Skrivet:
Kategori: √ 3. Twinkling Eyes

Chapter 56.

När vi kom tillbaka hem till hans mormor och morfar kom Pattie ut i hallen, och när hon fick syn på oss började hon skratta. Det var inte direkt så att vårt snöbollskrig hade lagt av efter den mysiga stunden, hela vägen hem hade vi kastat på varandra och knuffat ned den andra i en snöhög. ”Okej, jag vill inte ens veta vad ni har gjort. Men en sak är säker, jag ska ha en bild innan ni rör er.” Hon sprang upp på övervåningen, och kom ned lika fort igen. Precis när hon skulle ta kortet pressade Justin sina läppar mot mina, vilket jag inte tror att hans mamma uppskattade, med tanke på att det var hon som skulle ha bilden. ”Gå upp och klä av er nu, innan ni blir sjuka.” Justin slog till mig på rumpan. ”Mamma, jag trodde aldrig du skulle säga att jag skulle klä av mig tillsammans med min flickvän. God natt.” Jag ville se Patties min, men hann inte för Justin drog med mig upp.


 

Vi gick och la oss på en gång när vi kom upp på hans rum, och jag tror inte att Pattie kunde sova på hela natten efter det Justin sa. När vi vaknade på morgonen kände jag mig sjukt taggad av att möta hans pappa och syskon igen. Hela hans familj är underbara, varenda en har sin egen personlighet och är inte den andra lik. Justin vaknade till precis när jag tänkte resa mig upp, så jag struntade i det, och vände mig mot honom istället. ”God morgon min prins.” Han pussade mig på näsan och drog in mig mot hans bröst, jag vilade mitt huvud mot hans hals och kysste honom där. ”Baby, du kan inte göra så mot mig och sedan resa dig ur sängen och gå.” Jag reste mig upp efter mina kyssar på hans hals, och han blev genast ledsen. ”Kom tillbaka.” Jag ville inget annat än ha honom, men skulle till och med jag kliva över mina inre lagar.

 

Båda två smög in i duschen för att få en stund tillsammans, utan att någon kunde störa oss. Vilket verkade vara fullt omöjligt i detta hus, då ingen av dem andra tre ville att jag och Justin skulle vara med varandra, på det intima sättet. Jag var den första som gick ut ur badrummet för att se om det var fritt fram för Justin att kliva ut, och det var inga problem. När vi kom tillbaka in i hans rum tryckte han upp mig mot dörren. ”Jag älskar dig, sjukt mycket.” Vi hade nyss haft skönt tillsammans, och han fick inte nog av att säga hur mycket han älskar mig, det är då jag känner mig värdefull, när han säger sådana saker till mig. Vi klädde på oss och gick ned för att ta oss någon liten lätt frukost. Diane satt i köket. ”Vart är mamma?” Frågade Justin samtidigt som han plockade fram lite frukost. ”Hon åkte för att handla. Skulle ni till Jeremy idag?” Justin nickade bara mot henne, vilket hon inte accepterar. ”Du fick munnen för att prata, då nickar man inte.” Jag skrattade lite för mig själv, hon kommer vara den människan som håller honom på jorden under resten av sitt liv.

 

Återigen stod jag utanför Jeremys hus, men denna gång var jag inte nervös. Jazmyn öppnade dörren, men istället för att hoppa upp i Justins famn sprang hon förbi honom och hoppade upp i min. ”Jag har saknat dig Rebecka.” Hon kramade om mig riktigt mycket, och jag kände mig välkommen. ”Jag har saknat dig med.” Justin stod framför oss med en ledsen min, och tittade på Jazmyn. ”Okej, jag har saknat dig med.” Hon kramade om honom också när jag släppte ned henne. Jeremy stod i hallen när vi kom in och han gav mig en kram när jag hade fått av mig ytterkläderna. ”Du är saknad i detta hus.” Jag log bara mot honom. Jazmyn kom tillbaka med några av sina barbiedockor och drog mig i armen. Vi stannade inte fören vi var på hennes rum. Jag förstod på en gång att vi skulle leka med dem, så jag satte mig ned på golvet och började borsta den enas hår.

 

”Är du kär i min bror?” Barn är alltid så gulliga, dem är inte diskreta, men väldigt rak på sak. ”Ja, det är jag.” Leendet på hennes läppar växte, och precis som på sin bror så tindrade hennes ögon då leendet nådde dit. ”Bra, för han är kär i dig.” Jag blev helt stum av det hon precis hade sagt, hur kan en sådan liten tjej förstå sig på något så mäktigt? Knappt jag gjorde det, jag kunde fortfarande inte sätta fingret på vad det var som gjorde Justin så underbar, sättet han tittade på mig hade en inverkan jag inte var van vid, och dem gångerna han rörde min kropp gav mig rysningar. Han är mäktig. Vi fortsatte leka med dockorna ett tag till, det var faktiskt hon som tröttnade och drog med mig ut ur rummet igen. Justin satt i köket med Jeremy, men det var bara han som såg mig då Justin satt med ryggen mot mig. ”Din syster säger att du är kär i mig, stämmer det?” Jag placerade mina armar runt honom och pussade honom på kinden innan jag satte mig ned bredvid honom. Jeremy bara skrattade åt mig. ”Det stämmer, jag är kär i dig.”

 

Jazmyn kom in i köket och satte sig i knä på Justin. ”Hörrudu, berättar du mina hemligheter för Rebecka?” Hon kollade upp på honom och började skratta. ”Jag tyckte hon skulle veta att du är kär i henne. Och tur för dig så är hon det i dig också.” Jeremy tittade på sina två extremt smarta barn, även om Justin inte var speciellt liten längre, så var han ändå sjukt smart. Jazmyn förvånade mig däremot med hennes smarthet. ”Det var ju bra det.” Justin vände sig om och kysste mig snabbt, och Jazmyn blängde bara på oss. ”Ska vi gå ut och göra en snögubbe?” Jazmyn försvann på en gång hon hörde snö, så hennes svar behövde vi inte oroa oss för. Jaxon var däremot inte alls lika pigg på det. ”Jag stannar inne med honom, så kan ni ta mer er Jazzy ut.” Både jag och Justin hade tagit med oss täckbrallor och tjockare jacka, så att vi skulle kunna leka i snön.

 

”Sluta kasta snö på mig, och bygg min gubbe istället.” Jazmyn var inte alls pigg på att ha snöbollskrig med Justin, men det struntade han fullt i då han tog tag i henne och slängde iväg henne i en mjuk snöhög som Jeremy hade lagt på sidan av uppfarten efter att ha skottat den. ”Men kom igen syrran, det är inte ofta vi gör det här.” Hon klev upp ur den där högen och var inte alls speciellt glad, så jag tänkte jag skulle hjälpa henne lite. Jag kramade ihop en ganska stor boll, och kastade den precis i nacken på honom. ”Om jag var du skulle jag springa.” Jag tänkte inte visa mig rädd, så jag plockade upp mer snö och började krama det. Han kom emot mig, och jag hann inte ens blinka innan jag låg i samma hög som Jazzy nyss hade legat i. ”Bieber, sluta var elak mot henne.” ”Du behöver inte vara orolig, vi skojar bara med varandra.” Jag var snabb där, för det såg precis ut som att hon trodde han var elak mot mig, och var på väg att börja gråta.

 

Efter flera timmar ute i snön, och en stor snögubbe senare gick vi in, och det var väldigt skönt att komma in i värmen. Alla våra kläder hängde vi in i torkskåpet som Jeremy hade i källaren. Både jag och Justin gjorde i ordning en varsin kopp te, och satte oss i vardagsrummet. Jeremy kom inte långt efter, och satte sig ned i fåtöljen. ”Hur länge stannar du här då?” Frågan var nog riktad mot mig då det var mig han kollade på. ”Jag åker hem den 5 januari, börjar skolan några dagar efter.” Han nickade bara och tog en klunk av sitt kaffe. Justin hade sedan ett tag dragit en filt över oss, så nu låg vi i soffan och myste. Jazmyn sprang fram och tillbaka mellan sitt rum och oss, varje gång hon kom hade hon en ny leksak med sig, så snart hade hon nog hela rummet i vardagsrummet. ”Du vet om att du får städa det där sen va?” Jeremy lät inte speciellt glad när han kom tillbaka och såg hur hans vardagsrum hade förvandlats till en leksaksaffär.

 

”Om ni vill får ni sova här, du har ju fortfarande ditt rum kvar här. Och jag har extra tandborstar.” Justin tittade på mig, för han ville nog ha min åsikt om det hela. ”Mig spelar det ingen roll, men det skulle väl vara trevligt.” Han skickade iväg ett sms till sin mamma och talade om att vi blev kvar. Jazmyn hade gått och lagt sig, hon slocknade på golvet bland alla sina leksaker. Jag var inte heller så pigg på att vara vaken, så jag gick och la mig före Justin. Jag lät han och Jeremy sitta kvar uppe, dem hade säkert en hel del att prata om. Sängen var skön, kanske inte lika skön som min hemma, men ändå var den underbar. Lite större än den hemma hos Diane och Bruce, men man ska inte klaga. Jag vaknade till då Justin la sig ned i sängen, han är inte direkt diskret av sig. Han placerade sin arm om min midja och drog mig närmare sig, samt kysste mig på kinden. ”God natt min prinsessa.”




Ska försöka ta mig i kragen senare och skriva så det glöder om fingrarna. :)
Den är väl snart slut skulle jag tro. Och ni alla vet ju vad som väntar er då, eller? ;P


Kommentarer
Anonym säger:

jätte bra :) nu vill jag faktiskt inte att den här novellen ska ta slut haha, den är riktigt bra! men hitrisa var helt awesome den också, så det kan inte bli annat än bra :)

Skrivet: |

Haley säger:

Omg grymt =))

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

Quinee/Inees säger:

Heeeelt grymmm !!!! I början vart jag skeptisk när det gällde denna novell men nu när jag helt såld !!!! Jag vill inte att den ska ta slut :( <33333

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

Lisa säger:

Awesome :)

Skrivet: |

Dm säger:

Skrivet: |

Fanny säger:

Du är så begåvad! Snälla söta gör en bok eller mot sånt :)

Skrivet: |

Johanna säger:

JAAA GRYMT UNDERBART :D

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

Emilija Romaite - 13 åring från Litauen säger:

HITRISA 2 :DDDD



grymt bra !

Skrivet: | Bloggadress: http://eemilijaa.blogg.se/

Lulu säger:

jag älskar den här novellen men längtar till den andra novellen du ee helt grym på att skriva

om du skrev en bok så skulle jag va den första som köpte den älskar din blogg och digg <3

Skrivet: |

Anonym säger:

awesome mer!!!

Skrivet: |

caroline säger:

du är så himla bra :')

när denna är slut kommer del 2 av HITRISA!! :D

LOVE IT <3

Skrivet: |

Anonym säger:

loooove it :)

Skrivet: |

K A R I N säger:

azzuuuummm! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://kaaaarinn.blogg.se/

bella säger:

Super! Och snart kommer nog HITRISA 2 längtar, men den här novellen är också SUPER!!!!

Skrivet: |

S.M säger:

asbra! mer :)

Skrivet: |

wilma säger:

Jättebra

Skrivet: |

Emmi säger:

Gryym

Skrivet: |

Felizia säger:

Så bra!!!! :D awezum

Skrivet: | Bloggadress: http://onlyfellie.blogg.se/

Anonym säger:

Jätte bra!! :)

Skrivet: |

Anonym säger:

Så jäkla underbar!!!

Skrivet: |

Anonym säger:

Så jäkla underbar!!!

Skrivet: |

Cajsa säger:

As bra !!

Skrivet: | Bloggadress: http://ccajsalundin.blogg.se/

jasmine säger:

asså serriiöst du skriver såå braa :)

Skrivet: |

linnea säger:

bäst! ;)

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbsaga.blogg.se/

josefine säger:

Grymt!"

Skrivet: | Bloggadress: http://dealwithit.devote.se

Mickan - / My Life In My Words säger:

Det känns som att jag skriver samma saker i alla kommentarer, men jag älskar hans kommentarer :) Men även att dem smög in i duschen för att få det lite mysigt, haha! :) Och även efter hur han trycker upp henne mot dörren, och säger att han älskar henne och så, men även hennes tankar är ju helt klart älskvärda! :D Jazzy är ju för underbar alltså, :) Älskar deras konversation, så söt, och hur Becki sen säger 'Din syster säger att du är kär i mig, stämmer det?' haha, awe! Skrattade dock lite, men med ett leende på läpparna :D Och ännu mer snöbollskrig, :D iih! Och jag bara älskar hur Jazzy kallar Justin för Bieber :D Skrattade lite mer i slutet där, 'han är inte direkt diskret av sig' haha :) Sötnöten! ♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback