Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter eighty.



 

”HAR NI KÖPT ETT HUS?” Både min mamma och Erica skrek i munnen på varandra. Av deras ton och decibel tyckte dem inte att det var en sådan bra idé tydligen. Pappa hade tagit med sig Liam och Adriana till badhuset för att dem skulle få bada lite. Så jag och Clarissa åkte till mormor och morfar, men dem var inte hemma, utan det var min mamma och Erica som var där. ”Ja, det har vi.” Jag stod på mig, mot mamma, medan Clarissas mamma bara glodde på henne. Det var nästan så att hon ville pilla ut hennes ögon med sina bara händer. ”Vi vill flytta hem. Jag vill att mina barn ska växa upp på en grön gräsmatta och med vänner omkring sig.” Erica kollade tillslut förstående på henne. Tillslut lugnade dem ned sig båda två, och vi satte oss ned i vardagsrummet och pratade om saken.

 

När vi hade suttit där ett tag ringde min mobil, och på skärmen lyste Chaz namn. ”Hey man.” Han skrattade till. ”Tjena. Vad gör du?” Jag kollade på Clarissa och gav henne en svag puss på munnen för att sedan lämna rummet. ”Säg inte att du just kysste bruden, i örat på mig?” Han lät helt förkrossad, så jag började skratta. ”Jag är hos mormor, vad gör du själv?” Han suckade, troligen för att jag bytte ämne på en gång. ”Tänkte höra med dig, om du vill spendera lite tid med oss grabbar, som på gamla dagar. Vi tänkte lira lite biljard och snacka skit.” Jag kollade tillbaka in på Clarissa, som faktiskt såg ut att trivas, hon satt helt avslappnad, hon hade bara en liten trollunge att ta hand om, och hon kunde vara sig själv för en stund. ”Det låter lockande, hemma hos Ryan eller?” ”Japp, ses där om 30 minuter.” Jag hann inte ens svara innan han klickade mig, troligen för att jag inte skulle hinna säga nej.

 

Jag stod kvar i köket ett tag, men tittade hela tiden på Clar, hur hon strålade, tillsammans med Jamie i famnen. Jag såg verkligen hur det lyste om henne, och hur hon älskade honom. När hon tillslut lät sina ögon vila på mig vinkade jag henne till mig, och hon la Jamie i mammas famn och kom in i köket. ”Vad är det? Har det hänt något?” Hon såg så harmonisk ut, så vacker. Vilket hon alltid är, men ändå. Hon la huvudet på sned och kollade på mig. ”Nej, Chaz ringde och frågade om jag ville hänga med honom och Ryan.” ”Klart du ska. Herregud, frågar du mig om du får dödar jag dig.” Hon log lite, och kysste mig på kinden. ”Hey, är det vad man får?” Ännu en gång spred sig ett leende på hennes läppar och hon kom närmare mig, precis så att våra läppar rörde vid varandra. Jag kände hungern inom mig växa, och hur gärna jag ville radera avståndet mellan oss, och pressa mina läppar mot hennes i en passionerad kyss. Men varje gång jag gjorde en ansats till det backade hon undan och log mot mig. ”Du vet att jag älskar dig va?” När hon sa något kittlade det i min mage, just för att hennes läppar rörde vid mina ytterst lite. ”Klart jag gör, jag älskar dig med.” Hon raderade avståndet mellan oss och kysste mig.

 

 

BOOOOOMM… Haha, du förlora igen. Hur är det möjligt?” Ryan ställde sig upp och skrek rakt ut, samt pekade på mig, som mycket riktigt förlorade för typ 6:e gången i rad. ”Du har tur grabben, inget allvarligt, jag är snart tillbaka.” Chaz satt och skrattade åt oss, då han precis hade förlorat mot mig, men det var Ryan som vann hela tiden. ”Hur orkar ni?” Chaz pekade på både mig och Ryan. ”Ni? Du får gärna kalla han för han.” Jag pekade på Ryan, och började skratta. Det var ju ändå han som höll på med sina utbrott. ”Okejdå, hur orkar du?” Ryan slog sig ned i soffan och fifflade med sitt lag, då vi lirade fotboll mot varandra. ”Jadu, för mycket Redbull. Ey Cahz, greppa dosan, du och Justin i samma lag, så slipper han förlora hela tiden.” Både jag och Chaz kollade på honom, och sedan på popcornsskålen på bordet. Samma tanke slog oss, men jag hann före. Jag greppade tag om den och vände den upp och ned över Ryan. Två sekunder tog det innan han riktigt uppfattade vad det var som hände. ”VA FAN GÖR DU?” Jag och Chaz kastade oss på golvet samtidigt som Ryan ställde sig upp och sopade av sig alla popcorn.

 

Alessa hade tagit med sig Drew till Clar så dem fick spendera lite tid tillsammans. Jag förstår inte hur Clar har klarat av att bo i Atlanta under tiden som inte jag fanns vid hennes sida, hon hade ingen. Därför tycker jag att det är bra att vi flyttar tillbaka, så hon får Alessa att umgås med. ”Vad tänker du på?” Chaz knäppte med fingrarna framför mig, och det var först då jag insåg att jag satt med Redbull burken precis vid munnen, men gjorde inget. ”Djupa funderingar.” Han skrattade till. ”Clarissa, kan tankarna heta så?” Han flirtade till det och slog till mig på axeln. ”På tal om henne grabbar..” ”ÄR HON MED BARN?” Båda skrek i munnen på varandra, och jag kunde inte undgå att börja skratta. ”Nej, nej, nej. Lugna ned er. Vi ska flytta tillbaka hit. Vi har köpt hus idag.” Båda två satt med öppen mun och stirrade på mig. ”Kul skämt grabben, har du några fler på lagret eller?” Ryan var den första som kom på sig med att glo. ”Det är sant, kolla här.” Jag plockade upp nycklarna ur fickan, och kastade över dem till Chaz. Han inspekterade den precis som att han aldrig sett en sådan nyckel innan.

 

”Om inte du sätter den där kulan nu, kommer jag skratta tills jag dör.” Vi hade gått över till att spela biljard mot varandra, Ryan och Chaz var inne i en match, och Chaz hade en kula kvar, så Ryan passade på att ge Chaz ett ultimatum, antingen skulle han sätta den och vinna, eller så skulle Ryan skratta ihjäl sig. Kulan låg nämligen 3 cm från hålet. ”Ge dig nu, va tyst.” Chaz sa ifrån, och började vifta med biljardkön han hade i handen. ”Hey, lugn.” Chaz tog god tid på sig, men tillslut stötte han till den vita som lätt som en plätt såg till så att den oranga åkte ned där den skulle. ”Yes. Så ska det se ut.” Han studsade omkring, samtidigt som både jag och Ryan insåg att det var hans första vinst, av typ 5-6 spelade matcher.

 

”Vill ni ha en öl?” Ryan kom tillbaka från ett telefonsamtal med tre öl i handen. ”Ja, ge hit.” Chaz sträckte sig efter en på en gång, så jag kunde inte känna mig sämre. ”Okej, jag med.” Vi slog oss ned i soffan och i ett svep hade Chaz dragit i sig ölen. ”Du och Sammie, när blev ni tillsammans?” Han började skruva på sig, vilket betydde att han inte gillade dit samtalet var på väg. ”Vi blev tillsammans i februari, så mer än ett halv år har vi varit tillsammans i alla fall.” Han såg stolt ut, precis som att han också hade lyckats med något. ”Fan va kul. Ni passar så sjukt bra ihop.” Han nickade, och jag drack ur flaskan, för att sedan slå ned den i bordet.

 

Efter några timmar hade vi fått i oss en hel del, vilket senare skulle resultera i att Clarissa var tvungen att hämta mig, och jag har ingen aning om hur hon kommer reagera. Fast å andra sidan händer det inte ofta att det blir såhär, och jag är vuxen, jag borde få göra vad jag vill. Min mobil började ringa och det var mamma som ringde. Jag svarade inte, vilket resulterade i att hon ringde en gång till, och ännu en gång. Så tillslut svarade jag. ”Ja?” Hon grät. Vilket skrämde upp mig till max. ”Vad är det som har hänt? Gråter du?” Hon tog ett djupt andetag, och slappnade av lite. ”Clarissa och Jamie har varit med i en bilolycka, du måste komma.”


 
 
Vi avslutar torsdagskvällen med ett kapitel. :) ♥ Kommentera.
Trackback