Skrivet:
Kategori: √ 2. HITRISA - Part 1

Chapter sixty-two.



Jag förklarade för Justin att oavsett vad min mamma säger till mig kommer jag alltid att älska honom. Tillslut lyssnade han på mig, han kunde väl kanske inte förstå hur jag kunde gå emot min egen mamma, men i detta fall kunde jag det, och kommer göra det för att bevisa att hon har fel. Vi satt tillsammans i Liams rum och byggde lego med honom. ”Det är läggdags nu, annars kommer du aldrig orka öppna alla paket imorgon.” Liam skuttade ut och in på badrummet. ”Kom då, mamma.” Jag hann inte ens resa på mig fören Liam började ropa på mig, men innan jag hann lämna rummet stoppade Justin mig. ”Jag åker hem nu, så syns vi imorgon.” Egentligen ville jag att han skulle stanna, men det är lika bra vi spenderar så mycket tid ifrån varandra vi bara kan, för att förebygga saknade. ”Okej, vilken tid var det vi skulle komma?” ”Mamma, varför kommer du inte?” Justin Kysste mig och gick ned för trappen. ”Klockan 1, tror jag det var. Gå in till Liam nu innan han bryter ihop.” Justin skrattade då han gick mot hallen. Jag gick in till Liam, vi borstade tänderna och jag läste Musse Pigg för honom, men som vanligt hinner han somna innan jag hunnit in i berättelsen.

På morgonen när jag vaknade hade jag en sådan huvudverk, att jag inte ens orkade kliva ur sängen. ”Mamma, kan du komma med en huvudverkstablett.” Jag hörde henne utanför min dörr, så jag ropade på henne, men fick ondare av min egen röst. Hon öppnade dörren i klädd en skit snygg svart klänning, så jag började fundera vad klockan var. ”Har du ont i huvudet?” Jag nickade bara som svar. Hon gick och kom tillbaka med vatten som brusade, så jag antar att hon redan lagt i en brustablett. ”Vad fin du är.” Hon log och neg löjligt, så jag började skratta. Ingen av oss nämnde något om det som hände kvällen innan, och det var skönt, för jag ville inte förstöra julafton. När jag kom ut ur duschen så kändes det faktiskt bättre i mitt huvud, så jag hoppas att allt försvinner tills vi ska åka till Diane och Bruce. Min klänning hängde på min dörr till garderoben, mamma hade strykt den. ”Mamma, kan du komma och fläta mitt hår?” Mamma kom in med Liam och hjälpte mig med håret, det blev en inbakad fläta.

När vi parkerade bilen utanför Bruce och Dianes hus blev jag nervös, och jag har ingen aning om varför. Kan ha att göra med att min mamma inte kan bete sig. ”Snälla mamma, bete dig nu.” Hon klev ur bilen och gick till skuffen för att plocka ur alla påsar vi hade med oss med paket. Jag tog ur Liam, och lät han springa iväg till dörren. ”Ja, jag ska. Förlåt för igår.” Jeremy kom ut och hälsade på oss. ”Vill ni ha hjälp?” Mamma höll på att krångla med alla påsarna, denna jul är det inte jag som har handlat mest, det kan jag lova. ”Ja, det vore snällt.” Jag gav honom några påsar sen började vi gå mot huset. Vi fick med oss alla. När vi kom in stod alla i hallen och kollade på oss. ”Gud vad fin du är, välkommen.” Diane kom fram och gav mig en varm kram. ”Tackar.” Justin stod längst bak bland alla människorna, och jag såg på honom att han följde mig med blicken vart jag än gick, och vem jag än hälsade på. Jazmyn och Jaxon kom båda springandes mot mig. ”Men är det inte dem sötaste med efternamnet Bieber som kommer?” Jazmyn vände på sig i min famn och kollade på Justin. ”Ha, där hör du, jag är sötare än dig.” Alla började skratta, till och med Justin gjorde det.

”Kan jag låna din säng ett tag, jag har huvudverk?”
När vi hade ätit kom huvudverken tillbaka, och jag orkade inte med alla barn som skrek, Liam var värst, han ville öppna alla paketen, helst alla på en gång. Jag försökte få han att förstå att det inte blir några paket fören om några timmar, då vi har smällt maten och tagit det lugnt, men han ville inte lyssna. ”Självklart, jag kommer upp med en huvudverkstablett åt dig.” Justin kysste mig innan jag gick upp. Hans säng är inte stor, men ack så skön den är. Det är helt sjukt, jag trodde man var tvungen att ha en stor säng för att man skulle kunna sova gott i den, men jag sover bättre i denna än i min egen. Jag måste ha somnat på en gång jag la ned mitt huvud på kudden, för jag vaknade till när Justin satte sig bredvid mig, och smekte bort håret som hade hamnat i mitt ansikte. ”Du har sovit i 2 timmar nu. Det var inte meningen att väcka dig, men jag kunde inte låta bli att sätta mig bredvid den vackraste i hela världen.” Huvudverken var borta så vitt jag kunde känna, och det är jag glad över. ”Naw, vad söt du är.”

Liam satt vid granen och öppnade paket när jag kom ned, men jag hann inte säga något innan Justin stoppade mig. ”Jag sa att det var okej att han öppnade ett, Jazzy och Jaxon har också fått varsitt och öppna, dem var helt hysteriska.” Jag tittade bara på honom. ”Jag vet att jag inte ska lägga mig i, men pappa gav dem en varsin, så jag tyckte att det var orättvist.” Han fick ett leende från mig och en puss på näsan. Mamma kom ut med en stor bricka med kaffe och dricka på, efter henne kom alla andra vuxna. Jag satte mig ned på golvet, för jag vet hur Liam är. Han kommer annars be mig sätta mig vid honom, så han kan visa mig alla paket. Justin gav mig en filt som jag skulle sätta mig på, och satte sig bakom mig lutad mot väggen. ”Ska du sitta här, gör jag dig sällskap.” Hans famn är så gosig, och jag skulle aldrig vilja kliva upp här ifrån.

Av mamma fick jag hur mycket saker som helst, en ny Apple dator och en systemkamera, massa kläder och små saker, som kan komma behövas en vacker dag. Men jag hade en sak kvar att öppna från henne och Pattie, ett kuvert. I det låg det en handskriven lapp som sa att jag skulle med på Justins turné efter nyår. Jag skulle gå i skola med honom och Liam skulle med dem första två veckorna. "Mamma, varför? Du gillar inte ens vårt förhållande." Hon kom fram till mig och gav mig en kram. "Jag ser hur lycklig han gör dig, och hur ledsen du är när han är borta." Mamma kramade om mig och tittade sedan på Justin. "Förlåt för igår, är bara rädd om min dotter." Liam fick så mycket leksaker att jag är tvungen att bygga ut hans rum. "Är du nöjd med alla julklapparna?" Liam låg i mitt knä och var hur trött som helst. Han höll nog på att somna. "Ja, det är jag." Vi satt fortfarande på golvet, och Justin satt bakom mig. "Baby, du har en till sak att öppna." Justin kysste mig i nacken och masserade mina axlar. Vi hade sagt till varandra att inte köpa något, men tror vi båda bröt det, då jag hade en sak till honom. Liam somnade så jag la honom på en madrass på golvet bredvid Jazmyn och Jaxon, sedan gick jag och Justin upp på hans rum. På sängen låg det ett lagom stort paket riktigt fint inslaget. "Till dig min sköna." Sa han och sträckte fram det. Jag öppnade det försiktigt för man aldrig vet vad man hittar i. Jag blev riktigt överraskad när jag öppnade och såg att det låg en nalle i, mellan sina tassar höll den ett hjärta där det stod, I Love U, Clar. Jag tittade på Justin som satt bredvid mig, utan att ge honom en hint så kysste jag han. Han besvarade min kyss med mer passion än jag känt på länge.

Justin satt med paketet från mig i sina händer. ”Öppna det.” Han började fiffla lite med snöret och tog sig sedan an papperet. När han tillslut hade öppnat det kollade han storögt på mig, och plockade upp en silverkedja ur asken. ”Jag kan inte…” Jag la mitt pekfinger över hans läppar. ”Jo, du kan, och du ska.” Jag tog halsbandet ur handen och hängde det runt halsen på honom. Vi satt bara och kollade på varandra tills han började närma sig mig, hans läppar nuddade mina, inte hett och vilt utan så lugnt och försiktigt. Vi lekte med varandra och det var ingenting jag hade något emot. Jag skulle sova här inatt, så att jag slapp dra upp Liam som redan hade somnat, men Pattie gillade inte tanken av att vi skulle sova i samma säng, men Justin lyckas som med allt annat att övertala henne.

Mamma tog en taxi hem vid 11 på kvällen då hon lämnade bilen för mig, plus att hon hade druckit. Justins mormor och morfar hade sedan länge gett upp, så nu var det bara jag, Justin, Pattie och Jeremy vakna. Jag och Justin satt i soffan och myste under en filt, medan Jeremy och Pattie höll på att städa undan massor i köket. ”Jag älskar dig, glöm aldrig bort det.” Justin satt och viskade betydelsefulla ord i mitt öra, och varje gång han gjorde det så rös jag. ”Jag älskar dig mer, och det ska bli så fruktansvärt underbart att få se världen med dig. Även om jag inte ens vet vart vi ska.” Båda två började skratta, jag hade ingen aning om vart vi skulle, men det spelade mig ingen roll, bara jag har honom med mig. ”Vi kommer ha så kul.” Jag mötte hans blick, och var redo för att viska, för jag ville inte att Pattie skulle höra. ”Får vi dela hotellrum, eller är det blankt nej?” Jag log mot honom och pussade han på kinden. ”Jag vet inte, ska höra med henne.”

Pattie kom in tillsammans med Jeremy, och dem satte sig ned i varsin fåtölj. ”Mamma, när vi åker, får Clar och Liam sova inne i mitt rum då?” Hon vände huvudet mot Justin lika fort som ljuset försvinner när man släcker en lampa, och jag gjorde allt för att hålla mig för skratt. Jeremy mötte min blick, och han såg nog att jag höll på att börja skratta. ”Låt dem sova tillsammans, vi har också vart unga. Justin är stor nog att förstå allvaret i vad som kan hända om man inte skyddar sig, och Clar vet redan.” Pattie suckade, antagligen för att hon förstod att Jeremy hade rätt, så det enda hon gjorde var att nicka. Justin kramade om mig under filten. ”Du och jag på ett hotellrum baby.”

Trackback