldrig göra så mot dig, ALDRIG. Jag vet hur ont det gör. Rebecka, snälla.” Min mjuka blick övergick till en hård och kalla. ”Tycker du att jag ska vara snäll mot dig? Varför? Du var inte direkt det mot mig.” ”Du har gjort samma sak.” Jag suckade. ”Du slapp se det, och jag berättade det själv.” Han började gråta, vilket jag hörde klart och tydligt, men hade ingen lust till att trösta honom. Han hade satt sig i denna sits. ”Jag antar att jag förtjänar detta, men det betyder inte att jag tycker att det är okej. Vi ses väl hemma, eller något. Din mamma är rätt orolig.”



 


Jag orkar inte med massa tjafs, så här har ni kapitel 60. Kommentera om ni vill, jag skiter totalt i vilket för tillfället. Jag orkar inte med sådant nå mer. Denna novell är snart över, så får vi se hur det blir med HITRISA. =/ GODNATT


Kommentarer
nour säger:

sjukt bra!

Skrivet: | Bloggadress: http://thetruejustinbieber.blogg.se/

Anonym säger:

superduper!!!

Skrivet: |

jasmine säger:

Nu hänger jag inte med du sa ju att 40 st skulle komentera de föra och fler än 40 komenterade ju så vrf är du sur:-(

Så ledsen blir man när man läser nu:-(

Skrivet: |

Anonym säger:

jättebra :) hoppas allt löser sig!

Skrivet: |

Becka säger:

Sjukt bra kapitel!

Skrivet: |

Cajsa säger:

Sjukt bra kapitel !

Skrivet: | Bloggadress: http://ccajsalundin.blogg.se/

Emma säger:

Superbra, mer. (;

Skrivet: | Bloggadress: http://justindblovestories.blogg.se/

Fanny säger:

Åååh så himla bra! <3

Skrivet: |

Johanna säger:

ÄLSKAR DET SJUKT MYCKET!

Hoppas att allt löser sig! :)

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

Anonym säger:

Skrivet: |

emilia säger:

skriver det varje gång , men det är verkligen jäääätte bra ! bästa novellen,med bästa uppdateringen !(:

Skrivet: |

Sandra säger:

Jag tycker du är så grymt duktig på att skriva. Så sluta inte. Jag kommer troligen dööööööööö då! <3 Sluta inte.

Hoppas allt löser sig

Skrivet: |

Linnea säger:

jättebra :) hoppas allt blir bättre

Skrivet: |

Emilija med J. säger:

grymt bra !

hoppas dom löser det :D

Skrivet: | Bloggadress: http://eemilijaa.blogg.se/

Haley säger:

Så grymt bra =))

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

caroline säger:

riktigt jävla bra!

dem MÅSTE lösa det!!!!

LOVE YOU! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://www.nattstad.se/jbcarrobarro

liiz säger:

Jag gillade kapitlet, men jag har inte riktigt förstått varför du är så arg.

Skrivet: |

Anonym säger:

Super duper bra;-)

Skrivet: |

saffi säger:

shit så bra!

mer nu snälla, så jag har något att läsa ikväll innan jag ska gå och lägga mig, iihh, så spännande!

Skrivet: |

-S säger:

Asbra, som alltid! men gillar inte att du klagar på vi läsare, jag hade en novell förut och jag blev bara glad när läsarna skrev att dom ville ha mer, tog inte direkt det som tjat. Men gör som du vill, vi älskar bara din novell därför vi vill ha mer hela tiden! :) Så vara sur och arg på oss är bara onödigt tycker jag..

Skrivet: |

sofia säger:

Jätte bra! Hoppas bara att dom blir tillsammans igen. Annars blir jag sjukt ledsen.

Skrivet: |

C säger:

shit det var inte alls som jag trodde kapitlet skulle vara, det var bättre!! :D

nej inte vara sur nu visst det finns några som gnäller men strunta i dom bara :)

Skrivet: |

Quinee/Inees säger:

Jätte bra !!! Jag förstår att du blir lite arg när vi hela tiden vill ha mer och du sitter ju och skriver så fingrarna snart flyger av, men vi menar inte att göra dig sur och arg<333



Hoppas att det löser sig mellan dem nu :)<333

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

josefine säger:

Du är jätteduktig! verkligen! älskar dina noveller något grymt! jag hoppas verkligen att det kommer en till novell efter denna . helt beroende av dom. Kram:)

Skrivet: | Bloggadress: http://dealwithit.devote.se

idaho säger:

Waaaaah jag dör!! Så jävla bra. Så JÄVLA BRA! Men var inte sur? :( Vi älskar dej! Snälla du, du är bäst. YOU ROCK. Puss <3

Skrivet: |

Linnea säger:

Wow tänker på din novell hela tiden.. älskar den så sjukt mycket! Haha

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbsaga.blogg.se/

Alice biebah säger:

Snälla va inte sur ! Vi alla älskar ju dig!

+ sjukt bra novell, älskar den verkligen du är bäst kvinna!!

Skrivet: | Bloggadress: http://justinmallettenovell.blogg.se/

kajsa säger:

Åh så duktig du är på att skriva!.

Hatar att Justin låtsades som ingenting först, åh hon erkände iallafall på en gång när hon gjort det!. Spännande är det iallafall, väntar spänt på nästa kapitel!. :D

Skrivet: |

Tiff säger:

Jätte bra som alltid!!! :)

Skrivet: |

Anonym säger:

Super duper bra!!!

Skrivet: |

Anonym säger:

Jätte bra! Hoppas bara att allt löser sig!

Skrivet: |

Mickan - / My Life In My Words säger:

Fy fan vad jag tycker synd om henne. =/ Och att han inte kom hem kan jag tänka mig gjorde saken ännu värre.. Och nu är jag glad över att Steffi kom så hon fick prata om det. Och även att Pattie försöker men jag förstår henne, att hon inte vill prata om det så, att det är han som borde säga det. Och jag kunde nästa känna hennes klump i magen när dem närmade sig Ryan's hus, fy fan, och att Ryan säger så, vilken tjänst då liksom, han vet uppenbarligen inget. Och att han ens försöker att visa sig oskyldig, jag hade gett honom en rak jävla höger, usch så arg jag är. Fy fan, idiot på riktigt, det är fan första gången jag är riktigt förbannad på Justin, i novellernas värld. :O Du lyckas så jävla bra med att skriva allt och det är så förbaskat jävla verklighetstroget, du drar fram alla känslor i mig och påverkar mig på ett sätt bara du kan. Du vet att jag älskar det du skriver, oavsett om det får mig att böla, får mig att le stort eller om det får mig fly förbannad. :P ♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback