Skrivet:
Kategori: √ 3. Twinkling Eyes

Twinkling Eyes - Epilog.

”Baby, du måste stretcha efter träningen, annars kommer du få träningsverk imorgon. Eller så klarar du inte av allt ikväll.” Ni funderar säkert vad det är Justin snackar om, och tro mig, det funderar jag också. För ett år sedan skulle Justin iväg på en dansträning tillsammans med Alfredo, Mario och alla andra hans dansare, jag följde med för att vara en snäll flickvän. När vi kom dit dansade dem i nästan en och en halv timme innan jag tröttnade riktigt ordentligt, så jag plockade av mig min jacka och skådade grabbarna från en avskild plats, där ingen kunde se mig, trodde jag. Jag rörde mig i takt med musiken, och gjorde exakt det grabbarna gjorde, men lite smidigare, om man får säga det själv. Scooter upptäckte mig, och här är jag, har precis avklarat en av många dansträningar tillsammans med Justin och hans gäng. Jag är som sagt bakgrundsdansare. ”Vi kan stretcha tillsammans ikväll.” Jag kysste han på halsen och gick ut från hallen.

 

Jag tävlade på elitnivå i streetdance när jag var 15-16 år. Jag var den bästa dansaren i hela San Francisco under dem åren, och ingen kunde putta mig från tronen och ta mina guldmedaljer. På så vis hamnade jag i denna sits, jag älskar det jag gör. Mamma och pappa var inte så svåra att övertala, med tanke på att dem ändå jobbar dygnet runt. ”Är du redo för en kväll du aldrig kommer glömma?” Vi var tillbaka i bussen vi bott i dem senaste månaderna. Denna kväll var lite speciell, ett full satt MSG, slutsålt på mindre än en kvart denna gång. ”Har du planerat något speciellt?” Att flåsa honom i örat brukar få honom på rätt humör, men inte denna gång. ”Hur du glömt? Herregud…” ”Lugn grabben, jag skojade. Klart jag vet vad det är för kväll. Min baby ska ha konsert på MSG.”

 

Jag har fortfarande inte vant mig vid att stå på scenen och dansa röven av mig inför tusentals skrikande tjejer, men det är något jag gör dagligen nu. Från början tyckte jag att det var sjukt läskigt, min puls ökade med säkerligen 400 innan jag klev på scenen första gången. Mario försökte hela tiden lugna ned mig, men ingenting hjälpte. Det var bara att göra det man var där för att göra, och sedan kliva av scenen och dricka vatten, samt göra det igen och igen. Det var mäktigt att se Justins konsert för första gången, då jag fick stå på sidan och vara en stolt flickvän.

 

Justin kom ut ur duschen med handduken runt midjan, och la sig raklång på sängen. Jag satte mig gränsle över hans ben då han låg på mage och började massera hans rygg lite försiktigt. Små lätta stön lämnade hans mun och han slappnade av, strax efter somnade han. Vilket var meningen, han skulle vara utvilad till kvällen. Pattie satt i köket och såg riktigt glad ut. ”Vad småler du åt då?” Jag slog mig ned framför henne, och bredde mig en smörgås. ”Jag gillar detta. Jag vet att min son är lycklig, jag får vara med honom. Hela detta liv, gör mig glad.” Brödsmulorna flög över hela rummet när jag tuggade på min hårda smörgås. ”Jag är glad att jag får vara med om detta. Och jag är framför allt glad att jag har Justin. Jag älskar verkligen din son.” Jag blev nästan generad av mitt eget plötsliga beteende, men hon log bara mot mig. ”Han älskar dig med.”

 

Jag byter om tillsammans med dem andra dansarna, vilket Justin inte gillar. Jag övertalade honom att låta mig göra det, för att det var för tråkigt att sitta i ett eget omklädningsrum. Ingen av grabbarna lägger längre märke till att jag pratar med dem klädd i endast underkläder. I början då var dem stumma, ingen kunde svara på mina frågor eller prata med mig utan att spana in min kropp. Jag höll mig i schack och jag är stolt. ”Är du redo?” Alfredo slog mig lätt på axeln och jag kollade mig i spegeln. ”Ja, kan inte bli mer redo.” Jag hoppade på stället för att få igång adrenalinet. Jag kunde, även fast jag stod inne i rummet, höra hur tjejerna var på G ute i arenan.

 

Justin stod ute i korridoren och trampade på stället, när jag kom ut. ”Varför tog det så lång tid för dig att byta om?” Han lät som en svartsjuk man, precis som att vi var gifta och han var en hustrumisshandlare. Jag svalde hårt och stängde dörren, han drog in mig närmsta, ja vad ska man kalla det, skrubb? ”Släpp mig, vad är det som har flugit i dig?” Hans ansikte var lika stelt som en fryst fiskpinne. ”Jag sa från början att du inte skulle byta om inne vid dem, vem av dem är det?” Jag började skratta, ingen kunde hindra det heller. Jag låg i stort sett dubbelvikt på golvet. När jag tillslut slutade skratta kollade jag på honom, som såg likadan ut. ”Ge dig, och det är NU! Jag var kvar där inne för att få andas i lugn och ro, det är ingen av dem som stressar upp mig. Sluta bara, du gör bort dig själv. Jag älskar dig, dig, dig.” Jag pressade honom mot väggen med hela min kropp och kysste honom. Han slappnade äntligen av, vilket gjorde mig lika lugn som innan.

 

Det var fortfarande 20 minuter kvar tills hela teamet skulle mötas precis bakom scenen, så jag tog med mig Justin och Kenny ut en liten stund. Jag var tvungen att ha frisk luft. ”Hur mår du?” Kenny tog mig på axeln och jag hoppade till av rädsla, jag hade stått i mina egna tankar ett tag, utan att ha sagt något. ”Jodå, försöker fokusera mina tankar på allt bra.” Jag stod lutan mot väggen och hade ena foten mot den, armarna var helt avslappnade och jag stirrade ut på alla människor som stod runt om och skrek så mycket dem orkade. Egentligen ville inte Kenny gå ut, men jag tvingade honom, sa att jag skulle svimma annars. Justin ställde sig framför mig och kollade mig i ögonen. ”Du vet att jag är med dig hela tiden, och att jag älskar dig.” Han lät lidande, troligtvis för hans tidigare humör. Mina händer placerade jag på hans bröst, och han placerade sina på mina höfter. Tjejerna runt om skrek ännu högre vilket kunde få mig att känna mig bättre. Jag hade något dem skulle kunna gå över lik för. ”Jag älskar dig också.”

 

”Justin, du måste ställa dig i position nu.” Justin kysste mig en sista gång innan han rättade till sin mikrofon och gick iväg. Jag tog flera djupa andetag, bara för att hålla lugnet på sin rätta plats. Både Mario och Alfredo tog plats bakom mig, jag skulle ut på scenen först av oss dansare, vilket var Justins konstiga idé. Den första låten startade och jag kunde höra Justins röst genom all skrik som befann sig på en livsfarlig hög decibelnivå. Det var bara att börja räkna i huvudet, jag skulle in en viss tidpunk, vilket vi fick hålla koll på själva. Första gången jag räknade tappade jag bort mig totalt och höll på att göra bort mig, men jag lyckades, med hjälp av Alfredo. Nu var det min tur, när jag kom ut på scenen stod Justin framför mig, han vände sig om precis i tid, snurrade mig några gånger och vi dansade mot varandra, precis som i en tävling. Han överklassade mig, vilket var meningen, och jag ställde mig på sidan och spelade sur, Alfredo kom ut och Justin fortsatte utklassa dem andra dansarna, samtidigt som han sjöng, rent och snyggt. Innan jag gick av scenen drog Justin in mig i sin famn och kysste mig öppet.

 


 

Nu var slutet här. Jag hoppas verkligen att ni tycker att jag gjorde ett bra jobb. :)


Jag vill tacka för denna tid tillsammans med er, jag tar en paus nu, för att skriva del 2 på HITRISA, och vila upp min rygg. Vilket verkligen behövs. Utan alla mina underbara läsare hade jag slutat för länge sedan. Så det är för er skull jag gör det. :) I LOVE U... ♥♥♥


Kommentarer
Emilia säger:

Slutet kunde int ha blivit bättre!!!

Skrivet: |

Bella säger:

Det kunde inte bli ett bättre slut eller kanske men den här blev super bra!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet: |

Anonym säger:

åhhh så bra!

Skrivet: |

Anonym säger:

åhhh så bra!

Skrivet: |

Anonym säger:

åhhh så bra!

Skrivet: |

Anonym säger:

åhhh så bra!

Skrivet: |

Cherry säger:

Alltså gud, det har varit en fantastiskt resa att få läsa den här novellen, den är helt fantastisk :') Först så var jag skeptisk om den , men efter ett tag så blev den bara bättre och bättre :') <3 Jag villa inte ens att den skulle ta slut, den här novellen var helt amazing :) <33

Skrivet: |

S.M säger:

Helt grymt! Du är asbra! :D

Skrivet: |

Emma säger:

Ett väldigt bra slut, alla dina noveller du skrivit är jätte bra! Längtar tills hitrisa börjar igen, vila upp dig :) tack för en jätte bra novell!!! :)

Skrivet: |

Johanna säger:

GRYMT BRA :d

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

Fanny säger:

Ååååh jag vill också kunna skruva som dig! Fyfan va jag älskar ALLT du skriver! Mycke kärlek till dig och dina noveller ;)<3

Skrivet: |

Cajsa säger:

Grymt bra!! Älskar dig och det du skriver!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://ccajsalundin.blogg.se/

Lisa säger:

Nawee va bra slut :)

Skrivet: |

Haley säger:

Så grymt älskade slutet, så gullig <33 Hela den här var grym och jag längta till HITRISA =))

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

jasmine säger:

åhhh denna novell var ju helt underbar, och kunde inte blivit ett bättre slut :)

Skrivet: |

idaho säger:

ÅH, fan vad bra att du fick till slutet! Det var verkligen asbra. Hatar noveller som bara kör kör kör kör kör kör PANG slut. Visst, beror på hur man gör det. Men du har verkligen lyckats med Twinkling Eyes, inte bara slutet utan hela novellen, du borde vara mer stolt än vad jag tror att du är... :)

Skrivet: |

Alice biebah säger:

And we love you! Du är så grym! Jag har läst minst 30 olika novell bloggar och din är rå grym! Kommer alltid ha den i mitt hjärta, allt jag har tänkt på på senaste tiden är om den här novellen och hur mycket jag älskar den! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://justinmallettenovell.blogg.se/

FSTF. HITRISA. TE. ♥♥ säger:

Sjukt bra!

Jag läser 37 noveller (a) och DU är den jag älskar, du skriver som en gud, jag önskar att jag kunde skriva så här bra. Om du en dag blir författare ska jag köpa ALLA dina böcker.

LÄNGTAR IHJÄL MIG TILL HITRISA 2.♥♥



//Ebba :D

Skrivet: |

Felizia säger:

Helt grymt slut! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://onlyfellie.blogg.se/

Quinee säger:

oooooh va bra !!!!:D jag kan inte vänta tills hitisa del 2 kommer !!!!<<<333

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

sara säger:

blev ett riktigt bra slut :)

Skrivet: | Bloggadress: http://myystoryaboutjb.blogg.se/

Anonym säger:

Jätte bra! :)

Skrivet: |

Anonym säger:

älskar den

Skrivet: |

Sandra säger:

Vill du göra ett länkbyte?

Både länka i som ett inlägg, och lägga till i länkar? :D Skulle va schysst, för jag ha typ bah 25 läsare än :(

Skrivet: | Bloggadress: http://justinsmexybieber.blogg.se/

Izabella säger:

Jag har nu precis som lovat läst klart hela denna novell! :)



Och det var till stor förvåning en väldit bra sådan, jag levde mig verkligen in i den, i minsta lilla detalj. Kände fjärilarna i magen sekunderna innan Rebecka skulle träffa Justins familj, spänningen som pågick när Michael bråkade med Justin eller Rebecka.

Justins perspektiv fick ett helt nytt liv i denna berättelse. Allt var så mycket mer annoslunda och spännande. Jag hade förutfattade fördommar mot denna, vilket jag inte borde ha haft, då den verligen var super bra! Verkligen något att rekkomendera! :)



Jag skulle med nöje läsa en del två på denna novell om det var något du planerat in. Annars nöjer jag mig helt med denna och återvänder någon dag då bilderna jag ått upp i huvudet suddats ut en aning och läser den igen :)



Hur som helst, galet bra! :D

God Jul & Gott nytt år! <3

Skrivet: | Bloggadress: http://alwayskidrauhl.blogg.se/

The Doll säger:

Nu har jag läst igenom denna också!

Svin bra va den ju också!

Skrivet: | Bloggadress: http://thebabydoll.blogg.se/

Mickan - / My Life In My Words säger:

Fy fan alltså, du är så jävla GRYM på det du gör! Det har jag sagt många gånger förr, och jag kan med glädje säga det många gånger till! JAG ÄLSKADE DENNA NOVELL, ELLER JAG ÄLSKAR DEN! Du visste det också, som jag skrev i kommentaren på chapter 61 så lyckades du verkligen att framhäva alla känslor! Jag är glad att den slutade bra, och att den slutade på detta sätt var ju bara för jävla underbart! Den kunde inte ha slutat på ett bättre sätt! :) Jag läste igenom kommentarerna, några iaf, och jag håller med Izabella, jag hade gärna läst en del 2, men jag är så nöjd med denna som den är! Jag är lite ledsen dock för att den är slut, hade kunnat läst många fler chapters. :) Jag älskar att du lägger ner så mycket tid som du gör för att skriva, och jag kommer aldrig, ja jag sa aldrig, ledsna på det du skriver oavsett! Jag skulle mer än gärna vilja ha alla dina noveller som böcker, som stolt får stå i min bokhylla, och jag skulle med glädje betala för dem! LOVE ♥♥♥♥♥♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback