Skrivet:
Kategori: The Night ✎

8; Text Message

 

”Baby, har du sett mina nya underkläder?” Jag visste att jag någon gång i framtiden skulle åka dit på att Selenas underkläder var borta, men att det skulle ta drygt 24 timmar hade jag inte den blekaste aning om. ”Ja, jag gav dem till Rox.” Jag orkade inte ljuga för henne, men samtidigt visste jag att det skulle bli tredje världskriget, orkade dock inte bry mig speciellt mycket. ”Du gjorde vad?” Hon stirrade på mig med sina mörka ögon, men inte ens det reagerade jag på. Allt jag hade i mitt huvud var Roxanna, hon hade förtrollat mig. Jag hade aldrig varit med om något liknande. ”Spelar det någon roll. Antar du använde mitt kort när du handlade dem ändå. Så tekniskt sett är det ju jag som köpt dem.” Selena hade själv inget jobb, och hade inte gått klart skolan då hon hoppade av för att försöka sig på en karriär som modell, men misslyckades. Hon suckade högt och stampade med foten i golvet innan hon gick tillbaka in i garderoben där hon hade lite av sina kläder.

 

”Är du ledig för att hitta på något senare ikväll? / Puss Justin”

 

Jag låg i sängen med mobilen i handen och väntade spänt på ett svar. Om hon över huvud taget tänkt att svara. Det gick inte att läsa av henne, för vad hon var för människa, så jag hade ingen aning om hon ens tänk på mig. Vet inte om det bara var jag som inbillade mig eller om det faktiskt var så att lakanet i sängen fortfarande luktade precis som hon, underbart. Selena hade i alla fall inte sagt något, så det måste vara något jag inbillat mig. Att stirra sig fullkomligt blind på en telefon är inget jag rekommenderar, och absolut inte för en tjejs skull. ”Ey Bieber. Kom ner.” Za hade nyckel till mitt hus, så han kommer och går hur han vill. ”Kommer.” Selena kollade på mig med en ogillande blick, men det sket jag i. Gillar hon inte mina vänner vet hon vart dörren finns.

 

”Bieber, är det verkligen en så bra idé att vi ses? /Rox”

 

Jag fick svar från Rox, men absolut inte det jag hade hoppats på. Jag ville verkligen träffa henne, eller jag behövde det. Dock hade jag ingen aning om varför jag drogs till henne när jag faktiskt hade en flickvän, som absolut attraherade mig, om hon va tyst. Ända sedan jag såg Roxanna första gången på riktigt och inte på kort, så har Selena skenat iväg från mig. Jag ser inte henne på samma sätt. Mycket beror nog på att Rox har en skön röst att lyssna på, medan Selena mer låter gnällig oavsett vad. Za satt i soffan och rullade en joint när jag kom in i vardagsrummet. ”Sel är här. Kan du lugna dig lite med det där. Du vet hur hon blir och jag orkar inte bråka med henne.” Han nickade och rullade kvar, men stoppade ner allt i fickan igen när han var klar. Hon kom ner och var fullt påklädd. ”Hej Za.” Hon hälsade innan hon försvann in i köket. Han nickade bara mot henne, men tror inte hon hann se det innan hon var borta.

 

Han kollade på mig och såg på en gång att det var spänt i luften mellan oss. ”Hon upptäckte att hennes underkläder var borta.” Han började skratta, vilket jag också skulle ha gjort. Om hela situationen var omvänd. ”Vart har du gjort av dem?” Jag förklarade hur allt låg till och han började skratta ännu mer. ”Komiskt grabben.” Selena kom tillbaka in till oss med en vattenflaska i handen. ”Jag åker hem till mamma och pappa. Kommer tillbaka imorgon.” Hon skulle iväg på någon släkt middag med familjen och jag hade ingen lust att följa med henne, så valde att stanna hemma istället. ”Okej. Älskar dig.” Jag kysste henne innan hon trippade ut i hallen. ”Älskar dig med.” Ropade hon innan hon stängde dörren. ”Du kommer hamna i så stort klister att du aldrig kommer komma loss.” Za hade rätt, men det var inget jag tänkte erkänna högt. ”Kan vi röka nu eller?” Nu var det jag som var sugen och inte han. Jag gick mot altanen och han kom efter. ”Vill du ha?” Han höll upp en öl mot mig som jag tacksamt tog emot.

 

 

Vi låg båda två raklånga i soffan jag hade ute, jag tittade upp mot himmelen medan han höll på med sin mobil, vilket fick mig att tänka på att jag faktiskt inte hade svarat på Roxannas sms. Det hade gått några timmar så hon kanske trodde att jag hade glömt bort henne, eller att jag höll med hennes argument. Jag visste inte vad jag skulle svara henne, ville inte låta gnällig eller klängig, men jag ville ändå få fram det på ett snyggt sätt att jag verkligen behövde se henne igen. Hon hade i och för sig bjudit mig till sin 20 år fest, men gick jag skulle jag vara tvungen att ta med mig Selena, och det kanske inte skulle passa sig speciellt bra. ”Vad gör du?” Za väckte mig ur min dagdröm genom att knuffa till min fot. ”Tänker du på henne?” Han kunde läsa mig som en öppen bok, och det var inte en bra sak. ”Ja, eller vi smsar. Och jag vet inte vad jag ska svara henne.”

 

”Jag behöver träffa dig. Okej? Puss”

 

”Ta den här.” Han sträckte mig ciggen han tidigare hade rullat som inte kom upp när vi gick ut och satte oss. Jag tände den och drog ett djupt andetag innan jag gav tillbaka den för att han skulle göra samma sak. Någon gång ibland var det skönt att komma ner på jorden igen. Jag var absolut inte beroende, men det var ändå en skön känsla, jag blev lugn av det. Lugnet är något jag värdesätter högt, och när Selena är runt omkring mig så är jag aldrig lugn. Vet aldrig när hon får sitt nästa utbrott eller liknande. ”Vill du ha henne i sängen igen eller?” Jag skakade på huvudet. ”Jag vet inte vad jag vill. Och det är typ det som gör mig helt snurrig.” Za visste att jag inom en snar framtid skulle in i studion en snabb vända för att sedan åka ut i Europa och lansera min nya platta. Jag hade jobbat på den ett tag, men det var lite finslip kvar, inte mycket men det fanns. ”Du har flickvän.” Det lät precis som att han tyckte om att jag var tillsammans med Sel, även om han visar motsatsen när hon är med.

 

”Vi syns ju på lördag om du väljer att komma till Lure. Gör det inte svårare än vad det är, okej?”

 

”Vad menar hon med detta?” Jag kastade mobilen till Za som villigt tog emot den. Själv tog jag det sista blosset på ciggen innan jag fimpade den i min tomma burk. Han läste nog igenom det vi hade skrivit, och det var inte speciellt mycket, eller något som var hemligt. ”Förstå låter det som att hon inte vill att ni ska träffas, men sen.. Jag vet inte.” Han kastade tillbaka luren men fortsatte. ”Vänta tills på lördag då. Hon kan inte ignorera dig då.” Jag gjorde som han sa, men kände mig ändå tvungen att svara på just det där sista. Jag ville veta vad hon menade med att saker och ting kunde bli svårare. Kände hon något eller var det bara en falsk sak hon sa för att väcka något mer inom mig. Hon var verkligen en gåta, och jag visste att jag aldrig skulle kunna få reda på hur det låg till.

 

”Vad kan bli svårare? Och ja, jag kommer på lördag, men då måste jag prata med dig. Puss”

 

Jag hade inte fått chansen att prata med Za om natten jag hade tillsammans med Rox, och jag kände att jag var så illa tvungen att få ur mig allt. ”Hon var fruktansvärt bra i sängen. Hon tog för sig, precis som jag vill att en tjej ska vara. Fuck, jag blir galen. På riktigt. Jag vet inte vad det är med mig. Men jag vill ha henne igen, och jag kanske till och med vill ha henne mer.” Inte många av mina vänner lyssnar på mig, inte många av dem finns där när jag har problem. För tro det eller ej, men även Justin Bieber kan ha sådana. ”Vänta och se vad som händer på lördag. Hon kanske känner samma sak men inte vågar. Om man ska tro på vad som står i alla tidningar så har hon aldrig vart med samma grabb på två gånger.” ”Hon sa det till mig, hon sa att det stämmer det som står där.” Han kollade på mig precis som att jag var korkad. ”Kom igen bror. Du har tjej, och du är Justin Bieber. Du kan få vem du vill om du inte vill ha din flickvän. Du har över 40 miljoner tjejer som skulle dö för Selenas plats.” Han hade rätt, men jag var tveksam på att någon skulle kunna vara en annan Roxanna.

 

”Jag vet inte. Låt det bara vara. Ses på lördag. XO”

 

”Hey grabbar. Vart är ni?” Ryan och Khalil kom förbi för att vi skulle ha en grabb kväll med tv-spel. Det var sällan vi kunde ha det hemma hos mig när Sel var där. Hon var antingen i vägen eller så gnällde hon för att hon inte fick tillräckligt med uppmärksamhet. ”Brudfritt liksom. Nu kör vi.” Ryan kastade upp en stor påse med öl i på bordet innan han gick ut i köket och hämtade den stora rostfria skålen och fyllde med is, så vi skulle kunna kyla ned dem ett tag. Vi fyra hade varsin dosa hemma hos mig, och vi hade märkt dem med våra initialer, så att vi inte skulle kunna komma och börja bråka om att någon hade bytt. Det hände några gånger i början att vi typ slogs. ”Den här gången är det er tur att vara i samma lag, jag står inte ut med Ryan i mitt.” Jag pekade på Ry och Za, så jag fick spela med Khalil. Ryan slog till mig på axeln och skrattade. ”Ta en öl och håll käften.” Jag öppnade burken han gav mig vilket jag inte skulle ha gjort. ”Va fan, skakade du den innan?” Jag hade öl över hela mina byxor, vilket absolut inte skulle komma att lukta gott om en stund. ”Yep.”

 

”Passa pucken, din fitta.” Ryan och Za hade ett ordspråk som roade mig. ”Jag säger ju det, det går inte att spela i samma lag som Ryan. Han är en diva.” Jag hade flyttat och satt mig en bra bit ifrån Ryan så att han inte skulle kunna distrahera mig, eller slå mig. Khalil och jag slog ihop våra nävar när jag ännu en gång tog pucken av Ryan och gjorde mål. ”Vad står det grabbar?” Jag vet inte, men ibland är vi värre än tjejer med att håna varandra. Vi ledde med 4-1, och jag visste att Ryan snart skulle slänga iväg sin dosa. Den hade fått sig alldeles för många smällar, men den höll varje gång. Konstigt nog. ”Ey Justin. Vart har du Roxanna då?” Ryktet hade tydligen spridit sig mellan mina vänner och jag slog till Za på axeln, ganska hårt. ”Va fan. Jag har inte sagt något.” Ryan började skratta. ”Vi såg hur ni lämnade klubben tillsammans. Är inte dum.” Han hade rätt, och han var nog inte den enda som sett oss. Konstigt nog hade det inte hamnat i tidningarna. ”Han är helt kär. Låt han va, annars kommer han börja snacka om saker ni inte ens förstår.” Za var den som svarade, och jag ville slå han på käften, men gjorde inte det just för att det hade vart som att erkänna. 

 
Bara för att ni är så underbara så får ni ett kapitel idag. Denna förbannat långa fredagen. ^ ♥
 
Vad tycker ni om Selena i första stycket?
Och vad tycker ni om sms konversationen? 

Kommentarer
Emmy säger:

Sjukt bra!! detta gjorde min kvällmycket mycket bättre!! Du ska bara veta hur begåvad du är! Sms koversationen var underbar att man fick ett sen gick det lite sen kom ett till perfekt!! kram <3

Skrivet: | Bloggadress: http://justindrewnovell.blogg.se

Michelle säger:

Jag älskar det :)

Skrivet: |

VS säger:

Jättebra som vanligt!!! :D
Selena: vet inte hur jag ska förklara men jag tycker det är så lustigt att hon typ accepterar att justin legat med Rox, typ bara för att hon inte kan/vågar/vill göra slut med honom. Jag tycker också av nån anledning om attityden som justin har mot Selina, liksom irriterad men behåller henne ändå, känns dock som att det kanske kan ta slut snart... :P
Sms: det var kul! Plus att justin hela tiden skrev puss och hon typ totalignorerade det! Haha :)

Skrivet: |

Anonym säger:

Jättebra som vanligt!!! :D
Selena: vet inte hur jag ska förklara men jag tycker det är så lustigt att hon typ accepterar att justin legat med Rox, typ bara för att hon inte kan/vågar/vill göra slut med honom. Jag tycker också av nån anledning om attityden som justin har mot Selena, liksom irriterad men behåller henne ändå, känns dock som att det kanske kan ta slut snart... :P
Sms: det var kul! Plus att justin hela tiden skrev puss och hon typ totalignorerade det! Haha :)

Svar: Tänkte att jag var tvungen att publicera och svara på denna kommentar, så slipper det bli mer missförstånd. Selena vet inte att Justin har legat med Roxanna. Hon vet att Rox har sovit över där. Justin drog en lögn om att Rox, Ella och Za hade haft efterfest och att alla hade sovit över. Så hon vet alltså inte om att dom legat med varandra. =)
Marielle Sjelin

Skrivet: |

Emelie säger:

as grymt!!! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://emelajzaan.blogg.se

Frida säger:

Jag tycker att Sel å justin ska göra slut heheh men ja gillar även att roxana och justin är med varandra i smyg! Hoppas de händer någonting på festen 👌👌

Skrivet: |

amanda säger:

Super bra! Elak han är mot Selena, som sa att han älskade henne när han skulle gå och sen höll på att vara otrogen osv. Men älskar i alla fall kapitel i hans pov! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://liindstrand.blogg.se

Rebecka säger:

Sjukt bra som vanligt! :) På något sett älskar jag att Selena inte vet något, allt blir så mycket roligare. Jag älskar att se Justin bli lite ignorerad i konversationerna så att han ser att han inte alltid kan få som han vill. xD

Skrivet: |

Wilma säger:

OMG såå bra kommer svimma vilken sekund som helst

Skrivet: |

Emma säger:

Selena: set that bitch on fire and let her burn. We can use her as A majstång.
Nej, men jag gillar inte henne. Jag ogillar henne inte annars, men i novellen vill jag ärligt kräkas på henne. Hon använder Justins pengar, hon motherfucking lever på hans pengar och bryr sig inte ens om att skaffa ett jobb. Fuck that Bitch.

Sms: love it,

Skrivet: | Bloggadress: http://Smilingbieber.blogg.se

MBS - Ema säger:

Jag gillar denna novellen startk! Tror den kan komma att bli väldigt bra!
Sms konversationen mellan Rox och JB va lite skrattretande. Justin som hela tiden typ rövslickade henne och skrev puss och va helt typ kär medan Rox ignorerade och liksom tänkte ett strg längre.
Men det ska bli kul att läsa vidare och se hur detta kan utvecklas! Fortsätt så :-)

Skrivet: | Bloggadress: http://myybieberstoory.blogg.se

Becca säger:

Älskar att Rox är nonchalant och nästan ignorerade Justin medan han försökte få hennes uppmärksamhet, förutom att det är på sms, lol. Good job there *thumbs up*
Att hon är så nonchalant gör henne även ännu mer sexig och sexighet tycker jag är viktigt i TN, och det har du veklingen lyckats bra med, både på Justin och Rox och i resten av novellen. Sexigheten tar precis som perfektionen aldrig slut.

Såhääär bra gick det med att bättra på mig, hehe. Tänkte använda resten av den här fredagen för att komma ikapp alla dina kapitel. Har som sagt saknat att läsa om Justin och Roxanna.

Det är endast kapitel 8 (eller ja endast och endast) men ändå är novellen spännande som få. Trots att Rox och Justin redan haft sex går det inte för snabbt eller för långsamt fram. Du gör det verkligen perfekt. Det är endast början på deras resa och åh så mycket jag längtar efter att få läsa om resten av den. Kan knappt vänta på alla upp- och nedgångar, drama men även alla fina stunder jag vet du kommer bjuda på. Mer perfekt än såhär kan det väl inte bli?

Kramisar på dig fina Marielle❤️❤️

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberheaven.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback