Skrivet:
Kategori: √ 5. You Gave Me Strength

Chapter 119.

 

Efter att Justin slog ned mig i golvet kunde jag bara höra hur han uttalade dem få orden. ”Du äcklar mig.” Och vad jag kunde förstå på Pearl var det till henne han hade sagt det. Vilket faktiskt fick mig att må illa, han hade ingen rätt att säga så till henne, och absolut inte under dessa omständigheter. Jag vet inte vad som hände med mig, men innan jag visste ordet av det, hade jag rest mig upp och kastat mig över Justin som precis var på väg ned för trappen. Båda han och jag slungades ned och jag slog mig både en och två gånger. ”Är du inte riktigt klok, ska du ha ihjäl mig?” Justin var den som kom upp på fötter först vilket resulterade i att han fick övertaget. Jag fick mig ett slag i ryggen och blev därför liggandes på golvet en längre tid. ”Du har ingen som helst rätt att säga sådana saker åt Pearl. Vad är du för människa?” Justin fnös bara åt mig, för att sedan slå mig ännu en gång över kinden.

 

 

”Sluta.” Pearl hade kommit ned till oss och skrek till, vilket fick både mig och Justin att släppa varandra efter att vi hade delat ut några slag båda två. ”Du ska inte säga åt mig vad jag ska göra och inte, för uppenbarligen gör du lite som du själv vill.” Återigen var det Justin som pratade och sa elaka saker till Pearl som inte gjorde annat än stå där och ta emot. ”Låg ni med varandra?” Jag kunde i ögonvrån se hur hon frös till och flackade med blicken mellan både mig och Justin. Hennes uteblivna svar fick honom att reagera, starkare än jag någonsin sett tidigare. ”Hur fan kunde du? Du bär på mitt barn, och du ligger med andra människor. Din jävla hora.” Hans hårda ord fick både mig och Pearl att vakna till. Jag hade sedan länge fått nog av hans taskiga attityd och jag ville inget annat än kasta han i havet. ”Vi låg inte. Okej. Jag har inte legat med någon annan än dig. Förstår du det. Jag älskar dig, så det gör ont i min kropp varje gång jag tänker på dig. Varje gång jag ser mig själv i spegeln ser jag dig.” Hon grät samtidigt som hon skrek tillbaka mot Justin, men han verkade inte vilja visa varken det ena eller det andra.

 

Jag visste att hon älskade honom, det var absolut ingen hemlighet, men en liten del inom mig sa att jag ändå hade en liten chans. Jag tyckte om henne, och hade gjort det sedan första gången jag såg henne. Så visst fanns det en liten del i mig som bara ville slå Justin, men skadade jag honom, skadade jag henne, och det var inget jag ville göra. ”Om ni inte har legat med varandra formulerar jag om frågan. Har ni gjort något?” Jag visste att den frågan skulle komma, men absolut inte under dessa omständigheter, och jag såg osäkerheten i Pearl vilket gjorde att jag bara ännu mer försökte hålla masken så att Justin inte skulle gå i taket ännu en gång. Även om den grabben var liten som en fågel i jämförelse till mig, så respekterade jag ändå honom, och ville egentligen inte bråka, då han på bara en sekund hade kunnat se till så att jag aldrig mer fick dansa professionellt. ”Vi..” Hon pausade precis efter första ordet, och Justin tog ett steg närmare henne, vilket gjorde att jag trodde han skulle skada henne.

 

”Vi kysstes igår, och..” ”Och vadå?” Jag tog tag i armen på Justin för att visa att han stod nära nog, men han svingade till armen och kom loss. Pearl tittade ned på händerna som hon hade flätat samman framme på magen och tårar började rinna på henne. Det var nog först där som jag insåg att jag hade gett mig in i något jag aldrig skulle få besvarat, hon älskade honom nå så fruktansvärt, och hade allt detta bara varit för att göra honom avis hade hon sagt det på en gång, men att hon tvivlade fick jag svaret. Hon mådde dåligt över det vi hade gjort kvällen innan. Jag gjorde något jag själv inte trodde jag skulle våga, jag lämnade dem två ifred. Men jag lovade mig själv att skulle han röra henne på ett icke acceptabelt sätt skulle jag utan problem slå in pannbenet på honom.

 

 

Alex lämnade oss där vi stod i hallen vilket för mig var ganska skönt då jag fick prata ensam med Pearl. Hon stod fortfarande lika tyst och jag visste att dem hade gjort något, men inte vad. Hela situationen skrämde mig, då jag verkligen trodde att hon var motsatsen till alla andra tjejer. ”Hur kan du stå här och låtsas vara helt oskyldig, när du i själva verket knullat en annan?” Jag visste att mina ord gentemot henne var hårda, men det var enda sättet för att få henne att prata. Hon tittade upp på mig med tårar i ögonen, men som snabbt övergick till svarta. ”Jag har inte legat med honom, hur många gånger ska jag behöva säga det?” Jag suckade frustrerat och slog ut med armarna. ”Vad är det ni har gjort då?” Ännu en gång vek hon blicken från mig, och mumlade något helt ohörbart för mig. ”Du måste prata högre annars hör jag dig inte.” Smärtan som hon hade i sitt ansikte när hon ännu en gång kollade på mig, speglade nästan av sig. ”Han pullade mig. That’s it.” Jag vet inte vart hon fick självsäkerheten ifrån, men hon sa det på ett sätt, precis som att det inte skadade mig.

 

Utan att säga ett enda ord knuffade jag undan henne så att jag kunde ta mig upp på övervåningen. Väl inne i barnkammaren plockade jag med mig nallen som låg så fint på sängen, för att sedan fortsätta in i sovrummet och garderoben. När hon och jag varit där förra gången glömde jag lite kläder som jag hade tänkt hämta, så det var det jag gjorde där inne. Jag kunde höra hur Pearl grät, och hur sedan Alex försökte trösta henne, och det var det han skulle få göra nu. Jag ville aldrig mer se henne. ”Allt kommer bli bra. Du måste bara våga tro.” Jag skrattade till när jag gick nedför trappen och såg hur dem stod och höll om varandra. ”Fritt fram nu Alex, knulla skiten ur henne.” Jag flirtade till med ena ögat och gick förbi dem, men kom inte speciellt långt förrän jag kände hur något tog ett tag kring min arm. ”Släpp mig.” Jag kände att det var Alex hand, men jag vände mig aldrig om mot honom. ”Hur kan du säga en sådan sak när hon bär ditt barn?”

 

 

Jag blev chockad, riktigt chockad så tillslut vände jag mig om. ”Hur kan hon som bär på mitt barn låta någon annan röra henne? Det äcklar mig, hon äcklar mig.” Jag pratade precis som att hon inte stod precis bredvid mig, men allt jag sa, var så jag kände. Hon hade rätt att få veta. ”Jag ångrar att jag inte kysste Aurora tillbaka.” Pearl tittade skrämt på mig samtidigt som hennes tårar rann ned längs hennes kinder. Dock var det inget som berörde mig, då jag redan kände mig illa till mods av hennes handlingar. ”Justin. Jag är ledsen.” ”LEDSEN? Kan du göra detta ogjort tycker jag du ska göra det nu.” Pearl hade för första gången på länge sagt något, vilket fick mig att reagera då hon hela tiden stått bakom ryggen på Alex. ”Jag älskar dig.” Hon ställde sig framför mig, och tvingade mig att se henne i ögonen. ”Jävligt konstigt sätt att visa det på. Men är det så vi ska visa vår kärlek till varandra är det lika bra jag gör samma sak, kanske till och med knullar någon. För så jävla mycket älskar jag dig.”


 

Vad tycker ni om detta kapitel? 

Hur ska det gå? Ge mig alla ideér ni har. ♥♥♥


Kommentarer
Sofia säger:

Omg.. Nu har han verkligen ställt henne mot väggen.. Bra gjort av henne att hon berättade sanningen. Men håller med Justin lite.. Älskar hon honom så är det ett dåligt sätt att visa det... Hoppas dom löser det :/

Skrivet: |

Anna säger:

Jätte bra! :)

Skrivet: |

Felicia säger:

sjukt bra!!

Skrivet: |

eBBA säger:

OMGOGOMG!!!!!!! SÅ JÄVLA SPÄNNANDE ÄR DET NU!! :)<3

Skrivet: | Bloggadress: http://twitter.com/JerrysBitch

Josefine säger:

Awesome! Jag tycker att det ska vara lite sådär distans mellan dom när barnet väl kommer. Att dom har 'skilt' sig. Men senare in i berättelsen kanske återförenas. :) kram!

Skrivet: | Bloggadress: http://Byardell.devote.se

sara säger:

ÅH vad hemskt ): jag förstår Justin FULLT UT !

Skrivet: |

Nella säger:

Jag tycker att Justin gör helt rätt, jag menar om man vänder på det, tror inte ni alla att Pearl också hade gjort något liknande? (Förutom att slåss då)

Skrivet: | Bloggadress: http://www.biebstory.blogg.se/

Anonym säger:

GO JUSTIN WOOOHOOOOO! Haha sådär känner jag just nu. Rätt åt dom båda. Dom örtjänar mycket värre och omg alltså jag typ sitter här och skulle kunna slå Alex om jag fick. Shit visste inte att en novell kunde påverka mig så jävla mycket. Fast nu tycker jag inte att Justin ska gå till andra tjejer men Pearl kan väl göra allt för att få tillbaka honom och han tackar nej. Sedan så kan väl Alex göra något, typ ligga med Pearl eller något som gör att dramat håller längre. Haha grymtbra :) Vet inte ens vad jag skrev däruppe men men ;P

Skrivet: |

Anonym säger:

GO JUSTIN WOOOHOOOOO! Haha sådär känner jag just nu. Rätt åt dom. Alltås P och A. Dom förtjänar mycket värre och omg alltså jag typ sitter här och skulle kunna slå Alex om jag fick. Shit visste inte att en novell kunde påverka mig så jävla mycket. Fast nu tycker jag inte att Justin ska gå till andra tjejer men Pearl kan väl göra allt för att få tillbaka honom och han tackar nej. Sedan så kan väl Alex göra något, typ ligga med Pearl eller något som gör att dramat håller längre. Haha grymtbra :) Vet inte ens vad jag skrev däruppe men men ;P

Skrivet: |

rt säger:

GO JUSTIN WOOOHOOOOO! Haha sådär känner jag just nu. Rätt åt dom. Alltås P och A. Dom förtjänar mycket värre och omg alltså jag typ sitter här och skulle kunna slå Alex om jag fick. Shit visste inte att en novell kunde påverka mig så jävla mycket. Fast nu tycker jag inte att Justin ska gå till andra tjejer men Pearl kan väl göra allt för att få tillbaka honom och han tackar nej. Sedan så kan väl Alex göra något, typ ligga med Pearl eller något som gör att dramat håller längre. Haha grymtbra :) Vet inte ens vad jag skrev däruppe men men ;P

Skrivet: |

Liza säger:

asså, omg meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbiebnovell.blogg.se

Felicia säger:

åh herre jävlar alltså.. Jävligt bra, men vill fan bara att Justin och Pearl ska bli tsm igen, men aja, lite drama har jag verkligen inget emot ;) Skitbra kapitel helt enkelt!! Du skriver så jäävla bra alltså!!

Skrivet: |

Becka säger:

Sjukt bra!

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se

Ewweh säger:

Gash de måste bli sams igen. Har en jävligt stor klump i magen.. Du skriver sååå sjukt fucking bra! MEER!! :'O

Skrivet: | Bloggadress: http://justbiebzz.blogg.se

elena säger:

super bra .

Skrivet: |

Emelie säger:

Sjukt bra! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberrstrorys.blogg.se

Felicia säger:

åh GUD! jag bokstavligt talat grät genom hela kapitlet!!!! Sjukt bra skrivet alltså, jag kunde verkligen "känna" allas känslor.
Jag hoppas verkligen att Justin kan förlåta Pearl och att han inte gör något dumt med någon annan nu. Men han får gärna gå till Aurora och hämnas för att hon hela tiden förstör för Justin och Pearl!

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbiebernovells.blogg.se

Anonym säger:

Omg sjukt bra!! Vill veta som kommer hända!!!! Längtar till nästa !:)

Skrivet: |

JustinDBieberstory.blogg.se säger:

ursäkta mig men: DU SKRIVER SÅ IN I HELVETE BRA!!!! JAG ÄLSKAR NÄR DU SKRIVER FÖR DU SKRIVER SÅ SJUKT BRA ATT JAG KAN KNAPPT BESKRIVA DET!!!! HERREGUD VAD JAG ÄLSKAR DIN SKRIVSTIL!!!! OMFB OMFB OMFB JAG TYP HYPERVENTILERAR EFTERÅT DU HAR SKRIVIT ETT KAPITEL SLUTA ALDRIG!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstory.blogg.se

Anonym säger:

Bra!!! Meer!:D

Skrivet: |

Alice säger:

Blev faktiskt tårögd :'( Älskar denna novell oerhört mycket!!! Your the best!

Skrivet: | Bloggadress: http://biebersecret.blogg.se

Abbe säger:

äh fyfan hon får kämpa för att få tbx han!
så de ska inte bli ihop nu..snart så för hon får fan förtjäna det!
Jättebra skrivet!
p.s MEEEEEEEEEEEEEEEER

Skrivet: |

Emma säger:

Dramaaaaaa!!! Love it!

Skrivet: |

Anonym säger:

Började fan gråta..MER

Skrivet: |

Elin Ringqvist säger:

Omg händelserikt kapitel! I loved it! Hoppas det blir bra, kanske blir försoningssex sen? ;) Hade varit awzum haha!

Skrivet: | Bloggadress: http://ringqvistelin.blogg.se/

Evelina säger:

Super bra kapitel!

Skrivet: |

cajsa säger:

ååh, sitter här och gråter för mig själv, så sjukt jävla bra skrivet! Asså bara dom blir tillsammans igen blir jag glad! Tror inte att jag är den enda. gaaaah vad jag måste läsa mera!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://ccajsalundin.blogg.se

Mickan - / My Life In My Words säger:

Lite annorlunda att läsa från Alex's perspektiv, men han är ju med i detta också, även fast jag var emot det. :P Jag förstår Justin, han är sårad och vad ska han tro? Okej att hans ord kanske är lite hårda, men det är så han känner. Visst att Alex bryr sig om Pearl, men samtidigt så har han inget med detta att göra, det var ju enbart han som gjorde det hela värre, så tycker lite att han hade kunnat krupit ner i ett hål någonstans. Äntligen öppnade hon munnen och sa så, men det gör ju ingen skillnad nu, det där skulle hon ha sagt innan hon ens tänkte tanken att ta med Alex till huset. Jag är Team Justin! Och jag tycker helt och hållet att Alex kan backa nu, visst han har känslor för henne, men han borde och måste ju inse att hon älskar Justin, och det kommer hon alltid att göra! Oavsett, för trots allt så är det hans barn hon bär på. Jag är glad att hon var uppriktig och sa som det var, även fast det måste ha gjort ont som fan att höra henne säga det. Så jag förstår hur han reagerar. Jag hade gjort lika om inte värre. Och att Alex av alla jävla människor ens kan uttrycka sig om det, när det är han som har skapat detta, jävla mongo! Hård är han, men sårad! Jag trodde dock inte att Pearl någonsin skulle låta någon annan röra henne, just för att jag vet att hennes kärlek till Justin är så stark. Så jag vet inte alls hur detta ska sluta, ingen aning alls nu. Jag hoppas ju att det löser sig men det kommer nog ta ett tag, detta var lite mycket för att bara smälta och lämna bakom sig. Men jag hoppas ju att Justin inte går och gör något han kommer att ångra. =/ ♥♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Anonym säger:

Jätte bra verkligen pearl får vad hon förtjänar!! Alex borde verkligen släppa taget om pearl man vet ju att hon bara älskar Justin att han ens kunde lägga ett finger på henne när hon var gravid med en annan mans barn som hon fortfarnde älskar. Justin jag är på hans sida till fullo nu! Han säger fula saker fula saker till henne men vem skulle inte det om man såg ens "love of my life" ligga tillsammans i samma säng och sen få reda på att han pullade henne också. Pearl har bara henne själv att skylla rätt åt henne hoppas hon dumpar Alex och sticker iväg efter Justin!!
Älskar verkligen hur man drars med i dina noveller och blir upprörd när något sånt här händer du skriver verkligen som en Gud hoppas verkligen att jag kommer bli som dig senare i livet, det är skit tråkigt att det här är den sista novellen du kommer att skriva men får väll läsa om dina andra noveller om och om igen kommer aldrig tröttna så det är ingen fara!! Kommer fan gråta när den här storyn är slut känner mig bara grått färdig jag bara tänker på det!!:'(
Längtar tills nästa lägg upp snart!!!!!!!!!:)

Skrivet: |

Moa säger:

Grymt kapitel!! Har inga idéer på en fortsättning men jag hoppas att den kommer snart :)

Skrivet: |

Anonym säger:

As bra ! :D
Snälla söäng upp ett nu?:)
Skulle göra min kväll plss?/)

Skrivet: |

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback