Skrivet:
Kategori: √ 5. You Gave Me Strength

Chapter 111.


 

Vi har spenderat 4 dagar i mitt hus, jag kan fortfarande inte förstå varför Justin ska envisas med att köpa mig massa saker, när han redan vet att jag älskar honom, inte hans jävla pengar. Jag hatar när han lägger dem på mig, när jag vet att det finns så många andra i världen som behöver dem mer än jag. Hade jag velat hade jag kunnat köpa mig denna ö helt själv. En ö, hör ni hur löjligt det låter. En hög suck slank ur mig då jag klev upp ur sängen och sträckte på mina ben. Balkongdörren var öppen så en frisk luft nådde mig, även en vindpust tog tag i både mitt hår och gardinerna som hängde i fönstret. Justin låg inte längre bredvid mig, så jag antog att han hade vaknat flera timmar före mig, och gått ned eller nått annat. Morgonrocken som låg slängd på golvet drog jag på mig och gick in på badrummet för mina morgonrutiner.

 

Justin satt i köket när jag kom ned med gråten i halsen, han hörde mig då jag klev på sista trappsteget och såg upp på mig. Leendet han hade på läpparna när han först såg mig försvann då han troligen uppfattade mina våta ögon och mitt snörvlande. Han var snabbt framför mig och drog in mig i sin famn. ”Baby, vad har hänt?” Jag ryckte på axlarna och torkade bort mina tårar. ”Jag fick min mens nyss.” Jag visste att han skulle bli ledsen, i alla fall inombords, utåt sett visste jag inte hur han skulle reagera. Jag tog mig ur hans grepp och gick in i köket för att hämta mig en flaska vatten. ”Hey, hey, hey. Baby, det gör inget. Vi försöker igen.” Jag såg på honom att han ville gråta, precis som jag tidigare hade gjort. ”Tänk om jag inte kan bli med barn, efter missfallet.” Han spärrade upp sina ögon och såg på mig precis som att jag var gjord av glas.

 

 

”Lika bra vi gör slut, och inser att jag inte kan ge dig det enda du vill ha.” Vi låg på varsin solstol ute vid poolen, och innan jag hann reagera hade jag själv spottat ur mig den meningen som troligen skulle krossa Justin totalt. Han ställde sig upp utan att titta på mig och drog båda sina händer genom håret som i vanliga fall brukar ligga perfekt, vilket det inte gjorde just den gången. ”Nu är det du som är elak mot mig. Okej att jag inte lyssnat när du sagt att jag inte ska köpa saker till dig. Men att du inte lyssnar när jag säger att jag älskar dig, är bara elakt. Precis som att du inte bryr dig.” Han tog ett djupt andetag vilket gjorde att jag förstod att han inte var klar. ”Jag skiter i om vi inte kan få barn, har du tänkt på att det lika gärna kan vara jag som är problemet. Har det någon gång slagit dig att man måste vara två om en sådan sak? Vill du lämna mig, tycker jag att du gör det. Och gör det nu, för nu är jag redan så nedbruten att jag inte ens skulle orka bry mig. Du betyder allt för mig, men vill du inte vara med mig, vill inte jag vara med dig heller.”

 

 

Allt hände så fort. Justin spottade ur sig något som verkligen var som ett slag rakt i ansiktet på mig, och gick sedan sin väg med tårar rinnandes nedför sina kinder. Jag hade skadat den enda anledningen i mitt liv, den jag älskade från botten av mitt hjärta. Tillsammans med honom var jag lycklig, men så fruktansvärt osäker. Han hade gett mig så mycket under mindre än ett år, men genom bara ett ögonblick kunde han ta precis allt ifrån mig. Min mobil började ringa och skrämde nästan slag på mig. Mammas bild prydde skärmen. ”Hej.” Jag grät inte direkt, men det var inte långt ifrån, och såklart skulle mamma höra det bara genom att jag sa ett enda ord. ”Men lilla gumman, vad är det som har hänt?” På en gång hörde jag hur mamma tog ett djupt andetag och troligen satte sig ned. ”Berätta nu för lilla mamma vad som är på tok.” Jag satte mig upp med båda mina fötter på stenplattorna, tog ett djupt andetag och berättade allt för mamma, i vad som kändes som ett enda andetag.

 

”Nu måste jag som mamma fråga dig en sak. Vad i hela friden håller du på med? Till och med jag som nästan är 35 år gammal kan se att den grabben skulle älska dig även om du satt i rullstol och var förlamad upp till halsen. Pearl, nu tar du dig samman och går in till honom.” Det gjorde ont när min mamma sa så till mig, även om jag visste att hon sa sanningen. Jag grät ännu mer då mamma sagt så till mig, men jag visste att det fanns någon som mådde sämre än mig, Justin. ”Gå in till grabben som visat dig vad kärlek egentligen är. Be om förlåtelse och var lycklig.” Jag drog min handduk kring min kropp och började röra mig upp för trappen som ledde upp till den stora altanen. Mamma var fortfarande med mig i luren, men vi la på då jag nådde dörren in. Det var knäpp tyst i huset, vilket faktiskt skrämde mig en aning.

 

 

När jag var på väg upp till sovrummet för att sätta på mig lite mer kläder än min bikini hörde jag hur något gjort av glas åkte i golvet. Jag var snabbt uppe vid rummet där även dörren var öppen. Justin stod på golvet och plockade glasskärvor när jag såg att en bild på honom och mig hade åkt i golvet. Det kanske var ett täcken på att vi faktiskt skulle ge upp vårt förhållande. Ge upp den enda kärlek jag någonsin haft. Jag sa inget som skulle få Justin att höra mig, utan tog bara mina kläder och lämnade rummet. När jag hade fått på mig mitt gröna linne och mina ljusa jeansshorts gick jag ut och satte mig på altanen. Tankarna skenade iväg när jag satt där. Jag planerade att söka upp en läkare som kunde tala om för mig om jag någonsin skulle kunna bli med barn igen. Jag ville ge Justin allt, och med allt menade jag ett barn. Jag skulle nog till och med kunna ge bort barnet och lämna honom, för att få se honom lycklig, med något han önskat.

 

Min mage kurrade till så jag styrde mina steg in i köket för att se vad det fanns att tillaga. Efter många suckar och djupt letande i både kyl och frys hittade jag en fläskfilé och klyftpotatis som jag valde att göra i ordning. Justin hade fortfarande inte visat sig, vilket faktiskt gjorde mig en aning orolig. ”Baby, vart är du?” Han befann sig inte i sovrummet, men å andra sidan var dörren bredvid öppen, och den hade tidigare varit både stängd och låst. Med försiktiga steg gick jag mot rummet jag inte sett, och sköt försiktigt upp dörren för att mötas av en syn jag inte ens i min vildaste fantasi kunde ana. Justin stod inne i rummet med tårar i ögonen tillsammans med en ganska gammal nalle i handen. ”Vad i hela friden är det här?” Jag viskade nästan, men förstod på en gång då Justin såg upp på mig, att han hade hört vad jag sagt. 


 

Jahapp, vad har han hittat på nu då? =/ 

 

Finns det något intresse av att läsa lite om Liam, Edwina och deras lilla dotter Esmeralda? =) Isf tänkte jag skriva en liten shortcut novell om dem. Men bara om jag får tillräckligt många som är intresserade, annars kommer jag inte lägga ned den energin på det. 


Kommentarer
Anonym säger:

Omg.. Gråter som fan.. Säg inte att han gjort ett rum för barnet.. :/ jag förstår varför han blir så ledsen.. Är hon osäker tycker jag hon ska kolla upp det :/ så dom kan försöka igen och denna gång vara säkra på att det blir en bebis :/
Och ja det är klart som fan att du ska göra! :D skulle vara skit kul och läsa! Saknar den novellen som fan :(

Skrivet: |

elin säger:

Det kanske är ett rum för deras bebis som de ska ha? Eller ja hur det nu blir. Riktigtriktigt bra Marielle, och ja självklart vill jag läsa en shortcut novell om dem :)

Skrivet: | Bloggadress: http://ealr.blogg.se/

Emma säger:

Åhgud, kan inte vänta på att få veta vad han har gjort! Vill ha mer nuuuuu!

Skulle jättegärna läsa en liten novell om dom!

Skrivet: |

IT'S JB jb.... säger:

skriv skriv SKRIIIV! :D
love love love hitrisa - och dom är en del av den!!
ååååhh nu blev min usla plugga-på-fredagen-kväll mycket bättre :D

och förhoppningsvis kommer shortcut novellen upp också ;) haha, men du förstår nog mitt svammel.. hoppas jag.......

Skrivet: |

Vicki säger:

Hon kanske är gravid även fast hon inte tror det, det kan ju vara någon blödning för att hon vart arg, stressad eller nervös eller så, det kan ju faktiskt hända! Och jag har ingen aning om
Vad han gör. Hoppas det inte är något dumt!


Självklart vill vi ha en liten berättelse om Liam och hans familj!:D

Skrivet: | Bloggadress: http://vickiso.com

Becka säger:

Sjukt bra!

Det skulle verkligen vara jättekul att läsa om dom!

Skrivet: | Bloggadress: http://beckagoesrandom.blogg.se

Anonym säger:

OMG Vad är det han har hittat på? Å l
ngtsr till nästa!!

Jsg skulle gärna läsa om Liam! :)

Skrivet: |

Anonym säger:

D låter kul! :)

Skrivet: |

Bella säger:

Nej har han fixat ett rum till barnet?...:(

Skrivet: | Bloggadress: http://Http://Isabellewistrand.blogg.se

Ebba säger:

Grymt bra! Och JA, jag vill läsa om Liam, Edwina och Eameralda. Undra hur allt går för dom? :)<3

Skrivet: | Bloggadress: http://twitter.com/JerrysBitch

ellen säger:

Måste bara säga en sak.. I LOVE YOU SO FREAKING MUCH! Hur kan man skriva som du?
Jag liksom gråter när Pearl gråter, gråter när Justin gråter!
Vad gör du med mig?!
Åh herre, sitter här och gråter för att du ska sluta skriva efter denna novell!
JA, JA, JA! En novell om Edwina och dom, snälla! <3
Sitter och läser dina noveller i omgångar när jag är hemma och sjuk. DU ÄGER, SNÄLLA SLUTA INTE SKRIVA! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://myjustinbiebstories.blogg.se

Anonym säger:

Jag e intresserad!! :)

Skrivet: |

Anna säger:

Super bra!!! Jag är intresserad för att läsa lite om Liam och hans familj. :) Mer!!

Skrivet: |

Anonym säger:

Jaaaaaaaaa det gör det

Skrivet: |

Emelie säger:

Sjukt bra, vill bara läsa mer NUU!! <33
När kommer nästa? <3

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberrstorys.blogg.se

felicia säger:

Sjukt bra!!!!! tror kag dörr snart!!! längtar tills del 112 kommer!!!! och ja, jag vill väldigt gärna att du ska skriva om Liam och Edwina eller vad hon hette :)

Skrivet: |

Anonym säger:

SÅ GRYMT BRA SOM VANLIGT! Asså du äger på riktigt! :D
Jag skulle btw vilja läsa om Liam, Edwina och lilla esmeralda, det skulle ju bli helt awesome ;D

Skrivet: |

caroline svensson säger:

jag skulle jätte gärna vilja läsa om liam, edwina och esmeralda :)
detta kapitlet var magiskt! så jävla mycket känslor! du är fantastisk, jag älskar det!
DU ÄR BÄST MARIELLE!
förlåt att jag inte har kommenterat på länge men min dator har varit helt strulig och jag har inte kunnat läsa ifrån min mobil :(
men det ska nock bli ändring på det nu! för du är helt sjuuuuukt bra!!!
LOVE IT! <3

Skrivet: |

Linnea säger:

Jättebra skrivet..åh vad jag längtar till nästa kapitel..Och jaaa såklart man vill läsa hur det gått för Liam och edwina gärna liksom så att justin clarissa och alla andra är med i.. Saknar HITRISA seriöst en av dem bästa novellerna enligt mig iaf Danger och HITrisa delar en första plats för mig det är dom ända novellerna som fått mig och känna liksom heh :)

Skrivet: |

elena säger:

jag kommer läsa den och super bra del

Skrivet: |

Ebba säger:

ASDFGHJKL awesome bra!! Undrar bara vad justin kommit på, hoppas de blir sams nu<3

Skrivet: |

Josefine säger:

Jättebra skrivet! Tycker det är bra när Justin säger ifrån och inte ber om förlåtelse hela tiden :)
Åh ja! Jag saknar Liam och Edwina massvis!! Har alltid varit extremt nyfiken på deras barn dom skulle få och hela berättelsen där :D whiiiii

Skrivet: | Bloggadress: http://Byardell.devote.se

Quinee säger:

OOOH JAAA!!! Snälla skriv en novell om Liam och Edwina!!! :D

Skrivet: |

cajsa säger:

Åh vilket bra kapitell!!
Ja jag skulle jätte gärna vilja läsa om dem ! Följer dem på twitter btw :D

Skrivet: | Bloggadress: http://ccajsalundin.blogg.se

Mickan - / My Life In My Words säger:

First of all, tack för dem tårarna!! :'O Skulle inte ha sminkat mig idag känner jag! - Som någon sa så kan ju blödning betyda att man faktiskt är gravid, men jag förstår hennes reaktion på det, klart hon är ledsen, och att han är ledsen förstår jag med. Men whaaat, vad håller hon på med, det är nästan så att jag skulle kunna entra novellen bara för att slå henne tillbaka till verkligheten och vad som verkligen betyder något, fattar hon inte att han älskar henne, jävla mupp! Och jag tycker att det är bra att han sa så, han kan inte alltid följa med på hennes utbrott, han har känslor han med och någon gång når han sin brytpunkt också. Att jag älskar hennes mamma har jag sagt många gånger! Men nu älskar jag henne lite extra mycket, den kvinnan är ju för underbar! Frustration kallar jag det, och det är inget tecken på att dem ska lämna det enda som betyder något, varann. Jag förstår mig inte på hennes tankar ibland, vill bara slå henne! :P Men jag tycker att det är bra att hon ska kolla upp det, för dem båda vill ju. Och nu är det hon som ska make it up to him, för det är hon som har gjort något fel. Men åååh, det där hade jag inte väntat mig.... Fyfan, översvämning AB. Han har fixat ett barnrum, även fast han inte vetat om dem kan bli gravida, älskade Justin, jag skulle kunna ta tag i honom och bara krama om honom! Men jag förstår hennes reaktion, ännu en sak som han inte har berättat för henne, men hans tårar, åh.. Skjut mig... Ge mig nästa, helt nu! :) ♥♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Anonym säger:

Ja gud ja! :D
MEeer <3

Skrivet: |

Ewweh säger:

Gassssssh!! meeer!! meer :OO meeer... oh fuck så grymt bra!

Skrivet: | Bloggadress: http://justbiebzz.blogg.se

Ewweh säger:

Har redan kommenterat, Men vill bara att du ska veta att denna novellen och Feelings For Enimes på jssmn.blogg.se är de bästa. Älskar hur ni båda skriver och hur ni båda alltid får ideer och gör så man aldrig tröttar, Du är så grymt begåvad så de inte finns ord! Dina noveller gör min dag och jag älskar verkligen alla du har gjort, Du har talang.. Och jag hoppas du använder den någon gång i framtiden, Du skulle kommit långt<3 Och sexscenerna? Sitter fan med nästan öppenmun när jag läser dem. Har nog världens Priceless min eller något.. Haha ska sluta babbla nu men Älskar dig och novellen, Kommer sakna dig sjukt mycket när du slutar.

Skrivet: | Bloggadress: http://justbiebzz.blogg.se

Jenny säger:

Ja snälla!! Vill jättegärna läsa om Liam och Edwina!!
Och förstår inte hur man kan skriva så fantastiskt som du gör!!!!!<333333

Skrivet: |

Nella säger:

Guuuud, så sjukt bra. Ja, som du sa.. Vad har han nu hittat på den där tokiga stollen? Men Pearl borde verkligen dras tillbaka till verkligheten. Justin har också känslor.

Skrivet: | Bloggadress: http://www.jbiieberstory.blogg.se/

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback