Skrivet:
Kategori: Marielle vill något...

Marielle svarar... Chapter 48, under.

Ungefär hur många kapitel kommer HITRISA part 2 att innehålla?

Svar; Jag vet faktiskt inte. Det kan bli över 100 men det kan även bli 70. Det visar sig, men jag kommer glatt meddela er när vi börjar närma oss slutet, så det behöver ni inte oroa er för.


När HITRISA part 2 sorgligt nog nått sitt slut, kommer du börja med någon ny novell då?

Svar; Jag vet inte. Har inga idéer som kan slå igenom, har funderat på en hel del handlingar, men alla jag kommer på är så vanliga. Jag vill sticka ut. =/ Kommer ni på något, ge mig alla era förslag.


Hur många besökare har du ungefär per dag?

Svar; Dem senaste dagarna har jag haft mellan 330 och 350. Och jag älskar er alla. <3


Kan du inte någon gång skriva endast en sådan lång novell?

Svar; Jag har försökt mig på det ett par gånger, men aldrig riktigt lyckats. Jag vet inte hur jag ska bygga sådana. Tyvärr. Men skriver jag klart en och gillar den själv, kommer jag självklart att publicera den.


Har du varit på någon Bieber konsert?

Svar; Nej, det har jag inte.


Har du många vänner som är fans till Justin?

Svar; Gills mina vänners barn? ;P Haha, nej men jag börjar få med mig en hel del vänner. Alla går i alla fall omkring och sjunger på hans låtar, det borde väl räknas ^^


Vet många av dina vänner att du driver en novellblogg?

Svar; Alla vet, men det är kanske en eller två som läser den.


Har du någon personligblogg?

Svar; Självklart har jag en sådan. http://MarielleSjelin.blogg.se


Skulle det vara så att Justin kommer till Sverige i år på sin Believe tour, kommer du då att gå?

Svar; Det kan ni alla slå er i backen på att jag kommer. Spelar mig ingen roll om ingen av mina vänner vill gå, hela min familj finns nog på plats ändå. Eller vad säger ni, Belieber?


Vad lyssnar du på för musik för övrigt?

Svar; Allt som finns på spotify, nästan. Dem flesta av mina vänner föredrar Rocka Billy, så jag sticker ut i mängden med min hiphop och R&B. haha

 

Vad gick du för linje i skolan?

Svar; Barn och Fritid. Jag gillar inte barn, så jag vet inte hur jag hamnade där. Men gick ut med ett fullständigt betyg, vilket jag är glas över.

 

Tidigare har du sagt att du fått idéer från din kompis. Detta kanske är en lite känslig fråga, men har hon blivit våldtagen, blivit gravid och behållit barnet?

Svar; Ja, jag får min inspiration av min vän, men det är bara hur hon är till sättet, hur hon behandlar folk runt om henne, hur hon agerar i olika situationer. Det har inget med hennes sätt att leva, så svaret på din fråga är Nej. Hon har inte behövt gå igenom något sådant!


Hur gammal är du?

Svar; Jag är född 15 augusti 1988, vilket gör mig 23 år gammal idag.


Vart bort du?

Svar; Ludvika, Dalarna.


Vilka noveller läser du?

Svar; Bieber Cash , Way To Bieber , Justin B Saga , Bieber Word , Touched By Bieber , Bieb , Fanfics JB - Och många fler. =)

 

Vad inspirerar dig?

Svar; Jag vet inte, inte mer än att Clarissa är byggd på en vän till stor del. Annars vet jag inte, allt finns i mitt huvud innan jag vet om det.


Favorit bild på Justin?

Svar; Egentligen finns det så sjukt många jag skulle vilja lägga in, men hittade två.





Glädjen han har till sina syskon går nog inte att förstå. =)


Vilken är din favorit novell-blogg just nu? Någon som du läser och älskar.

Svar; Always Kidrauhl - En av dem bästa jag läst. :)

 

Tror du att det kommer vara Jelena föralltid? I så fall, varför tror du det? Eller om du inte tror det, hur länge till tror du det kommer vara dem?

Svar; En intressant fråga måste jag säga. Och först vill jag bara klargöra en sak. Jag gillar inte Selenas musik eller filmer, kan inte yttra mig om henne personligen, för jag känner henne inte. Men jag älskar att se leendet som hon sätter på Justins läppar. Jag gillar dem två tillsammans.

Jag vet faktiskt inte hur länge det kan hålla mellan dem, men jag hoppas verkligen att båda två är lyckliga precis som dem är, för dem är så söta tillsammans. Jag hoppas att, tar det slut mellan dem, så ska dem fortfarande vara vänner, och att det är båda som vill samma sak.


Har du någon pojkvän?

Svar; Nej, det har jag inte. Jag lever efter ett konstigt motto. Kärlek har någon uppfunnit som är rädd att leva ensam. ^^


Kan du inte ha en ”update-ruta”, vid menyn, där du skriver när nästa kapitel kommer?

Svar; Nej, det kan jag inte. För mina kapitel kommer helt beroende på hur mycket jag har skrivit, och hur mycket ni har kommenterat.


Om du skriver en till novell, kan du inte använda någon av dina läsare som huvudroll?

Svar; Jag vet inte hur det skulle kunna gå till. Då har jag press på mig, och jag kan inte skriva med press, då är det inget som funkar. Tyvärr, jag vet att det skulle vara kul.


Kommer vi få veta mer om Selena? Läste i förra att hon och Clar nästan var vänner. Så kommer hon komma tillbaka? Hon kunde ju vara snäll?

Svar; Hon kanske kommer tillbaka, men tror inte att dem kommer att bli vänner. Med tanke på att Selena har försökt att kidnappa Adriana.

 

Kommer Alex att komma med något mer? Har så himla många frågor om honom, typ allt egentligen. Han var en intressant karaktär.

Svar; Han kommer med säkerhet att dyka upp igen. =)

 

Kan du inte lägga upp en bild på dig?

Svar; Klart jag kan göra det.



 

Gillar du att skriva sexscener?

Svar; Det är det bästa med att skriva en novell. Finns inget som folk retar sig på mer än när man skriver om sex. Ungdomar har sex med varandra, och så vitt jag vet, vet vi alla hur barn blir till, och dem har ett tillsammans, hon har Liam sedan tidigare, och dem väntar ännu ett barn. Så klart dem har sex. Hälsosamt är det också.

 

Vad jobbar du med?

Svar; Jag är arbetslös. Annars hade ni aldrig fått läsa HITRISA. Hade aldrig haft den tiden jag har nu, på att skriva denna novell för er.

 

När du skaffade denna novell, trodde du att den skulle bli såhär stor då?

Svar; Verkligen inte. Jag kunde inte se mig själv ha över 300 unika besökare. Och dem blir fler och fler för varje dag.

 

Kanske en liten personlig fråga, men hur blev du av med oskulden, och hur gammal var du då?

Svar; Egentligen ska jag inte behöva svara på hur, det tror jag nog att ni alla vet ;P haha ^ Men jag var 21 år.

 

Favoritfärg?

Svar; Rosa

 

Jeans eller mjukisar?

Svar; Leggings, eller mjukisar. Jag hatar jeans, skulle inte ens dra på mig ett par sådana om jag fick pengar. ^^

 

Om du skriver en till novell efter den här (vilket vi alla nog hoppas att du gör) har du några idéer om den just nu?

Svar; Nej, det har jag inte. Så har ni, ge mig era förslag.

 

Bästa minnet?

Svar; Oj, egentligen har jag en hel del olika. 50 Cent på hovet är något jag aldrig kommer glömma. Kommer heller aldrig glömma när jag flyttade till Stockholm, men flyttade hem efter 20 dagar. ^^

 

Vad brukar du göra på fritiden?

Svar; Eftersom att jag har fritid från det jag går upp, tills jag lägger mig så skriver jag mycket på novellen, och är med mina vänner.

 

Vad är din största dröm?

Svar; Att få uppleva USA. Besöka alla underbara platser som finns där.


Har du några syskon?

Svar; Nej, och skönt är det. Men när jag var yngre, ville jag ha en storebror, så jag kunde slåss med honom. ^

 

Vilka andra artister/band gillar du?

Svar; Egentligen är jag inte i det stadiet där man gillar något på det sättet. Men jag lyssnar på allt egentligen. =)

 


Kommentarer
moa säger:

kommer det en till novelldel idag? och snälla kan du ge mig lite tips till min novell? isåfall maila [email protected]

och det gäller er andra också har ni idder vad en novell kan handla om maila mig på [email protected]

Skrivet: |

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback