Skrivet:
Kategori: √ 2. HITRISA - Part 1

Chapter thirty-six.



Justin hade sett till så att jag inte hade någon aning om vart vi vart vi skulle, han gömde biljetterna och fick folket på flygplatsen att inte tala om vart vi skulle, det enda dem sa var ”Trevlig resa.” Och det störde mig lite. ”Justin, hur mycket pengar har du lagt ned på att tysta personalen?” Han log bara mot mig, samtidigt som han satte sig ned i en av dem två stolarna vi hade, eller ska jag kalla det fåtöljer, förstaklass, tror inte han flyger i något annat. Vi höll handen under tiden som planet lyfte och jag önskade att det alltid kunde vara såhär. Jag älskar stunderna med bara Justin, han får mig att tänka på helt andra saker, han får mig att glömma bort att jag är mamma, fast ändå inte.

”Älskling, vi landar om bara några minuter.” Han kysste mina läppar samtidigt som han yttrade dem få orden. Att vakna på det sättet var det bästa som fanns. För första gången kunde jag se vart vi hamnat, jag kände genast igen alla höga byggnader och visste direkt att vi var på väg att landa i New York. ”Är du seriös, varför gör du så här mot mig?” sa jag och pekade ut genom fönstret. Han tittade ledsamt på mig. ”Jag trodde du alltid hade velat åka till New York, eller har jag missuppfattat det?” Utan att ens ta ett djupt andetag, kastade jag mig runt halsen på honom. ”Nej nej, det var inte så jag menade. Men hur ska jag kunna ge tillbaka för det här, snälla Justin. Du måste sluta spendera dina pengar på mig. Vi hade kunna tagit in på ett sunkigt motell, bara jag får spendera tiden med dig. Det är allt jag vill.” Han tittade på mig och pussade mig i pannan. ”Inget är bra nog åt dig min sköna. Och nå sunkiga motell lär du inte få se den närmsta tiden.”

När vi hade kommit fram till hotellet, som visade sig vara Empire State Building, min dröm, och den tog inte slut där. ”Bli inte arg nu.” Det var nästan så att han bad på sina bara knän om att jag inte skulle bli arg, så jag funderade ett tag på vad det var han kunde ha gjort. ”Nej, ska försöka.” Han tog ett djupt andetag, ”Jag har bokat sviten högst upp.” Han tittade ned i marken när han sa det, för jag tror inte han ville möta min blick som jag gav honom. Jag la mina fingrar under hans haka och förde upp han huvud så att han var tvungen att se mig i ögonen. ”Det är lugnt, jag får väl vänja mig vid detta.” Jag log oskyldigt mot honom, samtidigt som vi tog våra väskor ur taxin och gick hand i hand mot ingången. När vi kom in i lobbyn gick vi direkt till receptionen. ”Bokat rum i Bieber.” Sa han och tjejen bakom disken tittade upp. Hennes ögon flackade mellan mig och Justin. Men jag försökte dölja mitt ansikte så att hon inte skulle kunna känna igen mig igen.

Justin höll för mina ögon när vi kom in i rummet, så att jag antagligen inte skulle se hur det såg ut. Men när han tog bort sin hand så fick jag en chock, allt var inrett i rött och svart. Plus att det stod röda rosor överallt. ”Så här mycket förstörde du inte min resa till Paris.” Sa jag och smög upp bakom honom som redan stod i sovrummet, jag la mina händer runt hans midja och pussade honom i nacken. ”Nej, kanske jag inte gjorde, men jag förstörde den, och det är det jag gottgör nu.” han vände sig om och lyfte upp mig så att jag kunde slingra mina ben runt hans höfter, sen gick han mot sängen och la ned mig försiktigt. Han ställde sig på knä över mig och kysste mig.

Hela fredagen stannade vi inne och beställde massa roomservice samt tittade på tv under en mysig filt. Hela tiden höll vi handen och kladdade på varandra, men det var inget jag misstyckte. Jag gillar honom starkt, men jag älskar honom inte, det är för ett starkt ord att säga till någon man inte har känt tillräkligt länge. När kvällen kom roade jag till det lite, genom att lägga mig på ena sidan sängen medan han var på toa, och så drog jag täcket om mig. Minen när han kom ut från toan ville jag föreviga, men hade ingen kamera med mig, och orkade inte leta reda på min mobil. Men den var obetalbar. ”Så du vill inte sova bredvid mig?” Det lät helt seriöst som att han skulle börja gråta vilken sekund som helst, så jag kunde inte spela på det mer. ”Klart jag vill, kryp in här med mig.” Han var inte sen med att göra som jag sa, och tillslut låg jag under honom och kände hur han kysste min kropp. Hela vägen ned till troskanten, det pirrade i min mage nå så fruktansvärt. Och så vitt jag vet är han fortfarande oskuld, jag tror det i alla fall. Vi har aldrig pratat om det. När han nådde mina nyckelben en andra gång så drog jag upp honom över mig och så han nådde mina läppar med sina, och så utforskade vi varandra.

På morgonen vaknade jag av att Justin kysste mig. ”Du skämmer bort mig.” Var det enda jag fick fram. Han tittade på mig med en fundersam blick, ”Hur då?” Jag fick ned honom på rygg så jag satte mig gränsle över honom med täcket runt mig. ”Genom att vara så jävla go mot mig, det kommer ju inte vara för evigt. Du åker ju bort sen, och då har jag redan vant mig vid allt detta.” Han skrattade åt mig. Bredvid sängen stod det en bricka med frukost, ”Titta, det är sådant som jag menar.” Sa jag och pekade på brickan. Han lyfte ned mig bredvid sig och la brickan i sitt knä. Vi åt frukost tillsammans, och satt kvar i sängen. ”Vad vill du göra idag?” Hans fråga gjorde mig förvånad. ”Jag vet inte, trodde du hade planerat hela helgen.” Han tittade på mig och höjde ögonbrynen. ”Klart jag har, ville bara veta om du ville göra något speciellt.”

När jag stod i duschen flög helt plötsligt dörren upp. ”Justin, vad gör du?” Han började borsta sina tänder, samtidigt som han försökte kommunicera med mig. ”Men lugn älskling, jag står med ryggen mot dig, så jag ser inget. Plus att jag ändå kommer få se.” Han skrattade åt sig själv samtidigt som jag sköljde av kroppen en sista gång, ”Kan du ge mig min handduk?” Han räckte mig den och vände sig sedan om igen, så löjlig som han är, fattar han inte att jag skojade med honom eller? När jag hade torkat mig och virrat in mig i handduken slöt jag upp bakom honom och slog mina armar om honom. ”Älskling, du får titta.” Han log mot mig i spegeln, och vände sig om. Vi stod och höll om varandra ett tag. ”Är det min tur att duscha nu eller?” Jag nickade och plockade fram min borste så jag kunde kamma ut mitt hår, medan han gick in i duschen. Min outfit för dagen fick bli lila jeans, svart linne och en mycket snygg skinn jacka till ett par oranga klackar. När Justin kom ut ur badrummet med en handduk runt höften stannade han upp och blängde på mig. ”Vad? Är det inte snyggt eller?” Han släppte mig inte med blicken, ”Babe, allt klär en skönhet, och det där är skit snyggt.” ”Du borde klä på dig, annars svimmar jag snart.” Han gjorde som jag sa och drog på sig en svart outfit med ett par lila skor. ”Måste ju matcha dig.” Sa han och kysste mig.

Ingen viste att vi befann oss i New York, än. Så hysterin runt honom fanns inte, och det är väl antagligen någonting jag måste lära mig. Det är en sak om jag är med honom själv, men jag tycker inte om det när jag har Liam med mig. Vi gick hand i hand in i Central Park och folk tittade efter oss, så det var väl bara en tidsfråga tills det blev hysteriskt. Justin gick ifrån mig och fram till en man som stod där med sin häst och vagn, så jag funderade ett tag på vad det var han höll på med, men tillslut vinkade han mig till sig. Han hjälpte mig upp i vagnen och vi åkte iväg, ”Du har drömt om detta, har jag hört.” Jag tittade förskräckt på honom. ”Hur kan du veta allt detta om mig?” Han pussade min baksida på handen. ”Jag vet allt som är värt att veta om dig.”

När vi kom tillbaka betalade Justin, som vanligt och vi gick vidare hand i hand. ”Jag tycker om dig, mycket.” Justin är expert på att säga saker rakt ut. Ibland tänker han högt, och ibland är det planerat, men man vet aldrig riktigt när det är det ena eller andra. ”Jag tycker om dig också, och det vet du.” Vi stannade upp och kysste varandra, ända tills vi hörde det vi inte ville uppleva. ”Är inte det där Justin Bieber?” En tjej som stod en bit ifrån oss tillsammans med massa vänner, stod nu med öppen mun och pekade. Efter det var det fullt med folk runt oss, och jag gjorde allt för att dölja mitt ansikte, men tillslut var det omöjligt. Justin gjorde så gott han kunde, tillslut försvann dem flesta tjejerna. En del av hans fans inser när dem ska backa och ge honom lite andrum, och det beundrar jag. Det är ändå deras idol, och dem går.

”Förlåt för det där.” Han strök upp vid min sida och fattade taget om min hand. ”Det är inte ditt fel att alla vill ha dig.” Jag log lite när jag sa det, för jag insåg att han var min. ”Nej, och inte blir det bättre av att jag har en vacker tjej vid min sida.” Jag spärrade ögonen i honom. ”Vem är hon?” Han tittade förvånat på mig, och kysste mig. Mer svar än det behövde jag inte. Vi gick runt lite och tillslut valde vi att gå in på Gucci. Jag gick åt ena hållet och Justin åt andra. ”Justin, vad gör du här?” Den rösten kände jag inte igen.



Vem tror ni det är som pratar med Justin?!
Trackback