Skrivet:
Kategori: √ 3. Twinkling Eyes

Chapter 57.


”Om ni vill får ni sova här, du har ju fortfarande ditt rum kvar här. Och jag har extra tandborstar.” Justin tittade på mig, för han ville nog ha min åsikt om det hela. ”Mig spelar det ingen roll, men det skulle väl vara trevligt.” Han skickade iväg ett sms till sin mamma och talade om att vi blev kvar. Jazmyn hade gått och lagt sig, hon slocknade på golvet bland alla sina leksaker. Jag var inte heller så pigg på att vara vaken, så jag gick och la mig före Justin. Jag lät han och Jeremy sitta kvar uppe, dem hade säkert en hel del att prata om. Sängen var skön, kanske inte lika skön som min hemma, men ändå var den underbar. Lite större än den hemma hos Diane och Bruce, men man ska inte klaga. Jag vaknade till då Justin la sig ned i sängen, han är inte direkt diskret av sig. Han placerade sin arm om min midja och drog mig närmare sig, samt kysste mig på kinden. ”God natt min prinsessa.”

 


 

Denna morgon var inte alls som någon annan då antingen jag vaknade före Rebecka, eller tvärt om. Denna morgon vaknade vi båda två att Jazmyn hoppade upp i sängen. ”VAKNA.” Hon var inte direkt tyst heller. Becki drog täcket tätare sin kropp, och gömde sitt huvud. Hon var nog inte van att vakna såhär, visst, det hände inte ofta mig heller, men det är ändå något som sker dem få gångerna jag sover hos pappa. ”Kan du gå ut ett tag, vi kommer när vi har vaknat.” Hon såg ledsen ut, men jag tänkte mer på att Rebecka kanske ville klä på sig innan Jazzy hade dragit iväg med henne till barbieland. ”Är du vaken?” Hon tog bort täcket från huvudet och tittade på mig med trötta ögon. ”Vem skulle inte vara det om den blev väckt sådär?” Hon kysste mig innan jag hann svara henne. ”Det ser ut som att du haft en vild natt, kolla ditt hår.” Hennes hår stod åt alla håll och kanter, och det är inte ofta hon vaknar så, hon brukar sällan röra på sig i sömnen, men nu hade hon gjort mer än så. Hon sträckte sig efter sin bh, knäppte på den, och gick upp till spegeln. ”Shit, jag måste fråga Jazmyn om hon har en borste att låna mig.”

 

Jag låg kvar i sängen och kollade på henne när hon klädde på sig, creepy jag vet, men fan så vacker hon är. Sättet hon rör sig på, det är som en gudinna. ”Klä på dig nu.” Hon kastade mina byxor på mig, men jag orkade inte röra mig. ”Nej, kom tillbaka istället.” Hon skakade bara på huvudet och gick ut ur rummet. Jag hörde hur hon ropade på Jazzy, troligtvis för att hon ville ha en borste. Jag klädde motvilligt på mig, och gick ned till pappa som satt i köket. ”God morgon grabben, du ser inte så pigg ut.” Jag satte mig ned framför honom och la ned mitt huvud i mina händer. ”Nej, Jazzy kom in och hoppade i sängen.” Pappa bara skrattade åt mig, vilket ibland kan vara irriterande. Strax efter kom Rebecka in med en Hello Kitty borste. Det gick inte speciellt bra för henne. ”Nu skiter jag i det här.” Hon la borsten på bordet och försvann från köket.

 

Jag hittade henne liggandes i soffan och stirra i taket efter ett tag, hon sa inget och jag förstod att det var hennes hår som gjorde henne frustrerad. ”Sätt dig upp så hjälpte jag dig med håret.” Hon kollade bara fundersamt på mig. ”Ska du hjälpa mig?” Chockad, det kan man lugnt säga att hon vart. Hon satte sig ned på golvet så att jag kunde sätta mig i soffan, jag började i topparna och fick ut alla tovor, jag jobbade mig uppåt, och tillslut var det fixat. ”Tack baby.” Hon satte sig gränsle över mina lår och la sina armar runt min hals. ”Så lite så.” Pappa kom ut i vardagsrummet och satte sig ned i fåtöljen, han kollade skumt på oss. ”Tänk på att dina syskon är hemma, så att ni inte göra något dumt.” Både jag och Rebecka tittade på pappa, precis som att han hade gått och blivit galen. ”Vi håller inte på med sådant.” Jag tror inte pappa köpte den lögnen, för han började skratta. ”Nehe, så din mamma har diskuterat detta med mig i onödan?” Nu var saken inte rolig längre, jag pressade in mitt huvud i bröstet på Rebecka bara för att pappa inte skulle se mina troligtvis röda kinder. ”Tror din mamma hade rätt. Skyddar ni er?” Utan att behöva titta upp så kände jag hur Rebecka nickade mot pappa. Frågan var ju bara, kände hon sig inte alls generad över samtalet. ”Det är bra. Då får ni göra vad ni vill.”

 

Jazmyn kom in i rummet med ett spel i handen. ”Kan vi spela?” Eftersom att jag sällan är här så älskar jag att spendera tid med mina syskon, så jag säger aldrig nej till något dem vill göra om inte pappa bett mig hjälpa honom med något. ”Klart vi kan.” Hon satte sig ned på golvet och plockade fram alla korten till spelet, då det var memory. Rebecka klev av mina lår, och pappa gick för att hämta Jaxon, som nog satt inne i sitt rum och lekte med bilar. Det är det bästa han vet. Vi satte oss på varsin sida om Jazzy och hon fick börja. Pappa kom tillbaka med Jaxon och satte honom bredvid mig, och han själv mellan Jaxon och Becki. Det första kortet Jazmyn vände var en apa, och tror ni inte på fan att det andra också var det. Jag är en sjukt dålig förlorare, och försöker hålla det inne då jag spelar med mina syskon. Dem ska inte behöva se min dåliga sida.

 

20 minuter senare var vi klara, Jazmyn och Rebecka kom på en delad första plats. Jaxon ville spela en gång till, så vi blandade korten och la ut dem igen. ”Jag börjar med maten så länge. Ni stannar på lunch va?” Jag vet inte varför, men jag har börjat rätta mig efter Rebeckas åsikter allt för ofta, lika nu då jag vände mig mot henne, för att se vad hon ville. ”Det är klart vi gör det.” Jag behövde inte ens svara för hon gjorde det. Vi spelade klart omgången vi hade börjat, sedan plockade vi undan spelet och gick ut i köket för att hjälpa pappa och duka. Varje gång jag och Rebecka gick förbi varandra kysstes vi, och det blev en hel del gånger. Pappa verkade inte bry sig så mycket, mer än att han skrattade åt oss. ”Kan ni inte hålla er ifrån varandra?” Rebecka skakade bara på huvudet och log. ”Nej, hon är för underbar.” Svarade jag och drog in henne i min famn.

 

”Jazzy och Jaxon, maten är klar.” Rebecka fick i uppdrag att hämta mina syskon. Som jag på långt avstånd hörde streta emot. ”Vad ska ni göra på nyår då?” Pappa hällde av potatisen och jag rörde omkring i brunsåsen, köttet var redan klart. ”Vi ska på fest hemma hos Ryan. Du då?” Vi ställde fram allt på bordet, och precis när vi var klara kom Rebecka in med Jaxon under ena armen och Jazzy under andra. ”Vi blir nog bara hemma, smäller någon smällare och går och lägger oss.” Så trevligt han skulle ha det då. Det är väl så om man har barn kan jag tänka mig, vilket jag inte har planer på att skaffa än på ett tag. När vi hade ätit klart var det kladdigt över i stort sett hela bordet, vilket fick mig att fundera vart mina syskon egentligen hade suttit. Jag tog Jaxon under armen och Rebecka tog Jazzy, och så gick vi in i badrummet för att tvätta ren dem i ansiktet och händerna. ”Pappa, ska vi bada dem när vi ändå håller på?” Pappa kom upp i dörren och tittade på oss. ”Om ni vill.”

 

Rebecka hade redan tagit av Jazzy sina lortiga kläder och satt igång vattnet, halva badkaret var fullt i vatten och den andra halvan av skum, då Jaxon fick tag på den flaskan, tror han tömde dem. Jag och Rebecka satt på golvet, hon mellan mina ben med mina armar om henne, och tittade på dem små liven i badkaret, dem skvätte vatten, vilket pappa aldrig skulle tillåta. Så nu när han inte var med fick dem leka lite. Efter säkert en halv timme av lek i vattnet började vi tvätta håret på dem båda och sedan sköljde vi av dem. Båda två har en varsin handduk som man trär över huvudet, med en luva på. Så dem lindande vi in dem i, och lyfte ur dem ur badkaret. Eftersom att klockan inte var mer än 3 på eftermiddagen, då jag och Rebecka sov ganska länge, valde vi att bara vara inne, och kolla på film med dem. Jazzy valde en Disney film, Askungen.

 

”Hejdå, det var kul att ha er här. Hoppas du kommer och hälsar på fler gånger.” Pappa kramade om Rebecka. Det kändes så fruktansvärt bra i kroppen när pappa verkligen verkar gilla henne, och han är inte ensam, mamma gillar också henne. ”Det gör jag säkert.” Svarade Rebecka när dem hade släppt varandra och hon hade lyft upp Jazmyn. Jag fick också en kram av pappa, och sedan en av mina syskon. Jaxon var fortfarande lite tillbaka dragen när det kom till Rebecka, men det blev bättre ju längre dem var med varandra. I bilresan till mormor var det tyst, men jag kände hela tiden hur hon drog med sin tumme på min handrygg, en behaglig känsla, en trygg. Hon fick mig trygg, och mig att må bra.

 


 

 

Slutet är nära. ;P

 

Det hände något sjukt inatt, jag drömde om hur jag skulle forma slutet, flera olika allternativ drömde jag. =/ haha ^ Snacka om att vara besatt.. (A)


Kommentarer
Anonym säger:

haha det är bra :)

Skrivet: |

Lisa säger:

Skit bra :)

Skrivet: |

Johanna säger:

GRYMT BRA

Skrivet: | Bloggadress: http://johannaviveca.blogg.se/

Emilija med J. säger:

grymt bra !



haha :D

Skrivet: | Bloggadress: http://eemilijaa.blogg.se/

Haley säger:

skit bra <33

Skrivet: | Bloggadress: http://justindbieberstorys.webblogg.se/

bella säger:

Super!!

Skrivet: |

josefine säger:

Awesome!!

Skrivet: | Bloggadress: http://dealwithit.devote.se

Caroline säger:

Jätte bra! Bara en liten fråga.. Är det i nutid du skriver eller är det i framtiden om du fattar? För jag undrar hur gammal Jazmyn är.. För jag har reagerat på att barnen som har varit med i dina noveller är väldigt ''smarta'' asså de pratar på ett väldigt vuxet sätt, som småbarn i deras ålder inte brukar prata som om du fattar? Det är inget dåligt med det men det är bara något jag har reagerat på!

Skrivet: |

nour säger:

MER :D

Skrivet: | Bloggadress: http://thetruejustinbieber.blogg.se/

Quinee/Inees säger:

Jätte bra !!!!<3333

Skrivet: | Bloggadress: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

S.M säger:

Asbra! som alltid :D mera! ^^

Skrivet: |

sofia säger:

JÄTTEBRA!

Skrivet: |

caroline säger:

AWESOME!!! :D<3

Skrivet: | Bloggadress: http://www.nattstad.se/jbcarrobarro

liiz säger:

Vad gulligt kapitel!

Skrivet: |

liiz säger:

Vad gulligt kapitel!

Skrivet: |

jasmine säger:

awesome :D

Skrivet: |

Anonym säger:

haha det är bra :)

Skrivet: |

Mickan - / My Life In My Words säger:

Haha vilket underbart sätt att vakna på, kanske inte riktigt av hoppandet men ändå :D och jag skrattade högt angående hennes hår och hur hon lånade en borste av Jazzy och kämpade för att få ut alla tovor, men inte lyckades och så kommer sötnöten och hjälper henne :D Och vilken kommentar 'Då får ni göra vad ni vill' haha! ;) Awe spel som är så mysigt, :) Och dem är ju förjävla söta jämt! Kan inte sluta skriva det, men jag ler lika mycket varje gång jag läser om det :D Och att bada småsyskon eller bara gudbarn är det bästa som finns, :D Kan bara ser dem framför mig med deras söta små handdukar och sen mys med film och så :D Awe :) - Hinner inte läsa klart allt idag, men imorn så :) ♥♥

Skrivet: | Bloggadress: http://miickzz.blogg.se

Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback