Skrivet:
Kategori: √ 2. HITRISA - Part 1

Chapter forty-seven.



På morgonen när jag vaknade hade jag ont i hela kroppen, precis som att man hade sprungit flera mil och krupit den sista biten. Alla kan nog egentligen förstå vad det var som hände efter att Justin sa god natt. Den bästa natten i hela mitt liv, han tar fram det bästa ur mig, bara genom att se mig. Jag vaknade först och gick upp på en gång, men det skulle jag inte ha gjort, mina ben värkte, men jag hoppade in i duschen i alla fall. ”Baby, får jag göra dig sällskap?” Jag höll precis på att skölja ur håret. ”Klart du får.” Justin klev in i duschen och kysste mig på axeln. När jag vände mig om och fick syn på hans bröstkorg trodde jag inte mina ögon, han hade fullt med rivmärken och verkade inte veta om det själv. ”Snälla, kolla dig i spegeln.” Han gjorde som jag sa, och klev ur duschen för att gå fram till spegelen. ”Wooow, WTF, du är som en katt i sängen.” Jag skämdes ögonen ur mig. ”Förlåt. Kunde nog inte behärska mig.” ”Det är lugnt, jag får vänja mig.”

När klockan började närma sig tolv checkade vi ut och åkte tillsammans hem tills hans mormor och morfar, för att jag skulle hämta Liam. ”Mormor, morfar, hemma.” Diane kom gåendes mot dörren med ett leende på läpparna. ”Hur har ni haft det, ungdomar?” Jag tittade på Justin och log, han log tillbaka. ”Vi har haft det bra.” Jag svarade för oss båda, för jag vet att Justin också har haft det bra. ”Liam är ute och hoppar på studsmattan med Bruce.” Både jag och Justin tittade på varandra. ”Hoppar morfar?” Han såg helt skräckslagen ut. Diane skakade på huvudet, och vi gick hand i hand ut till dem på baksidan. ”Liam, mamma är här.” Sa Bruce när han fick syn på oss. Han skuttade mot mig på studsmattan och i min famn. ”Åh, vad jag har saknat dig.”

Pattie hade kommit hem efter en liten runda på affären. ”Vi skulle grilla hemma hos oss imorgon va?” Jag viste inte vad hon och min mamma hade bestämt sig för, så det var lika bra att fråga. ”Ja, det ska vi.” Jag tog Liam i handen och började gå mot dörren, hans väska var redan packad. ”Har du haft kul?” Han nickade hysteriskt. ”Vi har ätit glass, lekt kurragömma, ätit pizza, ritat, lekt med bilar. Och sen har jag hoppat i Justins säng, men säg inget till honom.” Jag började skratta. ”Ey buddy. Vad sa vi om att hoppa i sängar?” Justin stod bakom mig och la sina händer runt min mage, och lutade sitt huvud på min axel. Liam bara skrattade åt honom, och drog på sig sina skor. ”Kommer du till mig ikväll? Eller sover du hemma?” Jag pussade honom på kinden och la mina händer över hans. ”Jag sover hemma, och så syns vi imorgon.” Jag blev helt paff över hans svar, men det är hans val. Vi kysstes länge innan jag lämnade huset.

När jag och Liam kom hem satt mamma i vardagsrummet och skrev på en handlingslista. ”Hej gumman. Har ni haft trevligt?” Jag satte mig bredvid henne med Liam i knä. ”Jodå, helt okej. Han hade fyllt hela rummet med rosor när jag kom dit, och så skulle jag få dem hitkörda idag.” Mamma tittade på mig med stora ögon. ”Det låter som att du har hittat en riktig prins.” Jag log åt mammas goa kommentar. ”Jag går upp och lägger mig en vända, har ont i hela kroppen.” Liam blev kvar nere med mamma. När jag kom upp på mitt rum så la jag mig ned i sängen på en gång. Länge låg jag och stirrade i taket, men det var skönt, jag slappnade av så jag kände inte kroppens smärta på samma sätt.

Liam kom upp efter en timme och sa att mamma hade åkt till affären, och att jag kunde börja röja lite i huset. Så jag gick ned i köket på en gång och plockade in all disk i diskmaskinen och startade den. Sen vidare till städskåpet och drog fram dammsugaren. När jag var klar med den såg det ut som ett helt annat hus än innan, skönt att det syns att man gör något. ”Liam, kom nu, du ska duscha.” Hans sprang och gömde sig på sitt rum, som vanligt. ”Liam, sluta. Vi har inte tid med det här. Snart kommer alla människor.” Han tittade upp bredvid sin säng och såg inte glad ut. ”Jag vill inte mamma.” ”Det spelar ingen roll vad du vill, och inte. Du ska duscha.” Jag lyfte upp honom och gick mot badrummet. Samma visa varje gång, han skriker och gråter innan han kommer in i duschen sen lugnar han ned sig då han inser att det inte är så farligt. När han var klar i duschen hoppade jag in, och passade på att raka benen och lägga hårinpackning.

Strax efter att jag var klar så kom Alessa, hon orkade inte vara hemma och ha tråkigt. Jag stod och valde mellan alla mina olika klänningar, men kunde ändå inte hitta någon. ”Ta den där rosa.” Hon pekade på den som hängde längst in, och det gjorde den av en anledning också. ”Skojar du med mig?” Hon skakade på huvudet. ”Justin kommer tappa andan, jag lovar dig.” Jag gjorde som hon sa, så jag plockade fram den och hängde den på dörren. Jag själv satte mig framför spegeln och funderade på vad jag skulle göra med mitt hår, men jag blåste det torrt och sedan plattade jag det. ”Kan inte du klippa lugg på mig?” Alessa tittade upp från en tidning hon hade roffat åt sig. ”Jo, det kan jag väl. Har du din sax här eller?” Jag gav henne den och hon började med att blöta ned luggen.

När hon sa åt mig att titta mig i spegeln så trodde jag inte mina ögon, gud vad annorlunda jag såg ut. Undra om Justin ens kommer känna igen mig. ”Tänk om inte Justin kommer gilla det.” Hon la ett finger över min mun och bad mig vara tyst. När jag hade sminkat mig och fixat mitt hår så var det dags för klänningen. Alessa drog upp dragkedjan i ryggen och jag plockade fram mina klackar, ett par rosa med en ros på. Det ringde på dörren precis när jag var klar och vi sprang ned. När jag öppnade fick jag en chock, jag hade halt glömt bort att rosorna skulle komma. ”Hej, vi ska lämna dessa.” Sa en man och visade mig bilen som var full. Jag visade dem mitt rum, och dem fick springa fram och tillbaka hur länge som helst. Jag tittade på Alessa som höll på att svimma. ”Jag förklarar sedan.” När dem hade burit in alla så var det verkligen fullt i mitt rum.

Mamma hade dragit igång grillen så vi gick ut till henne på baksidan, där hon hade dukat och gjort riktigt fint. ”Mamma, vi ska inte på Oscarsgalan.” Både jag och Alessa började skratta, medan mamma bara skakade på huvudet. En andra gång det ringde på dörren kände jag för att inte springa, så jag gick. När jag öppnade stod Ryan utan kryckor eller rullstol men riktigt stilig, tillsammans med hans mamma och pappa. ”Hej, välkomna.” Jag gav dem alla en kram och visade dem vägen in. Innan jag hann stänga dörren såg jag hur Justins bil körde upp på uppfarten. Så jag stod kvar och väntade in dem. Diane, Bruce och Pattie klev ur bilen, men inte Justin. ”Hej, vad fin du är gumman. Och du har klippt dig.” Pattie är alltid så glad och trevlig. Alla kramade om mig och jag visade även vägen för dem ut till mamma. Jag orkade inte fråga vart Justin var någonstans så jag gick med dem ut. Mamma bjöd alla på en välkomsdrink, till och med vi ungdomar fick varsin.

Chaz och Mad kom alldelens efter Pattie och dem. Så nu satt vi alla ute på altanen utom Justin, jag började bli orolig om vart han hade tagit vägen. Men jag ville inte verka för på så jag varken ringde eller sms:ade. Pattie tittade oroligt på mig. ”Han kommer, han skulle bara fixa något innan.” Precis när hon sa det så ringde det på dörren. När jag öppnade dörren fick jag en chock, det enda jag såg var en stor bukett rosa rosor med långa skälkar. När dem flyttade på sig fick jag se en stilig Justin. ”Hej babe. Förlåt om jag är sen.” Han gav mig blommorna och la sina händer på min hals och kysste mig. ”Ursäkten godtagen.” Jag log med hela kroppen, alla smärta jag känt i benen och sådant idag var som bortblåst. ”Vad fin du är, och du har klippt dig.” Hans röst var len och helt underbar i mina öron. ”Kan vi gå upp på ditt rum innan vi går ut till dem andra?”

Trackback