Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter one hundred-seven.


 


 

Modet jag hade känt i kroppen i stort sett hela dagen sjönk på en gång då dörren öppnades och jag fick se Alexanders ansikte. Jag ville inget annat än bara sjunka genom jorden, eller personligen kasta ut honom. Jag tror att Justin kände hur hela min kropp stelnade till, för han strök mig över båda handryggarna och fick tillbaka mig till verkligheten. Med ett milt leende på läpparna kunde jag se honom mima, Jag älskar dig. Vilket fick mig att förstå att inget kunde komma mellan oss, inte nu, eller aldrig. Prästen fortsatte babbla massa saker som egentligen var helt meningslösa. Både jag och Justin tittade på varandra med kärlek i blicken. Ibland blickade jag ut över alla som satt på bänkraderna, vissa satt och torkade sina ögon, då dem troligen grät en skvätt, vilket jag också hade gjort om jag inte stått här, framför min underbara pojkvän. Återigen kom jag tillbaka till verkligheten när prästen gav ett intryck av att jag skulle lyssna på honom. ”Nu överlåter jag ordet till dig Justin.” Jag vek tillbaka mitt huvud mot Justin och jag fick se något jag aldrig tidigare sett, hans ögon brann, av ren lycka.

 

”Första gången jag såg dig, blev jag kär. Jag har aldrig sagt det till dig, men jag vet att du har känt det. Vi har tillsammans gått igenom en hel del, jag har varit nära på att förlora dig, och då menar jag inte bara alla idiotiska misstag jag gjort, utan då menar jag mer att du skulle lämna mig och jordens yta. Tillsammans har du och jag två underbara barn, och jag fick ett med på köpet när jag blev förälskad i dig. Jag älskar alla tre, lika mycket som jag älskar dig. Theo finns med oss, varje dag hela tiden. Han tittar ned på oss, och jag hoppas han ser att jag är lycklig tillsammans med dig. Det är då jag mår som bäst, tillsammans med dig. Jag älskar dig, då, nu och föralltid.”

 

Jag blev helt paff, helt förtrollad. Hans ord träffade mig rakt i både hjärtat och själen. Han visste exakt vad han skulle säga för att få mig att bli kär i honom på nytt. En ensam tår lämnade mitt öga och tog sig den vanliga vägen ned över min kind, det var inte så att jag blev ledsen, utan det var bara just den tåren. Justin torkade lugnt och försiktigt bort den med sin tumme, troligen rädd att han skulle förstöra mitt smink, vilket jag inte hade brytt mig i om han gjorde. Prästen harklade till sig en aning, vilket kanske inte var meningen precis, men det fick oss båda att vända uppmärksamheten mot honom. ”Så vackert! Nu är ordet ditt, Clarissa.” Han vek sin blick mot mig, och jag svalde innan jag började.

 


 

När jag hade sagt det jag ville säga till henne, egentligen var det mycket mer jag hade på tungan, men jag ville ändå inte ta upp hela dagen i kyrkan bara för att förklara min kärlek till henne, det skulle jag ändå göra hela livet, med henne vid min sida. Jag torkade bort tåren som rann efter hennes kind, och det var precis som att man kunde höra hur vissa andra som satt på bänkarna snörvlade till en aning. När Clarissa tog ett djupt andetag för att hon skulle säga något kunde jag skymta en del av nervositet. Jag vet inte om hon fick för sig att ingen skulle gilla det hon hade att säga, eller om det bara var något som spökade i hennes huvud. Hon blundade kraftigt och andades in genom näsan för att sedan ut genom munnen.

 

”När jag för första gången såg en bild på dig, älskade jag ditt yttre och kunde bara föreställa mig hur du skulle vara som person. Jag hade ingen aning, så jag satt och lekte med olika idéer. Inget av det jag kom fram till stämde in på dig, du tog mig med storm bara genom att le. Dina ögon kunde jag utan problem drunkna i, men du var alltid där och tog emot mig, vilket du fortfarande gör. Jag är så fruktansvärt glad att du kämpade för mig, att du tog dig igenom min envishet och att det blev du och jag. Utan dig hade jag inte haft Adriana, och jag hade inte haft Jamie. Liam hade inte varit den samma utan dig, och jag hade absolut inte stått här. Det är du som har skapat den här familjen, och utan dig skulle jag inte vara jag. Jag älskar dig.”

 

Det hon sa om mig var oväntat, verkligen. Hon fick mig att inse att hon faktiskt hade rätt, även om jag hade svårt att tro det, eller rättare sagt, jag ville inte tro det. Jag ville inte tro att det var på grund av mig hon var som hon var, för hon var lika underbar när jag träffade henne som just i det ögonblicket då vi stod framför varandra i kyrkan. Jag ville protestera, men jag höll pli på mig själv. ”Ringarna.” Var det enda prästen sa, så jag vände mig om till Liam som plockade upp asken ur fickan och gav den till mig. Det var faktiskt lite roligt att Liam var mer uppmärksam än vad jag var, på mitt eget bröllop. Jag gav prästen asken och han plockade först upp den ena ringen, för att göra något heligt med den, och sedan göra likadant med den andra. ”Gud, du som är alltings skapare och Herre, välsigna Justin Drew Bieber och Clarissa Melissa Jones. Låt dessa ringar för dem vara tecknet på deras löften om ömsesidig kärlek och trohet. Genom Jesus Kristus, din Son vår Herre.”

 

Han gav mig den ena ringen och det såg ut som att det var den största av dem, det vill säga min. Vi höll den tillsammans mellan våra tummar och pekfingrar. ”Jag Clarissa Melissa Jones, tar dig, Justin Drew Bieber, nu till min man att dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt.” Hon trädde ringen på mitt vänstra ringfinger och sedan fick vi hennes ring, och satte den på samma sätt mellan våra fingrar. ”Jag Justin Drew Bieber, tar dig, Clarissa Melissa Jones, nu till min fru att dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt.” Jag trädde ringen på hennes finger, och fick tillbaka ett brett leende från henne. Prästen tog över ännu en gång och han fick mig att släppa Clarissas vackra glittrande ögon. ”Ni har nu ingått äktenskap med varandra och bekräftat detta inför Gud och denna församling. Ni är nu man och hustru. Må Herren vara med er och leda er i sin sanning nu och alltid.” Han tog en kort paus innan han tittade på mig och fortsatte. ”Du får nu kyssa bruden.”

 


 

Det fanns inget tvivel i hans ansikte, och absolut inte i hans ögon. Han närmade sig mig sakta, nästan i slowmotion, det var i alla fall så det kändes. När hans läppar tillslut nådde mina kunde jag inte annat än känna det där underbara ruset genom min kropp, kärleken pumpades ut från mitt hjärta och fyllde min kropp med elektriska impulser. Jag glömde bort tid och rum, och det fanns inget annat än Justin runt mig, alla andra bleknade med sekunderna som gick. Han kysste mig som aldrig förr, jag må ha sagt just det förut, men denna gång var verkligen så. Ingen av kyssarna han tidigare gett mig har varit så kraftfull, fylld med allt, kärlek, längtan, lycka. Det var mycket av allt, och han ville inte släppa mig, vilket jag egentligen inte heller ville, men var så illa tvungen då hela kyrkan var full med människor.

 

”Jag älskar dig så sjukt mycket.” Orgeln spelade dem första tonerna på vår låt för utgång, det kändes så annorlunda. Han var min man, och jag var hans fru. ”Jag älskar dig.” I vanliga fall tror jag att man brukar gå ut armkrok med varandra, men vi flätade samman våra fingrar och började vandra i gången mot utgången. Alla som tidigare hade suttit stod nu upp, med glädje i ögonen, även om det rann en och en annan tår på vissa. Min mamma var ett praktexempel, tillsammans med Pattie. Dem två grät floder, precis som att dem hade sålt smöret och tappat pengarna. När vi kom ut och Alessa hade lyft med sig mitt släp genom dörren stängdes den, och jag kunde utan att någon eller något kunde hindra mig, kyssa min man. Jag pressade mina läppar mot hans och la armarna runt nacken på honom. Han var inte sen med att besvara den eller lägga sina armar om min midja.


 

På detta kapitel vill jag verkligen ha era synpunkter. Det tog mig sjukt lång tid att skriva detta, så jag vill veta vad ni tycker. Jag älskar alla era kommentarer, men ibland är det ganska tråkigt att läsa sådana som, "Bra." - "Mer." osv. Jag vill höra vad som är bra, vad som är dåligt. :) Jag gnäller och har mig, ja. Men vissa tjatar bara om mer. ^^


Jag älskar själv detta kapitel, och tyckte jag fick till det ganska bra. Så vad tycker ni? =)


Kommentarer
Anonym säger:

för kort

Skrivet: |

Becka säger:

Såå sjukt bra! Älskade det!



Finns absolut inget dåligt i kapitlet, det är så sjukt bra precis som alla andra kapitlen du har skrivit!

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se/

lolo säger:

jag älskar kapitlet det är så djupt och perfekt

Skrivet: |

Josefin säger:

Helt perfekt. Denna långa novell avslutades perfekt, inte bara "5 år senare, vi var gifta och hade 3 barn", utan du verkligen tog med allting, bit för bit. Du skriver med så fina exempel oxå, typ som, "dom grät som om dom sålt smöret och tappat pengarna". Novellen är dessutom mycket mer trovärdig än alla andra, grymt Marielle, GRYMT!

Skrivet: |

Louise säger:

Alla kapitel är sjukt bra och detta är inte ett undantag :)

Skrivet: |

Johanna säger:

GRYMT HELT UNDERBART! Själv märker man att du lägger ner sjukt mycket tid på de här sista kapitlen särskilt, jag har nog aldrig läst något som är så puntligt som detta, & jag älskar det D:

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

zxczxc säger:

jag håller med Johanna ovanför så sjukt bra

Skrivet: |

Sara säger:

Har själv aldrig varit på ett bröllop men det var gryymt bra och riktigt välskrivet!

Skrivet: | Bloggadress: http://myystoryaboutjb.blogg.se/

maria izabelle säger:

Helt otroligt bra, läste dem två senaste kapitlena nu och kan inget annat än och älska det! Man märker hur mycket tid du lagt ned på dem, på hela novellen! Det är sorligt att denna novell strax är slut. Det har varit fantastiskt att följa den, att du delat den med oss, dina läsare. Jag vill bara säga tack. Tack för dina inspererande ord alla dina känslor all magi somfunnits i denna novell, under hela denna resa. Den har varit lång, många tårar , leenden, känslor och skratt. Jag kommer förevigt hålla denna novell nära hjärtat. Den är utan tvekan den bästa jag någonsin läst. Tack marielle. Tack.

Skrivet: | Bloggadress: http://alwayskidrauhl.blogg.com

Anonym säger:

Izabelle - alwayskidrauhl.blogg.se :) skrev fel

Skrivet: |

Ebba säger:

GRYMT!!! Awesome meeeer!!!! :-)

Skrivet: | Bloggadress: http://belibersmile.blogg.se/

Anonym säger:

Helt jäkla fantastiskt!!

Asså guuud!! Jag sitter och gråter. Det är så kul att du skriver med sån känsla och från bådas perspektiv. ÄLSKAR!!!!

Skrivet: |

Haley säger:

Jag har seriöst aldrig varit på ett sådant här traditionellt bröllop eller vad man nu kallar det, men du skrev det sjukt grymt bra! Seriöst, tycker att det verkligen var grymt skrivit och man märker verkligen att du har lagt ner mer eller mindre din själv i det här! Åter igen, sjukt grymt bra =))

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

Victoria Ljungberg <3 säger:

Du som sa att du inte var bra på bröllop, du är ju riktigt duktig på det, det var väll det, kram<3

Skrivet: | Bloggadress: http://aboutvictoria.bloggplatsen.se

julia :DD säger:

du är så skjukt bra marielle!! jag älskart den här novellen! du skriver med sån känsla! jag satt och grät under deras bröllop! det var så vakert skrivet! jag älskar det så himla mke! :D <33

Skrivet: |

Me+You 'Imma tell you one time. <3 säger:

Denna novellen är lika bra som dom andra är, du är sjukt bra på att skriva, hur dom uttrycker sig, känslor, kärlek, m.m.. gud jag har så mycket att skriva!

Skrivet: |

Mikaela säger:

Alltså sitter här mållös! fy fan va du skriver bra! du får med det så att man verkligen kan leva sig in i berättelsen. att man förstår deras känslor. jag ryser.. du är helt jävla otrolig! Fy fan va bra!

Skrivet: |

Felicia säger:

Bästa kapitlet ever! De va absolut inga fel eller så (som vanligt). Så heltperfelt enligt mig. Och du skriber så sjukt bra så jag vet inge vad jag ska ta mig till. Du skriver bättre än endel böker som jag läst. Åå de ät kända författare jag pratar om som har skrivigt de!



Längtar tills nästa desutom :)

Skrivet: | Bloggadress: http://justinddrreewwbieber.devote.se

Amanda säger:

helt sjukt! du skriver verkligen som en gud! från början till slut satt jag och grina för att det var så underbart vackert. det bästa var nog talen, Justins till Clarissa... herregud, hur kommer du på sånt? det finns verkligen inget som jag tycker är dåligt med den här novellen! INGETING! :D

längtar ihjäl mig till nästa :)

Skrivet: | Bloggadress: http://novelsbyyme.blogg.se/

GIIRL säger:

Detta kapitlet var jätte fint skrivet, VERKLIGEN! Du är väldigt duktig på att skriva Marielle ;) Lycka till med resten av kapitlern! Jag är jätte nyfiken på vad nästa kapitel kommer handla om och vill att du ska veta att jag inte kommer sluta läsa den här bloggen tills du säger att du slutar skriva här FÖR GOTT!!



Kram ;)

Skrivet: |

Anonym säger:

Jag tycker du har skrtivit det jättebra! :)

Skrivet: |

cajsa säger:

Sjukt bra! Det var verkligen som att när man läste, att man verkligen satt där på bänkraderna och var med under hela allt ihop. Det var sjukt bra skrivet, påriktigt. Lovely!

Du är sjukt begåvad och borde typ skicka in dina texter till ett bolag eller något!

Skrivet: | Bloggadress: http://twodiffrentworlds.blogg.se/

josefine säger:

det här var inte bara bra, utan magiskt! jag kom på mig själv när jag läste dom sista raderna att jag satt och log åt det jag precis hade läst. det här är verkligen bara skrivit! jag tycker att du borde utnyttja din kunskap, du är jätteduktig!



jag har längtat massor efter att få läsa om deras bröllop och nu kan jag knappt bärga mig till att få reda på fortsättningen på deras bröllopsfest och deras smekmånad! ..nästan så att jag är lite sugen på att gifta mig och skaffa barn när jag läser din novell ^^ hihi. verkar så underbart och lyckligt!



du är jätteduktigt iallafall och jag hoppas att du vet om det.

detta kapitel var verkligen magisk, fint, lyckligt och underbart!



oj nu blev det lite långt så ska nog sluta skriva nu.. hihih. ^^

kramisar!

Skrivet: | Bloggadress: http://bythetoaster.devote.se

Anonym säger:

Hej sötis! Gör du länkbyten? Meny menar jag alltså då? Skulle vara kul om du ville alltså, kram!

Skrivet: | Bloggadress: http://biiebsstories.blogg.se/

Emilia säger:

Jättebra!!!

Kul att du hade med det man faktiskt säger i kyrkan när man gifter sig, och att dom höll små "tal" till varandra!!!

Skrivet: |

Anonym säger:

Jättebra! :D

Skrivet: |

Anonym säger:

kapitlet var helt perfekt! ingenting var dåligt överhuvudtaget. du är så sjukt bra på att skriva!!

Skrivet: |

Emma säger:

Jag satt typ tårögd! Det var superbra! Alltihop! Sättet du skrev på, alltiiiing! Jag kan inte säga något som var dåligt. Det här kapitlet var verkligen magiskt.

Skrivet: |

Mickan - / My Life In My Words säger:

I'm back, again. :) Jag tog inte åt mig när du skrev din egna kommentar i slutet av kapitlet, haha :) Kanske inte så konstigt :)



Jag kan faktiskt helt ärligt säga att jag är mållös. jag satt med tårar i ögonen genom hela, och att läsa deras löften fick mig bara att böla ännu mer.

Så förbannat fint, svär gör jag med, haha ! :D

Men det är sant!

<3

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se/

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback