Skrivet:
Kategori: √ 1. First Step Two Forever

Kapitel 30 - Bowling

- Det känns lite meningslöst att be om ursäkt för något jag inte minns, det känns inte som att det kommer från hjärtat. Men jag gör vad som helst för dig. Säger du att jag ska hoppa, frågar jag hur högt. Du är hela min värld.

När hon sa det där kollade hon inte på mig utan ner på sina händer som hon hade i knät. Jag gick och satte mig bredvid henne, och drog henne intill mig. Hon grät verkligen mycket, och det gjorde ont att se henne så. Jag höll hårt i henne samtidigt som jag smekte henne på ryggen. Flera gånger drog hon efter andan.

Jag la mig ner med henne på mitt bröst. Vi sa inget till varandra utan vi låg bara där. Jag vet att det enda stället hon känner sig 100% trygg i är min famn, och jag kunde inte svika henne nu, då hon behövde mig som mest.

- Jag älskar dig. sa hon innan hon somnade


Melrose perspektiv

När jag vaknade var jag tvungen att fundera på om det var morgon eller inte. Men jag kom på att jag låg i Justins famn, hade han legat där hela tiden då jag sovit? Jag kände att han smekte mig på ryggen så han måste ha förstått att jag var vaken.

- Har jag sovit länge? frågade jag och tittade på honom
- Nej, 40 minuter kanske.

Då slog det mig vad vi hade pratat om innan jag somnade, och jag kände mig skamsen. Hade jag verkligen gjort allt han sa att jag hade gjort? Jag reste och satte mif på sängkanten med ryggen mot honom. Kunde verkligen inte se honom i ögonen.

- Vad är det? frågade han och la armarna om mig. Men jag kunde inte acceptera det så jag reste mig upp och satte mig på golvet med ryggen mot väggen.
- Jag förstår inte att du kan ta i mig efter vad jag gjorde igår.
- Det finns bara en anledning, och det är för att jag älskar dig och vill inte leva utan dig.
- Jag älskar dig också, och jag är verkligen ledsen över det som hänt.

Jag kände mig så fruktansvärt äcklig bara jag tänkte på gårdagen, och jag var bara tvungen att duscha.

- Är det okej om jag lånar duschen? frågade jag och reste på mig
- Du behöver inte ens fråga. svarade han

Jag tog min handduk och gick in i badrummet. Efter en timme i duschen kände jag mig ren nog. Så jag klev ur torkade mig och drog på mig ett par trosor. Sen virrade jag in mig i handduken och gick ut. Justin satt fortfarande kvar i sängen, och tittade på mig när jag kom ut.

- Ser du något du gillar? frågade jag och log lite snett
- Klart jag gör, men jag skulle gilla det mer om det inte var en handduk i vägen. svarade han och bet sig i läppen

Jag flinade mot honom och lät handduken falla till golvet. Han log med hela ansiktet och kom emot mig. Han stannade bara några cm från mina läppar, och jag ville inge annat än att han skulle kyssa mig. Men istället fick jag känna hans händer vandra över min kropp. Hela jag rös, och han släppte inte mina ögon med blicken. Jag tröck mig mot honom och kunde inte vänta mer, så jag kysste honom. Det var helt seriöst den bästa kyssen någonsin mellan oss.

Efter ett tag började jag frysa, vilket jag inte förstod hur jag kunde göra med han i min närhet. Men jag kravlade mig ur hans grepp och gick till mina väskor för att ta på mig lite kläder. Jag kollade på honom och han såg verkligen riktigt besviken ut. Precis när jag hade fått på mig en BH rycktes dörren upp.

- Vad gör ni? frågade Ryan, men när han fick syn på mig så stirrade han bara
- UT, vi kommer snart! vrålade Justin och knuffade ut honom

Jag började skratta och letade vidare bland mina kläder efter något lämpligt att ta på mig.

När vi kom ner satt alla knäpptysta och stirrade på oss. Jag nickade bara med huvudet, och log mot Ryan.

2 timmar senare
Jag frågade Candy om vi skulle ta oss en shoppingrunda utan grabbarna, och det ville hon mer än gärna. Så jag ringde Caitlin och kollade om hon var på också. Hon skulle hämta upp oss om en halv timme.

Grabbarna satt i vardagsrummet och spelade TV-spel som vanligt. Jag gick dit för att prata med Justin.

- Justin, kom jag vill prata med dig. sa jag och tog honom i handen och gick in i ett annat rum
- Är det okej mellan oss? frågade jag nervöst

Han tittade på mig med ledsna ögon en lång stund innan han ens gjorde en antydning till att säga något.

- Jag vet inte, kommer det någonsin bli det? Alltså, jag menar. Trodde du älskade mig, och ville spendera resten av ditt liv med mig. sa han med tung röst

Jag kände hur mitt hjärta hoppade över ett slag. Hur fan kunde jag vara så dum? Jag har verkligen sårat honom, han som jag älskar mest.

- Klart jag älskar och vill spendera mitt liv med dig. Men det har gått så långt att du knappt tittar på mig. Det känns som att du tycker att jag är äcklig, och det förstår jag isåfall. För jag tycker det om mig själv.

Han tittade inte ens på mig när jag sa det. Han satt helt orörlig i sängen och tittade ner i golvet. Fan, vad det fick mig att må dåligt.

- Jag tycker inte att du är äcklig, men det du gjorde sårade verkligen mig. sa han sen, och jag hörde att han var på väg att börja gråta
- Ja, det kan jag förstå. Och du vet att jag inte kan ge dig någon dum bortförklaring heller. Men däremot kan jag bevisa att det aldrig kommer hända igen. Bara du kan bestämma hur det ska bli mellan oss. Det kanske är lika bra jag åker tillbaka hem till mamma igen, så att du kan fundera utan att se mig hela tiden.

Jag gick ut ur rummet vi satt i och upp på hans för att hämta mina väskor som redan var packade. Han gick inte ens efter, för att försöka stoppa mig. Bara det kändes som att han hade gett upp oss.

När jag kom ner satt han och spelade med grabbarna och som vanligt tittade han inte på mig. Men jag ropade ett hejdå, och jag såg att Ryan och Chaz kollade förvånat på Justin, men han rörde inte en min.

Candy mötte upp mig i dörren och kollade förvirrat på mina väskor. Jag sa åt henne att följa med ut till bilen och precis då kom Caitlin och såg lika förvånad ut som dom andra.

Jag berättade för dom vad det var som hade hänt och att Candy kunde vara kvar, för jag vet hur mycket hon ville vara med Ryan. Jag sa även att jag var tvungen att åka hem och prata med mamma, så dom kunde åka till stan själva. Men jag lovade Candy att köra henne till flygplatsen imorgon, så att vi fick säga hejdå ordentligt.

Dom ville egentligen inte lämna mig men jag sa att det var lugnt. Jag stod kvar på uppfarten och kollade när dom åkte iväg. Jag satte mig ner bredvid bilen och bara stirrade rakt fram. Efter att jag hade setat där i en halv timme reste jag på mig och skulle precis öppna bildörren då någon tog tag i min arm.

- Du kan inte åka. Gå in till Justin, han vägrar prata med oss och sitter där inne och gråter. det var Chaz som stod där. Men jag viste inte vad jag skulle svara, och jag hade tur, för han fortsatte
- När jag och Justin gick hem inatt så berättade han vad som hänt. Jag dömmer dig inte, men du måste prata med honom.
- Han vill inte prata med mig, han tittar inte ens på mig, och ännu mindre tar i mig. Det är sårande som fan, och jag vill inte se honom ledsen och veta att det är pga mig.
- Snälla, jag ber dig. mer hann han inte säga innan jag gick in i huset

När jag kom in stod Ryan innanför dörren och kollade surt på mig, men han pekade upp mot Justins rum, så jag förstod att han var där. Jag gick med tunga steg upp för trappen och jag övervägde om jag skulle knacka eller inte. Men jag gick bara in, och där låg den vackraste i hela världen, med ansiktet från mig.

Efter att jag stått och tittat på honom ett tag smög jag in och kröp ner bakom honom. Han rörde fortfarande inte på sig, men jag hörde att han var vaken.

- Jag älskar dig. viskade jag och drog honom intill mig

Han började gråta och vände på sig. Jag såg in i hans perfekta bruna ögon, och fällde mina första tårar för dagen. Han höll om mig så gott han kunde från där vi låg. Han sa inget utan reste på sig och halv låg över mig och såg mig rakt i ögonen, på ett sätt jag verkligen saknat. Han böjde sig över mig och började massera mina läppar med sina egna. Detta hade jag saknat mer. Han var mitt allt, och jag ska aldrig mer bete mig illa mot honom, ALDRIG!


Justins perspektiv

Egentligen ville jag ignorera henne mer, jag ville skada henne på samma sätt. Men jag kunde inte, jag älskar henne. Så jag reste mig och kysste henne, och det bästa var att hon kysste mig tillbaka. Jag kan inte säga att jag inte har saknat hennes läppar, för då ljuger jag. Har saknat dom mer än vad hon kommer få veta.

Vi låg kvar i sängen och höll om varandra. Hon strök mig över ryggen, och drog sina fingrar genom mitt hår. Jag la min hand över hennes hjärta, älskar att känna hennes hjärtslag, det har en rytmisk gång, och jag märkte att hon rös till av min beröring.

- Det slår för dig! Bara dig, kom ihåg det. viskade hon

Jag tog hennes hand och la den på mitt bröst så att hon kunde känna mitt slå.

- Mitt har alltid slagit för dig, och kommer alltid att göra. Jag tror att det är bra att man i ett förhållande inte alltid kommer överrens, men att vara otrolgen går över gränsen. Jag hoppas du har lärt dig något. För jag älskar dig, och vill inte förlora dig! viskade jag tillbaka

Hon kysste mig och la mig ner på rygg. Vi tog av oss våra kläder och kröp ner under täcket. Det finns inget bättre än att känna hennes nakna varma hud mot min. Vi låg bara där och kysstes och smekte varandra. Det räcker för att göra min dag.

Mina ögon började ge med sig av tröttheten efter alla tårar, så jag gav med mig och somnade.

Jag vaknade en halv timme senare av att Ryan hoppade på mig, och skrek att hade jag sovit bort hela dagen. Men det hade jag väl inte? Isåfall hade ju Rose också gjort det.

- Kliv upp nu. Vi hade tänkt dra iväg och bowla. vrålade Ryan från dörren och kastade en kudde i huvudet på mig
- Jaja, ta det lugnt. Kan man få vakna eller?

Han suckade bara och gick ut. Men jag kunde höra han prata med dom andra, även Rose. Hade inte hon somnat? Jag klev motvilligt upp ur sängen och klädde på mig. Sen gick även jag ner till dom andra.

Rose sken upp som en sol när jag kom ner, och jag log tillbaka. Hon fick mig verkligen på bra humör. Hon mimade jag älskar dig, och jag kunde inte låta bli att göra det tillbaka.

Caitlin och Candy hade kommit tillbaka från deras vända på stan, och det såg verkligen ut som att dom hade handlat allt dom hade tagit i, för det var kassar i hela hallen. Jag kunde inte annat än le när tanken slog mig om hur Candy skulle få med sig allt på planet. Tjejer är roliga varelser.

Vi drog alla på oss skorna och hoppade in i min bil, som Kenny så snällt hade hämtat nere vid stranden. Sen körde jag mot bowlinghallen. Som tur var va det inte mycket folk där inne. Men vi tog ändå dom två banorna längt in, så att vi kunde få vara ifred. Eftersom att jag och Rose inte gått ut med att vara tillsammans så fick vi hålla oss en bit ifrån varandra, och det var svårt. Men jag ville inte att alla skulle veta vem hon var, eller förstöra hennes liv.

Vi delade in oss i tjejerna mot killarna, och vi planerade att krossa dom.

Rose började i tjejernas lag och hon slog en strike på en gång. Hon tittade på mig och log hånfullt. Hur gör hon? Candy och Caitlin gav henne en high-5.

- Ey, grabbar. Ni kanske vill att jag ska stå över, så ni har en chans, mena jag. sa hon och skrattade
- Skratta lagomt bruden. Du behövs nog, om ni ska kunna hålla er på tavlan. svarade Ryan tillbaka

Candy tittade på Ryan och gjorde en ledsen min, och man såg på Ryan att han ångrade sig efter att han hade sagt det. Så han gick fram till Candy och kysste henne.

- RYAN! vad gör du? Vi ska inte umgås med fiender. ropade Chaz och drog tag i honom

Matchen fortsatte så, och vi förlorade. Hur gick det till? Nu kommer vi grabbar få höra det resten av helge. Men det är väl sånt man får räkna med.

Vi bestämde att vi skulle gå ut och äta, jag skulle bjuda. Så vi drog hem till mig för alla ville duscha efter den svettiga bowlingmatchen. Tur nog så har jag tre duschar, så vi behöver inte vänta så länge på att alla ska bli klara.

Rose gick raka vägen upp på mitt rum, och fram till sina väskor och plockade fram rena underkläder, sen tog hon sin handduk och gick mot badrummet.

- Kommer du eller? frågade hon och kollade på mig
- Va? svarade jag chockat
- Okej, du vill inte duscha med mig. sa hon och gick in på badrummet

Först då kopplade det för mig. Klart jag ville det, så jag tog min handduk och gick in efter henne. Hon hade redan gått in i duschen så jag tog av mig mina kläder och smög upp bakom henne, och jag kände hur hon rös till.

Jag hoppades verkligen att dom andra inte duschade så fort, så jag fick spendera lite tid med min flickvän utan att dom skulle börja stressa. Eftersom att vi skulle ut och äta, för då får jag ju inte röra henne.

När vi hade duschat klart tog vi våra handdukar och och virrade in oss i dom, sen gick vi ut för att klä på oss, och det var ganska skönt att hon var så avslappnad runt mig, för när hon hade fått på sig trosor tog hon bort handduken och fortsatte leta efter en BH.

Jag gick in i min garderob för att leta efter kläder jag kunde ha på mig. Men vart avbruten av ett väldigt högt skrik.

- Ååååhh, jag har ingenting att ha på mig, speciellt inte för en fin resturang.
- Älskling, du är fin i allt och passar mer in i en sån miljö, än många andra som besöker dom. sa jag och la armarna om henne

Hon kysste mig och sen släppte hon mig för att vända upp och ner på sina väskor, igen. Hela mitt golv var fullt i tjejkläder och jag började skratta.

- Snälla, sluta skratta och hjälp mig istället.

Jag kollade bara ner i högen och tog upp en svart kort klänning, den var verkligen snygg och skulle bli snyggare på henne. Den hade bara ett tjockt axelband.

- Den här, och säg inte emot. sa jag och höll upp den

Hon drog på sig den och gjorde en fläta på sidan, och hade inget annat än mascara som smink. Så sjukt fin hon blev och så naturlig. Själv drog jag på mig ett par svarta jeans, en vit v-ringad t-shirt, ett par blåa supras och en blå kepa.

När vi kom ner satt dom andra helt tysta vid köksbordet. Ryan bröt den.

- Oj, det var inte en halv timme försent. Vad gjorde ni i duschen egentligen?

Jag log och kollade på Rose, som log tillbaka.

- Vi gjorde inget, men däremot så vände Rose upp och ner på sin väska för att hon tydligen inte hade något att sätta på sig. svarade jag

Vi satte oss alla i bilen och jag styrde den mot resturangen. Innan vi hade kommit fram böjde jag mig över till Rose och kysste henne eftersom att jag inte kommer få göra det på ett tag nu.

När vi kom in på resturangen stannade Rose upp, hon stod bara där och stirrade. Jag följde hennes blick, och jag kände hur ilskan började växa.



Vem/vad var det dom såg? :O Någon som kan gissa det?

 


Kommentarer
Mickan - / My Life In My Words säger:

Men usch stackarn, men förstår att hon känner och tycker så om sig själv. Han är söt, när han ändå känner sig sviken. Starkt av honom. Det låter ju som att det är hur bra som helst mellan dem nu. Haha, skrattade högt när Ryan kom in :P Oops liksom. Men där försvann leendet, vad nu, vad hände, det var ju så bra innan. Okej jag förstår honom, han är sårad men varför säga att det är bra och sen ändra sig. Jag blir förvirrad. Men att han verkligen lät henne gå ut när han inte ville det egentligen. Men jag tycker att det var bra att Chaz kom efter henne och sa som det var, och att hon gick tillbaka in. Han är ju för söt stackarn, dem är ju underbara tillsammans, och jag tycker inte om när dem inte är sams :P Kul med bowling, och extra kul att Candy och Ryan har funnit varann :) Haha typsikt tjejer att säga att dem inte har något att ha på sig när dem har en hel garderob full med kläder, eller ja i hennes fall så var det bara en väska, men han styrde upp det som vanligt :) Ja jag kan väl tänka mig att det är han, Joey dem ser :P ♥♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback