Skrivet:
Kategori: The Night ✎

9; Happy Birthday

 

Mamma, pappa och Anastasia kom in I mitt sovrum på morgonen, dem sjöng tillsamman och Anastasia höll i en ganska stor tårta med vad det såg ut att vara 20 ljus. Egentligen är inte jag det största fanet av sådant ståhej, men jag tackade och tog emot tårtan. ”Glöm inte bort att önska dig något.” Ana var väldigt noga med att man varje födelsedag skulle önska sig något när man blåste ut ljusen, och det hade jag gjorde så länge jag kunde minnas. Dock fanns det ett problem, och det var att det enda jag hade i mitt huvud just den morgonen var alla sms Justin skickat till mig, jag behöver träffa dig. Vad var det med det, han har flickvän och jag är inte den som kommer sätta mig emellan det. Jag kommer absolut inte att förstöra något, i alla fall inte mer än vad jag redan har gjort. ”Gumman, somnade du?” Mamma knäppte med fingrarna framför mig och fick mig att vakna från min dagdröm. ”Nej, är vaken.”

 

”Grattis på stora dagen prinsessan.” Pappa langade fram ett litet paket, ett väldigt litet. Jag visste redan vad det fanns i det, och jag älskade det. ”Tänk att lilla prinsessan blivit så stor.” Mamma och pappa tittade på varandra precis som att dem inte vart mer kära än just då. Jag drog upp den lösa rosetten som satt kring det guldiga papperet. ”Det känns som att det var igår hon fyllde typ 10 eller något.” Mamma kan verkligen vara sentimental ibland, det hon påstod hände igår, hände för 10 år sedan. TACK!!” Jag höll upp ett par nycklar som skulle gå till mitt nya hus, mitt alldeles egna hus. Även om jag visste att jag skulle få det så blev jag ändå helt överglad, jag skulle äntligen få flytta hemifrån och till mitt eget. Ingen skulle kunna komma och säga åt mig vad jag skulle göra eller inte, hur jag skulle gå klädd eller när jag skulle gå och lägga mig.

 

 

Efter att jag hade tagit mig en dusch och fått på mig mjuka och sköna kläder gick jag ner till mamma och pappa som satt kring köksbordet. Frukosten stod serverad och det var bara att slå sig ner och hugga in. Äggröra och bacon är inget jag äter dagligen utan bara på min födelsedag, och det är en gång om året. Med mitt yrke kan man inte hålla på och kasta i sig massa saker som kroppen egentligen inte ska ha. ”Så hur känns det nu då? Du ska flytta från oss.” Pappa lät lite ledsen men han skulle komma att överleva, han hade mamma. ”Det känns bra, det känns som att jag äntligen börjar bli vuxen. Och jag vet att jag kommer att klara det.” Det visste jag, hur svårt skulle det vara att bo själv? Egentligen hade jag velat att Anastasia skulle följa med mig, men jag kunde inte göra så mot mamma och pappa. Jag fick helt enkelt klara mig själv.

 

ROOOOX!!!” Ella kom inrusande i huset med världens leende på läpparna och kastade sig kring halsen på mig. ”Grattis på födelsedagen babe.” Hon var min vän den dagen, inte min anställd. ”Tack så hemskt mycket. Men du kan släppa ner mig nu.” Hon snurrade runt mig där i hallen så jag blev alldeles yr i huvudet. Hon fortsatte skratta vilket var underbart att höra. Det är inte ofta det händer. ”Jag har den bästa födelsedagspresenten till dig.” Hon öppnade sin väska och plockade fram ett kuvert som var adresserat till mitt kontor i centrala Los Angeles. Papperet var inte ens vikt en gång utan det låg i ett kuvert för ett stort A4 papper. Jag läste det från början till slut, men det var som att jag inte tog in det som stod på papperet. Precis som att det egentligen inte fanns där, eller som att det var ett skämt. Ella tittade på mig med stora ögon, troligen väntade hon på en reaktion, men det kom ingen. Jag var fast på golvet.

 

SKOJAR DU MED MIG?” Det tog mig säkert 10 minuter innan det gick upp för mig. Hon skakade bara på huvudet och log. Jag hade fått ett personligt brev från Victoria Secret, dem tyckte att jag skulle passa bra i deras lilla familj. Jag skulle inte ens behöva gå igenom en audition, jag var redan klar för deras nästa show, om jag ville vara med. ”Nej, vi fick det igår. Men tänkte det skulle passa bra till din dag.” Jag var så glad att jag kastade mig ner på knä och började gråta. Både mamma och pappa kom ut hallen och frågade vad jag höll på med, men jag kunde inte få fram någon mening, eller ens ett ord så jag gav dem brevet att läsa själva. ”Grattis gumman. Även om du redan är den största, så växer du inom den industrin.” Jag visste att min pappa var stolt över mig, men att till och med han skulle fälla några tårar, det hade jag inte trott. Dock så var min mamma en aning avundsjuk, hon hade försökt sig på samma karriär när hon var yngre, men inte lyckats.

 

 

”Ikväll ska jag vaska all champagne jag kommer åt.” Jag var så festsugen att det pirrade i hela min kropp, men än var det flera timmar kvar, vilket kändes. Jag var så fruktansvärt förväntansfull för vad kvällen skulle komma att ge mig. Jag hoppades att Justin skulle komma, men samtidigt inte. Mitt huvud snurrade när jag började tänka på honom, och det var inte normalt. Ella kunde läsa av mig ganska bra och hon förstod att jag tänkte på honom, därför gav hon mig ett glas med kylskåpskallt vin. ”Slappna av.” Hon visste även att jag en gång spänt mig över något kunde jag inte slappna av. ”Alla är inte som Antonio. Ge honom en chans, om du ändå ska sitta och tänka på honom.” Hon hade rätt, men det tänkte jag inte erkänna högt, aldrig. ”Nej, han har flickvän.”

 

När jag kom ut ur duschen på eftermiddagen smorde jag in kroppen i en hallon doftande hudkräm. Underkläder hade jag redan plockat fram, men jag hade ingen aning om att Ella personligen hade fått en klänning uppsydd efter mina mått. Den låg på min säng och det var nog en av dem snyggaste klänningar jag sett i hela mitt liv. Ella kom in strax efter att jag hade släpp handduken till golvet och börjat borsta mitt hår. Jag hade valt att fixa allt själv inför kvällen för då skulle jag få det exakt som jag ville ha det, och jag valde att ha mitt hår utsläppt och lätt sotade ögon. Jag visste att oavsett vad jag hade på mig så skulle jag vara den snyggaste tjejen på festen, det fanns ingen som skulle våga överglänsa mig på min födelsedag.

 

Mamma och pappa hade redan åkt till Lure. Jag ville ha med dem just för att dem var mina föräldrar och man fyller bara 20 en gång i livet. Det var en stor dag, och jag tänkte inte låta dem sitta hemma. Ella och jag satte oss i den vita hummer limousinen som stod och väntade på oss på min gamla uppfart. Jag skulle inte vakna i huset jag lämnade bakom mig mer. Nyckeln till mitt nya hus hängde på min nyckelknippa och jag skulle flytta dem få sakerna jag skulle ha med mig från mitt gamla rum, under den kommande veckan. ”Är du redo för en fest du sent kommer glömma?” Vi skålade tillsammans samtidigt som jag nickade på huvudet. Jag var så taggad, ännu mer än vad jag hade varit under dagen. Nu var det nästan som explosioner i min kropp.

 

Folk stod utanför och började skrika högt när limousinen rullade fram till röda mattan som var utrullad för alla gäster att gå på. Tjejer stod med sina kameror och fotograferade när jag gick förbi. Jag är mån om alla mina fans som finns runt om på jorden, men just den kvällen ville jag vara en diva, jag vinkade lite innan jag gick in i lokan. Neon lampor lyste upp och musiken dunkade ur högtalarna som var placerade lite överallt. Folk jag inte kände men ändå visste vilka det var kom fram och gratulerade mig, kramade och pussade mina kinder. Det var så fruktansvärt underbart att få vara i centrum för en hel lokal fylld med människor som ville vara där, för min skull. Mamma och pappa stod vid baren och höll den största och dyraste champagneflaskan jag sett i hela mitt liv, i deras händer. Den innehöll säkert 10 liter, kostade garanterat skjortan, men det sket jag i. Jag avfyrade korken skakade den lite och sprutade allt innehåll rakt ut över alla gästerna.

 

Det fanns nog inte en enda torr själ i närheten av mig förutom jag själv, och Ella som placerat sig bakom mig när hon insett vad mina planer var. LÅT FESTEN BÖRJA.” Jag hade inga som helst planer på att låta mina gäster sjunga för mig, men jag hade allt förväntat mig massa paket. Dem hade jag redan sett till så att dem skulle lämna lokalen och fraktas hem till mig, till mitt nya hus. Musiken började på nytt att dunka och jag gick omkring på Lure för att i alla fall försöka hälsa på så många som möjligt och tacka för att dem ville komma. Personen jag mest ville träffa såg till så att han hamnade längst ner på listan, där jag vilken sekund som helst hade kunnat se till så att han blev utkastad. Han satt tillsammans med sina vänner runt ett bord fyllt med alkohol, han hade inte sett mig, men Khalil gjorde det. En enkel knuff på Justin så att han vände sig om. När våra ögon möttes kastade jag mitt glas i golvet och jag hoppades verkligen att han såg hur förbannad jag var. Han hade tagit med sig sin flickvän, Selena. 


 

Tack så hemskt mkt för era fina kommentarer. ♥ 

 

Ställer ni nu frågor bland kommentarerna kommar jag att svara på dem där. Så vill ni har svar håll utkik på just din kommentar. Det blir så mycket enklare då. ♥♥♥

 

Bloggen finns fortfarande på instagram, fstfbloggse ... Gå in och följ. ♥ 


Kommentarer
Michelle säger:

Jag älskar det :)

Skrivet: |

Frida säger:

Sjukt grymt, men har inte hon "bjudit" in justin tillsammans med selena? ;) förstår ändå att hon blev arg ger ;) kika grymt som vanligt, å ja längtar redan till nästa kapitel ❤️

Skrivet: |

Anonym säger:

Gu vad jag längtar till festen! Du är bäst <3

Skrivet: |

Emmy säger:

Åh så underbart bra! Älskar det!! :)

Skrivet: | Bloggadress: http://Justindrewnovell.blogg.se

Anonym säger:

Bläää så bra du är verkligen nevellguden

Skrivet: |

Emelie säger:

jätte bra ! :)

Skrivet: | Bloggadress: http://emelajzaan.blogg.se

Camilla säger:

Åh vad braaa! Det är grymt!

Skrivet: |

Anonym säger:

omg älskar hur Justin går efter henne ^.^ det är såå gulligt

Skrivet: | Bloggadress: http://mybieberstoriees.blogg.se

Ronja säger:

måste plugga men läste det här istället heheh. MEN SÅ BRA OCH VILL LÄSA MER SER FRAMEMOT NÄSTA KAPITEL LIKSOM JAAA

Skrivet: | Bloggadress: http://simpleaswords.blogg.se

MyyBieberStoory säger:

sv; din kommentar angående länkbyte - kika mig @livjansson så kan vi bestämma mer där! :)

Skrivet: | Bloggadress: http://myybieberstoory.blogg.se/

Oline säger:

Undrar verkligen hur det här kommer att sluta! :D
Och jag undrar verkligen om du liksom kan skria "Previous"? Skulle underlätta en del så att man inte behöver bläddra ner och kolla även om det inte tar så stor energi eller så? <3
Fråga: Är Selena känd i den här novellen?

Svar: Jag kommer inte skriva en del från förra kapitlet.. Det är inte jag. Så blir inget sånt.. Och som svar angående Selena är hon inte känd.
Marielle Sjelin

Skrivet: |

Linnéa säger:

Hej!
Först vill jag bara säga att jag älskar alla din noveller, dem är otroligt bra och du är super på att skriva. Personligen så är nog denna novell min favorit! :) Den är annorlunda. Alla andra noveller handlar typ om att Justin hittar en tjej i publiken, blir kär och sedan ska dem ha barn och gifta sig. Den här sticker ut liksom!
Jag är otroligt glad att du började uppdatera igen, för det här är en av mina favorit bloggar! Du är grymt bra och jag hoppas du fortsätter att skriva eftersom du är så himla bra på det! Dessutom så gillar jag dina sex-delar! :D Haha!
Jag är otroligt dålig på att komentera på bloggar som jag följer och så, men jag ska försöka slänga in en komentar på varje kapitel eftersom du förtjärnar det. Du lägger ner tid på att skriva, för att vi läsare ska kunna läsa ett nytt kapitel, därför borde vi som läsare ge dig vår åsikt om vad vi tycker är bra och vad vi tycker du kan tänka på liksom! Det tar ju liksom inte så lång tid att komentera!
Älskar i alla fall dina noveller och du förtjänar VERKLIGEN mer komentarer!
Är sjukt spänd över vad som kommer hända i nästa kapitel! :D
Ha en bra dag! :)

Skrivet: |

Hanna säger:

Blev så glad när jag såg att du har börjat med en ny novell! Jätte bra handling! :)

Skrivet: |

Emmaiiiish säger:

VARFÖR I HELVETE VALDE DU ATT HA SELENA MED I SLUTET OCH LÄMNA MIG ALLDELES STUMM?

Du har samma påverkan på mig som Justin konsert i Sverige, Believe Tour alltså och även Believe Movie. Efteråt sitter man där alldeles bar och vill bara gråta så emotionell är man. Du får mig utsöndra ungefär det dubbla mer en normalt, din jävel.

Du såg ju min reaktion själv på Skype då jag läste detta kapitel. Alldeles stumm satt och stirrade på dig i hopp om att det skulle påverka dig lika mycket som det här kapitlet påverkade mig. Jag måste bara hdksjdhslödksädkdjduelsbbdlspqåjrrbudosåamhfjdkdkdksopsjdhdkdldbdjkdldkdhdkdkdklsösndnzizlslsåaåaåb. Det var skönt. Dagens fangirlattack avklarad ❤️

Skrivet: | Bloggadress: http://smilingbieber.blogg.se

Becca säger:

Oh my god. Ska försöka göra den här kommentaren så anständig som möjligt. MEN OMFG, HAN TOG MED SELENA WHAT THE FUCK?

Sådär ja. Är lugn nu. Kanske. Eller inte. SERIÖST MARIELLE VADÅ ATT DU SLUTAR NÄR DET ÄR SOM MEST SPÄNNANDE. JÄVLA CLIFFHANGER.

Ååååh älskar dramat dock. Kind of älskar dig för att du gjorde så att Justin drog med sig Selena. Har jag nämnt att jag är en drama Queen när det gäller noveller?

Anyway, älskar hur du beskrev Rox' känslor innan och under festen. Pirret hon kände när hon satt i limon och sedan när hon kom till festen. Jag kunde verkligen leva mig in i hennes situation då du beskrev det så bra. När vi ändå är inne på det spåret måste jag nämna hur bra du beskriver klubb-scenerna. Vet inte ens vad jag ska säga för att beskriva hur amazing det är (tillsammans med resten av kapitlet).

Och VS-kuvertet var ju verkligen pricken över i:et. Perfektion är allt jag säger.

Känns som om den här kommentaren endast är ett himla rabblande, men hoppas du förstår vad jag försöker säga iaf. Kram❤️❤️

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberheaven.blogg.se

Clara säger:

Älskar dina noveller men önskar att du anstränger dig lite mer med bilderna så de passar in och beskrivs bättre i kapitelet. Hade även varit kul att få se mer hur de ser ut med kläder och så vid dessa tillställningar.
Kram

Svar: Jag tycker dock att vad jag skriver är viktigast. Sen om jag lägger in osammanhängande bilder ska ju inte vara hela världen, för det finns inget värre än att sitta och leta massa bilder. Bilder jag sen inte ens kan styra över. Jag skriver min berättelse, inte efter vad det finns för bilder.
Marielle Sjelin

Skrivet: |

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback