Skrivet:
Kategori: √ 3. Twinkling Eyes

Chapter 23.

När vi kom ned i köket senare på kvällen satt Michael ensam vid köksbordet, så jag antog att Nike hade gått hem. ”Du Justin.” Jag blev rädd, trodde nästan det skulle bli ännu en fight mellan dem. Justin stannade upp och kollade på honom. ”Ja.” Bror ställde sig upp så dem stod mitt emot varandra. ”Jag vill be om ursäkt, jag ser att Becki verkligen tycker om dig.” Dem skakade hand på något konstigt sätt, och jag skakade bara på huvudet. Jag plockade fram massa mat, då jag var skit hungrig. Vi lagade korvstroganoff och ris, och när Michael hade gått ut från köket lyfte Justin upp mig på bänken och kysste mig. Jag var inte beredd på det, så det tog ett tag för mig att besvara kyssen han gav mig, men det jag absolut inte var beredd på var att någon skulle slita bort Justin från mig och dra ned honom på golvet. Nike stod över honom, och där var jag mycket snabbare att reagera.

 

”Michael, HJÄLP mig.” Nike skulle precis rätta ut armen men jag hann stoppa honom genom att knuffa ned honom på golvet. Jag satte mig gränsle över honom och försökte hålla fast honom, men han var för stark för mig. Michael kom springandes och lyfte bort mig från Nike, och drog med sig honom ut ur köket. Justin stod lutad över diskbänken och hyperventilerade. ”Baby, hur gick det?” Han vände sig om och la sina armar om mig. ”Det gick bra.” Maten på spisen hade jag sedan länge glömt bort och jag kände bara ilska inom mig. När Justin släppte mig stormade jag mot Michaels rum dit jag visste han hade tagit med Nike. Justin försökte stoppa mig några gånger men kunde inte.

 

”Är du helt från vettet eller? Vad fan har du för rätt att hoppa på Justin?” Han ryggade tillbaka när jag klev in i rummet. Han gav mig inte något svar heller. Michael såg hur min ilska växte och försökte inte ens stoppa mig. ”Svara mig. Varför?” Nike kollade upp på mig och mötte min blick för första gången. ”Jag vill inte se er två tillsammans. That´s it.” Jag gav honom en flata och såg på honom hur han drog med sin hand över kinden. ”Då tycker jag att du kan gå härifrån, för det är jag som bor här. Och jag vill inte se dig mer, så gå.” Michael kollade bara på mig. ”Snälla Becki. Lämna detta nu.” Bror mig var inte som han brukade, han tog det lugnt. ”Glöm det, han hoppade på Justin, helt utan anledning, och det accepterar jag inte. Så går här ifrån, jag vill inte att Justin ska bli ihjälslagen.” Nike reste på sig och gick ut, och jag följde med honom ned, så att han inte gick in i köket där Justin befann sig.

 

Justin hade gjort klart maten och den stod serverad på bordet när jag kom tillbaka. ”Vad fint du har gjort. Och förlåt för det där innan, problemet är återgärdat.” Han tystade mig genom att lägga ett finger över mina läppar. ”Det var inte ditt fel, så sluta be om ursäkt.” Vi satte oss ned vid bordet och började äta. Michael kom in i köket och kollade skamset på oss. ”Det var fel av mig att tro att han kunde hantera detta. Eller i alla fall behärska sig.” Justin kollade på honom. ”Det är lugnt, jag förstår varför ni alla vill skydda henne, men jag vill inget annat jag heller.” Bror satte sig ned och åt mat med oss, även fast klockan redan var vid 9 på kvällen, men vi hade nästan inte ätit något under dagen. Vi satt där ganska länge, och grabbarna pratade med varandra, och det var skönt att se dem komma överens.

 

”Tänk på att jag sover på samma våning.” Det var det sista Michael sa innan han stängde sin dörr, och jag såg i ögonvrån hur Justin log. Vi gick in i mitt rum och stängde dörren efter oss. ”Vad ska vi hitta på i morgon?” ”Jag vet inte, allt är ju så begränsat när man är med dig. Jag vill inte att vi skapar kaos någonstans.” Han drog in mig i sin famn och lyfte upp med, samt gick till badrummet så vi kunde borsta våra tänder. ”Men tänk inte på mig så, vad vill du göra?” Tandborsten gick hejvilt i min mun, och alla tänder blev rena. ”Jag vill åka till äventyrsbadet. Men flera tjejer kommer drunkna om du kommer där.” Jag skrattade till när jag sa det, även om det var en elak tanke. ”Då gör vi det. Bara du lovar mig att ha en ordentlig bikini på dig.” Jag hörde leendet i hans ord. ”Vadå?” ”Den du hade i Miami täckte ju knappt något.” Jag var klar med tänderna så jag gick ut och in i min WIC, för att plocka fram mina badkläder, och snäll som jag är tog jag inte den bikinin, utan en helt annan, som är mycket bättre.

 

När vi hade bäddat ned oss i sängen kände jag hur han började kyssa mig på axeln och vidare mot min hals, hans arm runt mig vandrade på min mage och ned över mitt lår. Jag vände mig om så att jag nådde hans läppar med mina, och kysste honom hårt och passionerat. Han drog upp mig över honom och lät sina händer vila på min korsrygg. ”Jag är så sjukt kär i dig, och vill vara med dig. Ska vi ta steget upp på pojkvän och flickvän nivån?” Han lät så lycklig när han sa det, och jag kunde inget annat än le och nicka. Han pressade sina läppar återigen mot mina. Natten var het och vild, och jag ville inte ha det på något annat sätt. När jag vaknade på morgonen låg Justin bredvid mig och sov djupt, det kunde jag höra på hans andetag. Jag lirkade mig ur hans grepp och drog på mig min morgonrock och gick ned till köket.

 

”Hur var det där med att jag sov på samma våning?” Michael kom in i köket strax efter mig och flinade med hela ansiktet. Jag vände mig inte om bara just för att jag kände hur mina kinder blossade upp i en varm röd ton. Juicen jag hade hällt upp i glaset svepte jag i ett drag. ”Sorry.” Han skrattade bara och gick ut. Jag gick tillbaka upp på mitt rum och såg hur Justin började röra på sig, tillslut slog han upp sina underbara ögon och tittade på mig. ”Sovit gott?” Han nickade från sängen och sträckte ut sina armar, men jag skakade bara på huvudet. ”Jag ska duscha.” Jag gick in på badrummet och lät morgonrocken falla till golvet samtidigt som jag klev in i duschen. Det varma vattnet som rann längs min kropp gjorde mig på sjukt bra humör. Strax efter att jag hade sköljt ur mitt shampoo kände jag två armar om min kropp och massa pussar på halsen. ”Min vackra flickvän.” När han sa det, blev glädjen om det ens gick, ännu större inom mig. ”Min sjukt sexiga pojkvän.” Leendet på hans läppar växte, och sträckte sig till ögonen, som genast började tindra.

 

Eftersom att vi hade kommit överens om att åkta till äventyrsbadet så ringde vi och frågade om Kendall och Alfredo ville följa med, så vi skulle möta dem utanför. ”Är du klar eller?” Justin var den som var segast av oss två, vilket jag inte förstår. ”Kommer.” Vi hoppade in i min bil, som förövrigt varit på lagning, tillsammans med Michaels. Min fick inte lika mycket skador som hans, men det räckte för att pappa skulle laga den. När vi kom fram och hade parkerat bilen såg vi hur Kendall och Alfredo stod utanför, men dem såg inte oss, då dem hade fullt upp med varandra. Jag och Justin gick faktiskt hand i hand från bilen, och det kändes bra. Riktigt bra faktiskt, så jag vet inte vad det var som hände med mig den där gången. ”Nämen, är det inte turturduvorna.” Kendall vände sig hastigt om och mötte min blick, men hon släppte den och lät den vandra ned till våra sammanflätade händer. ”Är ni.. tillsammans?” Hon ville skrika rakt ut, men gjorde det inte som tur var. Både jag och Justin nickade. Hon kastade sig runt mig och gav mig en kram. Alfredo slog till Justin på axeln. ”Det var väl på tiden.” Hörde jag hur han sa.

 

Vi delade på oss utanför omklädningsrummen, jag och Kendall gick in på tjejernas och grabbarna in till deras. När vi hade bytt om, och precis skulle kliva ut till äventyrsbadet, hörde jag hur några tjejer började diskutera Justin. Jag skrattade för mig själv och drog tag i Kendall. ”Lyssna på dem där tre tjejerna.” Kendall gick närmare dem och ställde sig med ryggen mot. Själv stod jag och småskrattade åt hela situationen vid dörren. ”Jag hörde att Justin befann sig i San Francisco nu, undra vad han gör här.” Den ena tjejen lät verkligen överlycklig av att han var här, i denna stad. Undra bara hur hon skulle reagera om hon såg att han stod på andra sidan dörren. Kenny btw, skulle döda Justin om han fick veta att han var här utan skydd. När Kendall hade lyssnat klart på allt vad dem hade att säga om Justin kom hon till mig och vi gick tillsammans ut genom dörren för att mötas av våra underbara pojkvänner.


Ohoh, vad hände där egentligen, mellan Justin och Nike? Dramat kommer absolut inte bli som i HITRISA. :)

 

 


Kommentarer
Sara.M säger:

DU är asbra på att skriva! Helt sjukt säger jag bara, älskar verkligen din novell! Den är underbar!

Skrivet: |

bella säger:

Novellen verkligen äger och jag har märkt att jag skriver verklugen ganska ofta haha:D:D

Skrivet: |

Haley säger:

amazing som vanligt

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

josefine säger:

Jättebra , helt underbart!

Skrivet: | Bloggadress: http://dealwithit.devote.se

XTIO säger:

aha okeej, kan du ge mig lite ledtrådar om vad det handlar om? :)

Skrivet: | Bloggadress: http://xtio.nu

Johanna säger:

GRYMT BRA

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

rt säger:

Ganska länge sen jag kommenterade...måste verkligen bli bättre på det xD asså den nya äger, ärligt så jämförde jag den med HITRISA först, men den är lika grym och jag trodde alltid att den skulle bli det så...SKITGRYMT :)

Skrivet: |

caroline säger:

så jävla bra :D

LOVE IT <3

Skrivet: | Bloggadress: http://www.nattstad.se/jbcarrobarro

Alice biebah säger:

Så sjukt bra! Älskar den ! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://justinmallettenovell.blogg.se/

Quinee/Inees säger:

sv: haha skönt att höra :P haha



men jätte bra kapitel det är det ända jag har att säga !!<3333

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

N säger:

så fucking grym novell !

Skrivet: |

Quinee/Inees säger:

Finns det ens något dåligt att kommentera till det här kapitlet ?!

Jag själv kan bara säga att jag ÄLSKAR den !!!!!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

nour säger:

MER

Skrivet: | Bloggadress: http://thetruejustinbieber.blogg.se/

Jennifer säger:

Jätte bra ??!!! Som vanligt !

Skrivet: |

C säger:

the best as usually!! :D

Skrivet: |

Fanny säger:

Som vanligt var det äckligt bra hahaha :)

Skrivet: |

Mickan - / My Life In My Words säger:

Jag gillar att Michael accepterar Justin nu, men inte att Nike gjorde som han gjorde och beter sig som han gör, men det är även fullt förståeligt, han vart ju faktiskt dumpad och så var hon ju otrogen.
Och jag älskade Michael's kommentar, haha, och att han påpekade det dagen efter. :P Men det som jag gillade mest är att han sa att dem skulle gå upp till flickvän pojkvän nivån. Awe :'D Dör en liten smula! :) ♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback