Skrivet:
Kategori: The Night ✎

13; One Bottle Of Wine

”Snart ska jag bli en mäktig kung, som fienderna slår.” Lejonkungen har alltid varit en av mina favorit filmer, den skulle jag kunna berätta i sömnen, replik för replik. ”-Ja, men djurens konung brukar väl, ha lite mera hår?” Jag älskar att sjunga just den låten, i två olika röster. ”Snart blir jag djungelns nummer ett. En kung, en stor idol. Jag tränar på min nya stil. Jag ryter fram ett vrål.” Jag stod och lagade mat på eftermiddagen, samma dag som Justin kysst mig precis innan han gått. ”-Ursäkta mig, du verkar lite ung.” Panerad fisk och potatis stod på menyn till middag. Jag skulle kunna leva på fisk, så fruktansvärt gott. Om man bortser från alla äckliga ben, som typ vill döda min hals om man missar ett. ”Vänta, snart är det jag som är kung.” Potatisen började koka och fisken var nästan klar när jag la av med mitt sjungande. Mina grannar måste trott jag vart galen. När jag är hemma själv springer jag gärna omkring i bara bh och trosor, och det var ingen skillnad just den gången heller, men när det ringde på dörren fick jag snabbt lite panik. Jag hade min långa t-shirt hängandes över ryggstödet på soffan i vardagsrummet, så jag drog på mig den innan jag öppnade dörren.

 

”Hej, jag ville egentligen bara hälsa dig välkommen till området.” På min trapp stod en tjej som troligen var i min ålder. Jag hade ingen aning om hon visste vem jag var, eller om hon gjorde det för att hon var snäll, och för att jag skulle känna mig välkommen. ”Tack så hemskt mycket.” Hon plockade fram ett cigg paket och erbjöd mig en, men jag tackade artigt nej. Hon skrattade till. ”Kanske ska presentera mig. Milena.” Hon sträckte fram sin hand som jag artigt tog. ”Roxanna.” Hon nickade till, och verkade inte veta vem jag var, vilket jag faktiskt tyckte var väldigt skönt. ”Bor du här själv?” Hon nickade mot huset som kanske var lite väl stort för bara en person, men jag nickade tillbaka precis som att det inte vore något. ”Ja, jag gör ju det. Flyttade faktiskt in igår. Så har sovit en natt här.” Även om jag inte kände henne så kunde jag ändå se att hon skulle komma att bli en bra vän. ”Jag bor där.” Hon pekade mot huset mitt emot mitt och fortsatte. ”Tillsammans med mina föräldrar och min lillasyster, Emma.” Jag skulle verkligen komma att trivas i detta område.

 

”Du får ursäkta mig, men jag har maten på spisen. Men om du vill kan du komma tillbaka lite senare ikväll och ta ett glas vin med mig?” Hon fimpade sin cigarett och rättade till sitt hår. ”Absolut, det låter trevligt. Jag kommer runt sex, om det är okej?” ”Absolut.” Vi sa hejdå, och hon sprang över min uppfart och mot sitt eget hus. Potatisen hade kokat alldeles för länge, och fisken hade blivit bränd på ena sidan. Jag skrattade till för mig själv. Första matlagningen på egen hand och det går helt åt pipan. Jag kommer att få träna många gånger innan allt kommer att gå som jag vill. Maten placerade jag på tallriken jag hade plockat fram och lagt på alla grönsaker som jag hade skurit upp. Att sitta ensam vid bordet var ingen höjdare, men det var också en sak jag var tvungen att vänja mig med. När mamma och pappa inte var hemma hade jag i alla fall Anastasia som höll mig lite sällskap när hon befann sig i köket. Jag var nog så illa tvungen att skaffa mig en egen, någon som kunde ta hand om mitt hem åt mig, för kände jag mig själv rätt skulle mitt hus förfalla totalt inom en vecka.

 

 

Milena dök upp precis klockan sex vilket visade att hon var en punktlig människa. ”Hej, kom in.” Jag stängde dörren bakom henne och gick in i köket. ”Du kan se dig omkring om du vill. Ska bara hämta en vinflaska så kan vi sätta oss på altanen.” Hon nickade och försvann in i vardagsrummet som inte var helt klart, jag hade fortfarande inga tavlor eller personliga tillhörigheter uppsatta. Jag hade lovat mig själv att jag skulle fixa det den kommande veckan, en av dem få dagarna jag inte hade något att göra. Redan på tisdagen skulle jag till Victoria Secrets stora huvudkontor och prova mina kläder jag skulle ha på visningen, årets hetaste, eller vad det är folk säger. ”Du dricker rött vin va?” Ett leende speglades på hennes läppar. ”Absolut, det gör jag.” Tillsammans gick vi ut på altanen och slog oss ner i varsin stol. Solen hade än inte börjat gå ner, men den skymdes bakom träden jag hade på min gård. ”Så vad gör du om dagarna?” Jag kände mig lite tvingad till att få igång ett samtal.

 

”Jag är 18 och går på college. Du då?” Det var just där som jag inte riktigt visste vad jag skulle svara. Nog visste jag allt hur gammal jag var, men skulle jag tala om vad jag hette i efternamn och att jag var en av världens mest etertrackade underklädesmodeller? Skulle jag våga chansa? Jag ville så gärna ha en vän jag faktiskt kunde lita på, en som jag kunde bygga upp en vänskap med. ”Jag fyllde 20 igår. Så idag är jag egentligen mer bakis än vad jag klarar av.” Började jag och skrattade till. Hon spärrade upp sina ögon. ”Men gud, grattis i efterskott då.” ”Tack.” Vi båda två smuttade på vinet och placerade glasen exakt samtidigt på bordet mellan oss. ”Jag jobbar som modell. Eller ja, rättare sagt underklädesmodell.” Hon flinade mot mig igen. ”Mitt fulla namn är Roxanna VanDerHoltz.” Hon slog sig för munnen. ”Men gud, hur kunde jag inte känna igen dig?” Jag vet inte om hon tyckte att det blev pinsamt, eller vad det var som hände. ”Du behöver absolut inte be om ursäkt för det. Ganska skönt att jag fick tala om själv vem jag är.” ”Ja, det förstår jag.”

 

Jag hade aldrig sett min egen trädgård då jag blev förälskad i huset redan då jag klev in i hallen, och min pappa köpte det åt mig. Jag blickade omkring mig, för att se vad det var för hus jag hade runt mitt eget. Milenas skulle jag inte hitta då det låg på framsidan av mitt, men jag hittade Justins. Om jag inte såg helt fel fanns det till och med en liten stig mellan våra hus. Vilket jag tyckte var komiskt, jag skrattade till och Milena kollade konstigt på mig. ”Vad tittar du på?” Jag nickade bara mot huset för att se om hon visste vem som bodde där. Hon blinkade till och skrattade hon med. ”Du har ju värsta bra läget här ju för att se när Bieber badar naken i poolen.” Jag spärrade upp ögonen och kollade på henne. ”Ja, det är i alla fall vad jag har hört att gör. Har aldrig träffat honom fast vi bor typ hundra meter från varandra.” Hon tog en klunk av vinet. ”Och hans fester vill man ju gå på. Det rullar in kändisar här med jämna mellanrum.” Vi fortsatte prata lite om honom, men jag gav inte en enda vink om att jag faktiskt träffat honom, och ännu mindre legat med honom.

 

”Baby, vad gör du? Puss”

 

Jag behövde egentligen inte ens titta vem det var ifrån, för det finns bara en människa som kallar mig baby, och som verkligen får göra det utan att jag blir arg. Jag hade redan förstört allt jag en gång byggt upp. Jag hade tagit med mig Justin hem, hem till min fristad och legat med honom i min säng. Det var något nytt, men något jag absolut skulle kunna tänka mig att göra igen. Hemma hos honom kunde vi inte vara igen, och inte heller ta in på ett hotell. ”Har du pojkvän?” Milena avbröt mina tankar så jag låste mobilen och la ner den på bordet mellan oss, med displayen nedåt. ”Nej, jag är fri som en fågel. Du då?” Hon skakade på huvudet och fyllde på våra glas med skvätten som fanns kvar i vinflaskan. ”Jag hade ett förhållande för bara en månad sedan. Men vi gled ifrån varandra.” Så det var inte bara jag som hade haft ett konstigt förhållande, hon var också en. ”Min senaste pojkvän var otrogen mot mig, i min egen säng.” En häpen min satte sig i hennes ansikte och hon kollade på mig precis som att jag skulle fortsätta. ”Med min bästa vän.”

 

”Inte mycket, tar ett glas vin med min granne och tänker på dig. ;P Du då? Puss”

 

”Har du några syskon?” Vi hade flyttat in oss i vardagsrummet och slagit oss ner i soffan. ”Nej, jag är ensambarn. Lite tråkigt ibland, när både mamma och pappa har vart borta.” Det såg verkligen inte ut som att någon bodde i detta hus. Möblerna var vita och helt opersonligt. Jag var verkligen tvungen att plocka fram lite kort eller köpa mig något som gjorde att huset inte såg ut som ett modellhus. ”Det förstår jag. Jag har ju i alla fall haft min syster hela tiden. Hon är underbar, och du kommer älska henne.” Det är inte ofta jag hör att andra människor kommer överens med sina syskon, så jag blev faktiskt lite chockad när hon sa att jag skulle gilla henne minst lika mycket som hon gjorde. ”Vill verkligen träffa henne.” Hon log mot mig samtidigt som hon kollade på klockan. ”Oj, är den klockan redan halv tolv? Jag ska nog ta och dra mig hem över. Skola imorgon.” Det sista sa hon med lite ledsnare ton. ”Ja, jag ska också upp, ska iväg och jobba. Men ta mitt nummer så kan vi i alla fall höras.” Hon plockade fram sin mobil och knappade in siffrorna som jag rabblade upp, och lika gjorde jag. ”Det var trevligt att träffa dig.” Hon log och gav mig en kram. ”Detsamma.”

 

”Mamma kom förbi, därför jag inte svarade. Jag kommer sakna dig i natt, att bara få hålla om dig. =/ Puss”


Vad tycker ni om att Roxanna har förstört sin fristad, genom att ta hem Justin till sig? 
 
 
Nu hälsar jag Milena välkommen till The Night. Hoppas ni kommer att gilla henne. Jag ska försöka göra henne rättvis, har lite svårt för att ha många människor med i en novell, det blir oftast bara tjejen kvar med Justin, och det stör mig. =/ Ska dock göra mitt bästa. 
 
♥♥♥

Kommentarer
G säger:

Ett lugnt och fint mellankapitel, gillar det! På något sätt gillar jag redan Milena, men vet inte riktigt varför.. Hon verkar på något sätt trygg och trevlig, bra för Rox.

Att Rox har förstört sin fristad är ju mindre trevligt för henne, om det kommer upp problem med Justin, vilket det snart kommer göra förmodligen. Får väl hoppas att Rox inte alltför fort faller för lilla Justin..

Skrivet: | Bloggadress: http://pelanyte.blogg.se

Emmy säger:

Jag skulle gå och lägga mig då du hade skrivit på insta kapitel 13 vid midnatt då var jag bara tvungen att stanna uppe för att läsa det här!! Och det var värt det så sjukt mycket!

Åh vad jag älskar lejon kungen men det ska jag inte komma in på nu men började tänka på det när hon höll på att sjunga på den! Men Hon Milena verkar vara en trevlig tjej som kommer passa med Roxanna men några skillade kommer dem att ha i sitt levnats sätt!

Jag älskar den här novellen och den blir bara bättre och bättre för varje kapitel! <3 kram

Skrivet: | Bloggadress: http://justindrewnovell.blogg.se

Emelie säger:

Grymt bra! :)
Tyckte ändå det var lite 'gulligt' eller vad man nu ska kalla det att just han va den första som hon tog hem o så :)

Skrivet: | Bloggadress: http://emelajzaan.blogg.se

Oline säger:

Helt underbart :o Tyvärr så tycker jag att det är lite dåligt hah XD

Svar: Vad är dåligt?
Marielle Sjelin

Skrivet: |

Anonym säger:

Jättebra!!

Skrivet: |

Michelle säger:

Jag gillar det :)

Skrivet: |

Anonym säger:

kanske ett inlägg där det inte hände lika mycket spännande men jag tror och hoppas att denna Milena kanske kan röra om det lite i grytan eller på något annat sätt göra det lite roligt hehe.. Du är jätteduktig på skrivandet!

Skrivet: |

Anonym säger:

Så bra

Skrivet: |

Wilma säger:

Sååå bra älskar det

Skrivet: |

Anonym säger:

Jag tyckte avsnittet var bra, men lite kort. Och det är bra att det kom in en ny person, hoppas hon rör om lite i grytan..
Grymt bra blogg!

Skrivet: |

Joss säger:

Detta är ju grymt! Och 'fristaden' behöver hon inte mer då hon har justin ;) haha

Skrivet: |

Tova säger:

Måste säga att detta är det bästa jag någonsin läst du är bäst

Skrivet: |

Tova säger:

Måste säga att detta är det bästa jag någonsin läst du är bäst

Skrivet: |

Tea säger:

OMG älskar det!!!<333

Skrivet: |

Linn säger:

Finns inga ord att utrycka hur bra detta var

Skrivet: |

Petra säger:

Dööööda mig så bra🙀🙀🙀

Skrivet: |

Beatrice säger:

Perfection

Skrivet: |

Anonym säger:

Du borde skriva en bok

Skrivet: |

Anna säger:

Super bra skrivit som vanligt! :)

Skrivet: |

Camilla säger:

Det var jätte bra!

Skrivet: |

Linnéa säger:

Asså bästa lejonkungen, älskar den filmen! Ååå alltså jag älslar Justin och Roxanna!! Dem är så söööötta tillsammans!! :)

Skrivet: |

amanda säger:

Minns inte om jag kommenterat eller inte, haha därav anledning till varför jag gillar att kommentarerna godkänns efter du sett de, men du gör som du vill. Kul med en ny person i novellen i alla fall, och söt han är som smsar och tänker på henne :)

Skrivet: | Bloggadress: http://liindstrand.blogg.se

amanda säger:

Minns inte om jag kommenterat eller inte, haha därav anledning till varför jag gillar att kommentarerna godkänns efter du sett de, men du gör som du vill. Kul med en ny person i novellen i alla fall, och söt han är som smsar och tänker på henne :)

Skrivet: | Bloggadress: http://liindstrand.blogg.se

Claraa säger:

Haha glömde av om jag har kommenterat eller onte men men! HAH KAPITLET VAR GRYMT SOM VANLIGT! LOVE IT LOVE IT LOVE IT 😍

Skrivet: |

Becca säger:

Det ryktas om att det här kapitlet är ett "mellankapitel" *drar efter andan* Tänkte faktiskt inte på det förrän jag började läsa kommentarerna, haha. Det är inte ett mellankapitel för mig iaf, minst lika spännande som alla andra. Spelar ingen roll om Justin är med eller inte, alltid lyckas du överträffa alla mina förväntningar.

Ärlig talat är jag helt kär i början, när Rox står och lagar mat och sjunger på lejonkungen, så klockrent. Måste jag ens säga det? I guess I have to. Perfektion, perfektion, perfektion.

En annan sak jag är kär i, är Milena. Hon verkar tuff och har en sådan där skön personlighet, som Rox och jag älskar hennes namn, så himla vackert. Första intrycket, när hon knackade på Rox dörr och drog fram ett cigarett-paket, det gjorde nästan hela kapitlet. Det avspeglade hennes personlighet. Första intrycket är alltid det viktigaste, enligt mig, och det har du verkligen lyckats med. Inte bara på Milena utan på resten av karaktärerna. Även jag hoppas att du lyckas hålla kvar Milena i TN, kommer dö annars. Fast såklart, heter man Marielle och äger firststeptwoforever kan man göra allt ;)

Kände att det blev ett långt stycke där så känner mig tvungen att börja på ett nytt, haha. Du skriver alltid så klockrena kommentarer, som “du har ju värsta bra läget här ju för att se när Bieber badar naken i poolen.” Vill liksom bara high

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberheaven.blogg.se

Becca säger:

(fortsättning på tidigare kommentar) Ville bara high fivea dig efter att jag läst det. Klockren som sagt. Alltid klockren.

Det var något annat jag skulle skriva men tappade bort det bland paniken som uppstod när jag skickade kommentaren. Hmm. Nää fan det är borta.

Måste ändå säga att jag älskar Justin och Rox’ flirtiga sms-konversation, så på ett hörn var han ändå med i kapitlet.

Juuuuuuuuuste, nu kom jag på det. Det jag ville säga var att jag älskar hur du lägger upp kapitlena, i små stycken. Det gör det så spännande att läsa. Hade dock inte spelat någon roll, hade varit lika perfekt ändå. Anyway, ska fortsätta på nästa kapitel och gråta lite eftersom att det endast är två kvar, buhu. Du måste skynda dog med nästa så att jag inte hinner dö.

Kram kram och puss puss, hihi

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberheaven.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback