Skrivet:
Kategori: The Night ✎

7; What Have I Done?

 

På kvällen när jag hade kommit hem och fått duschat av mig allt som hade med Justin att göra kunde jag lägga mig ner i sängen och slappna av. Jag stirrade i taket tills jag till och med kunde forma det till massa saker, förstår ni då hur länge jag låg där? Jag hade gått emot mina egna normer, jag hade stannat kvar på morgonen och jag hade låtit honom kyssa mig även fast hans flickvän var i samma hus som oss. Det rörde mig inte i ryggen att vi hade haft sex i flera timmar under natten, det som gjorde illa mig det var allt som hade hänt efter. Jag var inte tjejen som stannade kvar, eller lät någon ta i mig på morgonen dagen efter, men det kändes som att det var okej när Justin gjorde det. Jag fick vara ’normal’ för en gångs skull. Kläderna jag hade lånat av Justin låg prydligt i hopvikta på stolen bredvid den stora spegeln. Jag skulle lämna tillbaka dem, när jag fick chansen.

 

Mobilens ringsignal Touchin´ On My började spela och avbröt mina tankar jag tidigare haft. Ellas namn prydde displayen, klockan var nästan halv tolv och det måste ha vart något viktigt. ”Hey Rox. Du har ett jobb i morgon bitti. Du ska plåtas för omslaget på ELLE.” Det betydde bara en sak, att försöka få så mycket sömn som möjligt. Jag visste redan innan att jag inte skulle få det, men var så illa tvungen. ”Okej. Då är det lika bra jag går och lägger mig.” Hon skrattade till och fortsatte. ”Jag skickar en bil som hämtar dig 8 imorgon. Var klar. Ses då.” Sedan klickade hon mig. Ibland kan jag bli riktigt förbannad på henne. Hon jobbar åt mig, inte tvärtom. Då ska hon visa mig respekt, hon ska avsluta ett samtal på ett professionellt sätt. Mobilen satte jag på laddning och gick in i badrummet för att borsta mina tänder. Sedan kröp jag ner i sängen och sträckte ut hela min kropp.

 

 

 

”God morgon gumman.” Pappa satt vid köksbordet och drack ur sin vanliga kaffekopp. Solglasögonen satt över mina ögon för att inte visa honom mina stora ringar kring ögonen. Han skulle bli så besviken. ”Prata inte med mig.” Jag hade inte det perfekta morgonhumöret när jag skulle iväg och jobba. Han nickade och lyfte upp sina händer i en försvarsgest, han visste vad han hade att göra med. Det tutade utanför, vilket var ett bevis på att min bil hade anlänt. ”Lycka till.” Hörde jag min pappa viska bakom ryggen på mig. Jag vinkade bara över axeln. I bilen satt Ella och det första hon gjorde var att hålla fram en latte åt mig. ”Tack.” Mumlade jag mot henne för att sedan luta mig tillbaka och se landskapet susa förbi oss på utsidan. Solen hade för inte allt för länge sedan börjat stiga på himmelen, och det skulle komma att bli en strålande dag.

 

När vi anlände till studion blev vi genast varmt välkomna. Fotografen kom fram och presenterade sig som Richard Vans. Han var inte många år äldre än mig, så han måste ha varit född i en familj som hade pengar och gjorde detta för att han älskade sitt jobb. Som ung tar du dig sällan in i den branschen om du inte har kontakter eller pengar. ”Vanessa tar hand om dig. Så sätt dig ner och njut.” Richard pekade mot en liten höna gjord för smink och hår. Ellas mobil började ringa och som vanligt springer hon omkring med ena sladden till hörlurarna i öronen för att kunna vara tillgänglig 24 timmar om dygnet. Hon ursäktade sig och gick iväg. ”ELLE har bett oss att göra en vuxen, men ändå sexig fotografering med dig. Så du kommer att bära ett par underkläder i rosa.” Jag gillade idén, det var nog första gången som ELLE faktiskt hade ’naket’ på framsidan. Nytänkande, det är sådant jag gillar.

 

 

 

Även fast jag hade fått både mitt hår och mitt smink fixat var jag ändå trött, ringarna runt ögonen hade i alla fall försvunnit och det var jag väldigt glad över. Ella kom tillbaka med ett bekymrat ansiktsuttryck, vilket gjorde mig orolig. ”Vi är klara, nu kör vi.” Richard avbröt mina tankar och pekade mot den vita duken som hängde från taket till golvet. Man använder oftast en sådan så man kan lägga på vilken bakgrund man vill. ”Sexig, men inte för mycket. Kom ihåg det.” Många fotograferingar hade jag gjort i mitt liv men aldrig någon där jag skulle vara sexig i underkläder, men ändå inte. Jag ställde mig där Richard ville ha mig och gjorde det jag var bäst på. Se snygg ut inför kameran. ”Bra där, kan du höja dina armar lite.” Det är väl egentligen det jag hör mest, och det är för att då lyfts brösten upp lite. Jag är absolut inte dum, jag har tränat poser framför spegeln sedan jag kunde gå. ”Kolla in i kameran.” ”Högre upp, slappna av.” Blixtarna bara flashade i mina ögon. 

 

”Vi ska prova andra kläder för mittuppslaget.” Kläder? Kallar dem små underkläder för kläder när dem knappt täcker något. Sandra plockade fram ett par vita spets string och en liknande BH. Det var bara att sätta på sig dem och se glad ut. Detta var mitt arbete och jag älskade det. Älskade att få visa upp min kropp och jag gjorde det bra. Som rekvisita hade dem ställt fram en stor vit fåtölj med en pläd i som gjorde att det såg jätte mysigt ut. Dock hade dem andra tankar, liknande att jag skulle åma omkring mig i den där. Dem skulle få som dem ville. ”Sätt dig ner, sära på benen och sätt ner händerna så att du skymmer trosorna.” Jag följde alla direktiv jag fick och gjorde det med ett sexigt leende på läpparna, om jag ens log. Oftast förför jag kameran med hjälp av mina ögon, och det är sällan jag misslyckas. ”Kom igen Rox, kameran älskar dig.” Det finns inget bättre än att höra det.

 

 

”Jag tror att vi är klara och att vi har fått det vi vill ha.” Jag svettades lite då jag hade tillbringat typ tre timmar under starka strålkastare. ”Tack.” Richard skakade min hand, men kunde inte riktigt se mig i ögonen, precis som att han inte har sett mig i underkläder tillräckligt. ”Du kan gå och byta om.” Sandra följde med mig till rummet där jag bytt kläder hela morgonen. Det hade blivit tre olika par av underkläder och jag hoppades verkligen att jag hade satt i alla fall en bild av varje så dem kunde fullfölja det dem skulle göra. Ella kom in med samma rynka mellan pannan som när vi kom hit. Jag hade faktiskt inte sett speciellt mycket av henne sedan vi kom, men det gjorde inget, jag kunde mitt jobb utan henne. ”Vad är det?” Hon skakade bara på huvudet och hjälpte mig att plocka ihop mina saker. Jag sa hejdå till alla och tackade för en trevlig dag. 

 

”Justin ringde när vi kom dit.” Kläckte Ella ur sig i bilen på väg till Starbucks, precis som att inget hade hänt. Jag visste inte om jag skulle bli glad eller om jag skulle tända till på alla cylindrar och bli förbannad. ”Ja?” Jag ville att hon skulle fortsätta utan att jag hade behövt kommentera det. ”Han undrade om du var ledig idag.” Hjärncellerna arbetade så fort att jag knappt hann med, vilket gjorde att jag blev lite yr. ”Aha, och du svarade?” Ella kunde absolut vara min vän när vi var eldiga både hon och jag, då jag inte hade några jobb inplanerade, annars var hon en människa som jobbade för mig och då ska man respektera mig och min fritid. Så att hon la sig i gjorde mig egentligen rent ut sagt förbannad. Hon kliade sig i nacken och sneglade lite på mig. ”Jag sa att du jobbade just då, men att du skulle vara ledig på eftermiddagen.” Hon hade ett problem och det var stort och väldigt jobbigt. ”Han skulle höra av…” Min mobil avbröt mig.

 

”Är du ledig för att hitta på något senare ikväll? / Puss Justin.”


VÄLDIGT KORT KAPITEL, jag vet. =/ Men ville att det skulle sluta just så, och jag hade inget att mer att skriva där emellan. =P 

Kommentarer
Emmy säger:

Åh så bra! Det gör inget att det var kort för det var lika underbart som vanligt. För det kvittar om det är långt eller kort för mig kvittar det. Bara jag får läsa det underbara du skriver. Det är helt fantastiskt hur begåvad du är. Jag var helt fast i dina andra noveller och det är jag nu i den här också! :D Älskar det! <3 kram

Skrivet: | Bloggadress: http://justindrewnovell.blogg.se

Oline säger:

Vill ha ett till kapitel nu, en sådan cliff! :o

Skrivet: |

Anonym säger:

Gosh sååå fkn bra

Skrivet: |

Michelle säger:

Det gör inget om det är kort det var ändå bra :)

Skrivet: |

Samanta säger:

herregud kvinna! Ge mig din talang!
Dina kapitlar är så fantastiska och man vill inte sluta läsa!
Det har faktiskt hänt några gånger att jag läser om dina kapitlar från the night.
Du är så duktig på att skriva och det blir spännande mellan varje kapitel hela tiden. Tror att jag måste försöka logga in på ditt konto för att få läsa fortsättningen xD

Skrivet: | Bloggadress: http://mybieberstoriees.blogg.se

wilma säger:

OMG älskar det så jävla bra!!!

Skrivet: |

claraa säger:

Perfekt 😍👌

Skrivet: |

Emelie säger:

skiit bra !! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://emelajzaan.blogg.se

samanta säger:

Du är med i pollcode!
http://poll.pollcode.com/53427583

Skrivet: | Bloggadress: http://mybieberstoriees.blogg.se

Ronja säger:

Aaaaaaah! Bäst! Löv it som vanligt haha ;) skulle vara kul om de typ hade hett sex och sel var i ett annat rum och justin ba no fucks given

Skrivet: | Bloggadress: http://simpleaswords.blogg.se

amanda säger:

Jag förstod inte riktigt varför Richard inte kunde kolla henne i ögonen efteråt men tycker att det var super kul att få läsa om hennes jobb och hur det går till. Fint collage :) Kan du inte lägga ut någon gif bild ibland i kapitlet? Kram

Skrivet: | Bloggadress: http://liindstrand.blogg.se

Anonym säger:

Åh va bra!!! Blev så glad när jag såg ett nytt inlägg!! :)

Skrivet: |

Josefine säger:

Soooooo amazing! Mer roxtin moment! LOL Haha

Skrivet: |

wilma säger:

Underbart❤️❤️❤️

Skrivet: |

Nellielindqvist säger:

Ååå så bra älskar det!

Skrivet: |

Linn säger:

Mycket bra👏

Skrivet: |

Tyra säger:

I love it

Skrivet: |

Sofia säger:

Du är så duktig

Skrivet: |

Petra1432 säger:

Älskar din novell är besatt

Skrivet: |

The night lover säger:

😍💕👌

Skrivet: |

Hajen säger:

OMG du är så jävla grym på att skriva så jag dör!! Har själv försökt att göra en novell men Failat så hårt därför har jag verkligen sett upp till dig eftersom du skriver som en Gud! Du är ett exempel på vad perfektion är!💕😍👌👌

Skrivet: |

Kristin säger:

Såå underbart bra💚💚💚

Skrivet: |

Puppy säger:

Detta är bättre än bj och jag älskar bj❤️

Skrivet: |

Anonym säger:

Sjukt bra

Skrivet: |

Anonym säger:

Så sjukt bra, vet inte ens vad jag ska säga. :) Ser i alla fall fram emot att se vad hon svarar. :)

Skrivet: |

Frida säger:

Ny läsare hära! Sjukt bra handling och bra skrivet! Läste just alla 7 kapitel och längtar redan till nästa :)

Skrivet: |

Ajsa säger:

Asså det är riktigt sjukt hur grymt du skriver just nu från när du skrev din första novell, minns när jag började läsa denna blogg och det känns verkligen som att det var nån gång för nån månad sen men jag fanns där från början (nästan) och jag har sett på hur du verkligen utvecklat dina noveller och varenda en är rätt så lik men ändå ganska så olik varandra på ett sätt. Men just denna sticker ut i mängden och jag älskar det verkligen! trodde inte du skulle skriva en så bra novell som HISTRA men gud vad jag hade fel för här kommer en som man borde skriva böcker om. Har inga ord för dig kvinna, dina noveller kan inte bli grymare än vad de är! fortsätt så för jag älskar verkligen allt med just denna, hoppas den tillslut blir lika bra som alla! mycket kärlek till dig :* puss

Svar: Usch vad glad jag blev av denna kommentar. ♥ Det är nästan så det kommer en tår. haha... TACK!!!! =D
Marielle Sjelin

Skrivet: |

Emmy säger:

Din novell är den bästa jag någonsin läst så klockren!👌 jag är besatt kollar typ 10 gånger per dag om du lagt ut någonting ❤️😭 känslan som uppstår när du lagt upp är obeskrivlig😍👌💕

Skrivet: |

Camilla säger:

Det blev riktigt braa! :D

Skrivet: |

Emma säger:

Det är otroligt bra. Eftersom du redan vet vad jag tycker om din novell så har jag faktiskt ingen ork kvar att upprepa mig du förstår kanske varför. Jag är super avundsjuk på dig som får till det varje gång ❤️

Skrivet: | Bloggadress: http://Smilingbieber.blogg.se

Becca säger:

Tänkte äntligen ta tag i det här och läsa kapitlena jag ligger efter med. Fattar inte hur jag klarat mig utan ett utav dina kapitel såhär länge, men äntligen så.

Rox är så otroligt sexig under photoshooten. Du har utformat hennes så himla bra, med personligheten och hennes karriär och hela paketet. Ingen hade passat bättre i den här novellen än världens bästa Rox❤️

Känner mig helt usel för att det tagit så lång tid, ska försöka bättre på mig, speciellt nu när jag är på paus och har all tid i världen för dina världsbästa kapitel. Du ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få läsa nästa kapitel nu❤️

You go girl, hihi. Kramisar❤️❤️

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberheaven.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback