Skrivet:
Kategori: The Night ✎

17; Tropical Island Paradise

 

”Hej Roxanna. Jag vill bara meddela dig att du ska sitta på ett plan om en timme. Du blir borta över helgen.”

 

Meddelandet från Ella kunde inte komma mer olägligt. I just den stunden hatade jag henne över allt på jorden. Hur kunde hon göra så mot mig när jag skulle på en mini semester med Justin? Även om hon inte visste om det så spelade det ingen roll. Hon hade förstört allt. Håret stod åt alla håll och kanter, mer än vanligt. Men vadå? Hade jag en timme på mig att se respektabel ut, plus att jag skulle ta mig till LAX. Jag hade inte ens en liten aning om vart jag skulle. Jag hade i och för sig inte pratat med Justin sedan den dagen han sov hos mig, för tre dagar sedan. Jag hade ingen aning om han helt och hållet hade glömt bort bår plan, eller om det bara var en fråga han ställde för att få mig på konstiga tankar. Det var en annan sak om jag erkände för mig själv att Justin fick mig intresserad, men det var absolut inget jag tänkte erkänna för honom. Över min döda och nedfrusna kropp. Jag visste inte ens själv vad det var jag kände, bara att jag kände något.

 

Jag hade inget annat val än att kasta mig in i duschen, och sedan kasta mig ut lika fort. Att packa en väska för en helg när man är tjej är inget man kan göra på mindre än en halv timme. När jag stod där framför spegeln hade jag utan problem kunna strypt min vän, hon hade satt sig själv på min hata lista. Jag suckade och pustade för varje rörelse jag gjorde. Vad skulle jag packa, och vart fan skulle jag? Justin fanns inte ens i mina tankar under tiden som jag höll på som ett yrväder. Jag kastade ner kläder i min resväska, tog mig inte ens tid till att vika dom som jag brukar göra. Jag var så fruktansvärt arg att jag vilken sekund som helst hade kunnat lägga mig ner på golvet och skrikigt så högt att till och med mina föräldrar hade hört mig, trots att dom bor en bra bit ifrån mig. Helt plötsligt hörde jag hur någon gick i trappen på väg till mitt rum. Jag frös till is där jag satt på golvet framför min väska. Dörren öppnades och Justin gjorde sig synlig framför mig.

 

”Vad fan gör du här?” Ilskan bubblade i min kropp ännu mer när jag fick se hans extremt sexiga leende på läpparna. Han lyfte bara på axlarna och gick raka vägen över alla mina kläder som låg på golvet för att tillslut sätta sig i sängen. ”Kom.” Sa han och visade med handen att jag skulle sätta mig ner bredvid honom. ”Nej, jag kan inte. Jag hinner inte. Måste vara på flygplatsen om.” Jag kollade på klockan och fortsatte. ”20 minuter.” Han höjde sitt ena ögonbryn och flinade ännu mer. ”Sätt dig, nu.” Hans röst ändrades från mjuk till hård och jag insåg att det skulle bli bråk om jag inte gjorde som han sa. Han flyttade sig lite så att det fanns tillräckligt med plats för mig att sätta mig ner, men ändå en bit ifrån honom. ”Det var ett skämt, jag bad Ella skicka det meddelandet till dig.” Jag smällde till honom i bakhuvudet innan han hann fortsätta. ”VARFÖR?” Jag kastade mig bakåt i sängen och slog båda händerna för mitt ansikte och pustade ut. Jag hade alltså stressat helt i onödan. Och det skulle han få fan för.

 

 

”Jag kommer att döda dig med mina bara händer när vi ses igen. Bara så att du är medveten om det. PUSS.”

 

Skickat till Ella, med ilska i kroppen. 

 

 

 

Vi hade klivit på Justins privatplan på LAX, utan att någon kunde identifiera oss, vilket var fruktansvärt skönt. Jag ville verkligen inte hamna på första sidan tillsammans med Justin där det stod att jag var den andra kvinnan i hans liv. Och jag ville framför allt inte att det skulle stå att jag hade ett förhållande med Justin. Hela flygresan satt jag still och tänkte. Mina tankar var överallt och ingenstans. Vad kände jag för Justin? Vad kände han för mig? Jag hade utan problem kunnat slita av mig håret, men då visste jag att jag skulle förlora jobbet, och det hade jag ingen lust med. Justin sprang omkring som en hamster i sitthjul den första tiden på planet, den andra tiden sov han mot min axel, vilket var fridfullt för mig, då han tidigare hade irriterat mig så fruktansvärt mycket. Jag hade sedan Antonio hållit mig stängd, ingen kunde komma innanför mina murar av diamant. Men vad Justin inte visste var att han för varje sekund bröt sig sakta men säkert igenom. Det gjorde mig inte bara ledsen utan rädd också. Rädd för vad som skulle hända den dagen då han valde att dra tillbaka till Selena på heltid.

 

”Justin baby, vakna. Vi har landat.” Eftersom att jag hade noll koll på vart vi var någonstans så var det lika bra att han var vaken ordentligt. Risken hade annars funnits att vi hamnat på typ månen eller något. ”Mhm.” Mumlade han bara. Dock vaknade han till efter några knuffar och reste sig upp för att sträcka på benen. Det är det värsta jag vet med att flyga långt, det är benen som är som ostkrokar efteråt. Helt stela och krokiga. Vi behövde inte ens bära våra väskor själva utan det fanns det folk som gjorde åt oss, och just i den stunden älskade jag dom. ”Vart ska vi?” Justin gick mot utgången där det väntade en vit stor Hummer limousin åt oss. ”Mr. Bieber.” En man i drygt 40 årsåldern, precis lika klädd som alla dörrvakter i amerikanska filmer stod vid bilen och öppnade dörren för oss när vi kom ut. Justin gestikulerade till mig att jag skulle hoppa in först vilket jag med ren glädje gjorde. Aldrig i mitt liv hade jag suttit i en sådan bil, limousin har jag åkt, men aldrig en Hummer. När Justin satt sig bredvid mig la han armen om mig och kysste mina läppar.

 

Vi drack champagne under bilresan som tog oss ner till hamnen, en resa på nästan en halv timme. Det var helt underbart. Palmerna susade förbi oss och vi skålade titt som tätt. Han var så romantisk att jag utan tvekan hade kunnat kyssa sönder honom. Det kunde jag inte göra, för då hade jag inte fått resten av överraskningen. När bilen svängde av stora vägen insåg jag att vi nästan var framme. Det kröp i mina ben, jag ville verkligen ut ur bilen och se vart han hade tagit mig. ”Kan du lugna ner dig.” Justin placerade sin ena hand på mitt lår, de benet som jag okontrollerat skakade på. ”Jag är lugn.” Svarade jag alldeles för fort för att ens låta lite trovärdigt. ”Jag ser det.” Svarade han med ett brett leende på läpparna. Jag suckade högt och tydligt för att han skulle förstå att jag var rastlös och för att jag var trött på att resa omkring, jag ville lägga mig ner och sola eller något, sova kanske. ”Vi är framme nu.” Bilen stannade och dörren öppnades. Fortfarande fanns det inga med kameror i närheten, och jag bara älskade det. ”Det är förbjudet att fota inom detta område, så ni behöver inte vara oroliga.” Det var chauffören som sa det innan vi gick ned mot båtarna, eller ska man säga fartygen.

 

”SKOJAR DU MED MIG??” Jag bara skrek rakt ut när jag fick se vart det var Justin hade tagit mig. Han skrattade så mycket att han stod böjd framåt och höll sig för magen. Han kunde inte ens svara mig, och han var alldeles röd i ansiktet när han tittade upp. Jag kunde höra han skratta alla dagar i vecka, för det var det mest underbara ljud som fanns just nu. ”Kliv ombord istället för att stå där och skrik.” Justin placerade en hand på min svank och knuffade mig lätt framåt mot den stora flytande ön. Det var ingen båt, den hade allt en ö skulle kunna ha. Det är helt sjukt, jag visste inte ens vart jag skulle titta, eller vad jag skulle göra. ”Era väskor finns i ert rum, och jag önskar er en trevlig resa.” Justin plockade upp en sedelbunt ur fickan och langade åt mannen några hundra dollar. Det var vardagsmat för honom, jag hade nog kanske inte gett honom riktigt så mycket, men det är ju jag. ”Jag måste duscha.” Jag tittade på Justin som sedan vandrade framför mig, precis som han visste vart han skulle någonstans. Tankarna for iväg, tänk om han hade tagit med Selena till denna båt också? Jag kanske inte var så speciell som han ville få det att framstå som.

 

Efter en lång och underbar dusch kom jag tillbaka ut i rummet som vi skulle sova i. Det var helt underbart. Över sängen låg det en grå mjuk filt som såg väldigt inbjudande ut. Underkläder hade jag redan plockat fram, men Justin hade bytt ut dom mot mer sexiga. Jag hade tänkt sätta på mig mjuka och sköna, men det fick jag tydligen inte. Jag la mig ned på mage, på sängen, i bara underkläder och tittade på Justin när han klädde av sig sina kläder och gick in i duschen. Fönstret visade en tydlig panorama bild över det öppna havet som vi tydligen hade tagit oss ut på. Justin sjöng i duschen vilket fick mig att le, ett glatt och ärligt leende. När jag låg där blev jag generad av mig själv. Det är ju inte så att jag inte har drömt sexuella drömmar om honom, långt innan jag träffade honom. I mina ögon har han alltid varit en sexig grabb. Samma känsla jag fått varje gång Justin rört mig kröp genom min kropp. Jag ville ha honom, jag behövde honom. Duschen slogs av och han slutade sjunga. Dock tog det inte lång tid innan han kom ut i bara handduk kring höften. Ingen kommer någonsin förstå hur jag såg på honom där han stod.

 

Vi hoppade över maten på kvällen och gick direkt på alkoholen istället. Jag kände för att bli riktigt full tillsammans med Justin. Vi hade liksom inte fått känna det där ruset tillsammans utan att vi var helt över varandras kroppar. ”Hur många förhållanden har du haft?” Vi hade börjat att ställa varandra frågor och Justin var den som frågade mig angående förhållanden. ”Ett, och det är det enda jag någonsin kommer att ha.” Jag försökte låta så övertygad som möjligt. Han kollade dock på mig som att jag vore galen. ”Varför?” Det var inte lätt för mig att prata om det, men jag gjorde mitt bästa. ”Han var otrogen mot mig med min bästa vän, och jag hittade dom i min säng.” Han spärrade upp sina ögon. ”Jag har aldrig knullat någon i min säng fören jag träffade dig. Jag hade egentligen inga planer på att göra det heller. Men nu när du redan har inkräktat min fristad kan det lika gärna fortsätta.” Justin tog en klunk av sin öl han hade framför sig men släppte aldrig mig med blicken. Helt plötsligt suckade han och slog ned sitt ölglas i bordet. ”Vet du hur fruktansvärt sexig du är när du biter dig i läppen? Du gör saker med mig som ingen annan gjort.” Jag visste inte ens att jag hade bitit mig där, men rodnade i alla fall. Fuck Justin.


 

Många av er undrade vart jag bor någonstans, och svar på den frågan är Ludvika, som ligger i Dalarna. ^^ 

 

Nu är jag vid en sådant punkt i novellen där det är tråkigt att skriva, så om ni kan komma på något som skulle kunna hända, eller om ni bara vill lägga ner en extra minut på en underbar kommentar, gör det. så jag blir glad. =) 

 

Fråga; Om ni fick en timme med Justin, vad skulle ni göra/säga? =) 


Kommentarer
Linnéa säger:

Sjukt bra som vanligt! :)

Svar: oj det var en svår fråga! Jag hade vart för nervös för att prata med honom! :) jag skulle hitta på något roligt men vet inte eiktigt vad! :)

Skrivet: |

Aria säger:

Det är helt sjukt vad bra du är på att skriva.
Du har bara skrivit 17 kapitel på den här och det känns som om jag är roxanna.
Du är bara så grymt bra kom ihåg det

Skrivet: |

Emelie säger:

grymt bra!! :)
älskar dina noveller så mycket, ingen skriver lika bra som du!!

Skrivet: | Bloggadress: http://emelajzaan.blogg.se

Michelle säger:

Jag gillar det :)

Kalla mig slampig men jag tagit honom till sängen och haft det hett
(precis som Justin och Roxanna har det) ;)

Skrivet: |

amanda säger:

Åh jävlar vad cool bil. Och så himla fin gif bild på Justin. Super kul att de har åkt iväg bara de två, ser fram emot de kommande kapitlena:D

Skrivet: | Bloggadress: http://liindstrand.blogg.se

Anonym säger:

Skulle nog gråtit så mycket att jag inte skulle få fram ett ända ord haha

Skrivet: |

Esanna säger:

Skit bra! Du äger!

Skrivet: |

Oline säger:

Helt sjukt bra.
Svar: Är inte så värst förtjust i Justin gillar mer novellerna, tycker att ni bloggar är så sjukt bra så att det inte är sant <3.

Skrivet: |

Emmy säger:

Åh så bra! Underbart att få läsa det här efter en lång dag och ska precis sova. Underbart! Älskar Justins personlighet i vissa stunder är han den romantiska medan andra är han bara för mycket I lovet it!! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://justndrewnovell.blogg.se

camilla säger:

Du bor nära mig, jag bor i Falun, jag tror det var du som ställde den frågan i förra kapitlet...eller ja, jag venne, jag bor ändå Falun så haha...

Skrivet: |

Becca säger:

Förstod nästan i början av kapitlet att det var något slags skämt, speciellt pågrund utav collaget och namnet på kapitlet. Dock var det kul att det lyckades göra Rox så upprörd, haha. Kanske är ensam om att tycka det här, men det är jätte gulligt (och sexit, oopsie) när Rox är förbannad.

Det var även hysteriskt roligt att läsa om när de skulle kliva ombord på yachten och Roxanna var helt hysterisk medan Justin stod dubbelvikt i skrattsalvor. Alltid är det nånting, haha.

Ingen paparazzi, ingen Selena, ingen som stör och en kåt tjej och en kåt kille. Hmm, hur ska det här gå? Låter spännande, slår vad om att du har något stort planerat. Osar sex, som sagt,

Gissa vem som längtar? Me, me, me. *räcker upp handen*

Det är ganska sjukt hur bra du skriver det hela dessutom. Som grädden på moset, pricken över i:et och glaseringen på tårtan. Alltihop tillsammans och BAAAM vi har the night, den sexigaste novellen ever written. Inget skämt.

Tänker avsluta med att säga hur mycket jag längtar efter nästa kapitel, med Justin och Rox ensamma på en båt, hur otroligt amazing du skriver och hur otroligt mycket jag vill att Rox och Justin ska bli tillsammans. Fan för Antonio, stick till helvetet din jävel. Sen ska vi inte glömma Selena, men hon behöver inte sticka till helvetet utan bara försvinna.

Det var alltför mig denna gång, kram kram Marielle

Ps. Måste även lägga till att det här är perfekt att läsa när jag är sjuk. Höjer mitt humör ett snäpp

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberheaven.blogg.se

Lisa säger:

Omg vad bra!

Skrivet: |

Soffan säger:

Älskar din novell jätte bra

Skrivet: |

Tova Bolin säger:

OMG dör så bra

Skrivet: |

Tora säger:

Som Queen b sjunger

Skrivet: |

Lovisa säger:

Bästa som vanligt

Skrivet: |

Anonym säger:

MYCKET BRA!!!

Skrivet: |

Petra säger:

Om det fanns en film som denna skulle lätt se den 100 gånger! Samma sak om det var en book du är bästa har läst din novell typ 40gng

Skrivet: |

Anonym säger:

Jätte bra!

Skrivet: |

Anonym säger:

Sjukt bra som alltid! :)

Skrivet: |

Anonym säger:

Jätte bra!!! Älskart

Skrivet: |

Esanna säger:

Du. Är. Så. Fkn. Bäst. På. Att. Skriva. ASSÅ SHIT DU ÄR SÅ JÄVLA GRYM.

Skrivet: |

Samna säger:

Bästa

Skrivet: |

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback