Skrivet:
Kategori: √ 4. HITRISA - Part 2

Chapter nineteen.



”Vad vill du göra nu?” När vi kom tillbaka till hotellet var jag helt slut i fötterna och kvällen hade börjat smyga sig fram. Justin stängde dörren bakom sig, lugnt och försiktigt. ”Jag vet inte, gå och sova?” Med ett leende på läpparna vände jag mig om mot honom, han såg inte ut att misstycka. Klockan var egentligen inte mer än 6, så sova det skulle jag inte kunna göra, men vi skulle kunna ligga och mysa. Han tog min hand och drog in mig i sin famn, varm och helt underbar. Vi gick in i sovrummet och, likadant som vi hade gjort kvällen innan, han stod på ena sidan och jag på andra. Sedan möttes vi i mitten. Han placerade sina händer på min midja och log, det finaste leendet i världen.

 

Jag låg på rygg i sängen och han stödde sitt huvud i handen så att han låg på sidan mot mig, samtidigt som med sin fria hand drog med ett finger från min hals, ned mellan mina bröst och vidare ned över magen, han gjorde det om och om igen, vilket var en underbar beröring. Jag rös hela tiden, och det gjorde mig inget. Ingen sa något, vi kollade bara intensivt på varandra. Sättet han ser på mig, har ingen annan gjort. Möjligtvis Alex i början då vi träffades, han kunde också det där med att förtrolla mig genom sina ögon. Efter det som hände med honom trodde jag att jag aldrig mer skulle kunna lita på en annan grabb igen, eller att det fanns killar som kunde se mig för den jag var, och inte för det jag varit med om. ”Vad tänker du på?” Justin avbröt mina tankar och tog tillbaka mig till verkligheten. ”Dig.” Ett leende spred sig på hans läppar.

 

När klockan började närma sig 8 låg vi fortfarande kvar på samma ställe, och vi hade inte sagt mycket. Det behövdes inte heller, jag gillar att vara i hans sällskap utan att en massa ord ska förstöra stämningen som bildas mellan oss. Det är precis som att vi befinner oss i en bubbla, som ingen annan människa kan ta sig igenom. Bara han och jag, i sagornas värld, och jag trivs. ”Du tänker väldigt mycket idag. Varför?” Justin hade sedan en tid tillbaka lagt sig på rygg, så jag fick chansen att luta mitt huvud mot hans bröst. ”Jag vet inte, var länge sedan allt var så lugnt runt mig. Adriana tar sjukt mycket på mina krafter, hon må vara liten, men hon vill så mycket.” Han strök mig över ryggen och pussade mig på hjässan, samt drog mig närmare honom. ”Vi är två nu, glöm inte det.”

 

Jag vet att Justin vill att vi ska vara en familj, igen, och tro mig, jag vill inget hellre. Men jag vet inte om jag någonsin kommer kunna släppa in honom helt i mitt liv igen, om jag ens kommer kunna lita på honom fullt ut. Alla människor behöver kärlek och närhet, jag vet att jag får det av honom, men sen då? Om allt en dag blir jobbigt, vet jag inte om han kommer dra igen. Adriana behöver stabilitet i sitt liv, och absolut inte en pappa som tror att han kan komma och gå hur han vill. ”Är vi verkligen det?” Han lyfte upp mitt huvud så att jag var tvungen att möta hans gyllenbruna ögon jag en gång i tiden bara drömde om. ”Ja, jag kommer aldrig mer lämna dig.” Det är svårt för mig att tro på hans ord, men jag försöker, varje gång han säger något sådant vill jag att det ska vara 120 procent sant, men som sagt, med honom vet man aldrig. ”Jag hoppas verkligen det.” Jag viskade, i hopp om att han inte skulle höra, men glömde helt bort att det enda ljudet som fanns i rummet var våra andetag. ”Om du ber mig lämna min karriär, gör jag det.”

 

Ännu några timmar försvann bakom oss, och jag började faktiskt tycka att det var tråkigt att bara ligga still. Visst gillade jag närheten av Justin, hans värme, hans sätt att ta på mig, men ibland vill jag bara skrika rakt ut, när saker är för tråkiga. ”Nej, kan vi göra något?” Justin tyckte nog som jag, för han pussade mig snabbt på näsan och reste sig upp. ”Vi åker hem till Ryan och Alessa, och så ringer vi Chaz.” Hans plan lät bra, jag måste försöka umgås med Alessa så mycket som möjligt dem få dagarna jag är här, jag saknar henne för mycket för att låta tiden gå till spillo. ”Låter som en bra plan, ringer du dem?” Han nickade och tog med sig sin mobil ut ur sovrummet. Själv gick jag in på badrummet och tvättade ansiktet samt drog på mig lite mascara, inte överdrivet, för jag vet hur mycket Justin hatar när jag sminkar mig.

 

Precis när jag hade kammat ut håret från alla tovor kom Justin och ställde sig bakom mig. Eftersom att jag inte hade någon bh på mig tyckte han tydligen att det var okej för honom att greppa tag om mina bröst. Jag placerade mina händer över hans, samtidigt som vi log mot varandra i spegeln. När jag hade fått på mig kläder, gick jag tillbaka in i badrummet där Justin stod och inspekterade sig själv i spegeln. Ett par svarta jeans, tillsammans med en grå t-shirt med en svart väst över, och en svart keps på huvudet, allt var perfekt på honom. Han skulle kunna gå klädd i en sopsäck, och det skulle trenda dagen efter, plus att han skulle se bra ut i det. ”Vad fin du är.” Han vände sig hastigt om och tog sig för bröstet. ”Du skrämde livet ur mig.” Jag började fnissa lite åt det faktum av att han har gjort sådär för mig några gånger. När han hade återfått andningen och pulsen hade gått ned på honom, kom han fram till mig och pussade mig på kinden. ”Är det någon som är fin här, är det du.”

 

När vi kom hem till Ryan och Alessa var det bara dem hemma. Dem hade tidigare på dagen frågat Ryans mamma och pappa om dem kunde ta Drew över natten, då dem tydligen ville ha lite barnledigt, och så kom vi och störde mitt i det. Chaz hade redan kommit, och han hade med sig en tjej, som Justin visste han hade spanat in ett tag, men dem var bara vänner. ”Clarissa.” Jag hälsade artigt på henne, och hon tillbaka. ”Sammie.” Vi satte oss i vardagsrummet och började prata med varandra. Alessa och jag förde en ganska så normal konversation medan grabbarna snackade tjejer i allmänhet. Sådant jag inte orkar lyssna på. ”Hur är allt mellan dig och Justin?” Jag tänkte tillbaka på vad som hade hänt under dagen. ”Jag vet inte, jag vågar inte hoppas för mycket.” Hon kollade lidande mot mig, men jag skakade bara på huvudet, ville att hon skulle släppa det.

 

Sammie frågade oss om vi ville följa med ut på altanen, hon skulle tydligen röka. Jag har absolut inget emot personer som röker, det är ett val var och en gör i livet. Precis som allt annat, man ska inte döma folk för något sådant. Jag behövde lite frisk luft, så jag gick med och efter kom Alessa. ”Så du och Chaz…” ”Bara vänner.” Svara hon innan Alessa hann ställa frågan helt. ”Okej. Kan det bli mer?” Hon log mot oss båda samtidigt som hon vek undan blicken. ”Kanske, jag gillar honom.” Både jag och Alessa började skratta, men inte åt henne, utan mer åt situationen. ”Säg det till honom då. Tro mig, ingen av dem där grabbarna där inne är svåra att få, eller hur Clar?” Alessa tog orden ur munnen på mig, jag hade precis tänkt säga samma sak själv. Sammie kollade på oss, och släckte sedan sin cigarett. När vi kom tillbaka in i vardagsrummet satt grabbarna och lirade Fifa. Inte speciellt ovanligt, men kan dem inte göra det när det inte finns tjejer i närheten? Jag satte mig ned bredvid Justin och la upp mina fötter i hans knä, han flyttade bara sina händer så att han skulle kunna hålla i kontrollen ordentligt, han tittade inte ens på mig.

 

Justin var den första att lägga ifrån sig kontrollen, och när han väl gjorde det kollade han på mig, och log. Jag satte mig i hans knä samtidigt som han hade ett stadigt grepp om mig, han fick en snabb puss på munnen, och ett brett leende smög sig fram på hans läppar. Alessa hade plockat fram en spritflaska som hon tyckte att vi skulle dricka upp. Både jag och Justin valde att ta oss en grogg, och att sedan ta en taxi hem. Ryan skulle ändå hämta Drew dagen efter, så då kunde han ta med vår bil. ”Slappna av gumman.” Jag stod ute på altanen och funderade över livets gång när Justin plötsligt dök upp bakom mig. ”Jag kan inte. Jag tänker hela tiden på hur Selena kunde göra något sådant, som att kidnappa min prinsessa. Vad har jag någonsin gjort mot henne? Mer än tagit emot hennes skit, och stått ut med er kärlek?” Jag kände på en gång att tårarna var på väg att börja rinna, men jag gjorde allt för att hejda dem. ”Hon kommer inte komma i närheten av Adriana igen. ALDRIG, hör du det. Ingen kommer kunna röra henne, dig eller Liam.”


 

Väldigt mycket tankar från Clarissa i detta. Gillar ni det? Vi får se hur många det kommer idag, har bara två på lager just nu. Ni ligger före mig :P haha ^^ Får skriva ikapp idag, för imorgon ska ni få en hel del.


Kommentarer
Emilija med J. säger:

jag älskar det ! :D

Skrivet: | Bloggadress: http://eemilijaa.blogg.se/

Haley säger:

Grymt<33

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

Anonym säger:

loooove it!

Skrivet: |

caroline säger:

allting är för bra för att vara sant nu!! :D

bara älskar det, du är gryyyyyyyyym!

LOVE IT <3

Skrivet: | Bloggadress: http://thehomeofmusicnews.devote.se

Johanna säger:

LOVE IT :D

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

Johanna säger:

LOVE IT :D

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

nour säger:

JAG ÄLSKAR DIG LÄSER DU DET? JAG ÄLSKAR DIG TACK :'D

Skrivet: | Bloggadress: http://thetruejustinbieber.blogg.se/

Johanna säger:

Underbart bra novell,Precis som dom andra!

Och var inte orolig att part 2 skulle förstöra part 1, för båda är helt awesome! :)

Skrivet: |

johanna säger:

Åh vad du är duktig! Jag älskar verkligen din novell ;) din uppdatering är underbart bra!

Skrivet: | Bloggadress: http://bieberword.blogg.se/

Moa säger:

Hej, Jag började läsa i igår och blev helt fast, jag har nästan läst hela hitrisa 1. Man kan inte sluta.

Det sättet du skriver på är bara bääääääst <3

Men snälla ge oss mera:)

Det hade varit jätte snällt om du kunde länka till min novellblogg här? justinnovells.webblogg.se

Kram <3

Skrivet: | Bloggadress: http://justinnovells.webblogg.se/

Quinee/Inees säger:

Ooooh jag älskar !!!!!

Hoppas att vi går ett till idag... Men stressa inte. Om du inte kan sööt det bara att säga till, vi Jill inte stressa dig :* <3

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

noura säger:

super bra <3

Skrivet: |

Anonym säger:

Fan va bra! Sån nörd som jag är har jag läst HITRISA del 1, 3 gånger... Haha, älskar det du skriver, du är min kung! ❤



//Ebba :D

Skrivet: |

Cherry ♥ säger:

Så bra :D ❤ Du är helt fantastisk på att skriva, helt sjukt! ❤

Skrivet: |

Jenny säger:

När kommer nästa kapitel?

Kommer det komma några kapitel i morgon? :D

Skrivet: |

Anonym säger:

Jättebra :)

Skrivet: |

Anonym säger:

loooooove it :DD

Skrivet: |

Anonym säger:

Jättebra! :)

Skrivet: |

Amanda säger:

Lovee it! Det är kul att Clarissa tänker så Mke i detta chapter :)

Skrivet: |

ellen säger:

OMG DU SKRIVER BÄÄÄST!!!!!

Skrivet: | Bloggadress: http://jelenaastooryys.blogg.se/

Quinee/Inees säger:

Allt är helt perfekt just nu !!!!<3333

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback