Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter six.

 

Jag vinkade av Liam på flygplatsen, då jag och Adriana hade ett privatplan. Även om jag inte är tillsammans med Justin längre finns det folk som absolut inte lämnar oss ifred. Så jag tycker det är skönast att flyga privat, för både mig och Adriana, då hon kan springa omkring lite som hon vill, eftersom att hon absolut inte kan sitta still, om hon inte sover. ”Vet pappa om att vi kommer?” Jag vek ned min tidning så att jag kunde titta på henne. ”Nej, det gör han inte, så du får överraska honom.” Hon blev superglad över idén, vilket var bra. Pattie visste däremot om att vi skulle komma, så hon hade ordnat ett rum åt oss på samma hotell.

 

När taxin svängde in vid hotellet hjälpte han mig ur med alla väskor och jag betalade honom, han fick även behålla växeln, då jag inte orkade vänta, med tanke på att det var minst hundra tjejer utanför hotellet som skrek och gormade. Adriana satt på min höft och jag hade min väska i andra handen. Vakten utanför hotellet kollade skeptiskt på mig, men log sedan då han såg Adriana. ”Är det Justin Bieber´s dotter?” Jag log och nickade, och han öppnade dörren och släppte in oss. Pattie satt i foajén och väntade på oss, så när vi kom in bröt hennes ansikte upp i ett leende. ”Hej gumman, gud vad jag har saknat er båda.”

 

”Vart är pappa?” Adriana satt i knä på Pattie inne på vårt rum, medan jag packade upp lite smått. Det kändes sjukt konstigt att inte Liam var med. Det är andra gången som jag rest utan honom, första gången var då han var hemma hos mamma och Jeremy. ”Han är på sitt rum, tillsammans med Sel…” Hon kollade upp på mig då hon skulle säga Selena. ”Det är okej. Jag visste redan om det.” Ljög jag, jag orkade inte få något medlidande. Adriana reste sig upp och gick mot dörren. ”Kom då.” Pattie reste på sig och gick efter. ”Mamma, du med.” Jag ville inte göra henne ledsen, så jag gick motvilligt med henne.

 

Hon knackade på dörren, och bara någon minut efter öppnades dörren av Selena själv. Hon såg mig inte, då jag stod bakom Pattie, lutad mot väggen, vilket var sjukt skönt. ”Nämen, finbesök.” Jag höll på att tappa hakan. Antingen hade hon slagit i huvudet sjukt hårt, eller så var snällheten bara något som låg på då Pattie var med. När dem hade gått in började jag gå mot dörren, och jag hörde hur glad Justin blev av att se henne. Jag kunde höra saknaden i hans röst. Jag smög fram till dörren och såg inte Selena inne i vardagsrummet, eller vad man ska kalla det stora rummet. Jag hörde henne från köket, och jag tänkte faktiskt be om ursäkt över mitt beteende över jul.

 

”… hans dotter kom nyss. Jag förstår inte hur jag orkar med detta. Hon är bara i vägen.” Patetiska Selena var i farten, och jag hade ingen aning om vem hon pratade med, eller varför hon hade något emot en så sjukt söt 3 åring som henne. Hon borde vara glad att hon ens får finnas i min dotters liv. Inte ens det kan hon vara, utan hon ska bara gnälla och grejer. Jag gick in till Justin och Adriana, Pattie hade redan gått. ”Hej.” Han tittade upp och mötte min blick. ”Hej, jag såg dig inte.” ”Kan bero på att du för en gångs skull la märke till din dotter.” Han hånlog lite mot mig, vilket bara fick mig att skratta.

 

”Jaha, var du också med?” Selena kom ut från köket och satte sig ned bredvid Justin, vilket fick mig irriterad. Hon försökte verkligen ta Justins uppmärksamhet från Adriana, att hon som är 23 och tävlar om en sådan sak med någon som är tre. Det kallar jag patetiskt. ”Ja, stör det dig kan jag gå.” Justin, som hade Adriana i sitt knä, kollade upp på mig. ”Nej, hon stannar.” Selena spände ögonen i Justin. ”Vill prata med dig nu.” Justin reste sig motvilligt upp ur soffan och satte ned Adriana i mitt knä. Dem gick in i köket, så jag och Adriana kollade oss runt lite. När vi kom in i sovrummet stod det ett kort på sängbordet, det föreställde Adriana när hon var liten. Det var ett kort han alltid hade med sig.

 

”Jag tycker inte om att hon kommer oinbjuden.” Både jag och Adriana kollade på varandra. Hon började gråta, vilket fick mig att bli rasande. Jag lyfte upp henne i famnen och lämnade rummet. Att Adriana hela tiden ska få stå ut med sådana saker. När vi kom fram till hissen ropade Justin på mig, men jag orkade inte bry mig. Jag ville inte heller, så jag klev in i hissen, men dörrarna var inte snabba nog. Han hann också in. ”Förlåt.” Jag kollade bara på honom, och skakade på huvudet. ”Inte mig du ska be om ursäkt, det är din dotter som tar mest illa upp. Det är henne du ska skydda, du ska älska henne villkorslöst. Varför kan inte du det?” Han blundade och suckade, samtidigt som han drog alla fingrar genom sitt hår.

 

Han följde med oss till mitt hotellrum, Adriana skulle borsta sina tänder och gå och lägga sig. Klockan hade blivit en hel del, och dagen hade gjort henne trött. Vilket jag absolut kan förstå. ”God natt pappa, jag älskar dig.” Hon kramade om honom och gav honom en puss. Om ändå jag fick göra det. ”God natt min prinsessa. Vi ses imorgon.” Hon kilade förbi mig och in i sovrummet. ”Jag låter dörren vara öppen, så du hör både mamma och pappa. Plus att du vet att jag inte går någonstans.” Hon nickade åt mig, och la sig ned i sängen. Inte långt efter hördes snarkningar från henne, vilket fick både mig och Justin att skratta.

 

”Jag vet inte hur jag ska kunna säga detta, men jag vill inte leva med Selena. Jag har ingen egen vilja med henne, och jag är för snäll för att säga emot.” Han kollade inte på mig, utan ned på sina händer. Det var nog första gången som han var ärlig om henne, med mig. ”Jag kan inte göra någonting åt det, tyvärr. Jag vill inte heller att du ska vara med henne, för hon vill inte ha Adriana i sitt liv. Och jag tycker att hon förtjänar en pappa, och jag vet att du är en bra sådan då du verkligen vill.” Han kollade upp och mötte min blick, hans var sårbar och jag såg på honom att han verkligen led, men det finns inget jag kan göra åt det, tyvärr.

 

Vi satt och pratade i 2 timmar inne på mitt rum, tills han valde att gå tillbaka in till Selena. Jag vet att han är rädd att leva ensam, han vill alltid ha någon han kan överösa med sin kärlek. Vill han gå ifrån Selena får han mer än gärna göra det, och då kan han spendera mer tid med Adriana. När han hade gått, gjorde jag mig i ordning för natten och gick och la mig. Adriana sov som en stock när jag la mig ned, och hon sover precis som Justin, som ett kryss. Dem är så lika varandra att det är svårt att älska den ena, och inte den andra. Med handen på hjärtat kan jag ärligt säga att båda två är mina ögonstenar, jag älskar dem båda, precis lika mycket som jag älskar Liam.

 

På morgonen när jag vaknade luktade det frukost i rummet, men eftersom att det bara var jag och Adriana som bodde i rummet blev jag först rädd, då jag inte visste att någon annan hade nyckel. När jag kom upp i köket stod Justin och gräddade pannkakor. ”Vad gör du här?” Han vände sig hastigt om, och log med hela ansiktet. ”Jag saknar dessa stunder med er. Men jag kan gå.” Han vände sig tillbaka mot spisen och stängde av plattan, samt började plocka undan. ”Justin, sluta. Klart du får stanna. Jag blev bara överraskad.” Adriana vaknade strax efter mig, så när hon fick syn på Justin blev hon sjukt glad. ”Pappaaaa.” Hon sprang och kastade sig i hans famn. Vilket var skönt att se, med tanke på att det bara är mig hon gör så på annars.

 

”Vad ska ni göra idag?” Justin la på en pannkaka på Adrianas tallrik och hade på sylt på den. ”Jag vet inte. Vad har du att göra?” Han plockade upp sin mobil, troligtvis för att kolla sin kalender. Han har inte kolla på mycket utan den. ”Jag ska på en radio intervju, vill ni följa med?” Adriana svarade innan jag hann genom att skrika rakt ut. Hon ville verkligen med. Det knackade på dörren mitt i allt, så jag gick och öppnade. ”Är Justin här?” Selena stod i morgonrock utanför min dörr, och såg inte speciellt glad ut. ”Ja, det är han, vi äter frukost. Var det något speciellt.” Hon gick förbi mig och in i köket. Där jag hörde både den ena och den andra svordomen. ”Nu räcker det, min dotter befinner sig här. Gå ut från mitt rum, innan jag kastar ut dig.” Selena kollade på mig, och sedan ned på Adriana som höll om mitt ben och grät. ”Gå bara, jag kommer snart.” Justin reste sig upp från stolen och gick med henne mot dörren.

 


 

Jag kommer inte lägga in slutet på varje kapitel, i det inlägget som kommer efter. Jag gillar inte hur det blir att se ut då. Så är det så att ni inte kommer ihåg, då får jag be er scrolla ned och läsa lite. ^^

När ni läser detta är jag nog och julbakar, så nästa kapitel kommer kanske imorgon. :)


Kommentarer
Alizzdream säger:

Sjukt bra kvinna! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://biebersecret.blogg.se/

Anonym säger:

Älskar den :) <3

Skrivet: |

hanna säger:

Älskar den :) <3

Skrivet: |

Haley säger:

Älskar't <33

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

Emilija med J. säger:

älskar det ! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://eemilijaa.blogg.se/

nour säger:

OMG MER!!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://thetruejustinbieber.blogg.se/

Cajsa säger:

Så jävla as bra !!

Skrivet: | Bloggadress: http://ccajsalundin.blogg.se/

Johanna säger:

GRYMT BRAAAA!

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

josefine säger:

älskar det!!! mermermermer!!

Skrivet: | Bloggadress: http://dealwithit.devote.se

Anonym säger:

wonderful!!!

Skrivet: |

Felizia säger:

Underbart! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://onlyfellie.blogg.se/

C säger:

so damn good!

Skrivet: |

Anna säger:

Älskar! Jätte bra! :D

Skrivet: |

bella säger:

Super!!

Skrivet: |

Lisa säger:

Awesome :))

Hoppas justin gör slut med selena nu :)

Skrivet: |

S.M säger:

Verkligen asbra! :D älskar hur du skriver! har sagt det tidigare och gör det igen ^^

Skrivet: |

cathrine säger:

alltid lika grym!!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://cattenz.blogg.se/

Sandra säger:

asså seriöst, vi borde få ETT till iallafall! men gärna alla du har <3 Seriööööst, kan inte få nog. MEEER,

Skrivet: | Bloggadress: http://justinsmexybieber.blogg.se/

linda säger:

I love it!

Skrivet: |

josefine säger:

mermermermermermer!

Skrivet: | Bloggadress: http://dealwithit.devote.se

emma säger:

Snälla en till idag!!!

Skrivet: |

Emma säger:

Så himla bra, du är bäst :)

Skrivet: |

laura säger:

kan vi inte få en till kapitel idag snälla snälla

Skrivet: |

Cherry säger:

Jättebra skrivet :D ♥

Älskar Part 2 på den här novellen, superduper bra :D ♥

Skrivet: |

Quinee/Inees säger:

Oooh jätte bra !!! Selena går mig på mina sista närver !!!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

Jasmine säger:

Riktigt bra! :) Btw, älskar dina designer :) Gör du dom själv? Tänkte isåfall fråga om du gör gratis designer? Är verkligen i behov av en ny! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/

Anonym säger:

SÅ GALET BRA!

kan verkligen se framför mig hur justin och selena står och bråkar och clar blir irriterad!

en fråga bara, clar jobbar ju inte? så "lever" hon på de pengar hon får av justin pågrun av adriana?:)

eller har hon bara massa sparade pengar :)?



längtar grymt till nästa kapitel!! :)

Skrivet: |

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback