Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter forty-five.

 


När jag vaknade på morgonen sov Clarissa fortfarande, och jag lät henne göra det. Även om hennes läppar såg minst sagt inbjudande ut, men hon behövde sova. Jag klev lugnt och försiktigt upp ur sängen och gick in i duschen. När jag kom ut igen sov hon fortfarande, så jag passade på att göra frukost, som jag sedan kunde ge henne på sängen. Nypressad juice och två smörgåsar la jag på brickan till henne, och en liten vas med en blomma i. ”Baby, vakna.” Hon började röra lite smått på sig, men gjorde ingen antydning om att hon tänkte vakna, så jag ställde ned brickan på bordet bredvid sängen och kysste hennes läppar. Ett leende spred sig på hennes läppar, och hon slog upp sina klarblåa ögon. Ett par ögon som skulle kunna få mig att göra vad som helst, och då menar jag verkligen, vad som helst. Jag ställde brickan i hennes knä. ”Nämen, varför allt detta?” Jag strök henne över kinden och la mig ned på sidan om henne. ”För att jag älskar dig.”

 

”Du får klara dig själv idag. Har andra saker att stå i.” Hon blev förvånad, vilket jag kan förstå eftersom att vi var på semester tillsammans. Men det jag skulle göra kunde inte hon vara med på. ”Vad ska du göra?” Jag stod framför spegeln och kände helt plötsligt två armar kring min midja. ”Det får du se senare.” Hon tittade på mig genom spegeln med sorg i ögonen. ”Baby, sluta.” Hon vet mycket väl att jag inte kan säga nej till henne, jag gör det hon säger åt mig att göra, och ibland är det en svaghet. ”Förlåt. När ses vi?” Jag vände mig om och la armarna om henne. ”Runt 4, på stranden. Du vet där vi gick första kvällen.” Hon nickade och gav mig en snabb puss innan hon skuttade in på badrummet. ”Jag går nu, ses sen. Älskar dig.” Hon ropade tillbaka. ”Älskar dig med.”

 

 

Justin verkade så hemlighetsfull, och det störde mig lite. Men jag antar att jag kommer få veta varför senare. Att sitta själv på rummet eller ute på altanen var inget jag hade planerat när jag bestämde mig för att fråga Justin om vi inte kunde åka bort tillsammans. Tillsammans med en tidning från flygplatsen hemma i Atlanta satt jag på altanen och lär solens strålar tränga in i min hud på mina bara ben. När jag hade läst ut den valde jag att gå till receptionen för att köpa mig en ny tidning. Tidningsstället utanför hade massa olika skvallertidningar, och en utav dem prydde både jag och Justin framsidan på. Kvinnan i receptionen tittade på mig, och log, när jag la fram tidningen.

 

”Justin Bieber befinner sig just nu i Karibien tillsammans med sin vackra flickvän Clarissa Jones. Dem sågs tillsammans på exklusiv restaurang, och dem var riktigt gulliga mot varandra. Dem skrattade och hade riktigt kul tillsammans, och var även riktigt trevliga mot personalen, precis som att dem inte skulle det. Vittnen säger att han var riktigt söt mot henne, kysste henne och höll henne i handen så ofta han fick chansen. När dem senare på kvällen lämnade stället gick dem på stranden hand i hand och såg så fruktansvärt kära ut. Frågan är bara, finns det någon speciell anledning till varför dem befinner sig här just nu.”

 

Ibland kan man inte annat än skratta åt dem som skriver i tidningarna. Visst var Justin gullig mot mig, men dem får det att låta som att det är sällan han är det. Enligt mig är han alltid så, han visar verkligen öppet hur mycket jag betyder för honom, och hur mycket han älskar mig. Vilket är det bästa med honom. Jag älskar att läsa om mig själv i tidningen, så länge det inte är massa rykten dem egentligen inte har en enda aning om. Saker som dem har skådat på ett betryggande avstånd, och sådant som är sant är alltid intressant att läsa om, från deras perspektiv. I tidningen fanns det även massa bilder, speciella bilder från när vi lämnade flygplatsen, och när vi gick mot restaurangen hand i hand. Väldigt fina bilder om jag får säga det själv.

 

Klockan på dagen började närma sig tre, så jag hade egentligen inte så lång tid på mig att göra mig klar. Jag hoppade in i duschen, bara för att tvätta av min kropp, håret struntade jag i, då det alltid är lättast att fixa hår som inte har blivit behandlat precis innan. Efter en kvart i duschen hoppade jag i mina rosa matchande underkläder i spets, precis lika fast en annan färg som Justin hade valt åt mig någon dag innan. Jag sprang omkring i bara underkläder ett tag, just för att försöka svalka av mig lite. Sminket åkte på, men absolut inte överdrivet, bara maskara och lite läppglans, jag behöver inte så mycket mer då min hy är perfekt. Markara använder jag bara för att framhävda mina klarblåa ögon.

 

Precis när jag la ned mobilen i min lilla väska började den vibrera. Jag hade tänkt strunta i den, men när jag såg att det var mamma som ringde svarade jag, då vi egentligen inte pratar lika ofta som vi brukade göra. ”Mamma.” Ett klingande skratt från andra sidan luren fyllde mitt huvud, och jag kunde höra att hon var glad. ”Hej gumman, hur har ni det?” Hon lät till och med lite påverkad, precis som att hon hade varit på en modevisning och fått i sig lite för mycket av det goda. ”Hur bra som helst, det är som en dröm. Hur är det med dig?” Mamma skulle inte ha Liam och Adriana fören efter halva veckan, då Pattie skulle ha dem första delen, så att hon drack gjorde mig bara gott då hon sällan gör det. ”Vad bra. Tar han hand om dig? Jag mår hur bra som helst.” Nu var det jag som skrattade. ”Klart han gör. Han är bättre än någonsin. Jag är så lycklig mamma.” ”Det är bra gumman, riktigt bra faktiskt. Hälsa honom.” Vi sa hejdå till varandra, och jag kollade på klockan och insåg att jag inte skulle hinna i tid.

 

Vägen till stranden tog ett tag att gå, plus att dum som jag är valde jag klackar. Vilket man absolut inte ska göra när man har brottom. Misstag gör vi alla, och därför kan man utan problem kalla sig själv människa, ingen är perfekt, men visst finns det folk som inte är långt från det. Justin är en av dem, visst har han svagheter och gör misstag, men det finns så mycket han gör som nästan överväger alla fel hos honom. När jag tillslut började närma mig stranden stoppade en liten tjej mig. ”Visst är du Clarissa?” Vissa gånger vill jag bara säga nej, just för att slippa allt, och då var ett sådant tillfälle, just för att jag var sen, men hon var så liten och stod troligen med sin mamma. ”Ja.” Hon tittade på sin mamma och log sedan. ”Får jag ta en bild med dig?” Jag nickade och drog in henne i min famn. ”Självklart gumman.” Hennes mamma plockade fram kameran och knäppte av en bild, som säkerligen blev jätte bra.

 

När jag kunde skymta stranden och platsen Justin av någon konstig anledning hade valt ut såg jag bara hur det brann från alla olika håll i olika lyktor. Mitt hjärta slog hårt, och då menar jag verkligen hårt. Det kändes flera gånger som att det skulle slå sig ur min kropp. Det pirrade i min mage, och jag hade ingen aning om vad det var han höll på med. Han stod i vattenbrynet med ryggen mot mig, det såg ut som att han kollade mot himmelen, men jag kunde inte säga om fallet var så. En filt med massa godsaker på, låg lite högre upp på stranden. Det kändes inte som en vanlig picknick, men samtidigt såg jag ingen anledning i att ifråga sätta vad det var han hade gjort detta för. När han vände sig om kunde jag se att han log, han log med ögonen. Dem brann nästan, en intensiv blick var det jag fick av honom, och han kom emot mig.

 

”Älskling, vad är allt detta?” Han kollade ned på våra sammanflätande händer, vi hade precis ätet ost och kex, samt druckit vin. Allt kändes så vuxet. Precis som att det vi gjorde var olagligt. Han svarade mig fortfarande inte, så allt blev bara att kännas fel. När en grabb kommer med en stor blombukett utan anledning brukar alltid tjejen fråga vad han har gjort, och detta kändes som ett sådant tillfälle. Det kändes som att han ville be om förlåtelse för något, och allt gjorde mig bara illa. Han reste sig upp från filten och gick ned till vattnet, precis där han stod när jag kom. Jag var tvungen att få veta vad det var som var fel, så jag gick efter honom. Det var där, då jag fick chocken. Det kunde inte vara sant, allt var för perfekt.


 

Jaha, vad hände där? =/

 

Inget som har med novellen att göra, men ABB i Ludvika, där jag bor, har exploderat. Så jag är tvungen att hålla mig inne, kanske blir lite mer tid att skriva. =) haha ^


Kommentarer
caroline svensson säger:

aaaaaaaaaaah!! OMG! meeeeeeeeeeeeer snällaaaaaaa!!!!!! :O

fett nervöst nu ju!! tänk om han friar!!?!??!?!?!? :D

iiiih, LOOVE <3

Skrivet: |

Emma säger:

OMG AAAH NU KOMMER JAG UPPDATERA DENNA SIDA TYP 1000000 GÅNGER AAAH!!

Skrivet: |

cathrine säger:

aah maj gajd vad spännande dööööööööör!!! Mer innan jag dör på riktigt!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://cattenz.blogg.se/

Haley säger:

oh gud, så himla grymt att man vill dö <33

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

Quinee säger:

Oooh härregud !!! Jag dör !!! Vill ha mer :O hihi

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

Isabella säger:

WHAAAAAAAAT? :O

är en aning förvirrad för slutet men samtidigt så vill jag så gärna läsa nästa, veta vad som hänt! :O jag brukar ha gissningar om vad som kan ha skett, men inte nu.. jag har ingen aning faktiskt :/ är iaf grymt spännd att få reda på det :D hoppas det kommer ett till idag :) xx

Skrivet: | Bloggadress: http://alwayskidrauhl.blogg.se/

cajsa säger:

OMG OMG OMG! Börjar gråta för att det var så spännande !! LOVE YOU !!

Snälla snälla snälla jag ber på mina bara knän till dig som om du vore min gud(ina) jag bönar och ber att du snälla snälla snälla jätte rara marielle kan lägga upp ett inlägg till idag?? SNÄLLA ? Jag kan komma hem till dig, bor bara ca 40 minuter från Ludvika!!

Skrivet: | Bloggadress: http://ccajsalundin.blogg.se/

Alexandra säger:

Jätte bra :) snälla lägg upp ett inlägg till ikväll !!!



meera :D

Skrivet: |

Felizia säger:

OMG vad har häänt????????? :O I need to knoow! :D asm :)

Skrivet: | Bloggadress: http://onlyfellie.blogg.se/

Anonym säger:

Han kommer fria!!!!!!! (hoppas jag)

Gud så romantiskt, just nu skulle jag vilja va Clarissa ;)❤



//Ebba :D

Skrivet: | Bloggadress: http://thatsmile.blogg.se/

ellen säger:

Vad har har hänt??!!! MERA!

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoorys.blogg.se/

Becka säger:

Aaah, måste veta vad som händer!!



Sjukt bra kapitel som vanligt! :)

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se/

nour säger:

omg du äger snälla snälla ett till idag!:D

Skrivet: | Bloggadress: http://thetruejustinbieber.blogg.se/

jasmine säger:

Om han friar nu så kommer jag dööö av avundsjuka :O:O:-):-)

Skrivet: |

Mickan / My Life In My Words säger:

Hur bra som helst ! :D

Jag vet inte vad jag skulle göra om jag inte hade denna novell att läsa ! :D

UNDERBAR!!

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se/

nivine<3 säger:

vad har han gjort??!! O.o

hoppas han inte gjort nåt dumt bara!!!:/

älskar novellen den e helt fantastisk!!!!<3



en mega-duper-super stooor kram till dig marielle:*<3

Skrivet: | Bloggadress: http://ablogaboutlife.devote.se

elena HITRISA FAN säger:

super bra

Skrivet: |

Isabella säger:

som någon kommenterade, han kommer fria. om det skulle vara så så hoppas jag dem iaf väntar på att gifta sg, iaf är förlovade ett tag, OM det skulle vara så :)

är verkligen spänd på att få reda på vad som hänt! :)

och jag vill bara säga tack till dig marielle som tar dig tid att kommenterar hos mig, det uppskattas verkligen :) och på så vis kommer jag att göra det samma :)

nästa kapitel på min novell dyker upp lite senare! ;)

Skrivet: | Bloggadress: http://alwayskidrauhl.blogg.se/

emilijaa med j säger:

Hehe jag venne vrf, men jag tror han kommer att fria :$

Grymtbra !

Skrivet: | Bloggadress: http://eemilijaa.blogg.seaä

frida säger:

asså om inte du uppdaterar svimmar jag. kan. inte. vänta.

Skrivet: |

Emelie säger:

meeeerrrrr :D

Skit bra, älskar det <3

Skrivet: | Bloggadress: http://3meliii3.devote.se

Anonym säger:

snälla snälla SNÄLLA!!!!! kan vi få ett till kapitel idag jag ber på mina bara knän!!!

jätte bra som vanligt:)

Skrivet: |

Diana säger:

Den här delen var verkligen spännande. Kan knappt vänta för ett till kapitel och en fråga, är det Clarissa på bilden med de klarblå ögonen? för hon var verkligen vacker :)

Skrivet: |

bella säger:

Super!!!

Skrivet: |

Anonym säger:

AHHHHHHHH SÅ GRYYMT!!!!

Skrivet: |

Anonym säger:

jättebra OMG OMG OMG OMG OMG OMG mera mera mera snälla snälla snälla

Skrivet: |

Matilda säger:

Du plågar mig, din novell är för bra, och du gör sluten så oväntade att jag typ dör och kollar din blogg ungefär femton miljoner gånger om dagen! GE MIG MERA, SNÄLLA! (väldigt misstolkande mening, men ändå!)

Skrivet: | Bloggadress: http://matildahillman.blogg.se/

elin säger:

super!

Skrivet: | Bloggadress: http://ealr.blogg.se/

Anonym säger:

Kommer det en till idag?

Skrivet: |

Anonym säger:

Omg vad har hänt?

Jag kan inte hålla mig tills nästa kapitel snart!!!

så jävla bra!

Skrivet: |

Josefin säger:

det är sjukligt spännande nu! hoppas det kmr ett nytt kapitel ikväll, uppdaterar sidan var femte sekund typ hahah :)

Skrivet: | Bloggadress: http://josefinlife.blogg.se/

Lisa säger:

Awesome :)

Skrivet: |

Anonym säger:

Ooh super !!! Har längtat jätte länge nu !!! Hoppas du uppdaterar snart, innan 12 slaget :O hihi:P

New year all over again! That's how exited I am :D <3

Skrivet: |

Anonym säger:

han friar till henne :_D

Skrivet: |

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback